Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Inkiväärin päivän kiitos - 1

inkivääri

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Inkiväärin päivän kiitos
« : 27. Syyskuuta 2011 klo 11:19 »
  • Tykkää (0)

• Hei Rakkaat!

Rakkaus pulppuaa, nautin maailman parhaimmasta syksystä, tämän viikon ehdottomasti parhaimmasta tiistaipäivästä. Juuri oikea hetki aloittaa topic "Inkiväärin päivän kiitos".

Olen kiitollinen Itä-Suomen vietetystä puolikkaasta viikosta, Suomen luonnosta, jokamiehen oikeuksista, sangollisista itse löytämistä sienistä ja eilisestä voimauttavasta kokemuksesta, kun eksyy yksin vieraaseen metsään ja löytää sieltä omin/ yläkerran väen avulla ulos.

Usko ja luottamus.

Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Inkiväärin päivän kiitos
    « Vastaus #1 : 02. Lokakuuta 2011 klo 19:06 »
  • Tykkää (0)

• Anteeksiantamisen ihmeellinen voima. Parantava ja yhdistävä. Muuttaa mennyttä ja tulevaa.

Inkivääri myös kiittää löytämistään rouskuista ja tateista tänään.  ;D
    « Viimeksi muokattu: 03. Lokakuuta 2011 klo 21:03 kirjoittanut inkivääri »
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 03. Lokakuuta 2011 klo 21:02 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos, etten jäänyt tänään auton alle.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 03. Lokakuuta 2011 klo 21:26 »
  • Tykkää (0)

• ^ No oho.. Kiitos myös täältä että et jäänyt auton alle!
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 05. Lokakuuta 2011 klo 18:07 »
  • Tykkää (0)

• Tänään olen kiitollinen että olen tässä. Olen läsnä. Eilinen taijitunti, jonka vakiopettajamme sijainen piti, oli suoranaista "ahaa -elämyksestä toiseen" hyppimistä. Ryhmämme lähti sanattomana tunnin jälkeen tahoilleen. Kuulostaa hullunkuriselta, että puolessatoista tunnissa tuntee oppineensa 20v asiat. Tiesin lajin voimalliseksi, mutta tällä tasolla...

Hyvilläni olen soijanakkipaketista ja irtokarkkipussista, jotka sain kaverilta kyytipalkaksi. Tosin irtokarkeista mielestäni vain noin viidesosa oli syötäviä. -Itseni pitäisi tuntea.. Makeat naurut sain jälleen. Aa ja sokerin siivittävät päikkärit... Jemmasin siis loput karkit yöpöydän kaappiin - irtokarkkipussista tuli unihiekkapussi. :)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 12. Lokakuuta 2011 klo 22:18 »
  • Tykkää (0)

• Pari päivää jälleen sairaan ja vaikeassa elämäntilanteessa olevan ystävän kokonaisvaltaista auttamista, joka raskasta mutta mieleluista. Hänen luona alkaa olla toinen koti. :D Näsijärven vesi oli tällä viikolla lämpimäpää kuin edellisenä -kuulunee vuodenakaan.. ;)

Erityinen kiitos niille lukemattomille oivalluksille, joita olen tämän viikon aikana tehnyt. Pään sisä- ja ulkopuolella vaan lamppujen syttymisen rasahtelut kuuluvat. Hii! 
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 16. Lokakuuta 2011 klo 18:05 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos, että olen saanut olla koko päivän yksin -sairastaa ja parantaa itseäni rauhassa. :) Eilinen kuuden tunnin patikointi seitsemisessä ystävä kanssa antoi voimia, joka tuli tarpeeseen. Kuinka hieno Suomen luonto onkaan. <3

Kuinka vaikeaa on kieltäytyä auttamasta, vaikka on vuorokausi toisensa jälkeen siivonnut toisen elämää laittaen omat harrastukset ja vähäiset rakkaan kanssa vietetyt ajat sivuun. Ja seurauksena on, että vaaditaan lisää, vaikka sovittu seuraavasta kerrasta kun menen ystäväni olemista helpottamaan. Mietin otinko taudin, jotta saisin syyn levätä/päästä pois tilanteesta josta toisella ei ulospääsyä, kuulostaa raukkamaiselta? Syyllisyyttä olen vapauttanut - jos minunkin voimat loppuvat, on yhden autettavan ja yhden auttajan sijaan kaksi autettavaa ilman auttajaa. Karkeasti näin.

