Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Nefin päivän rakkaudet - 2

jh187

• Vieras
Vs: Nefin päivän rakkaudet
« Vastaus #15 : 10. Toukokuuta 2011 klo 03:20 »

Tänään oli kerrassaan vallattoman hurmaava valintakoepäivä! Puutarhuriksi siis hain kakkossijalla (ykkösenä hämeenkyrön luonto- ja ympäristöala) mutta tuokin vallan suloinen paikka. Siellä oli suloisimpia mulleja, joista yksi nuoleskeli housujani ja söpöili kerrassaan. Pitkästä aikaa poika vei sydämen!  :ow Paljon tuli istuttua pihalla, nurmikolla, saippuakupliakin tietysti ja eräs tuttukin sattui olemaan samoissa pääsykokeissa! Keskusteltiin jumalasta ja hiukan ehkä järkytyin ev.lut.kristillistä näkökulmaa, sillä jotenkin en ole tottunut sen voimakkaaseen läsnäoloon paitsi lestadiolaiskaverini kohdalla. Pitää ottaa sekin avoimesti vastaan.

Kotiin pyöräiltyäni lähdin lähes samantein kirpparipöytääni katsomaan, mistä ei tunnu tavaraa olevan kadonnut ensinkään. Ja tästäpä tulikin mieleeni, olisiko joku halukas vastaanottamaan jonkunlaista tavaraa tai vaatetta tai huiveja? Sillä annan nuo kaikki pois, hintaa en niistä tuon kirpparin jälkeen enää pyydä. Yritän muistaa pistää vielä tuonne toiseen paikkaan ilmoituksen!

Ja näsijärvi sädehti! Se lainehti ja vyöryi, liplatteli ja kohisi rantaa vasten, istuin ja katselin sinisen eri sävyjä ja mietiskelin. Pidän siitä järvestä, mutta se saa minut kaipaamaan meren rannalle. Ehkä joskus vielä.

Kerrassaan ihana päivä!

Ja kun äsken kuorin omenan niin että siitä tuli vain yksi pitkä kuorenpalanen, toivoin taas saman toivomuksen..  ::)

hyvä :) olen ilonen sun puolesta. mitä muuta kuuluu?
Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 11. Toukokuuta 2011 klo 18:41 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos jh187! :) Hyvää kuuluu, ei valittamista.

Aurinko paistanut ja senkös vuoksi en ole sisällä oikein malttanut olla! Tänään vihdoin tuli putkimies ja pääsee käyttämään keittiönkin viemäriä! ^^

Tänään olin niin onnesta pakahtua etten vaihtaisi sitä hetkeä mihinkään. Ei mikään olisi voinut tehdä sitä kauniimmaksi. Lähdin pyörällä liikenteeseen, hetken istuttuani puistossa Näsijärven rannalla jäätelöä syöden ja tutkittua auraani, jatkoin matkaani. Jätin pyöräni suojaiseen koloon ja kiviä pitkin kulkien kuljin veden päältä. Ranta oli täynnä kiviä, isoja ja pieniä, veden vaaleiksi värjäämiä. Nokkosperhonen leikitteli auringon paisteessa ja hetki hiljeni kaikesta ylimääräisestä. Enää ei ollut autoja tai sähköä, ei melua tai pettymyksiä. Jatkoin matkaani kivien päällä tasapainoillen, välillä vilkuillen siniselle järvelle, jonka erotti taivaasta vain hento vihreä viiru taivaanrannassa.
    Jokin mökki tarkkaili puiden takaa ja laituri joka totesi alueen olevan yksityisaluetta, asiaton oleskelu kielletty. Päätin ettei kukaan voi olla niin itsekäs että toiselta jotain niin kaunista hetkeä kieltäisi, joten jäin. Jatkoin hiukan matkaani eteenpäin paikkaan josta en nähnyt taloa, en laituria, en kuullut ihmisten ääniä. Oli vain rauhallisuus, satunnainen lokin kiljahdus, veden sileäksi muovaama kallio ja muutama pilvenhattara. Istuin kalliolle ja upotin jalkani veteen, joka ei enää edes ollut niin kylmää. Istuin hetkessä ja sen loputtomassa kauneudessa. En karannut sillä se paikka oli kuin unta. Taivaanrannassa muutama pilvet huiskuttivat minulle huoletta. Olin siinä ikuisuuden tai kauemmin kunnes vanha mies souti ohitseni, aloin hiljalleen kuulla lasten ääniä. Nousin ja palasin takaisin. Nokkosperhonen oli löytänyt ystävän.

