Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Perheyhteiskunta - 1

Gone Wild Red Heart Beat

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Perheyhteiskunta
« : 29. Syyskuuta 2014 klo 06:26 »
  • Tykkää (0)

• Ihmiset ovat itsekkäitä egoisteja.

Perheyhteiskunta on sellainen malli, jolloin palautetaan perhearvot ruotuun.
    Perheyhteiskunta tarvitsee teknologian apua ja yhteiskunnallista tahtoa muuttua.

Lapsia kasvatetaan lastentarhoissa. Kokonaiset sukupolvet kasvoivat jo vauvaiästä asti poissa vanhemmiltaan. Tämä tekee ihmisistä onnettomia ja hapuilevia.

Nykynainen hädintuskin enää synnyttää luonnollisesti. Siirrymme yhä enemmän amerikkalaisen yleismalliin, jossa harjoitetaan keinotekoisesti nopeutettua synnytystä ja vapaaehtoista keisarin leikkausta. Nämä tekevät ihmisestä tunteettoman ja rakkaudettoman. Naiset sairastuvat prosentuaalisesti enemmän synnytysmasennukseen keisarileikkauksen takia. Leikkauksen jälkeen on erittäin suuri riski, että nainen toistaa saman operaation, eli joutuu leikattavaksi. Lisäksi moni nainen kärsii muista leikkauksen jälkeisistä vaivoista, joista lääkärit eivät kerro. Luonnollisessa synnytyksessä keho palautuu luonnollisella tavalla, kun keisarileikkauksessa ei. Vauvalle heti alkuun annetaan huonot kortit elämään, vain koska nainen suostuu leikattavaksi. Vanhempien pitää tarmokkaammin taistella oikeuksistaan, sillä lääkärikunta todellakin riistää ihmisten oikeuksia, vaikka lakikirjassa niitä luvataan enemmän.

Nykykäytäntö on ylimedikalisoitu. Oikea käytäntö on ennakoiva itsehoito - ruokavalio, liikunta, terveet elämäasenteet, omatahto, itseparannus, omaajattelu.

Varsinkin nuoret ovat valtion talutuksessa.

Luonnollinen synnytys on kaiken alkulähde. Pitää taistella kotisynnytyksen puolesta Hollantilaisen mallin mukaan. Suomessa ei ole vaihtoehto tutkimusta eikä rahoitusta, joten valtio ottaa ohjuksista.

Miksi nainen ei rintaruoki?
    Se on sama kuin söisi vain pitsaa joka päivä noilla lapsen tekopurkkiruoalla. Vauva tarvitsee vain äitiä, isää, rintamaitoa, rakkautta ja huolenpitoa ensimmäiset 3-4 vuotta. Siinä aikana rakentuu lapsen identiteetti, joten vanhempien turva on ehdoton. Lasta ei saa antaa lastentarhaan, jos lapsi ei itse ilaise tahtonsa. Tuskin.

Rintaruokkia pitää niin pitkään ja niin paljon kuin lapsi syö. Lapsi itse sanoo kun ei enää syö. Rintaruokkimalla annatte lapsille elintärkeät eväät aikuisuuteen. Lapsesta tulee olemaan terve ja iloinen. Vastasyntynyt pärjää erittäin hyvin pelkällä maidolla. Mitään kalaa-lihaa ei kannata tarjota. Uusi sukupolvi on kasvanut purkkiruoalla. Tämä ei tee kenellekkään hyvää, ei lapselle, vanhemmille, eikä yhteiskunnalle. Ajattele itse, mikä on luonnollista!

Ihmisen identiteetti kehittyy lasten teon kautta. Se ei kehity opiskelun tai työteon kautta, vaan lasten teon kautta. Näin on oluut aina, myös eläinkunnassa. Nykyisin emme tiedä miksi tekisimme lapsia, mutta kun saamme vihdoinkin lapsen, niin tajuamme mikä on pointti. Toivottavasti meillä on edellä'än vuosia jäljellä tehdä lisää. Se kuka olemme, se määräytyy perheemme kautta, varsinkin lapsemme kehittävät meitä turvallisesti kohti uusia elämän uria.