Toivon teille kaikille iloa ja valoa tähän sunnuntain pilviseen päivään. :)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 01. Marraskuuta 2011 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• Koska me kaikki olemme yhtä. Tämä ajatus tuli mieleeni, kun mietin mitä kirjottaisin vaikka sanoja ei löydy kuvaamaan tätä tilannetta ja aikaa, joka on menneisyys, tämä hetki ja tulevaisuus. Kun olen viime viikkoina saanut olla läheisten ystävien ja perheenjäsenten tukena, niin aivan nauratti tänään taiji -tunnille mennessä tunnetta että menen palkitsemaan itseni sillä, että saan opetella uutta asiaa. :D Kuinka valtavasti meillä onkaan opittavaa ja oi se tunne, kun voittaa esteitä ja suorastaan odottaa uusia haasteita, kun palaset asettuvat paikoilleen...

Olemmehan toisiamme varten: Sinun hymysi on saattanut olla jollekin arvokkaampi kuin lottovoitto, olemassaolosi rikastuttaa tuttujen ja jopa tuntemattomien elämää. Anteeksi antaminen on muuttanut hänen elämänsä suunnan.

Yksi lempitarinoistani on: Eräänä päivänä menet rannalle ja heität kiven järveen, veden pinnalle muodostuu renkaat, jotka laajetessaan osuvat rantaan ja pudottavat siitä hiekkaa. Hiekan mukana veteen tippuu siemen, joka ajautuu vastarannalle. Tähän kasvaa kaunis kukka. Kukan poimii tyttö, jonka äiti on menehtynyt ja hän laskee sen arkun päälle. Hautajaisissa ollutta miestä tämä koskettaa syvästi ja hän muistaa veljensä, jonka kanssa ei vuosi kausiin ole riidan takia ollut  tekemisissä ja päättä soittaa hänelle.....

Elämä on pieniä-suuria tekoja.
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 02. Marraskuuta 2011 klo 19:51 »
  • Tykkää (0)

• Niin paljon kun olen laittanut hanttiin Tampereelle muuttoani, vaikka tiedän, että paikkani on täällä niin ilokseni totesin tällä viikolla, että Tampere rakkaus on herännyt. Tämä on herättänyt hämmennyksen sijaan suurta iloa. Fiilistelin tänään, kun ensimmäisen työpäivän jälkeen istuin kahvilassa ystäväni kanssa miettimässä hänen tulevan vauvansa nimeä.

Päivän kiitokseni kuuluu niille tapahtumille, jotka ovat antaneet minulle sisäisen suihkun, josta on seurannut ainutlaatuisen tuntuinen puhtaus. Asiat vain tapahtuvat ja soljuvat eteenpäin monella tapaa, monella tasolla. Niistä yksinkertaisin esimerkki on, kun sienimetsässä hukkasin hanskani ja kah, löysin sen päiviä myöhemmin vaikka alue, jolla olen liikkunut on hehtaareja. Parin kilon sienisaalis oli pisara siinä ilomeressä, jonka lempihanskani löytyminen tuotti. Monimutkaisin ehkä kolminaisuuden (pintapuolinen) ymmärtäminen. ;D

Päivän sanat: Myötätunto, myötäilo.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 02. Marraskuuta 2011 klo 22:39 »
  • Tykkää (0)

