Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Laihdutusta - 4

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Laihdutusta
« Vastaus #45 : 08. Toukokuuta 2020 klo 03:02 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos tsempeistä! Mä pidin yhden paastopäivän aikasemmin viikonloppuna, ja oikeastaan merkittävin vaikutus sillä oli, että mun oli helpompi keskittyä asioihin ja yliajattelu laantui. Että tavallaan jos yhden viikonloppupäivän jaksaisi paastota silloin tällöin, niin voishan siitä iloakin olla. Viimeksi sain tehtyä ompelukoneella itselle lätsän vanhasta lierihatusta.  :D

Nyt tosiaan eihän mulla ole painoindeksin mukaan kuin lievää ylipainoa ja normaaliin pääsee jo 4 kilon pudotuksella. Ja onhan se niin että lihasmassaa on myös tullut tuon duunin myötä, ja en siis ehkä koe olevani ylipainoinen sinänsä, mutta olis kiva löytää tiiviimpi olemus tähän kehoon.

Oon innostunut että voisin kehittyä liikunnallisesti ja vaan rakentaa kehon kautta myös kokemusta omasta elämästä, ja jotenkin parantaa toimintakykyä. Ehkä siihen pääsee, maltilla ja kärsivällisyydellä. Pitäis myös alkaa venytellä yms., mutta meinaa välillä olla liikaakin tekemistä ja menemistä :)
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #46 : 20. Toukokuuta 2020 klo 18:10 »
  • Tykkää (0)

• Äh. Se on niin hämäävää, kun on lähtenyt pari kiloa, niin että sitä pitäis vielä jatkaakin! Vaikka jo tuntuu ihan laihtuneelta! Niin siinä kohti alkaa mulle ne vaikeudet, eli just nyt. Nyt se muuttuu vähän tylsemmäksi.
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Prinsessa
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #47 : 20. Toukokuuta 2020 klo 20:15 »
  • Tykkää (0)

• Entäpä jos pysyttelet nyt vaan suunnilleen noissa lukemissa ja jatkat laihduttamista sitten kun se tuntuu hyvältä? :) Ehkä sekin auttaisi jos saisi kiinni siitä mistä se fiilis kumpuaa että on vaikea suhtautua asiaan?
    Kirjattu
    Bloom where you are planted.

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #48 : 21. Toukokuuta 2020 klo 07:28 »
  • Tykkää (0)

• Mä tiedän ainakin sen, että mulle ruoka on lohtua. Mä syön sekä tylsyyteen että stressiin helpottaakseni oloa. Sitten jos multa lähtee se, niin joutuu olla enemmän yksin ja rauhassa ja kohdata epämukavuutta. Tavallaan laihtuminen vie myös lähemmäs mun viimesii traumoja, mutta ehkä niistäkin vois vaan päästää irti.
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Prinsessa
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #49 : 29. Toukokuuta 2020 klo 07:36 »
  • Tykkää (1)

• Jos sulla ei kerta liity painoon mitään terveydellistä riskiä, niin sitä suuremmalla syyllä voisit ehkä muistaa olla itsellesi armollinen ja myötätuntoinen... Yleensä tunnesyöminen helpottaa kun asiat selkenee sisällä, se jää vaan itsestään pois kun sitä ei enää tarvitse. Toki tunteet on hyvä kohdata, mutta joskus voi olla ainakin musta ihan ok turvautua herkkuihin jos fiilikset on maassa tai tuntuu et arki käy liian hektiseks. Traumoistakin on hyvä päästää irti, mutta entä jos ei vain ole ihan valmis kuitenkaan vielä ja on jotakin mitä pitäisi käsitellä?

Kaikista tärkeintä on musta se, että mikä fiilis siitä tulee kun syö jotakin, miltä se tuntuu. Tai mikä fiilis jostakin ruokavaliosta tulee. Liika järkeily ei tee ruoankaan suhteen hyvää. Toki terveys on tärkeää, mutta kun sitä ei saavuta pelkästään sillä että lautasella on terveellistä ruokaa ja syö täydellisesti. Yleensä syömisjutut heijastaa vain jotain muuta ja ne ongelmat siinä tasaantuu kun ihminen löytää sisäisesti ratkaisun johonkin tai paranee jostakin jne.

Oon joo tosi hyvä tsemppaa laihduttamaan, mutta itselle on ainakin tärkeää se, että on lempeä ja reilu omaa kehoa sekä itseä kohtaan. Sitten kun saa kiinni siitä, että mitä pinnan alla on ollut ja on käsitellyt ne ja sujut kaiken kanssa, niin sitten on vasta aika alkaa vähän patistamaan itseänsä lenkille tai ohittaa karkkihylly kaupassa. Lopulta sekin käy ihan helposti ja kevyesti, kun motivaatio ja lähtökohdat muutokselle on selkeitä ja rakentuu tukevalle päätökselle rakastaa itseään ja sitä kautta kohdella kehoaan hyvin ja pitää terveydestään huolta.
    « Viimeksi muokattu: 29. Toukokuuta 2020 klo 07:45 kirjoittanut Lalalalunanana »
    Kirjattu
    Bloom where you are planted.

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #50 : 29. Toukokuuta 2020 klo 18:25 »
  • Tykkää (0)

• Niin noh, prosessi on hidas. Lenkillä mä käyn ihan tarpeeksi jo duunin puolesta ja kävellä voin vaikka missä määrin, kun vaan saa vähän lepoa ja rauhaa vapaalla nukkua tarpeeksi. Mulla on hyvä kunto, mutta ei ole kaikki narut käsissä muuten.

Mä en usko että mä koskaan paranen mun traumoista, niitä on liikaa enkä luota tommosii auttajiin. Aina välillä triggeröidyn ja sitten on kaikkee, kunnes ehkä joskus taas on hiljaista. Armo on vähän niin ja näin.., mä yritän jaksaa itseeni. Mutta joo, kyllä me herkutellaan,, siis kun lapsi kinuu jotain itselleen, niin kyllä mä sit samalla "sorrun". On ollut hauskaa lähtee muksun kans hakemaan mehujätskit ja mennä tuonne piilomajaan metsän keskelle herkuttelemaan.

Kurkut ja tomaatit alkaa olla nähty! Ilmeisesti varsiselleri olis hyvä kasvis laihduttajalle,. Vois olla huvittavaa kokeilla kaikkee mitä ei yleensä käytä.
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #51 : 01. Kesäkuuta 2020 klo 18:11 »
  • Tykkää (0)

• Varsiselleri on muutes mainio ja mukavan maukas kasvis!

On mulla vähän semmonen taustahuoli, että saattaa olla jo nyt, tai jossain vaiheessa puhjeta kakkostyypin diabetes, joten musta olis hyvä saada ruokavalio ja keho parempaan kuosiin. En tiedä onko se oire, mutta jos liikaa syön sokeria, niin mä väsähdän niin paljon että voin nukkua tunninkin päiväunet, niin ei se silloin tunnu ihan normaalilta. Hedelmät asia erikseen, ne ei sillä tavoin väsytä. :)
    Kirjattu