Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

neuvoja onneen - 1

hippityttö

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
neuvoja onneen
« : 01. Heinäkuuta 2012 klo 00:24 »
  • Tykkää (0)

• Minä taas..  ;D anteeksi. En tiedä miten muotoilla tämän ja kysynkin tämän teiltä koska te olette niin fiksuja . :d

Minulla on poikakaveri , ei siis virallisesti olla yhdessä. Meillä synkkaa hyvin, mutta molemmat ollaan kovin ujoja.

Kysymys kuuluukin että miten voisin ns. ilmaista tunteeni hänelle RAUHALLISESTI eikä hätiköiden eikä pamauttaa sitä suoraan kasvoille, milloin se voi muutakin kuin hämmentää. Tiedän että minun pitäisi itse kehitellä oma tapani mutta mullakun ei ole hajuakaan miten se tehdään koska en ole koskaan tunnustanut tunteitani kenellekkään kasvokkain ,enkä kyllä muutenkaan.

Tiedän että välillämme on jotain, ei kyllä olla suudeltu tai mitään muutakaan vielä mutta ajattelin että jos mulla tärppää tunteiden julkaisun jälkeen niin silloin parhaat jätetään sinne.
    En ole niitä tyttöjä jotka ovat kovin puheliaita, olen rauhallinen absolutisti, joka tykkää mietiskellä ja olla rauhassa keskustan hälinästä.
    Tästäkin voitte vastauksiinne saada selkoa että minne pyydän kyseisen pojan että tunnelma pysyy ilmassa positiivisena?

Voittekin vielä sen verran ihan lauseella sanoa että onko ns. sopivaa tunnustaa tunteensa toisilla tai kolmansilla treffeillä, koska tuntuu että en voi pitää tunteitani enää sisälläni. :-\

kiiitos! :sydamia
    Kirjattu

Zoe

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Vs: neuvoja onneen
    « Vastaus #1 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 08:27 »
  • Tykkää (0)

• Hei Hippityttö

Mitä tarkoitat, että sinulla on poikakaveri, mutta ette ole virallisesti yhdessä? Onko tämä se tyyppi kenen kanssa kävit ekoilla treffeillä vastikään ja kyselit neuvoja? Siis sovitteko, että alatte seurustelemaan? Kannattaa varmistua asiasta, koska usein seurustelupäätös tehdään vasta useamman tapaamisen jälkeen ilman juuri sitä hätiköintiä. Ja jos ette ole vielä pussanneet niin en vielä ehkä itse kutsuisi sitä seurustelusuhteeksi.

Tunnetko tämän pojan jo kovin hyvin vai onko hän uusi tuttavuus? Jos on uusi tuttavuus, ei ehkä tosiaan kannata läväyttää niitä tunteita kovin voimakkaasti heti, koska ethän vielä tunne ihmistä niin tunteetkaan ei voi olla vielä ihan niin henkilökohtaisia. Voit sanoa esim., että sinulla oli tosi mukavaa hänen kanssaan, jos näin oli. Sovitteko milloin näette uudestaan? Hiljaa hyvä tulee  ;) Se vaatii malttia, mutta kun asiat lähtevät sitten rullaamaan niin kyllä se siitä lutviutuu.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 10:12 »
  • Tykkää (0)

• Oletan Zoen tapaan että tämä henkilö on sama jonka kanssa juuri tapasitte. Kirjoitan hieman auki mitä Zoe kirjoitti, omiin kokemuksiini peilaten:

Kuulostaa siltä että olet ihastunut. Ihastumiseen kuuluu se, että toisesta alkaa tykkäämään todella paljon vaikka toista tuntee todella vähän. Tuntee voimakkaita, miellyttäviä tunteita toisen seurassa ja häntä ajatellessa. Toista on helppo ajatella lämpimästi, ja se auttaa lämpimien ja miellyttävien tunteiden tuntemista entisestään. Tulee voimakas halu kertoa toiselle mitä kaikkea ihanaa hän itsessä aiheuttaa, koska haluaa lisää. Haluaa olla toisen seurassa enemmän, koska hän saa aikaan niin hyvän olon. Näiden tunteiden janoaminen aiheuttaa sen, että tulee pakottava halu varmistua siitä että toinen hyväksyy sinut ja tuntee jotakin samankaltaista. Ja toki toiselle on mukavaa kertoa siitä, kuinka ihanaksi olosi hän tekee.

