Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Avautumista - 71

Napu

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #1050 : 20. Helmikuuta 2022 klo 00:16 »

Joo en voi ymmärtää. Se on ihan totta. Mä en löydä noist läpistä hyvää tarkoitusta. Ei siin että aina tarvis olla, mutta musta ei vaan ole cool. Mut tsemppii. Koska kuitenki mä uskon ett varmaan sul on joku pointti joka käy sulle järkeen. Ehkä mä en vaan jaksa opetella sun tyylii ja purkaa sitä.
Kirjattu

moonflower

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1051 : 20. Helmikuuta 2022 klo 00:45 »
  • Tykkää (0)

• Ja kiva tietää et Harielilki (?) ilmeisesti jotain mua vastaan kun näyttää tukevan kaikkia Suttiksen juttuja jotka on mua vastaan (tai varmaan tarkoittaa enemmän olevan Suttiksen puolest, miten vaan sen näkee - mikä toki täysin ok vastapainon nimeksikin jo, ei siinä, hyvä Suttikselle), ainakin mun päättelyn mukaan siis kun kuka muukaan noist tykkäilee kun kävijät voi laskee yhen käden sormil... Sinänsä ei oo mitään välii mut näin pienis porukois aiheuttaa kyl vähän hämmennystä tämmösis tilanteissa noi vaik ymmärrän toki jos on jtn ennakkoasenteita vähemmästäki kai sielläkin päädys, en kiellä, mutta jotenkin harmittaa et tänne tulee ees tommoi tilanne et kenenkään pitää alkaa valikoimaan mitään "puolia", ja mulle jotenkin siks todella ahdistavaa kun kärsin muutenkin todella voimakkaasta ulkopuolisuuden tunteesta niin on kyllä jotenkin ihan...

Oon varmasti välillä hankala ihminen ja mulla on omat ongelmani, mutta pahaa mä en ikinä tarkoita kellekkään, en täällä enkä missään missä ikinä liikun.

Mut joo jatkakaa ehkä mä voin taas suosiolla jättäytyy pois täältä hetkeks, varmaan parempi vaan niin kaikille...

Mut rauhaa ja sitä rakkauttakin edes ripaus vaan kaikille kuitenkin nyt... 🙏❤😕
    « Viimeksi muokattu: 20. Helmikuuta 2022 klo 00:51 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~

"There's a place that I go that nobody knows
    Where the rivers flow and I call it home
    And there's no more lies, in the darkness, there's light
    And nobody cries, there's only butterflies." ❤

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1052 : 20. Helmikuuta 2022 klo 07:36 »

Mä joskus käyn tsekkaa mistä oon saanut peukun, koska kiinnostaa mikä jengil resonoi, niin yleensä se on ollut ihan muut jutut kuin mistä vois vetää jotain puolii.

(ja sanon yleensä, koska en mä kaikkii tsekkaa)

Ja sitä paitsi, ku se on just ongelma toi että jos hakee jotain vastakkainasettelua sit. Voin mä sen hiffaa että sillä sa keskustelua aikaan, mut ei ehkä kovin laadukasta.
    « Viimeksi muokattu: 20. Helmikuuta 2022 klo 07:37 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1053 : 20. Helmikuuta 2022 klo 07:46 »

Mulla on muuten kans ulkopuolisuuden tunteita, välillä tuntuu että oon jossain kaukaisella perunakellariplaneetalla. Ja täältä vaan sutten huikkii.

Asiasta kukkaruukkuun, mua harmittaa mun puhelin. Tää on oikein ensimmäisen maailman ongelma mutta.. Kun mä en pysty lataamaan instaa, enkä whatsappii, enkä mitään. Oon yrittänyt poistaa kaikkee turhaa sälää ja kun on tähän ennenkin mahtunut noi sovellukset, niin mikä nyt voi olla että tää ei enää toimi? Onko joku maaginen päivitys että nyt mulla on liian vanha käyttis, ja en enää koskaan saa tähän noita takas? :(

En haluu uutta puhelinta, koska oon tähän kiintynyt ja tottunut. Kaikki muut tuntuu kankeilta ja vaikeilta.. Joten harmittaa, mutta tosi hyvä toisaalta pakolla pitää breikkii noista. Ehkä se on taas joku karminen situation.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1054 : 20. Helmikuuta 2022 klo 09:03 »