:sydamia

Nyt on myös vihdoin joogamatto, jee!
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 12. Toukokuuta 2011 klo 19:05 »
  • Tykkää (0)

• Tänään sataa ja ukostaa <3  ^-^
    Salaa toivon että sadetta kestäisi päiviä! Voisi kuunnella ropinaa, siivota rauhassa ilman hoppua ulos ja luontokin saisi tämän kuivuuden jälkeen virkistystä.

Kävin tapaamassa kissaa, Määkyä. Voi että oli niin suloinen tapaus  :ow Yhyyy! En tahdo odottaa että tänne se pikkuinen muuttaisi, miun viereen käpertyisi ja olisi joku jolle jutella ja joku jonka kanssa aamulla herätä! Vielä pitää jokunen viikko odottaa, kolme varmaan ainakin.. Hihiii!!

Ihana ilma!
    Ja sade tuntui ihanalta ihoa vasten.
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 25. Toukokuuta 2011 klo 17:12 »
  • Tykkää (0)

• Rakkaudet ovat jääneet julistamatta! Nyt tuleekin lista!

Olen rakastunut
      sitaria soittavaan mieheen, joka kiitti minua kunnioitettavalla eleellä
      saippuakupliin illansuussa
      nuoremman siskonpoikani tapaan osoittaa ja ihmetellä hämmästyneesti silmät pyöreinä
      valkoisena kukkiviin puihin, jotka säteilevät usvaista kauneuttaan
      raskaana oleviin ystäviini jotka hehkuvat viisautta ja äiteyttä
      lasten halauksiin, suukkoihin ja puhtauteen
      meren rannalta katsottuihin unelmiin
      hiljalleen heräävään luovuuteeni
      vanhemman siskonpoikani sydäntä musertavaan katseeseen kun tämä ymmärtää minun lähtevän
      ihmisiin jotka sattumalta tupsahtavat elämääni, niin tarkoitetulla tavalla
      ajatukseen että me kaikki olemme yhtä

:sydamia

Eikö auringonvalo tuoksukin taivaalliselta syreenien katveessa sateen jälkeen?
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 27. Toukokuuta 2011 klo 19:55 »
  • Tykkää (0)

• Olen ihana täti ja varmasti miusta tulisi vielä joskus ihanampi äiti!  ^-^

Tänään ystävystyin erään lampaan kanssa, jolla pelkäsin olevan kuumetta. Kovasti se halusi lisää rapsutuksia, vaikka sellainen röyhkeämpi ja vanhempi akka-lammas tunki syömään miun sormia. Siinä se uusi ystäväni kökötti villa pehmeänä ja suloisena odottaen hellyyttä. Juteltiin tovi kunnes jatkoin pyöräreissuani.
    Eksyin matkallani mutta pyysin metsältä neuvoa ja sitten löysinkin perille! Taas iskeytyi kyynel silmään avohaukkuita katsellessani. Toden teolla harmitti kun ei ollut spray-maalia mukana; olisin piirrellyt metalliseen massamurhaajaan peace-merkin!!  ;D Hassu ajatus, siltikin kiehtova.
    Telkkä säikytteli, mutta asetuin hyvään paikkaan meditoimaan. Hiukan piti hyppiä ja kiipeillä ja tunkeutua västäräkin huussialueelle, mutta maisemat olivat upeat! Ah, Jaala <3 Hepat tuijottelivat uljaina ja minulle vieläkin kovin etäisinä, lehmillä oli sonni pitämässä jöötä.

Eilen kävimme äidin kanssa Wilman haudalla nimipäivien kunniaksi viemässä kukkakimput. Tunsin suurta kiitollisuutta yhteisistä hetkistä.
    Olen yrittänyt olla välittämättä itikanpistoista vaan vain antaa niiden pistää ja meditoida sitä tunnetta.  :)) Vielä olisi hurjasti opittavaa ininän tiellä.

