Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Tunnus: Salasana:

Kirjoittaja Aihe: Tämän elämäsi tähän mennessä häkellyttävimmät/ikimuistoisimmat tapahtumat.  (Luettu 105 kertaa)

spiritofharmony

• Vieras

OBS! En tiennyt laittaako tätä yleiseen vai onnellisuusosioon. Päässäni heitin kolikkoa ja kolikko osoitti tähän osioon.

Otsikko kertoo kaiken, muttei silti tarpeeksi. Mikä/mitkä ovat tapahtumia jotka ovat vaikuttaneet sinuun ja kenties vaikuttavat vieläkin?

Yksi omistani on ehdottomasti ollut ekoterroriteko eli matka Kanadaan. Meillä oli opistolla mahdollisuus päästä opiskelemaan kestävää turismia Kanadaan, joten koitin onneani. Silloin en vielä asiaa kummemmin pohtinut. Toki olin hämmästynyt, että yleensäkään sinne pääsin. Opiskeluahan se ei itsessään paljoa ollut. Meille oli sieltä päästä järjestetty hyvin vähän opintoja ja paljon jäi omille harteille. Se tosin ei haitannut. Reissasimme Brittikolumbiasta Albertaan ja kävimme huikeissa paikoissa sekä kauhistelimme Calgarya, tuota isoa kaupunkia keskellä tasankoa jolla mm. mustajalat (?) ovat joskus vaeltaneet.
 Meitä siis lähti 5 hlöä koulustani. Kiipesimme vuorille, tutustuimme luontoon ja nautimme olostamme. Katselen kuvia usein ja suunnittelen matkaa takaisin luonnon takia sekä tutustuakseni intiaaneihin ja heidän näkemyksiinsä. Luonto oli hyvin samanlaista, mutta todella erilaista samalla kertaa. Olen varma, että jossain edellisistä elämistäni olen intiaani ollut, sillä heti paikan päällä sain sellaiset vibat, ettei uskoisikaan. ;D
Reissu muutti kyllä urakalla. Vaikka 6vk vain vietimme siellä käpyisessä Cranbrookin kylässä ja reissaillen ehdimme silti nähdä syksyn kauneimmillaan ja istahtaa kuumissa lähteissä ja kokea osavaltion vaihtuessa alkutalven yllättävän kylmyydenkin syysvermeissä.

np. Tekanewa - Raindance
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Kahteen otteeseen aloitin kirjoittamaan. Ja kahteen otteeseen poistin tekstin.
Tuntuu äkkiä lopulliselta merkitä ylös joku tai joitakin tapahtumia, mitkä olisivat vaikuttaneet minuun big time. En osaa laittaa niitä arvojärjestykseen enkä koe siihen tarvettakaan. Olen osieni summa, kaikella on ollut merkityksensä ja jälkensä siihen mitä olen nyt.

Onnellisella tavalla ikimuistoinen asia on kuitenkin ehdottomasti ollut lapsen syntymä!!
Kirjattu
- "Ja se tuntuu hyvälle."
- "Mikä?"
- "Kysy Aamulehdeltä."

Mombie

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria

Mulla ikimuistoisimmat:
1. Lasteni syntymät. (3 kpl piiiiiiiiiiiiiiitkiä tarinoita ;))

2. Kun olin 12v äitini kävi lähellä kuolemaa ja oli teholla kolmisen kuukautta. Kun me lapset viimein pääsimme äitiä katsomaan kaikkien letkujen keskelle hoitaja esitteli mulle äidin sydänkäyrää joka piirtyi paperille. Kysyi haluanko muistoksi. En halunnut. Tilanne oli kamala muutenkin. Mutta pysäyttävä. Äiti oli hädintuskin tajuissaan silloin ja paikalle oli pyydetty myös pappi. Myöhemmin tajusin että kyse oli silloin siitä, että näemme äidin viimeisen kerran hengissä.
Äidin voimat alkoivat kuitenkin palautua tuon käynnin jälkeen. Äitiä hoitanut lääkäri ei ollut uskoa todeksi että äiti palaa enää elävien kirjoihin.

3. Se kun tein päätökseni lähteä lasten kanssa pois painajaismaisesta avioliitosta. Muuttopäivä oli ihan paras! Mun "Flag in the ground"-moment.
Kirjattu
Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Colourflower

• Hipahtava
  • Poissa Poissa

Tulee kyllä mieleen yksi päivä pari viikkoa yli 10 vuotta sitten. En ollut (enkä nyttemminkään ole) mikään festari-ihminen, mutta kun monet tuolloin uudet kamut olivat kehuneet Ilosaarirockia ja nytkin sinne lähdössä, päätin lähteä mukaan. Selvisi joitakin päiviä ennen oletettua lähtöä, että liput oli myyty loppuun. Seuraavaksi ilmeni, että lähipiirin autokyydit olivat täysiä. Pähkäilin sitten Ilosaari-viikonlopun lauantaiaamuvarhaiseen (tai käytännössä pe-myöhäisiltaan, kun laitoin kellon herättämään...) saakka lähtöäni. Lopulta päätin lähteä sinne seikkailumielellä. Kysymys oli siinäkin mielessä seikkailusta, etten omistanut kännypuhelinta, en ottanut mukaan yöpymisvälineitä ja rahaakin oli tosi vähän. :)

