Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Jooga - 5

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Jooga
« Vastaus #60 : 02. Helmikuuta 2020 klo 22:19 »
  • Tykkää (0)

• Tää oli kyllä inspiroiva video, vähän erilaista joogaa. Mulla joogan kanssa ongelma on ollut liika ajattelu ja kriittisyys ja semmone. Mä ehkä voisin kokeilla vähän päättömämpää 'yogaa'.
    Tää videon Markus on kyllä semmonen hahmo, jonka juttuihin palaan aina välillä,  jo varmaan yli 10 vuotta, koska siel vaan on jokin juttu mikä resonoi omaan persoonaan tms.  :D
    Dynaamista meiningii! https://youtu.be/1V2i5G-gyW0
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #61 : 28. Huhtikuuta 2020 klo 21:11 »

Joogaa voi suositella ihan kaikille kyllä lämpimästi! Jokaiselle löytyy varmasti sopiva suuntaus. Omia lemppareita ovat tänä päivänä vinyasa flow ja yin... Neljä vuotta kävin hot joogassa, sekin on kyllä ihanaa. Astangaakin on tullut kokeiltua. Haluaisin ehkä kokeilla bikramia, tai siis original hot yoga 26+2 asanas, yoga curea, miten sen nyt sanoo... Oli aikamoinen se dokumentti Bikramista (löytyy Netflixistä, jos jotain kiinnostaa), sit väittää vielä ihan pokkana kaiken kukkuraksi että hänen keksimä juttu tuo asanasarja ja ottaa kaiken kunnian siitä. Kaikkea sitä... Eihän voi tietää sataprosenttisesti mikä on totta, mutta kyllä se dokumentti puhuu puolestaan ihan tarpeeksi! Meni eka ihan fiilis koko jutusta, mutta kerta originaali juttu on alunperin tyyliin joltain gurulta kopioitu niin... Vaikka kaikki jooga tuntuu parantavan, olo siihen kun on joogannut säännöllisesti ja kun ei ole on niin huima!

Itse olen oppinut tässä erittäin selkeästi kokemuksen kautta kuitenkin sen, että joogaa on myös olennaista harjoittaa maton ulkopuolella. Jos esim. puskee väkisin omia energioita vastaan viisi kertaa viikossa joogatunnille tai ylipäätään pakottaa itsensä joogaamaan vaikka kaipaisi totaalista lepoa (no periaatteessa savasana ehkä hyvä just silloin ja sängyssä jos tuntuu siltä :D EHKÄ - mikäli se ei tunnu lainkaan suorittamiselta!) niin siitä unohtuu silloin jotakin hyvin hyvin tärkeää. Jooga on kyllä suoraan sanottuna ollut suuri pelastus, ja olen hyvin kiitollinen että löysin sen. Sitten kun vielä oppii harjoittamaan asanaharjoituksia omaa luonnollista rytmiään ja sisintään kuunnellen... Jooga on parasta douppia. :)<3
    « Viimeksi muokattu: 29. Huhtikuuta 2020 klo 10:06 kirjoittanut Lalalalunanana »
    Kirjattu

Offtopic

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #62 : 02. Elokuuta 2020 klo 22:27 »
  • Tykkää (0)

• Mä oon ajatellut että kun ihminen (esim. minä) tekee jotain joka aiheuttaa hänessä liian suurta häpeää tai katumusta tai surua tai pelkoa ja hän sulkee tämän nyanssin tiedostamattomalle tai torjutun tietoisuuden alueelle. Tämä sulkee jonkun spektrin ulos koko henkisestä värinäöstä, ja kumuloituu fyysiselle tasolle addiktioina ja kipuina. Meditoidessa ja joogatessa mielen tulisi pysähtyä kuuntelemaan ja odottamaan kipujen ja jännitysten rentoutumista epätoivottujen tunteiden kohtaamisella ja henkisellä eheytymisellä. Chakroihin on jaettu jotenkin pelon, syyllisyyden, häpeän ja surun ja valheen ja Illusion pisteet. Ja kruunuchakra joka on maailmaan takertumisesta irrottamisesta. Tms. Mut hei, mä voin kyllä olla se joka on väärässä jos jollain on joku hauskempi teoria. Ulos fyysisestä, ulos ajasta ja takaisin tietoisuuteen. Wtf! Kumpi oli ensin uni vai uneksija. Mutta siinä olet valo joka paljastaa pimeydestä eksyneitä. Valo jota maailman orjat pelkäävät. Ne jotka eivät enää uskalla paljastua. Tule tule kosminen talvi ja pysäytä ja pyyhi nämä kammottavat muistot näiden  varjojen sieluista. Tule uusi tuli ja uusi kevät. Kukaan ei rakasta niin kuin talviyö, äiti Maa ottaa omakseen ja tekee yhtä itsensä kanssa. Sen lohduttomassa pimeydessä nekin jotka ovat valoa paenneet rukoilevat uutta kevättä. Toivottavasti ne emme ole enää täällä kun se nousee.
    Kirjattu