• ^ Oi, loistavaa! Hanska tuntuu nyt varmaan entistä lempparimmalta  ;D
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 05. Marraskuuta 2011 klo 18:31 »
  • Tykkää (0)

• "Aivan toivoo, että mulkkuja(suokaa anteeksi sanavalinta) ihmisiä tulisi enemmänkin vastaan, sillä ne ovat kovin opettavaisia kohtaamisia". Näin sanoin ystävälleni muutama kuukausi takaperin ja kappas, nyt sitten sain ilon ja kunnian päästä tekemisiin henkilön kanssa, joka on niin täynnä vihaa ja katkeruutta, ettei normaalista kommunikoinnista tule tuon taivaallista. Useamman kerran viikossa tästä päivästä tulevaisuuteen..... ;D

Asiaa joutui kyllä puoli päivää sulattelemaan, ei aivan kertalaakista tasapainoinen olo tullut. Ensin ajattelin, että hän on aamukärttyisä, sitten että hän on hämmentynyt ja närkästynyt kun elämään tulee uusi ihminen, sitten kuvittelin että kysessä on puhtaasti se, että minun olemus ei miellytä. Seuraava kohtaaminen oli yhtä vihamielinen kuin ensimmäinen. Kuulin myöhemmin, että "hän on vaikea". Fiilis sen jälkeen oli, että kyllä minä hoidan rakkaudella kuntoon! Kunnes nauroin itselleni, ettei minulla ole valtaa muuttaa oman tahdon mukaiseksi muita(hänellä on oikeus elää vihassa, jos niin valitsee), ja koska pelon alle en suostu, niin lopulta totesin vain olevani hyvilläni tulevista kanssakäymisen hetkistä.

Kuten hymyssäsuin viimeisenä päivänä sanoin edelliselle työnantajalleni: "Kohti uusia vastoinkäymisiä" ;)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 15. Marraskuuta 2011 klo 19:38 »
  • Tykkää (0)

• Tänään dilemma ajan kanssa. Huomasin onnellisuuteni keskellä pelon poikasen siitä, että aika ei riitä tai enemmänkin ettei sitä ole tarpeeksi. Totesin itselleni, että aikaa on aina riittävästi, juuri oikea määrä oikeaan aikaan. Sitäpaitsi aikahan on käsite, jota "ei oikeasti" ole. Laajemmalti katsottuna elämässä/maailmassa ei ole alkua eikä loppua. Kuten vuoret ja laaksot: Ne ovat yhtä, ja mistä toinen loppuu niin toinen alkaa - rajaa on mahdoton sanoa.

Täydelliseen, aurinkoiseen päivääni, jota sain viettää omassa seurassa ja rakkaiden harrastusteni parissa mahtui kokemus taiji -tunnilla, että keskityin enemmän ja täydellisimmin kuin tähän astisessa elämässä kuunaan. Mieleni on harhailevaa sorttia -ikäänkuin kuriton. Hmm, pellossa kasvanut mieli..  :D Jos olet kuullut apinamielestä tiedät mitä tarkoitan eli ajatus saattaa pompsahtaa muutamalla hypyllä ja saa ottaa pakkia aloittaa uusiksi kokoamalla ensin ajatukset(kun on ensin huomannut mieleni karkulaisen) ja jatkamalla siitä mihin on jäänyt - tai on luullut jääneensä. Minun mittapuullani järjettömän hyvin toteutettu keskittyminen toi varmuutta, että opin koko ajan vaikeaksi kokemaani asiaa. Jos se ei olisi vaikeaa, ei onnistuminenkaan olisi niin palkitsevaa ja koska se oli rankkaa, niin mitä ilmeisemmin juuri sitä kipeimmin tarvitsin. :)