Ötökät ovat vallanneet villiyrttini. Mur!
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 28. Toukokuuta 2011 klo 19:08 »
  • Tykkää (0)

• Puusauna, järveen pulahtelu ja ilta-aurinko  :sydamia
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 01. Kesäkuuta 2011 klo 18:17 »
  • Tykkää (0)

• Kaverin vuohi-vauvat olivat hellyydenkipeitä ja ihania söpöläisiä ihanine nimineen!  :sydamia

Lisäksi eilen pyöräretki ystävän kera, kukat kukkivat kauneimmillaan, lempeä kesätuuli, jalat vedessä ja haapojen kahina. Ihanaa! <3

Tänään pyöräretki itsekseni Näsijärven rannalle. Hiljennyin ja kurkistin lempikalliolleni vievän reitin suuntaan. Sinne pitää vielä joskus seikkalla, mutta se tarvitsee tietynlaisen ilman, tietynlaisen löytöretkeilyn tunnon ja irtaantumisen tunteen. Ilman suunnitelmia ja odotuksia. Takaisin pyöräilleissäni näin samat ihmiset, joihin olin kaupungilla huomioni kiinnittänyt.
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 09. Kesäkuuta 2011 klo 00:06 »
  • Tykkää (0)

• Pitkiä pyöräilyreissuja, kauniita näkyjä, ihania ihmisiä, uusia paikkoja, suloisia kukkasia.

..silti jonnekin on valunut rakkaus, kysyn ja kuulostelen, vaan se ei kuulu..
    Missä kummassa?
    Jokin painaa ja on kuin tulppa. Pelot toisinaan hiipivät mieleen ja epäilys suttaa maiseman. Luotan ja ajattelen parasta, silti.

Ja sitten taas esitän toiveeni tuhannen kerran.

Aina on jotain opittavaa, tässäkin.
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 17. Kesäkuuta 2011 klo 12:07 »
  • Tykkää (0)

• Haaveet ja suunnitelmat kariutuivat, enkä päässyt kouluun jonne olin asennoitunut pääseväni. Jään siis edelleen tähän liian suureen kaupunkiin.
    Mutta äidinäidin shaali minua lohdutti sekä romanttinen loppu funny facessa pyyhki kyyneleet.
    Tämä sairastelu vie voimat, olisi luullut että neljäntenä päivänä pääsisi jo ulos..

Ehkä kaikella on tarkoituksensa.
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #24 : 19. Kesäkuuta 2011 klo 12:40 »
  • Tykkää (0)

• Suloinen tyttö toi eilen minulle luonnonkukista poimitun kimpun! Kuin päivänsäde tuli ja piristi päivää  :sydamia
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 20. Kesäkuuta 2011 klo 21:00 »
  • Tykkää (0)

• Tänään pääsin vähän pidemmälle ulos käppäilemään viikon sairastelun jälkeen! Eilinenkin oli ihana kun ystäväni kanssa katseltiin lähijärveni rannalla ilmassa liitäviä haituvia, joihin olen kovin rakastunut, ja juteltiin.
    Päivällä sitten vein pyöräni korjaamolle, vannotin heitä pitämään siitä huolta ja lähdin käppäilemään sovittua tapaamista kohti. Kävelin sitä reittiä pitkin, jota myöten yleensä menen näsijärvelle. Olo oli kuin joku suuri ihastus tai rakastus olisi siellä (järvi siis) ja teki kauheasti mieli poiketa reitiltä ja mennä heipattamaan. En kuitenkaan poikennut vaan jatkoin matkaani hiljalleen heräten tähän hämmästyttävän ihanaan päivään, ihanaan maailmaan, kaikkeen jännittävään mitä ympärillä näkyy. Pysähdyin katselemaan lintua pyörän sarvella, tiilitaloa junaradan kupeessa, kuin sillä olisi tarina kerrottavana, ihmisiä tunnettavana ja viisautta ikkunoissa, katselin kujalle jossa näkyi ikkuna, jonka alla oli muutama tuoli ja Buddha-patsas. Hymyilin ja tuntui kuin ahdistus, joka oli kertynyt minuun tämän viikon aikana, olisi leijaillut jonnekin kauas avaruuteen. Kävelin hyväntuulisena eteenpäin ja naureskelin Köyhä&Poika kiinteistönvälitysfirmalle.

