Heii, ei oo totta! Harvoin törmää sirkusta harrastaviin, ja nyt on jo kaksi kiinnostunutta kerralla, huih. Olen harrastanut sirkusta kuusi vuotta, kannattaa todellakin aloittaa! Rakastan tätä lajia, olen harkinnut tästä jopa ammattia. Ette tule pettymään, jos alotatte (: Ja ei ole edes mitenkään ristiriidassa hippeyden kanssa, päin vastoin. Ennen harrastin telinevoimistelua, lopetin keväällä, ja nyt kun edes ajattelen kyseistä lajia, saan kylmiä väreitä... Se on vain niin ohjattua, virheitä ei sallita, tarkat pistelaskujärjestelmät jne... Hippinä taas ajattelen, että se, mitä muut ihmiset kutsuvat virheiksi, on vain jotakin, mikä tekee elämästä mielenkiintoista. Ja se kertoo jo paljon ajatusmaailmastani, että sirkuksessa yritetään uudestaan, ellei heti onnistuta.
Millä tavalla siellä on harjoituksia? Ja mitä se maksaa? Olen tällainen hyvin vapaamuotoinen, ja kun jostakin tulee rutiini, melkeinpä alan vieroksumaan saman tien sellaisia asioita. Ehm, ei ole kovin hyvä piirre, mutta joka tapauksessa. 
Kallista :// siis jotain 300-500 € per lukuvuosi, johtuen lähinnä siitä, että se on oikeasti koulu, eikä pelkkä harrastus: kuuluu taiteen perusopetukseen ja koulutetut opettajat, niin kait siksi... Ja se on kyllä tosi vapaamuotoista, harkat on kolme kertaa viikossa, mutta yksikin tyyppi tulee Kouvolasta saakka (siis pääkaupunkiseudulle) ja käy vain kerran viikossa harjoituksissa, eikä hänen tarvitse maksaa täyttä hintaa harjoituksista.
Ekat vuodet menee enemmänkin tutustuen tasaiseti kaikkiin lajeihin ja perusjuttuja tehdessä, että se on vähän ohjatumpaa, mutta sen jälkeen kaikille alkaa pikkuhiljaa muodostua joku laji päälajiksi, jota sitten tehdään huomattavasti enemmän. Kaikkea on toki suositeltavaa harjoitella ja osata jonkinverran, mutta jos päälajini olisi esim. trapetsi, tekisin sitä useimmiten esityksissä, ja treenaisin enemmän, ja saisin opettajalta perusteellisempaa opetusta juuri tähän lajiin liittyen. Tunneilla ohjattua on tässä vaiheessa enää todella vähän, 1 tunnin ja 30 minuutin harjoituksista 1 tunti ja 15 minuuttia on vapaata harjoittelua. Eli tunneilla keskitytään lähinnä omaan päälajiin. Ja mulla on kyllä tosi monissa jutuissa täysin sama piirre :DD