Mielestäni omia tunteitaan ei kannata sanallisesti paljastaa kovinkaan nopeasti. Jos näin tekee, näen muutaman ongelman. Koen esimerkiksi itse voimakkaita tunteita suhteellisen harvoin ja ihastun harvoin. Tälloinkin yritän lähinnä tarkkailla tunnetta, enkä lähteä sen vietäväksi. Jos minulle muutaman tapaamisen jälkeen tyttö kertoisi olevansa minuun silmittömästi ihastunut ja kertoisi kaikista tunteistaan minua kohtaan, minusta tuntuisi hyvältä. Mutta kun huomaisin että pidän tytöstä, mutta... ehkä haluaisin tutustua häneen paremmin ennen kuin olisin valmis harkitsemaan hänen kanssaan olemista. Miten nyt suhtaudun häneen? Miten hän suhtautuu minuun? En voi valehdella hänelle olevani yhtä ihastunut, vaikka pidänkin hänestä. Toisaalta tiedän hänen odottavan jonkinlaista vastareaktiota, jottei hän tulkitse etten olekaan kiinnostunut. Yritän vastata hänen tunteisiinsa omalla tavallani, mutta minulle tulee olo että minun pitää hieman esittää ihastuneempaa kuin olen. Nyt kun tiedän kuinka ihastunut hän on, hän ei voi kuin odottaa sitä että itse ihastun häneen yhtä palavasti. Tilanteesta tulee hyvin nopeasti epätasapainoinen.

Tuo tunteet esille teoillasi. Jos minulle joku tekee mukavasti ja suhtautuu minuun mukavalla tavalla, minusta tuntuu mukavalta ja minulle tulee halu tehdä myös hänelle jotakin joka tekee hänen olonsa mukavaksi. Myös tekijälle tulee mukava olo kun tekee jotakin mukavaa, ja hän saa vastineeksi mukavia tekoja. Aika näyttää mitä siitä kehittyy. Ja niin kuin v-i-p tuolla toisessa ketjussa totesikin, suurin osa ihmisten välisestä viestinnästä on sanatonta viestintää. Suurin osa. Sanoilla on paljon vähemmän merkitystä kuin loogisesti ajattelisi. On hyvin todennäköistä että toinen tietää jo jotakin tunteistasi, jollet ole näyttelijä tai paatunut huijari, joka on harjoitellut kehonkieltään, jotta voi hämätä toista täydellisesti.

Kaiken lisäksi ihastumisen kanssa asia voi olla niin, että nämä tunteet voivat olla jokseenkin ohimeneviä. Tämä siksi, että kun toista oppii tuntemaan paremmin, hänestä saattaakin paljastua puolia joista pitää vähemmän tai ei pidä lainkaan. Jos tämän huomaa vasta kun toisen kanssa on parisuhteessa, asiasta voi tulla monella tapaa ongelmallinen.

Ja kysymykseesi siitä, minne voisit viedä pojan jotta tunnelma pysyisi positiivisena: Voisiko miettiä ensin asioita joista sinä pidät tai joita haluaisit tehdä jonkun kanssa, tai paikkoja joissa tykkäät olla tai joissa haluaisit olla toisen kanssa, ja sitten kysyisit kiinnostaisiko poikaa tulla joihinkin näistä jutuista tai paikoista kanssasi? Ja tätä ennen ottaa selvää millaisista jutuista tämä poika tykkää tai millaisia juttuja hän haluaa tehdä.
    « Viimeksi muokattu: 01. Heinäkuuta 2012 klo 10:17 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 14:55 »
  • Tykkää (0)

• Kuten Zoe ja Vihreäkaupunki jo tuossa totesivat, niin kannattaa odottaa ennen tunteiden julistamista.   :)

