Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hipit ja päihteet - 8

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Hipit ja päihteet
« Vastaus #105 : 30. Tammikuuta 2018 klo 13:31 »
  • Tykkää (0)

• Moni on onnistunut vaihtamaan polttamisen huomattavasti vähemmän haitalliseen vaihtoehtoon hommaamalla sähkötupakan, suosittelen kokeilemaan. Myös monille on ollut apua lopettamiseen Stumppaa tähän-kirjasta.

En ole vaihtamassa sähköröökiin. Haluan koko nikotiiniriippuvuudesta eroon. Ei se nikotiinin vaikutus niin erityinen ole, että sitä pitäisi olla jatkuvasti polttamassa. Sähköröökiinkin menisi rahaa, mielummin käytän sen rahan johonkin järkevämpään.

Stumppaa tähän onkin jo luettu.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #106 : 30. Tammikuuta 2018 klo 21:38 »

En ole vaihtamassa sähköröökiin. Haluan koko nikotiiniriippuvuudesta eroon. Ei se nikotiinin vaikutus niin erityinen ole, että sitä pitäisi olla jatkuvasti polttamassa. Sähköröökiinkin menisi rahaa, mielummin käytän sen rahan johonkin järkevämpään.

Stumppaa tähän onkin jo luettu.

Ainoo mitä siihen tarvitaan on vakaa halu ja mikä siihen riippuvuuteen auttaa on aika. Näin yksinkertaistettuna. Tsemppiä! :) :peukku

Ja vaikka oliskin lopettanut niin se se nikotiini palkitsee aina kun jälleen sytyttää sen röökin, jos tavasta pääsee irti niin sehän riittää... Tuntuu etten ite ainakaan vielä oo päässy edes siitä himosta kokonaan täysin eroon, luulen et kaikissa riippuvuutta aiheuttavissa aineissa on vähän sama juttu... Tavasta ja riippuvuudesta voi päästä eroon niin että voi elää hyvin ja helposti ilman, mutta jokin pieni osa sitä välillä aina huutaa, viimeistään silloin kun kaikki vituttaa tai nätimmin sanottuna silloin kun mieli on heikoimmillaan.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #107 : 15. Helmikuuta 2018 klo 21:30 »
  • Tykkää (0)

• Parin THL:n tyypin mielestä huumeiden käytön rangaistavuudesta pitäisi luopua. Se toki on vielä eri asia verrattuna siihen, että huumeiden myynti laillistettaisiin.

https://areena.yle.fi/1-4360705
    https://blogi.thl.fi/huumeiden-kayton-rangaistavuudesta-tulisi-luopua/
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #108 : 21. Kesäkuuta 2018 klo 12:50 »

Yks juttu mua on mietityttänyt. Että miksi jotkut entiset laittomien päihteiden eli huumeiden käyttäjät joskus raitistuessaan ovat jopa totaalisen huumevastaisia? Onko se johtunut itse aineesta vai käytöstä vai seurauksista? ja miksi ei puhuta aina kunkin aineen nimillä erikseen?

Musta nimittäin on kovin hämäävää että niputetaan kaikki aineet ja kuitenkin kun ainakin itse koin hyötyä deeleistä, jotka kuitenkin ovat "HuUmEiTa" eli hyvin pelottavan kuuloinen juttu..ja juu..olen etenkin psykedeelien dekriminalisoinnin kannalla edelleen ja ainiaan siitä syystä. Mitä se huumevastaisuus siis oikein pohjimmiltaan on? Sitäkö että mieluummin annetaan lääkäreille valta määrätä mikä kemikaali vois auttaa?
    Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #109 : 06. Heinäkuuta 2018 klo 09:35 »

Musta nimittäin on kovin hämäävää että niputetaan kaikki aineet ja kuitenkin kun ainakin itse koin hyötyä deeleistä, jotka kuitenkin ovat "HuUmEiTa" eli hyvin pelottavan kuuloinen juttu..ja juu..olen etenkin psykedeelien dekriminalisoinnin kannalla edelleen ja ainiaan siitä syystä.

