Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

guaaarwa on kiitollinen - 1

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa
guaaarwa on kiitollinen
« : 31. Toukokuuta 2010 klo 22:54 »
  • Tykkää (0)

• ..jokaisesta päivästä, vaikka olisikin huono fiilis.

Tänään oli muuttopäivä ja keho on rasittunut kaikesta kantamisesta ja ravaamisesta. Muutto on myös henkisesti raskasta, en oikein oo sopeutunut tähän asuntoon vielä ja tää ei näytä kodilta kun puolet tavaroista lojuu vielä laatikoissa. Hyvä puoli on, ettei nyt tarvitse muuttaa vähään aikaan ja tästä kämpästä voin tehdä omannäköiseni.  :)

Muuttoon oli vaikea saada ketään avuksi johtuen osittain huonosta ajankohdasta (monet tutuista töissä). Oon kuitenkin kiitollinen niille kahdelle ihmiselle, joiden ansiosta tavaroiden siirtäminen sujui huolettomasti.  :)

Tänään sain myös hyvän oppitunnin siitä, kuinka ei pidä olettaa joitain asioita valmiiksi, varsinkaan ihmisten kohdalla. Odotukset luovat epäonnistuessaan pettymyksen ja vihan tunteita, jotka saattavat huonossa tapauksessa pilata esimerkiksi kokonaisen ihmissuhteen. Mitä opin, oli että en luo odotuksia asioiden suhteen ja pidän itseni siinä mielessä itsenäisenä, että en antaisi odotuksien toteutumisen tai toteutumattomuuden häiritä ajatuksiani liiaksi. Siinäpä mietittävää..tänään mietin myös että pitää alkaa olemaan sellainen ihminen, jonka kokee hyväksi sekä itselle että ympäristölle. Mun tapauksessa tarkoittaa itsestäni huolta pitämistä, liikuntaa, terveellistä ruokavaliota ja mietiskelyä, jotta pääsisin esimerkiksi ajoittain vaivaavasta lamaannuttavasta stressistä eroon.

Kyseisenä hetkenä huonolta tuntuva päivä voikin siis myöhemmin osoittautua hyväksi, kaikesta voi oppia ja saada uutta ajateltavaa.  :)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: guaaarwa on kiitollinen
    « Vastaus #1 : 04. Kesäkuuta 2010 klo 00:13 »
  • Tykkää (0)

• Jee tänään näin vanhaa lapsuuden kaveriani ja suunniteltiin jo seuraavaa kertaa jolloin vietettäis aikaa yhdessä  :) Lisäksi äidin luona oli hyvää kahvia ja pullaa!  :D

Kämppä alkaa pikkuhiljaa oleen kuosissa, eli kaikki hippirätit seinillä ja kamat paikoillaan. Oi vitsi, täähän alkaa tuntuun ihan oikeasti kodilta <3

Vielä toivon että suunnittelemamme matka pääsisi toteutumaan.
    Kiitos näistä hetkistä  :-*
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 07. Kesäkuuta 2010 klo 23:29 »
  • Tykkää (0)

• en jaksa nyt tilittää mitä kaikkea olen päivän aikana tehnyt ja mistä oon saanut kicksit, ehkä se jotakuta olisikin voinut kiinnostaa. Mieluummin pohdin.

Mitä on onnellisuus? Asia, jota pidetään elämän tärkeimmistä päämääristä mutta tuntuu että kukaan ei kuitenkaan oikein osaa määritellä sitä. Kyse on kaikesta päätellen tunteesta, ja kuten kaikkien tunteiden kohdalla, sanat ovat hieman riittämättömiä kuvailemaan asiaa.

Ehkä kyse on tavallaan perusolemuksesta tai -fiiliksestä. Mitä tahansa voi elämässä tapahtua, ikäviäkin asioita, mutta kaiken sen alla ihmisellä säilyy usko olemassaoloonsa ja tulevaisuuteen ja positiivinen mieli siitä huolimatta vaikka asiat olisivatkin menneet huonosti.

Tavoittelemme siis tunnetta tai elämänasennetta tai vakautta elämään? Miten sellaisen saisi? Länsimainen yhteiskunta ei tunnu tarjoavan mitään muuta kuin hetkellisiä keinoja (shoppaile, hanki uusia tavaroita, mene ihmisvilinään pitämään hauskaa), jotka ainakin omassa tapauksessani vain pahentavat asiaa ja vievät kauan etsityn onnen vain kauemmaksi. Ehkä ei pitäisi etsiä. Elä hetkessä ja se tulee, jos on tullakseen. Tämä on vaikeaa ja on jotenkin ristiriitaista, että en nyt osaa vielä vain olla, mutta mun pitäis pyrkiä tilaan, jossa vain olisin eli eläisin hetkessä. Mutta johonkin henkisesti pyrkiminen ei olisi hetkessä elämistä ja vain olemista. Sekavaa.

