Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Keski-ikä/ikääntyminen - 1

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Keski-ikä/ikääntyminen
« : 20. Marraskuuta 2019 klo 13:30 »
  • Tykkää (0)

• .. ikä ylipäätään. Mitä kirouksia ja mitä siunauksia iästä koituu?

Mä en kai ole ihan vielä keski-ikäinen, kun ikää mittarissa muistaakseni 32  :D . Mutta mulla on kavereita, joilla lähenee 40 ja siitä eteenpäin ja vähän semmoset jutut nousseet kans esille, että siihen tavallaan saattaa liittyä kriisikin.

Mä olen jostain syystä aina katsonut mua vanhempia ihmisiä jotenkin ylöspäin. Musta ikääntyminen on kaunista ja myös herkkää. Toisaalta käy toteen miten keho ei ehkä niin palaudukaan enää ja kokemuskenttäkin alkaa olla sen verran laaja, että viisaus voi joskus olla jopa pieni vitsaus, eikä osaa suhtautua enää niin avoimesti. Kuitenkin lopulta mä mieluiten liittäisin kasvamisen ja rauhoittumisen ja itsevarmuuden siihen mitä ikääntyminen parhaillaan on.

Onko teillä kokemuksia ikäkriiseistä tai ajatuksia asiasta? Onko iällä väliä? Kuuluuko ihmisten esim. käyttäytyä jotenkin ikätyypillisesti?
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Keski-ikä/ikääntyminen
    « Vastaus #1 : 22. Marraskuuta 2019 klo 20:00 »
  • Tykkää (0)

• Näinä päivinä kun meil on oman muksun lisäks kolme muuta naapureista ja ne järkkää itselleen bileitä täällä :o ..niin mä tunnen itseni todella vanhaksi.... "mitä seksi tarkoittaa?!"×4  ...." I'm a Barbiegirl in a barbieworld" @2019? Huhuh. Neljästä 5-9 vuotiaasta lähtee uskomattoman paljon ääntä....mut nää siivos itselleen kämpän bileitä varten! ..voi luoja tätä draamaa.
    Kirjattu

Sininen evä

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 23. Marraskuuta 2019 klo 01:14 »
  • Tykkää (0)

• Sitäkun välillä menee kriisistä kriisiin Alankoa lainatakseni, ei kerkee ikäkriisit pukkaa ;D
    Eihän sitä ihan kaikkea voi/halua tehdä mitä nuorempana, pikkasta kehitystä siis ilmassa.
    Mutta monia stereotypioita tietynikäsenä käyttäytymisestä en allekirjoita.
    Onhan nykymaailman keski-ikäset aika paljon erilaisia kuin kymmeniä vuosia sitten muutenkin.

Parta kasvaa nuttu kuluu, poika vaan ei opi mitään, noin kärjistetysti ;D

Oliko tenavilla hupaset bileet? Joo kyllä niistä ääntä lähtee kun oikein innostuvat.
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 23. Marraskuuta 2019 klo 09:15 »
  • Tykkää (0)

• Ihan kivaa ja riemukasta niil oli. Kinastelua tyttöjen ja poikien välillä meinas olla lopussa ja semmost tyynysotaa, niin ajoin koteihinsa. Se oli mun illan kohokohta  ;D
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #4 : 09. Joulukuuta 2019 klo 00:04 »
  • Tykkää (0)

• Täytin just 38, mutta tähän asti olen selvinnyt elämästäni ilman ikäkriisejä. (Eksistentiaaliset kriisit on olleet enemmän miun alaa.) Nuorena en välittänyt :D , ja vanhempana oon niin vahvasti varmistunut kuolemanjälkeisen elämän ja jälleensyntymän olemassaolosta, ettei paljoa tarvi kriiseillä jos vähän ikääntyy täällä planeetalla ollessa. Bring it! :D 517:s elämä meneillään (kanavoimani tiedon mukaan), eli vanha olen myös sieluna.

Noista eksistentiaalisista kriiseistä oon oppinut, että kriiseistä pääsee yli, ja niistä on yleensä (aina?) löydettävissä jokin positiivinen opetus, oivallus tai uusi elämännäkemys. Kriiseilyä voi helpottaa, jos osaa kaiken keskeltä etsiä sitä "lahjaa" tai opetusta.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #5 : 09. Joulukuuta 2019 klo 00:09 »
  • Tykkää (0)

• Jos hengaa vahvasti nykyhetkessä, niin silloin ei tunne itseään nuoreksi tai vanhaksi, vaan ajattomaksi ja "nyt-ikäiseksi". :) Nuorelta tai vanhalta tuntuu vain silloin, jos ajattelee aikaa tai ikäasioita.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3