Ja btw moonflower, mulla on sellane tunne että jengi oikeesti haluu sut tänne ja mä myös.. Mut vaikee sitä on useasti enää sanoo, koska joskus oon siihen suuntaan sanonut, ja sit sä olet jotenki hermostunut siitä että oikeesti ei su kiinnosta edes olla täällä. Mä toivon oikeesti että sulla olis hyvä olla ja hyväksytty ja kuultu olo. Iha missä ikinä olet. Mä vaan toivon että se olis vaan itseselvä asia eikä sellane excluding systeemi. Mitähän se olis suomeksi, että ei mahdu samaan aikaan ja paikkaan. Ja se joskus vaatii sovittelua kyl,, että kun on eriäviä näkemyksiä ja kokemuksia... Että sellasta täällä nyt vaan on. Not a big deal. 🐣
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1055 : 20. Helmikuuta 2022 klo 11:05 »
  • Tykkää (2)

• Tolle maskiläpälle oli oma syynsä mistä kaikesta se kumpuaa

I feel you...

Ja hermit. Kaikilla on jonkinlainen asenneongelma jostain nähden. Joskus tuntuu vaan että hipit on se porukka joka on paradoksaalisesti kaikista vähiten rauhaa ja rakkautta aidosti. Että yksilönvapaus ja kaikki kapina on salee toisinaan paikallaan, mutta joskus vaan niin pinnallista ja urpoo vaik haluis kovasti muuta olla.

Hmm, onkohan "pinnallinen" ("urpoon" en viitsi ottaa kantaa) uusi "vastuuton"?

Minusta nyt pitäisi ymmärtää, että tämä viime vuosien todella erikoinen aika koronakureineen, "woke"-liikkeineen, vaihtoehtomedioineen jne. on jakanut ihmiset voimakkaasti eri kupliin, ja tällaiset törmäykset ovat nimenomaan kuplien välisiä yhteentörmäyksiä. Tässä on vaara ajautua yhtäältä siihen, että vihataan (sic) toisiamme henkilöinä eikä ymmärretä kuplia, ja toisaalta siihen että nähdään jokainen ihmisyksilö vain kuplansa edustajana, eikä pohjimmiltaan ihan samanlaisena kuin itsekin on mutta eri totuuksiin kasvaneena / eri totuudet hyväksyneenä. Itse luotan siihen, että rauha ja rakkaus nousevat vapaudesta ja totuudesta, minulle on vieras ajatus että ne eläisivät parhaiten tarkkaan säännellyssä, poliittisesti korrektissa turvamaailmassa. Brothers and sisters, live, love and be free.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1056 : 20. Helmikuuta 2022 klo 11:22 »

No onko siinä sit joku ongelma että sanoo, että Hei toi ei ollut kyllä kivasti sanottu noille tyypeille vaikka nyt itseen sattuu joku juttu....? Koska ihan vapautta se kans on sanoo, sitä mä ihmettelen että siitäkin tuli joku ongelma että huomautin siitä mikä sit itselle tuntu ikävälle  ???
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1057 : 20. Helmikuuta 2022 klo 11:26 »

Sen voin myöntää että olin ehkä sitten liian ärtsy vastauksessa, vaikka myös yritin tuoda sitä esiin että joo, aina ei ole kivaa. Mulle kai vaan itselle aika iisi hyväksyy että asia on säädetty niin junissa.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1058 : 20. Helmikuuta 2022 klo 12:55 »
  • Tykkää (0)

• Totta kai todellista vapautta on se, että yksi saa sanoa mitä lystää, toinen saa reagoida miten lystää jne. Ja silti on ihan paikallaan ymmärtää, että jos hlö A on kokenut perusteettomalta vapaudenriistolta vaikuttavaa kohtelua, ja hlö B ilmaantuu puolustelemaan sitä kohtelijaa, A:lle näyttää siltä että B puolustelee perusteetonta vapaudenriistoa. Tämä on loppujen lopuksi aika yksinkertaista ja tällaisten kautta voi oppia ymmärtämään syitä ja seurauksia. Saa tilaisuuden kasvaa.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1059 : 20. Helmikuuta 2022 klo 13:16 »

Totta kai todellista vapautta on se, että yksi saa sanoa mitä lystää, toinen saa reagoida miten lystää jne. Ja silti on ihan paikallaan ymmärtää, että jos hlö A on kokenut perusteettomalta vapaudenriistolta vaikuttavaa kohtelua, ja hlö B ilmaantuu puolustelemaan sitä kohtelijaa, A:lle näyttää siltä että B puolustelee perusteetonta vapaudenriistoa. Tämä on loppujen lopuksi aika yksinkertaista ja tällaisten kautta voi oppia ymmärtämään syitä ja seurauksia. Saa tilaisuuden kasvaa.