Lapsille ei saa antaa rokotteita. Paras ympäristö heille on maaseutu, jossa he voivat olla vapaita tutkimaan rauhassa luontoa.

Päihteet ja perhe on älytön yhdistelmä.

Rauhallinen kiiretön elämä tekee meistä onnellisia. Elämä on paljon yksinkertaisempaa kuin kaupunki antaa ymmärtää.

Perheyhteiskunta:
    Vanhemmat ja lapset koko päivä yhdessä. Aikuisten työkuva määräytyy perheen arvoista. Koko yhteiskunta jakaantuu perheyksikköihin, jotka eivät käy töissä muuten kuin perheen tarpeista käsin. Työtä tehdään koko perheen voimin. Koska sosiaalisuus on Homo Sapiencin ehto, niin jokaisella on all-in-one tietokone, jonka kautta työ ja yhteys ulkomaailmaan pidetään. Perhe suunnittelee loma-,työ-,opetusmatkat omista mielenkiinnon ja tarpeen kohdista käsin. Tehdään työtä ja tuotetaan markkinoille työtuloksia yhdessä. Elämä on tutkimusmatka ja perhe itse asetttaa tavoitteitaan siitä käsin, mitä heitä kiinnostaa.

Teknologia kehittää halvan, nopean, ekologisen kulkuvälineen - lentävän lautasen, jolla pääsee toiselle puolen maapalloa. Maapallo on yksi valtio eikä rajoja ole. Luontoarvot ovat jokaisessa meissä. Kasvatamme jokainen ruoan itse tai tilaamme postilähetyksenä tai käynnillä kaupoista ym. Terveys pysyy oikealla valistuksella ja yleisparannuskoneella. Maitreya sivuilla on puhuttu laser hoidosta, jolla saa kaikki vaivat poistettua. Se on tulevaisuuden parantaja. Näin jokainen perhe on oma yksikkönsä parantajana, ruoan tuottajana, elämänsä suunnittelijana. Täytyy olla oikeita päämääriä, eli ihmisen täytyy olla havahtunut, jotta ymmärtää päihteettömyyden merkityksen ja vastullisen elämän. Jos toisilla on hätä - mennään auttamaan. Ihmisen on ratkaistava mihin suuntaan hän kehittyy, teknokraatiseen vai luonnon läheiseen. Jos asuu luonnon keskellä, kuitenkin kannattaa olla ainakin perustarpeet tyydyttetyä. Elämme teknologian aikakautena, niin lentävä lautanen, laserhoito, omaviljely, all-in-one työkalu on edullista pitää. Nyrkkisääntönä on vähemmällä vaivalla enemmän hyötyä. Tärkeä on aika ja suhde, joka meillä on perheeseen. Ollaan yhdessä lapsuudesta asti ja tutkitaan mitä on Rakkaus toisia kohtaan ja onnellinen elämä. Tätä on Perheyhteiskunta.

Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Perheyhteiskunta
    « Vastaus #1 : 29. Syyskuuta 2014 klo 09:39 »
  • Tykkää (2)

• Luonnollinen synnytys on kaiken alkulähde. Pitää taistella kotisynnytyksen puolesta Hollantilaisen mallin mukaan. Suomessa ei ole vaihtoehto tutkimusta eikä rahoitusta, joten valtio ottaa ohjuksista.