Saivartelua. Jos sanon olevani onnellinen esimerkiksi löydettyäni uuden poikaystävän, olenko oikeasti onnellinen vai olenko vain rakastunut? Mitä eroa näillä tunteilla on ihmismielessä? Sanoina ne ovat kyllä erilaiset.
    Ehkä tämän kaiken tarkoituksena oli vain osoittaa että tiedämmeköhän edes mistä puhumme. Jos pystyisi lukemaan muiden ajatuksia niin ei tarvitsisi käyttää hyvin epätarkkoja sanoja kuvaamaan asioita.  ;)
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 15. Kesäkuuta 2010 klo 20:55 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on hyvä fiilis.
    Tuntuu että luovuus kukkii ja olenkin tänään ommellut, paitsi korjannut siskon vaatteita, myös melkein saanut valmiiksi hameen itselleni. :)
    Lisäksi on kiva musisoida. Ehkä osa mun onnestani ainakin koostuu siitä, että pääsen ilmaisemaan itseäni ja tekemään omilla käsilläni jotain konkreettista pelkän ajattelun sijasta. uuuuuuuuuuuuh tuntuu luovalta!!!  :P
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 19. Kesäkuuta 2010 klo 16:55 »
  • Tykkää (0)

• Jau, tänään tulee kavereita kylään ja voipi olla että illasta tulee hillitön  :P tai ainakin se sopisi mulle paremmin kuin hyvin.
    Huomenna tai ylihuomenna näen taas erästä ihanaa ihmistä, ah kiitokset tästä elämästä. <3 :)
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 22. Kesäkuuta 2010 klo 12:26 »
  • Tykkää (0)

• Hei beibi mä diggaan sua ja sun tuoksua..oon ihan lövessä <3
    Kaikista henkisistä paineista kyllä selviän, varsinkin ystävien tuella.
    On aika latistaa mieleni laiskuus ja alkaa tekemään ja ajattelemaan aivan eri tavalla.
    Pois löhöämästä ja lusikka kauniiseen käteen.
    Hyvää tiistaipäivää kaikille, meitsi haluaa vertauskuvallisesti syntyä uudestaan  :P
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 23. Kesäkuuta 2010 klo 20:42 »
  • Tykkää (0)

• Haluan kiittää Carlos Ruiz Zafónia, joka on kirjoittanut mahtavat kirjat Tuulen varjo ja Enkelipeli. Jälkimmäisen luin juuri muutama tunti sitten loppuun ja se kirja oli uskomaton.
    Miten joku kirja voikaan niin syvältä koskettaa ja riipaista, viedä kaiken toivon mutta kuitenkin tuoda sen moninkertaisena takaisin? Miten joku kirja voi riviensä välistä niin hienosti pukea konkreettiseksi sen, mitä itse ajattelee ja tuntee?
    Minun mielestäni kirja on mestariteos. Sen parissa koin lähestulkoon ihmiselämän koko tunteiden kirjon ja mikä parasta, kirjan ilmiömäisyys ei loppunut sivujen myötä. Siitä jäi paljon mietittävää, paljon lauseita, joiden haluan kalvavan ajatuksiani ja johdattavan minut kohti parempaa henkisesti. Se, jonka mielestä fiktiokirjat eivät voi opettaa mitään, on väärässä.
    Mistään en ole niin varma kuin siitä, että tämä oli, kaikista lukemistani kirjoista, yksi kolmesta parhaasta. (Muut ovat saman kirjoittajan Tuulen varjo ja Asko Martinheimon Tuhkanaama ja taivaantakoja.)
    Jos saan itse tässä elämässäni aikaiseksi jotain, mikä herättää jossakussa näin suurta tunnekuohua, jännitystä, varmuutta ja kiitollisuutta kuin Zafónin kirja minussa herättää, tarkoittaa se sitä, että olen onnistunut. Olen onnistunut muuttamaan jonkun elämää ja tekemään vaikutuksen ja jättänyt vaikutuksen myötä jälkeni tähän maailmaan. Se kai lienee taiteilijoiden tarkoitus. Koska ihminen on kuolevainen, on tarve luoda jotain sellaista, mikä on pysyvää.

