En ole kasvissyöjä, mutta en ole myöskään syönyt punaista lihaa enkä kanaa yli viiteentoista vuoteen. Piti oikein laskea, koska harvoin ajattelen asiaa tai puhun kellekään ruokavaliostani. Lihansyönti loppui siksi, etten pitänyt lihan mausta enkä liharuoista, joissa on sekaisin lihaa, perunoita ja kasviksia, ei siis mistään eettisistä ja jaloista syistä. Oli alkuperäinen syy mikä tahansa, päätökseni on pitänyt toisin kuin monilla kavereillani, jotka myös jättivät lihan ruokavaliostaan yläasteella samalla tavalla hetken mielijohteesta.
Kananmunat ovat luomua, samoin maito, sillä siedän luomumaitoa mutten "perusmaitoa". Käytän kuitenkin maitoa vain kahviin ja mustaan teehen, sillä janojuomani on vesi. Kalaa syön silloin tällöin. Koska olen laiska kokki, saatan elää päiväkaudet hedelmillä, soija- tai turkkilaisella jogurtilla, pähkinöillä ja marjoilla. Tähän aikaan vuodesta ruokavaliota onneksi täydentävät oman kasvimaan tuotokset.
Viime vuosina olen vähentänyt ruokavaliosta nopeita hiilihydraatteja (tiedän, että se on ärsyttävän trendikästä nykyisin) ja huomannut voivani paremmin. Vaikka syön suuret määrät pähkinöitä, juustoa ja rasvaista jogurttia, paino on laskenut sen jälkeen, kun lopetin perunan, pastan ja riisin syömisen ja vähensin rajusti leivän popsimista. En ole syömisen suhteen kuitenkaan ehdoton. Vaikka moni tuttu kuvittelee mun syövän ja elävän muutenkin hyvin terveellisesti, herkuttelen usein.