Itse asiassa Vihreäkaupunki muotoili asian niin hyvin, et en voinut kuin nyökytellä päätäni täällä ruudun toisella puolella ja ihmetellä mistä saisin itse yhtä paljon järkeä päähäni  ;D
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Zoe

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 15:46 »
  • Tykkää (0)

• Pisteet vihreäkaupungille, joka kuvas jutut aivan huipusti. Hyvä VK!  :D :peukku
    Kirjattu

hippityttö

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 17:43 »
  • Tykkää (0)

• eli poikakaverilla meinasin sitä että hän on kaveri mutta poikapuolinen, ja ollaan tunnettu jo 2kk mutta kahdestaan treffit oli vasta vähän aikaa sitten.
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #6 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 23:28 »
  • Tykkää (0)

• Hyviä neuvoja, ei kaikkea heti ekoilla tai toisilla treffeillä, mutta toisaalta vähitellen on myös hyvä kertoa enemmän. Se on ainoa tapa saada selville, ovatko tunteet molemminpuolisia sekä onko suhteessa ainesta pitempään ja syvempään yhdessäoloon. Itse arastelin aikanaan pitkään. Kun lopulta rohkenin paljastaa enemmän ja kysyä suoremmin, selvisi että hän oli myös miettinyt asiaa mutta ei ollut halukas kaveruutta syvempään suhteeseen. Se oli tavallaan pettymys mutta toisaalta helpotus, ja vapautti katsomaan muualle ympärilleen. Hyviä kavereita ollaan edelleen.

Pyydä poika johonkin sellaiseen paikkaan jossa itse tykkäät olla, siis jonnekin jossa olette rauhassa keskustan hälinästä. Siellä tilanne on varmaan luonnostaan rauhallinen. Kahdenkeskisiä tunteita helpompaa voi olla keskustella ensin tunteista yleisemmin, kuten siitä mitkä asiat ovat sinulle ja hänelle elämässä tärkeitä ja millaisia tunteita ne herättävät.

Arto
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #7 : 02. Heinäkuuta 2012 klo 11:07 »

Itse en ole koskaan pitänyt vakan alla kynttilääni silloin, kun olen treffi- tms. vaiheeseen päässyt. Nykyisen rakkaanikin kanssa meni niin, että ilmaisin hänelle tunteeni jo hyvissä ajoin, maltoin odottaa hänen tunteittensa heräämistä ja kas kas, nehän heräsivät. :)

Toisaalta kaikki omat kokemukseni treffitilanteesta ovat ikävaiheesta 20+, joten asia voi näyttää toisenlaiselta, kun kumpikin osapuoli on nuorempi ja arempi.
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #8 : 02. Heinäkuuta 2012 klo 23:45 »
  • Tykkää (0)

• En ole elämässäni kertaakan ollut treffeillä, yleensä vaan tapaa ihmisiä ja tapaa lisää ihmisiä,sattumalta useimmin.
    Kaikista tapaamisista sitten seuloutuu läpi jokunen, ketä tapaa useimmin ja niin edespäin.

Mitä olen ymmärtänyt tilanteesta, että tilanne on hyvin epäluonnollinen, aika yleensä ihmiset ajattelevat samoin tavoin kuin sinä(esim.hermostuttaa,se ei varmaan välitä minusta,
    sillä on tylsää,en uskalla sanoa sitä.), joka on todella hauskaa tavallaan  ;D
    Kerro erikoinen yksityiskohta itsestäsi ja ole oma itsesi, niillä pärjää kauas.
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

2tails

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 14. Syyskuuta 2012 klo 02:00 »
  • Tykkää (0)

• 1. kulje ovesta jossa lukee oneen
    2. sulje ovi, ja polta sillat ja naura, sillä sinähän olet kulkenut on...oneen. höh!
    3. Rukoile kaikkeuden pyhältä isältä lisää rahaa päihteisiin ja
    4. etsi joku toinen, joka on eksynyt samaan allikkoon. yhdessä on mukavampi kärsiä, kun on joku jota syyttää.
    Kirjattu
    tr-tr-tr