Joo, no musta niiden toiminta ei ole perusteetonta. Mut se on vaan mun mielipide sit.
    « Viimeksi muokattu: 20. Helmikuuta 2022 klo 13:39 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1060 : 20. Helmikuuta 2022 klo 13:17 »
  • Tykkää (0)

• Mikset sinä itse voi noudattaa foorumin sääntöjä kerta ne on sulle niin lähellä sydäntä?

En halua asettua keskustelun yläpuolelle tuomariksi ja sensuroida viestejä, jos ne eivät riko sääntöjä. Säännöt löytyvät täältä:
    https://hipit.fi/foorumi/tiedotteet/keskustelupalstan-saannot/

Ensimmäinen sääntö on hyvä nostaa uudelleen esiin:
    1. Kunnioita toisia. Hipit.fi:n foorumi on tarkoitettu monenlaisille ihmisille, joilla kaikilla on oikeus tuntea olonsa mukavaksi. Heidän mielipiteensä saattaa kuitenkin erota omista mielipiteistäsi, joten kunnioita toimillasi muita keskustellessasi foorumilla.

Miksi sun piti alunperinkään tulla tähän Avautumista -ketjuun, ja hyökätä suoraan mun viestiin? Kaikki muut on kai saanut avautua ihan rauhassa täällä, ilman et kukaan takertuu niiden juttuihin noin pahasti? Onpa kummallista. Ja ei mukamas ole mitään henkilökohtaista, no siltä näyttääkin hei...

Mä yritin hyvällä, mutta sua ei ilmeisesti kiinnosta saavuttaa sopua. Haters gonna hate.

Koska sä tuut aina uudestaan ja uudestaan ja sit valitat ja sit häippäät. Niin sekö on sun juttu mitä sä tänne aina haluat tehdä ja tuoda?

Mietin vaan, että mitäköhän sä itse sitten tahdot tolla sun meiningillä tuoda tänne foorumille? Tätäkö sä tahdot siis aina tehdä?

Koirilta voi kyllä oppia paljon... Pyrkivät välttämään konflikteja ja käyttävät paljon rauhoittavia signaaleja toisilleen, sillä rauha on koko lauman etu. Toinen hieno koirien filosofia on: "If you can't eat it or play with it, pee on it and walk away.".

✌🐩
    Kirjattu
    no rain no flowers ~

"There's a place that I go that nobody knows
    Where the rivers flow and I call it home
    And there's no more lies, in the darkness, there's light
    And nobody cries, there's only butterflies." ❤

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #1061 : 20. Helmikuuta 2022 klo 13:32 »
  • Tykkää (0)

• Ja kiva tietää et Harielilki (?) ilmeisesti jotain mua vastaan kun näyttää tukevan kaikkia Suttiksen juttuja jotka on mua vastaan (tai varmaan tarkoittaa enemmän olevan Suttiksen puolest, miten vaan sen näkee - mikä toki täysin ok vastapainon nimeksikin jo, ei siinä, hyvä Suttikselle), ainakin mun päättelyn mukaan siis kun kuka muukaan noist tykkäilee kun kävijät voi laskee yhen käden sormil... Sinänsä ei oo mitään välii mut näin pienis porukois aiheuttaa kyl vähän hämmennystä tämmösis tilanteissa noi vaik ymmärrän toki jos on jtn ennakkoasenteita vähemmästäki kai sielläkin päädys, en kiellä, mutta jotenkin harmittaa et tänne tulee ees tommoi tilanne et kenenkään pitää alkaa valikoimaan mitään "puolia", ja mulle jotenkin siks todella ahdistavaa kun kärsin muutenkin todella voimakkaasta ulkopuolisuuden tunteesta niin on kyllä jotenkin ihan...