Sitten vastaani ilmestyi mitä ihanin puu!! Vaikka se on aivan keskustassa, en ollut sitä aiemmin huomannut! Se piirtyi taivaalle, rakennuksen ja kosken päälle ylväänä ja satumaisena näkynä. Sen kauniit suuret oksat kiemurtelivat taivaisiin, vihreinä ja valkoisina. Valkoiset olivat täynnä sitä ihanaa haituvaa, johon olen rakastunut, ja tuulen hellästi ohittaessa puun, sen oksista irtosi tuota utuista haituvaa leijaillen ilmaan. Ja kuin puu olisi ollut siinä aina ja tietäisi kaiken, se katseli minua korkeuksistaan ja levitti utuaan kuin viisautta, jokaisen ohikulkijan tielle. Kiitin puuta sen upeasta kauneudesta ja jatkaessani matkaani, en voinut olla naurahtamatta kun haituvat leikkivät ilmassa, ilman odotuksia, ilman ihmisten turhanpäivästä kiirettä tai ahdistusta. Olisin tahtonut juosta syleilemään sitä puuta, niin ihana se oli!! Sydän oli pakahtua onnesta.
     :ow

"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #26 : 03. Heinäkuuta 2011 klo 03:16 »
  • Tykkää (0)

• Sydän on avautunut taas omalla painollaan. Pienellä puhdistamisella.
    Kurkussa huutaa välillä pala, välillä se pääsee paperille suoraan virtaamaan, toisinaan riittää vain kun rakastaa luontoa. Mutta tunne avautumisesta ja rakkaudesta, toisinaan myötätunnosta, toivosta muiden puolesta.

Etiäisiä.

Mieli harhailee poluille, joilla pelko on tuttu.
    Mutta toisinaan tuntuu kuin pienen opastuksen avulla olisin valmis parantamaan.
    En voi tietää. Jännittäviä aikoja, jännittäviä näkymiä. Vaikka tunnen muutoksen, huutaa nykyisyys välillä hassuja asioita.

Olen voinut pahoin Iidesjärven puolesta.

Näsijärvi on ihana ystävä. Sanoi; ole huoleti.
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 08. Elokuuta 2011 klo 17:43 »
  • Tykkää (0)

• Rainbow <3

:ow

Vaikka mieli harhautuisikin muistelmiin, muisti on egossa sanottiin, mutta uskon sen jäävän myös sieluun, joskaan ei sellaisena kuin se tämän ihmismuotoisen olemuksen kohdalla tapahtuu, toisella lailla. Rakkaudella, toivolla, oppimisella, viisaudella.
    Unet palaavat käsittelemään asioita, olen saanut niin paljon ja silti aina erehdyn pyytämään vain lisää lisää. Kuin mikään ei riittäisi. Silti tähän hetkeen riittää tismalleen kaikki kuin siinä jo on. Olen siitä kiitollinen.

Pahat tavat uhkaavat tehdä comepäkin ja rikkovat auraani, mutta yritän vakuuttaa itseäni että olen kykeneväinen.
    Menneisyys kiusoittelee, toisinaan jopa vääristää.

Olen niin rakastunut tähän maailmaan, mutta toisinaan hämmennyn ja suorastaan häkellyn ihmisten kyynisyydestä, kylmyydestä, julmuudesta, itsekkyydestä, rasistisuudesta... Eivät he todella, eksyneitä. Ja mieli temppuilee, kertoilee tarinoita ja herättelee hassuja harhaluuloja. En minä, mutta se toinen puoli.
    Ja sen naisen katse, kysellessäni kyytiä kahdeksatta tuntia.. Minä kylmissäni, väsyneenä, itkuisena, hänelle olin kuin sairas narkkari. Se katse ja se paikka, josta olen vuosia sitten nähnyt unia. Taivas jossa kettu ja aaltoja. Olen oikealla tiellä, valintojen edessä.

Ihania ihmisiä elämäni polulla. Uudet ja vanhat. Sisarsieluja olen tunnistanut jo kaksi kotikaupungissani. Ja sydän avautui eilen kun puhuin ystävälleni; muutos tulee, tämä kaupunki huokuu synkkyyttä ja itsekeskeisyyttä. Hän haluaisi viedä perheensä turvaan. Niin minäkin.

Välillä huomaan jakautuneisuuden selkeämmin ja se hämmentää. Jakaantuneisuuden ihmisissä, kaupungeissa, ryhmissä, itsessäni. Kuin joku yrittäisi maanitella puolelleen, tule tule, minä tarjoan synnin. Eilen syvässä meditaatiossa törmäsin kristittyyn kirkkoon. Raamatun toinen tuleminen, mayojen ajanlaskun loppu. Yhteentörmäys, itsekkyys vastaan empatia. Minä tahdon välittää. Olen päättänyt sen, tahdon kulkea kohti valoa, mutta näystäni tuttu synkkä hahmo pitelee jalastani kiinni. "Älä mene, minä toin sinut näin pitkälle! Älä nyt saatana mene sinne!" Pysähdyn ja pohdin. POHDIN! Valon ja varjon välillä. Luulisi ettei pohdittavaa ole. Silti jokin pidättelee.