Tota mäkin aina hämmästelen, miten harhaanjohtavaa on edes yrittää puhua aiheesta kun kaikki aineet luokitellaan yhdeksi vaikka niiden vaikutuksissa on niin suuria eroja. Itekin koin saavani apua deeleistä, ja se onkin ainoo laiton aine mitä osaan ajatella yhä lämmöllä. En silti käsitä mitä järkeä niitäkään on viihdekäyttää... Tuntuu että dekriminalisointi olis ainoo tapa saada ihmisten asenne ”huumeita” kohtaan neutraalimmaks ja sitä kautta voitaisiin oppia jopa eri aineiden fiksu käyttö ja täten jopa se että ehkäpä ihminen ei tarvitsekaan mitään ylimääräisiä aineita... Ja sitten jos tarvitseekin, niin osattaisiin erotella ne aineet joista oikeasti voisi olla apua siinä tilanteessa ja ne joihin ei kannata koskea, missään tilanteessa.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #110 : 06. Heinäkuuta 2018 klo 17:56 »

Tota mäkin aina hämmästelen, miten harhaanjohtavaa on edes yrittää puhua aiheesta kun kaikki aineet luokitellaan yhdeksi vaikka niiden vaikutuksissa on niin suuria eroja. Itekin koin saavani apua deeleistä, ja se onkin ainoo laiton aine mitä osaan ajatella yhä lämmöllä. En silti käsitä mitä järkeä niitäkään on viihdekäyttää... Tuntuu että dekriminalisointi olis ainoo tapa saada ihmisten asenne ”huumeita” kohtaan neutraalimmaks ja sitä kautta voitaisiin oppia jopa eri aineiden fiksu käyttö ja täten jopa se että ehkäpä ihminen ei tarvitsekaan mitään ylimääräisiä aineita... Ja sitten jos tarvitseekin, niin osattaisiin erotella ne aineet joista oikeasti voisi olla apua siinä tilanteessa ja ne joihin ei kannata koskea, missään tilanteessa.

Joo, oon lueskellut vähän mielipiteitä kans mitä pyörii aiheen ympärillä. Siis jotkut sanoo että vaikkapa nyt deelien kautta saavutettu tieto/ymmärrys olis jotenkin ns. heikompaa jopa? mutta vähän jännä että miten sekin muka vertautuis. Jos aattelee nyt henkistä kehitystä ja saavuttaa jonkin tilan joko deeleillä tai sitten muuta reittiä..niin tavallaan se mitä käy niin käy ja miten asia asettuu, niin siten käy..ja jos oot jotain joskus käyttänyt, niin miten muka vois tietää mitä olis jos ei olis koskaan kokeillut,,että eihän ne vertaudu..ja tavallaan erillisistä ihmisistä kumpikaan juuri voi sanoa toisensa 'polusta' juuta tai jaata..tai tiedon ja ymmärryksen tasosta tms.. Mutta voi toki olla että puhun puuta heinää..<3.
    Kirjattu

Kävelen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #111 : 03. Maaliskuuta 2019 klo 14:24 »
  • Tykkää (1)

• Moi! Eilen ja tänään on pyörinyt Humaania päihdepolitiikkaa seminaari, linkki seuraavaan 14:30 alkavaan streemiin: https://m.youtube.com/watch?v=ASK6S3aPi1Y
    16:30 streemiin:
    https://m.youtube.com/watch?v=g69m1oBegfY

Youtube-tilistä löytyy eiliset jaksot myös. Eilen oli enemmän tutkijoiden, tilastojen ja politiikan pohjustusta ja keskustelua käytänteistä. Nyt tänään on ollut syvempää kokemuspohjaista kerrontaa aamupäivällä.
    iltapäivän tarjontaa:
    14:30 Anne-Marie Cockburn: Why I want to legally regulate the drugs that killed my only child
    14:45 Mikko Rindell: Dataa ja kokemusta yhdistävä näkökulma suomalaisten elämänhallinnan haasteisiin
    15:05 Juha Mikkonen: Päihdepolitiikan tulevaisuus

16:25 Paneelikeskustelu: Towards a more responsible drug policy (juontaja Teivo Teivainen)
    17:25 Päihdejärjestöjen paneeli (juontaja Anton Vanha-Majamaa)
    18:25 Loppupuheenvuoro

! :)
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • seison paikallani ja odotan
    « Vastaus #112 : 08. Maaliskuuta 2019 klo 21:08 »
  • Tykkää (0)

• Moi! Eilen ja tänään on pyörinyt Humaania päihdepolitiikkaa seminaari, linkki seuraavaan 14:30 alkavaan streemiin: https://m.youtube.com/watch?v=ASK6S3aPi1Y
    16:30 streemiin:
    https://m.youtube.com/watch?v=g69m1oBegfY

Youtube-tilistä löytyy eiliset jaksot myös. Eilen oli enemmän tutkijoiden, tilastojen ja politiikan pohjustusta ja keskustelua käytänteistä. Nyt tänään on ollut syvempää kokemuspohjaista kerrontaa aamupäivällä.
    iltapäivän tarjontaa:
    14:30 Anne-Marie Cockburn: Why I want to legally regulate the drugs that killed my only child
    14:45 Mikko Rindell: Dataa ja kokemusta yhdistävä näkökulma suomalaisten elämänhallinnan haasteisiin
    15:05 Juha Mikkonen: Päihdepolitiikan tulevaisuus