Kiitos sinä maaginen kirja, teit minusta täyden. Sieluni lepää siunatuilla sivuillasi.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 26. Kesäkuuta 2010 klo 14:40 »
  • Tykkää (0)

• Juhannus on sujunut hyvin, metsäretki rauhoitti ja kotipippalot karaoken parissa oli hauskat. :)

Tuntuu ett elämässä on ehkä kääntynyt uusi lehti, yllä mainitsemani kirja muutti aika paljon asioita ja ehkä ajattelen elämääni nyt ajanjaksoina ennen ja jälkeen Enkelipelin lukemista. Tuo kirja synnytti mussa jonkinlaisen sisäisen uskonnon...mun uskonto on se, että uskon siihen mitä teen. Elämä on uskomisesta kiinni, mitään kun ei voi tietää varmasti. Tiede antaa selityksiä, muttei varmoja vastauksia ja siihen systeemiinkin pitää uskoa, jotta voi ajatella tieteen todella antavan meille tietoa.

Sisäinen uskontoni palvoo henkilökohtaista kokemusta...ei kuitenkaan niin, että kokemus pitäisi ottaa sellaisenaan ja todesta. Kokemuksia voi tarkkailla ja mietiskellä, ei pidä jäädä huonon kokemuksen vangiksi tai liikaa hypettää hienoa kokemusta. Kokemukset ovat hetkittäisiä, äskeinen hetki meni jo. Takertuminen pilaa kaiken.

Uskon siihen mitä teen ja mitä haluan tehdä. Ei ole mitään muuta syytä tehdä niitä asioita mitä teen, kuin se että olen niistä kiinnostunut ja ne tuntuvat hyvältä..uskon täten, että juuri niiden asioiden tekeminen on hyväksi minulle. Kun uskon siihen mitä teen, olen täysillä mukana ja saan asioista enemmän irti kuin jos tekisin niitä vain puolivillaisesti vasemmalla kädellä.

Henkilökohtainen uskontoni ei sisällä jumalaa, tai oikeastaan kaikki on jumala. Tiedän, etten tiedä, ja tämä ainoa tieto elämässäni jättää tilan mysteereille ja ihmeille, joita voi kutsua jumalaksi. En usko että on olemassa konkreettista jumalaa, olemassaolo itsessään on mielestäni jumala. Mun pitää vaalia sitä ja uskoa siihen, muuta ei ole. Tai voihan olla, että tämä elämä onkin vain unta. En tiedä ja voinkin vain uskoa että oikeasti olen täällä (mitä ikinä tuo "oikeasti" sitten onkaan). Ainakin voin itse vaikuttaa tämän unen laatuun ja pyrkimyksenäni on elää hyvin.

Mieli tuntuu jotenkin levolliselta..poissa on ahdistus, jota joskus koin ja joka hajotti mut osiin. Sen takia varasin ajan psykologillekin, ja nyt kun ensi viikolle vihdoin sain ajan, en tiedä mitä sille kertoa. Tuntuu tosiaan että uusi jakso elämässä on alkanut (aika ennen Enkelipeliä ja aika sen jälkeen niin sanotusti ;) ). Ehkä voin jutella sen kanssa kaikesta elämääni liittyvästä, tuskin siitä haittaakaan on, vaikkei nyt tunnu siltä että kärsisin mieleni levottomuuden takia.

En vaan voi lakata hehkuttamasta tota kirjaa.. Mulle se oli ehkä paras trippi ikinä ja näytti mulle henkilökohtaisen jumalani. Matkasin sen kirjan parissa mieleni syövereihin. ;)
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 26. Kesäkuuta 2010 klo 16:04 »
  • Tykkää (0)

• Syvällistä pohdintaa. Hienoa lukea toisen ihmisen sielujen syövereistä kumpuavaa tekstiä!

Nyt kun kirjavinkistäsi olen hyvän matkaa lukenut Tuulen Varjoa, alan jo jännittämään mitä tuo THE KIRJA, joka on pakko hankkia seuraavaksi, tekee omille ajatuksilleni kun se on suhun vaikuttanut noin!!
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 26. Kesäkuuta 2010 klo 16:23 »
  • Tykkää (0)

• Odotamme mielenkiinnolla ;)

hmm, paljolti riippuu varmaan siitä, että millä tyylillä kirjaa lukee. Itse luin nuo hyvin keskittyen, en tajunnut ajan kulumista vaan piti vaan jatkaa lukemista. Ehkä osa oli sitä, että tarina oli niin koukuttava ja osa taas sitä, etten halunnut keskeyttää matkaa, jollaiselle päädyn aina lukiessani hyvää kirjaa. Tavallaan seuraan kirjan tapahtumia paikan päältä, joskus samaistun johonkin kirjan henkilöön.

