Mulla ei huvittas hirveästi muuta tehäkkään tätä nykyä kuin kuntoilla ja levätä.
Viikonloppuisin on hermotustreeni, eli lauantaina penkkipunnerrus ja sunnuntaina kyykky. Keskiviikkona sitten lauantaita varten ylläpitävä, eli vähän kevyempää penkkipunnerrusta ettei pääse laiskistumaan. Leukoja ja vattalihaksia teen fiilispohjalta, niitä kestävyystreeninä.
Oon venytelly (jokku puhuu tietty "joogasta" mutta sama asiahan ne on) nyt lähestulkoon päivittäin, ja tässä lähiaikoina vihdoin saanukkin jo itteni siihen kuntoon että tulee venyteltyä enemmänkin vain sillon ku tarvii. Useimmiten yksittäinen venyttelytuokio on sellanen 1-1½ tuntia, joskus oon tosin saanut siihen venähtämään 5 tuntiakin. Ihanteellisina päivinä venyttelen aamulla heräämisen jälkeen ja sitten illemmalla uudestaan.
Hölkkää ja juoksua oon tykänny nyt kans harrastaa. Ja avojaloin tietenkin, ihan sama mikä maasto. Välillä kävely-hölkkä-kävely-juoksu-jne. jaksottelua, ja kävelyn aikana voi tehä dynaamista venyttelyä. Toisinaan tykkään aivan saatanan raivokkaista juoksulenkeistä, sillee että joku hulvaton matka lähes täyttä vauhtia. Sitten vaan se asenne, että IHAN OIKIJASTI KAAJUT VITTU TAJUTTOMANA MAAHAN ENNEN KU PYSÄHYT SAATANA ja menoks. Pakko muuten mainita, että mää oon ainaki ehtiny jo usiampaanki otteeseen juoksentelemaan lasinsirujen päältä eestaas eikä oo tullu mittään haavereita jalakoihi.
Kuntoilussa terveysvaikutukset on mulle lähinnä miellyttävä plussa, mutta ensisijaisesti kuntoilen koska se kasvattaa mua henkisesti. Päätän tehä jotain mitä en usko pystyväni tekemään, ja sitten teen sen. Ja aina vaan uuestaan ja uuestaan. Se luo sellasta jatkuvaa varmuuden tunnetta joka rauhoittaa mua. Voin luottaa omiin voimiini ja tiedän että mun keho on terve ja kestää kovaakin rääkkiä. Tiijän että kaikki vaiva, mitä nään, on lopulta sitä että teen mun kehosta sellasen paikan, jossa mun sielun tai hengen tai minkävittulie on hyvä asua. Eli painoa tankoon sellanen määrä tai juoksulenkin pituudeks sellanen matka, että hirvittää ja ahistaa ihan tojen teolla. Jos ei itketä vitusti nii sillo tekkee jotain väärin.