Aamulla hyppäsin Oulusta, jossa tuolloin majailin, Joensuuhun menevään bussiin. Matka oli upea jo siksi, että mukana oli monta festareille menijää ja ennen kaikkea yhden (tytön) kanssa pääsin oikein hyvin juttuun. Reitin varrella Pohjois-Karjalassa näkyi pinkki- ja vihreähiuksisia liftareita. Kun bussi tuli lopulta Joensuun linja-autoasemalle, kuski ilmoitti: "Jatketaanpa sitten festareille." Niin saatiin tosiaan kyyti ihan festarialueen portille. Bussissa nähdystä tytöstä tuli pidempiaikainen, tosin epäsäännöllinen, mutta yksiselitteisen myönteinen tuttavuus.

Perillä löysin ensimmäiset tuttavaseurueen jäsenet jo muutamien minuuttien etsiskelyn jälkeen. Homma oli sillä selvä. Festarialueelle ei ollut lippuja, mutta festarileirintään pääsin. Olin ystävien kanssa niin vapautuneessa olotilassa, että hämmensi. Toki alkoholilla oli vaikutusta, mutta niin oli kaikella muullakin. Kaikkein eniten hämmensi se, ettei yksikään koko illan (tai seuraavankaan päivän) aikana tapellut tai rähissyt. Ympärillä oli punkkareita, hippejä, gootteja, mitä lie, ja kaikki olivat täydellisen sulassa sovussa yhdessä.

Seuraavana päivänä tapasin joitakin nettituttuja, joiden kanssa ei ollut koskaan ennen tavattu tai tunnettu, niin että yksi arvasi minut nähtyään minun olevan se mikä olen. Sekin hämmensi. Takaisin silloiseen kotiin pääsin erään puolitutun pariskunnan ystävällisellä kyydillä. Koko reissu oli helppo tuomita täydelliseksi onnistumiseksi. Se vapautti minut kaikkeen mahdolliseen, mistä aiemmin melko konservatiivinen mieleni ei ollut osannut uneksiakaan. Ilosaarirock 2000 oli minun Woodstockini. 8)
Kirjattu
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

Mombie

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria

Hieno tarina&kokemus Colour! Tuli hyvä fiilis kun luki! :)
Kirjattu
Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Ulpukan kukka

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Ikimuistoisia ja tärkeitä tapahtumia on niin valtavasti, etten yritäkään tärkeysjärjestää niitä. :)
Mutta haluan kertoa, että kun muutama viikko sitten olin Gumnäsissä somistamassa Faces-festivaalia (se somistushommakin on neljä vuotta ollut sellainen jokakesäinen ikimuistoinen ihana elämys kokonaisuudessaankin), menin kultani kanssa mereen (joka oli lämmin ja makea kuin järvi! Suomen ainut vuono kuulemma!) peseytymään, ja kun seisoimme ihan lähekkäin kirkkaassa vedessä, valtava parvi pikkuisia kalanpoikasia ui meidän väliin ja ympärille! Ne pysähtyivät välillä näykkimään meitä rinnasta ja vatsasta ja selästä ja joka paikasta ja se kutitti ja tuntui pikkuriikkiseltä pussailulta! Mutta jos hihitti, kalat väistivät, ja kun oltiin taas paikoillamme, ne tuli heti takaisin. Ei maltettu peseytyä vaan pikaisesti, oltiin niiden kalasten kavereina tovi jos toinenkin ennen kuin piti nousta vedestä. :)
Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa

On vaikea kertoa mikä olisi ikimuistoisin tai häkellyttävin hetki, aivan kuin muitakin asioita elämässä on hankala laittaa tärkeysjärjestykseen. Pieni hetki voi olla hyvinkin ikimuistoinen verrattuna johonkin suureen tapahtumaan, mutta niillä kaikilla on silti merkityksensä. Toiset ovat merkityksellisiä siinä hetkessä, toisten merkitys paljastuu ehkä vasta vuosien päästä. Ilman mitään niitä hetkiä en olisi tällainen mitä olen ja koska oon tyytyväinen elämääni ja itseeni tällaisena, arvostan kaikkia hetkiä, vaikkei niiden merkitys mulle oliskaan niin tärkeä tai ylipäätään selvinnyt. Jokainen hetki on arvokas, koska se on elämää.  ::)
Kirjattu
"When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.