Lisäksi ne kysymykset, mitä se Enkelipelin päähenkilö David pohti, osui niin hyvin omiin ajatuksiini että mietin jo että osaako se kirjailija lukea mun ajatuksia. "Pahis" Corelli oli kuin tuulahdus kitkeränhajuista ilmaa, joka toi aluksi kammottavan tuntuiset vastaukset, mutta lopulta niin vapauttavat.

Täytyy varmaan lukea vielä se Tuulen varjo uudestaan, siitä taitaa olla jo neljä vuotta kun luin sen. :)
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 28. Kesäkuuta 2010 klo 21:05 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on ollut aika ottaa härkää sarvista ja todella alkaa tekemään niitä asioita, mitä en ole jaksanut tai uskaltanut tehdä jo aiemmin kesällä. Siispä heti herättyäni painuin lenkille. Ja ah, kylläpä punnertaminen lenkin jälkeen oli ihanaa :D
    Kävin myös ostamassa nikotiinipurkkaa. Oon jo kauan miettinyt tupakoinnin lopettamista mutta en ole vain jaksanut tai uskaltanut edes yrittää. En tiedä onnistuuko nytkään, päätöksen pitäis olla luja ja tällä hetkellä ajattelen vain että jos saisin ainakin vähennettyä röökaamista. Ei oikeastaan ole suurempaa motivaatiota lopettamiseen, yhtä hyvin voin polttaa kuin olla polttamattakin. Kieltämättä kyllä olisi parempi lopettaa nyt kuin vasta sitten, kun tupakointi alkaa näkymään terveydessä. Aamulenkillä kyllä taisin puuskuttaa tavallista enemmän... :o

Eilen käyty keskustelu ystävän kanssa avasi paljon uusia näkökulmia. Se linkitti yhteen ajatuksia, jotka olin saanut Enkelipelin lukemisesta ja joista eilen keskustelimme. Ystäväni kertoi mulle Kierkegaardin filosofiasta, joka hahmottelee ihmisluonnetta. Ihmisessä on kaksi puolta, ironikko ja esteetikko. Ironikko katselee elämäänsä ikäänkuin ulkopuolelta ja analysoi ja miettii tekoja ja tunteita. Esteetikko elää tekonsa ja tunteensa, tekee asiat täysillä eikä mieti onko jokin asia nyt se mitä hän haluaa. Mussa on tällä hetkellä liikaa ironikkoa. Mietin, onko asiat joita teen, todella merkityksellisiä ja mitä niillä saavutan. Sen sijaan voisin olla esteetikko ja oikeasti elää ja nauttia niistä asioista. Tällä hetkellä ironikkona vain teen asioita, en elä niitä. Pitää ottaa uskonhyppy ja alkaa uskomaan siihen mitä tekee.

Tuntuu aika levolliselta ja kiitolliselta tällä hetkellä. Oon onnellinen ja iloinen siitä, että mulla on hyviä ystäviä joiden kanssa jakaa ajatuksia ja kokemuksia. <3
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 30. Kesäkuuta 2010 klo 22:46 »
  • Tykkää (0)

• Oon onnellinen, etten oo kaikkien haasteiden edessä vielä luovuttanut. Enkä luovuta.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 06. Heinäkuuta 2010 klo 12:37 »
  • Tykkää (0)

• Tällä kertaa oon kiitollinen tarot-korteista, jotka sain muutama päivä sitten. Niistä on tulossa pikkuhiljaa henkilökohtainen uskonto ja meditoinnin väline. Kortit antavat mulle paljon ajattelemisen aihetta, ne ovat itsetutkiskelun väline. Toiset uskoo johonkin uskontosysteemiin, jonka oikeutus on tehty kirjan avulla (esim. Raamattu) mutta mä uskon tarot-kortteihin. Tavallaan uskon samalla myös siis itseeni ja omien tulkintojeni oikeellisuuteen.

Tuli mieleen uskonnon ja jonkun tällaisen huuhaana pidetyn jutun välillä sellainen lausahdus kuin "You know what you should do, I know what I can do". Uskonnot, monet niistä, pelottelevat moraalisäännöillä. Jollei niitä noudata, päätyy helvettiin. Kortit antavat mulle vahvistuksen siitä, että voin tehdä todellakin sitä mitä haluan, eikä sitä mitä joku muu haluaisi mun tekevän.