Olen niin rakastunut tähän maailmaan. Kettu puhuttelee minua, taivaalla, hiekassa, maassa, lehdissä, muuttuvissa kuvioissa, paperilla.. Se kertoo suunnan, järkeistää. Yritän kuunnella ohjausta.
    Ihana luonto, vaikka se meistä kärsiikin. Se on niin kaunis että sitä voi vain rakastaa.
    Päivittäin pyrin kiittämään. Kiitos tästä hetkestä, näistä ihmisistä, tästä paikasta. Kiitos tästä kehosta ja tästä elämästä.

Ja näin menninkäisten valtateitä, aurinkona leviten, keskellä Itse Aurinko, tasaisin välein kahdeksaan suuntaan sammaleen uponneet polut.

Rakastan.

<3
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #28 : 14. Elokuuta 2011 klo 21:43 »
  • Tykkää (0)

• Miten olen voinut ansaita näin paljon elämäni polulle! Se ihan ihmetyttää, mutta yritän hyväksyä asian että pakko on ollut tehdä jotain Oikeita Valintoja joskus, en muuten näin paljoa saisi.

Reikisivuilta enkeleiden vastaukseksi Usko. KAHDESTI! Ja sen tasan kahden kerran katsonutkin. Hassua mutta ehkä niin todellistakin. Siinä sanottiin että älä anna muille voimaasi vaan usko itseesi ja korkeampiin voimiin. Luota universumin laupeuteen mutta älä usko kaikkeen ja kaikkiin mitä vastaasi tulee. Olen kiitollinen ohjeesta, on ihanaa kuinka saan luvan auttaa itseäni. Ja se että etsin itseäni, elän omaa elämääni, ehkä autan jo sillä muita. Kun olen tietoinen itsestäni ja omasta jumaluudestani, ehkä hekin löytävät sen itsestään.

Miten hassua että saan kehuja ja kannustusta vaikka toisinaan pelkään eläväni itsekeskeisyyden maailmassa. Mutta ketäpä muuta elämässäni opastaisin kuin itseäni. Sieluni on ohjastanut minua viime aikoina suuresti. Tunnen sen sydämessäni rakkautena ja onnellisuutena siitä että olen minä. Mutta hetkinä jolloin en saa yhteyttä sieluuni, kun en tunne sydämessäni voimaannuttavaa oloa, saatan jopa häkeltyä siitä; eikö se olekaan vierelläni, eikö se ohjaakaan minua? Mutta on se siinä, se osani joka tuo valon elämääni ja näyttää minulle: HEI! Tässä on kaikki mitä tarvitsen, kaikki mitä on jotta voisin edetä. Ja kun se olen minä.

Elämä on niin ihanaa  ^-^
    Ja mieleeni juolahti lause joogatessani; tämä aamu on kuin satu.
    Koko elämä on kuin satu.

Ja ruskan lehdet, oranssin eri sävyt ja valon taitto kun ne kaikki haluavat olla kuin auringonlasku.
    Vaikka näen muissa asiat joissa kehittyä, ja taas herää halu että tahdon auttaa! Yritän palauttaa mieleeni että asia kerrallaan, kaikkea ei voi saada saman tein, joskus on pakko odottaa.
    Mielessä on hassu ajatus, pieni kutkutus, vaikka taas se antaa tilaa oivallukselle että tässä on jo kaikki, voisiko mikään olla enää ihanampaa! Enää en kysy joka ilta samaa kysymystä. Saan vastauksen aina ja se on "huomenna".

Silti sorrun taas tupakkaan, enkä osaa oikein ymmärtää miksi. Havaitsen sosiaalisen puolen. Mutta kyllä tämä tästä, sillä en tahdo pilata mitään vain jonkun aineen takia joka syö terveyttäni ja mieltäni. Pahimpana; aiheuttaa epävarmuutta.

Opin tästäkin jotakin.
    Ja lapsi on piilotellut maatuskan osia. Kaikki nivoutuu lopulta yhteen hämmentäen.

Kiitos.

Nyt taidan kadota alitajunnan maailmaan, ötyjä!
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #29 : 16. Syyskuuta 2011 klo 15:43 »
  • Tykkää (0)

• Syksy  :sydamia

Ja tuo osaran koulu!
    Ja kaikki kauneus!
    Oih! Kiitos kiitos  ^-^

Viikon niin muutan taloon Hämeenkyrössä, kuinka jännittävää!
    Kirjattu