Tähtien tuiketta ystävät.
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 17. Marraskuuta 2011 klo 22:09 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä voi olla hämmentäviä kohtaamisia. Oli hivenen epäsiistin oloinen mies kahden chowchow:n kanssa ja siinä kadun kulmassa ystäväni kanssa juteltiin hänen kanssaan hetki ja rapsuteltiin rekkuja. Kun ystäväni bussi tuli ja hän lähti, niin mies avautui minulle: " Kehuitte koiriani, kiitos siitä. Minua sitävastoin ette kehunut ollenkaan. Sinä myös halasit ystävääsi lähteissäsi, mutta minä jään ilman halausta." Minä hänelle vastasin, että "Sinä päivänä, kun meistä tulee ystävät, halaan varmasti." "Koska meistä tulee ystävät?" Johon vastasin "Se jää nähtäväksi." Mietin olisiko ollut minulta pois jos olisin ottanut ja halannut selkeästi yksinäistä miestä. Toisaalta hänen kommenttien jälkeen se olisi ollut pakotettua ja tilanteessa jossa olisin tuntenut hänen kanssaan "connection" -tunteen olisin saattanut halatakin. Mielenkiintoista. Pistää pohtimaan.
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 23. Marraskuuta 2011 klo 14:37 »
  • Tykkää (0)

• Työn tarjoamat haasteet vaan kasvaa. Panokset kovenee. Helppoja/mieluisia tehtäviä otetaan pois ja tilalle annetaan hankalampia. Joutuu aivan päätänsä käyttämään. ;D Tulkitsen tämän kehityksenä, sillä jos helpot jo osaa niin on aika siirtyä vaikeampiin caseihin - vaikka kyllä tietenkin helpommallakin voisin rahani ottaa.

Tässä ei olekaan kyse rahasta. Elämässä jokaiselle annetaan, mitä eniten tarvitseen niin hyvässä kuin pahassa, pullikoi vastaan tai ei. Ja minä olen oppinut että pullikoidessa alkaa vain v*ttaa enemmän, joten kun tämänkertaista haastetta minulta kysyttiin, niin valitsin perääntymisen sijaan haasteeseen tarttumisen, mahdollisuuteen oppia. Puhelun päätyttyä mietin mitäköhän tuli taas tehtyä, mutta totesin, että päästetään pelot vapaaksi ja otetaan mahdollisuuksista kaikki irti.

Väkisin joutuu puntaroimaan, missä kulkee minun rajani. Ei tarvi kummoinenkaan nokka olla haistaakseen, että työn puolelta kyllä tehtäviä riittää enemmän mihin voimat riittävät. Nyt onkin hyvä hetki harjoitella omia rajoja. Pitää siis pitää tuntuma itseen ja olla hereillä.

Ei ole konstikaan olla rohkea, jos ei pelota. (Tove Jansson)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 30. Marraskuuta 2011 klo 15:30 »
  • Tykkää (0)

• Lauantaina töiden jälkeen minun piti mennä tapahtumaan, joka olikin täynnä. Olisin kovasti halunnut mukaan, mutta huomasin ettei mukaan pääsemättömyys harmittanutkaan. Totesin, ettei minulla ole suunnitelmia illaksi ja se tuntuikin hämmeltävältä, koska olen suhteellisen liikkuvaista tyyppiä ja omannut aikuisikäni kummallisen ajatuksen, että ainakin lauantai-illaksi täytyy olla jotain menoa, hauskaa, bileitä, kavereita, tekemistä jne jne.

Sen sijaan, että olisin alkanut soittelemaan itselleni seuraa jäin läheiseen puistoon harjoittelemaan taijia saaden uskomattomia oivalluksia. Sisään tullessa laitoin musiikkia ja piirsin puuväreillä pitkästä aikaa(ylä-asteen jälkeen ehkä pari kertaa). Nautin suunnattomasti ja ilahduin aikaansaannoksestani, sillä olen luullut että piirtämisen taitoni on kadonnut vuosien myötä. Herkuttelin ja myöhään illalla näin vielä muruni.

Päivän opetus olikin ilmeinen ja siitä olen myös tänään kiitollinen.
    Kirjattu