16:25 Paneelikeskustelu: Towards a more responsible drug policy (juontaja Teivo Teivainen)
    17:25 Päihdejärjestöjen paneeli (juontaja Anton Vanha-Majamaa)
    18:25 Loppupuheenvuoro

! :)

oliko sellaista, että ..."tulevaisuudessa luodaan laillisia turvallisia huumeita yleiseen käyttöön"
    Kirjattu

Kävelen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #113 : 09. Maaliskuuta 2019 klo 12:22 »
  • Tykkää (0)

• Enpä muista tuollaista nähneeni. Mä näin noissa varmaan mitä halusin nähdä... lähinnä sitä että laillistetaan esim. kannabis ja siitä saadut verotulot käytetään mahdollisiin haittoihin..tulee uutta tekemistä siihen erikoistuville. Ja esim. sitä että olis kiva voida kasvattaa omia kasveja rauhassa. Ja sitä että vanhemmat joiden lapset kuolee mm. substanssien käytön myötä, eivät jäisi yksin... tai että ihmiset joilla on "huumeongelma" ja kuitenkin tarvitsisivat sosiaalista tai rikosoikeudellista apua, saisivat sitä, ilman pelkoa rangaistuksista. Ylipäätään että koko laiton päihdekulttuuri/poliisien pyöriminen siellä, päättyisi. Mutta että parin päivän kokonaisuus! Siellä on varmaan vaikka mitä ajatusta ja näkökulmaa.
    Kirjattu

nikkelimies

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Hei kaikille! :)
      • Lelukaupat
    « Vastaus #114 : 27. Elokuuta 2019 klo 17:48 »
  • Tykkää (0)

• Kaikenlaista on koettu elämänaikana ja suurimmat munaukset ja murheet ollaan saatu aikaan pelkällä alkoholilla. Nuorempana olin hyvin huumekielteinen, kun kavereilla alkoi kokeilut ja heillä oli sellainen honeymoon-vaihde, jonka aikana ei muusta kuin pilvestä jaksettu puhuakaan. Sitten myöhemmin tutustui varttuneempiin ja järkevämpiin ihmisiin, joilla oli samanlaisia elämäntapoja ja omat asenteet muuttuivat. Eipä minulla enää ole mitään ketään vastaan, kuka tekee mitä tekee. Deeleissäkin on koettu hyviä ja huonoja juttuja, mutten luopuisi niistä. Alkoholista tulee nykyään niin pitkät ja kovat krapulat, että kannabis on ihan hyväksi koettu vaihtoehto jos haluaa ottaa rennommin.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #115 : 20. Syyskuuta 2019 klo 10:31 »
  • Tykkää (0)

• Se minussa on muuttunut tosi paljon viime vuosien aikana, etteivät päihdelähtöiset näkökulmat voisi enää juuri vähempää kiinnostaa. Poikkeuksena on enintään se, että joskus jotain toivottua tunnelmaa saa voimistetuksi nauttimalla hieman alkoholia (hieman = sen verran, ettei hommaa krapulaa tai sekoita ruuansulatustaan lähiajaksi). Olen tietoinen, että jossain tällä planeetalla on olemassa tosi hyvää pilveä, mutta minun kohdalleni ei sitäkään ole sattunut.
    Kirjattu
    Hymyile! Se hämmentää ihmisiä.

Kävelen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #116 : 21. Syyskuuta 2019 klo 17:59 »
  • Tykkää (0)

• Mulle on viime aikoina ihmiset selitellyt täs talon pihalla kaks ihmistä kuinka joku oli "pilvessä" ja mä olen ihan varma ettei ne tiedä onko se joku ollut pilvessä vai missä! Ja mua ärsyttää se, mutta en kehtaa ruveta sitä kyseenalaistamaan vaan nyökyttelen ja kuuntelen vaan.

Oon kans kyllästynyt koko päihdekeskusteluun, koska musta se vaan on jokaisella jotenkin ihan eri asia.. ja mun puolesta jokaisen oma asia miten itsensä kuosaa, jos osaa kuitenkin pitää jotku perusasiat hanskassa!
    Kirjattu

Nayrus Love

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #117 : 10. Marraskuuta 2019 klo 23:16 »
  • Tykkää (0)

• Loskaa tylsillä kaduilla, huokaukset saattavat sosiaalisen automaatin mekanoleluja töihin ja kauppaan ja kotiin sen yli.
    « Viimeksi muokattu: 10. Marraskuuta 2019 klo 23:42 kirjoittanut Nayrus Love »
    Kirjattu

Kävelen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #118 : 13. Marraskuuta 2019 klo 10:50 »
  • Tykkää (0)

• Hymy&musiikki on aikamoista päihdettä,jopa loskaisella tiellä.
    Kirjattu