Moi. Oon ihan vaan suurpiirteisesti silmäillyt tätä teidän keskustelua, en oo edes lukenut lähellekään kaikkea. Seurannut keskustelun aiheita lähinnä. Pari tykkäystä oon saattanut painaa, mutta en ole halunnut valita kummankaan puolta kuitenkaan.

Mä joskus käyn tsekkaa mistä oon saanut peukun, koska kiinnostaa mikä jengil resonoi, niin yleensä se on ollut ihan muut jutut kuin mistä vois vetää jotain puolii.

Mistä näkee kuka on peukuttanut mitäkin?
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1062 : 20. Helmikuuta 2022 klo 13:38 »

^ eihän sitä näe, mutta siis tuonne etusivulle nousee viime aikojen tykätyimmät viestit, niin niistä oon joskus klikannut auki että mistä jutuista on tykätty. Sitä ei näe että kuka on tykännyt.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1063 : 20. Helmikuuta 2022 klo 14:18 »

Ja eihän sinne kaikki tykkäykset nouse, en mä yleensä lähde katsomaan taaksepäin vanhoja viestejä. Etenkin jos tuntuu siltä että tilanne ei ole ihan cool, niin mieluummin sitten askellan eteenpäin ja muihin polkuihin,.

Lähen tästä vähän musaterapiaan kuuntelee Jätkäjätkien biisin "Jokainen aamu" ,, koska siel on niin hyvin sanottu "miten vois mikään täällä itsestään pysyä kasassa, kaikki mikä on lepää anteeksiannon varassa", ja siis mä en oikeesti ole hyvä antaa anteeksi, se on totta. Mutta en mä koe myöskään ett mulla olis siihen edellytyksiä tai että kenenkään tarvis pyytää anteeksi multa. Ja sit oon kans sen takia varmaan huono myös pyytelee anteeksi. Voin vaan myöntää että en mä aina osaa.. , must asiat on yleensä kuitenki aina aika fine ja että aina ei voi miellyttää. Että hyvä jos asiat vaan lepää sen päällä ett me mokaillaan, kaikilla on omat haasteensa ja kaikkee.. Ja sit siitä voi mennä eteenpäin.

Sen biisin jälkeen japaan pari kierrosta 📿. Musta se jotenki puhdistaa vaikka vähän aina angstaan kaikkee tollast vastaan, niin kuitenkin on auttanut näidenki päivien lomassa. Peace&out 🤙
    « Viimeksi muokattu: 20. Helmikuuta 2022 klo 14:20 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1064 : 20. Helmikuuta 2022 klo 14:55 »
  • Tykkää (1)

• Mulla on muuten kans ulkopuolisuuden tunteita, välillä tuntuu että oon jossain kaukaisella perunakellariplaneetalla.

Et ole ainoa laatuasi ja tämä planeettahan on vaan universumin mielisairaala ja koelaboratorio.

Hieman huvittavaa ja toki ikävääkin huomata tällaista vääntöä juuri hippifoorumilla, peace and love juunou. Jännää kyllä, että jotkut pienet asiat saavat ihmiset näinkin kiehahtamaan ellen sitten ymmärrä jotain historiaa. Muualla netissä taas pauhataan muista aiheista kuten vaikka siitä, että oletko idiootti vai et jos otat tai et ole ottanut rokotteita tai muuta hauskaa. Nämä korona-ajat on kyllä osoittaneet varsin mielenkiintoisella tavalla millaisia ihmiset voivat olla varsinkin sitten kun on vähän sellaisia rajoituksiakin olemassa ja paineet vaan kasvavat.

Itse olen kyllä puolueellinen siinä mielessä, että pidän koiria ihmisiä parempina, mutta eihän se kenenkään vika ole. Ihmiset osaa vaan olla vaikeita ja tyhmiä noin muutenkin. Mutta kyllä se kaikkien huomioon ottaminen on tärkeää myös. Jos elettäisiin intiaaniaikoja niin varmaan voisi rauhanpiippua tarjota toinen toisilleen tai sitten tarttua siihen sotakirveeseen jos ei muu toimia, mutta ei hipit varmaan yleensä tuota konfliktia niin halua? Joku ihmeen puhdistumisaika nyt meneillään näemmä.
    Kirjattu