Kiitän Crowleyta mahtavista korteistaan :)
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 11. Heinäkuuta 2010 klo 04:02 »
  • Tykkää (0)

• Okei, tää on mulle jonkinsortin henkinen päiväkirja. Tuntuu hyvältä ajatus siitä, että voin kirjoittaa anonyymisti mutta silti ihmiset lukee tän ja ehkä joku saa jotain virikkeitä. Ja tää hippifoorumi on sellainen, missä kukaan ei ainakaan tuu vittuileen siitä mitä kirjoitan. :)

Tänään oli ihan sikakiva päivä. Ensin huvipuistossa kavereitten ja kultsin kanssa, sitten päikkärit ja illanviettoa ystävän kanssa. Menimme istumaan paikalliseen baariin, jossa hyvin pian eräs vanhempi mies liittyi seuraamme. Juteltiin aikamme ja mies ilmeisesti nautti seurastamme ja jutuistamme. Aloin miettimään, miksi hän tuijotti minua kunnes tajusin. Fyysiset himot veivät vallan ja pian hän alkoi kärttää pusua poskelleen. No, en antanut. En todellakaan halunnut pusutella häntä, vaikka hän mielestäni olikin ihan hyvä tyyppi. Aloin miettimään, että kyseessä oli miehen osalta taitamaton teko.

Hän olisi halunnut pusun siksi, että olisi voinut nukkua yönsä rauhassa. Mutta tämähän tarkoittaisi sitä, että joka ikinen ilta hänellä pitäisi olla joku antamassa pusu poskelle, jotta hän voisi nukkua rauhassa. Pusu poskelle muuttuisi huumeeksi, jota ilman hän ei kykenisi nukkumaan hyvin. Sanoin miehelle tästä ja sanoin myös, että tulisiko pususta hänelle todella oikeasti hyvä mieli, kun hän tietäisi etten oikeasti haluaisi sitä antaa? Hän vastasi että ei. Silti sama kärttäminen jatkui illan loppupuolella. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut sanoa painavammin ja mies oli muutoin todella kohtelias (tarjosi mm. juoman ja röökiä :D ja muutenkin, keskusteli asiallisesti).

Hassua, että pubit aika harvoin nykyään kai palvelevat alkuperäistä tarkoitustaan. Pub on käsittääkseni lyhenne sanasta Public House, eli paikka jonne ihmiset menevät juttelemaan ja vaihtamaan ajatuksia ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Kuinka hyvin tämä toteutuu nykyään, kun ihmiset liikkuvat tietyissä porukoissa eivätkä pidä silmiä auki uusien tuttavuuksien varalta (elleivät he etsi panoseuraa)? Muita ihmisiä katsotaan ivallisesti kun he tulevat pöydän viereen notkumaan tarkoituksenaan vain vaihtaa muutama sana ja ehkä löytää uusia ystäviä. Niitä ihmisiä riivaa se, mikä kaikkia meitä. Vaikka olemme hyvässä seurassa ystävien keskellä ja vietämme hauskaa aikaa, minä tiedän. Sinä tiedät. Hän tietää. Ja minä tiedän, että he tietävät. Me olemme kaikki täällä yksin.

Hyväksykäämme yksinäisyytemme, niin voimme olla sinut sen kanssa ja nauttia yksinäisyydestä muiden yksinäisten hyvässä seurassa.  ;) Ja ehkä ymmärtää niitä, jotka eivät yksinäisyyttään ole vielä ymmärtäneet ja hyväksyneet.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 14. Heinäkuuta 2010 klo 11:30 »
  • Tykkää (0)

• Viime päivät ovat olleet kuumia kuin helvetti ja en oo pystynyt tekeen mitään juttuja, joista saisin iloa. Keho hikoilee jo pelkästä olemassaolostakin.
    Päällä on siis pienoinen morkkis kaikesta tästä laiskottelusta mutta toisaalta sain innoitusta luettuani aikaisemmat kirjoitukseni ja ainakin olen kiitollinen siitä, että oon ajatuksiani tänne ylös laittanut. Odotan myös innolla ukonilmaa, joka ilmeisesti kohta on alkamassa..Taivas on mennyt pilveen ja kuuluu jyrähtelyjä. Ehkä tässäkin kodissa on hieman helpompi olla kun ei aurinko paista koko aikaa.  :)
    Ja sitä paitsi, salamat ovat kauniita. Tuo mieleen sen, että luonnon edessä ihminen on voimaton mutta toisaalta ukonilma uudistaa ja puhdistaa.
    Tänään on pakko ruveta hommiin, liian kauan rästissä ollut essee painaa mieltä ja jollen tänään saa sitä hyvälle mallille, oon kyllä vihainen itselleni.  >:(
    Kirjattu