Ns. luonnollinen synnytys johtaa suuremmalla todennäköisellyydellä lapsen ja mahdollisesti äidinkin kuolemaan. Synnytyksen aikana voi tulla ongelmia joista selvitään vain modernin lääketieteen keinoin. Ennen vanhaan kun kaikki synnytykset tapahtuivat luonnollisesti, oli lapsikuolleisuus huomattavan korkea.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #2 : 02. Lokakuuta 2014 klo 21:09 »
  • Tykkää (0)

• Samaa kuin JB. Tuolla noita on aika paljonkin vielä kehitysmaissa, joissa on korkea lapsi- ja synnytyskuolleisuus. Korkeat ovat myös ne määrät naisia, jotka kyllä selviävät synnytyksestä hengissä mutta ottavat silti lämää useilla eri tavoilla.
    Kirjattu

Gone Wild Red Heart Beat

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 20. Lokakuuta 2014 klo 14:53 »
  • Tykkää (0)

• ultraääni tutkimus tutkii, onko lapsi kunnossa - voi sulke pois vaikeat tapaukset

ja edelleen, vaikka lääketiede on pitkällä, se ei joskus osaa ymmärtää yksinkertaisia asioita. Vaihtoehtohoidoilla voi hoitaa sellasita, mitä lääketiede ei osaa, tai pitää kehittää lääketiedettä lisää kohti perhearvoja

panostamalla enemmän perhearvoihin voi edesauttaa tutkimusta

nykyään äidit ovat töissä ja kukaan ei välitä lapsista. Koulussa ja töissä tapahtuu tasapäistäminen. Eli kaikki ovat samanlaisia, vaikka he eivät ole.

Ihmisillä on tiedeusko. Se vie pointtia heiltä itseltään. Äidit eivät edes yritä synnyttää itse, sillä he pelkäävät. Lääkärit eivät yritä edes auttaa luonnollista synnytystä vaan tarjoavat palvelujaan. Jos pyydetään keisarileikkausta, niin annetaan sitä (ei vielä suomessa).

Tiedeusko saa meitä luopumaan meidän oikeuksistamme, eikä se ainakaan edesauta mitenkään synnytystä. Lääketieteellisessa synnytyksessä äidit ja lapset ovat jo pienestä saakka kuin kaksi erilaista sorttia. Sitten vauvoja otetaan lastentarhaan, eikä perheeseen kerkiä muodostua mitään kunnon suhdetta. Vanhemmat näkevät lapsiaan iltaisin ja viikonloppuisin. Lapset kasvavat itse. Perheellä ei ole mitään virkaa.

Naiset eivät ole kiinnostuneita lapsista. Lääketieteellinen synnytys ei edes auta sitä. Ihmiset unohtavat kuka he ovat alkujaan. Kaikkialla on vain kemia, muovia. Elämme muovitalossa - seinät, vaatteet, vuodevaatteet, astiat, lelut, esineet , autot, ym - kaikki muovia. Kuka meistä on tulossa? Ufo.

Lapsia voi kasvattaa kasvattamoissa, jos naiset itse eivät havahdu lastentekoihmeeseen. Naisella on lahja. Se on annettua. Se lahja on synnytys. Mies ei ymmärrä sitä. Ymmärtääkö nainen sitä? Ovatko lääkärit vieneet naiselta jotakin, mitä ei kuulu lääkäreille?
    Kirjattu

Gone Wild Red Heart Beat

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 20. Lokakuuta 2014 klo 14:55 »
  • Tykkää (0)

• onko pahoinvointimme osittain perhearvojen rikkoutumisen syytä?
    Kirjattu

rottarottanen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 18. Joulukuuta 2014 klo 16:22 »
  • Tykkää (1)

• Kirjoituksessasi on todella paljon hyvää, josta osasta olen samaa mieltä. Osasta taas en.

Lapsen tulee kasvaa turvallisessa ympäristössä - perheessä. Olen myös samaa mieltä siitä, että rintaruokinta on paras mahdollinen vaihtoehto lapselle. Onhan se jo biologinen selviö.

Mutta kuten JB jo mainitsi, luomusynnytys on mahdollisesti riskisynnytys. Aiemmin, ennen autettuja synnytyksiä synnytyskuolleisuus on ollut suuri.

Itse olisin halunnut mahdollisimman luonnollisen synnytyksen, mutta koska lapseni oli synnytyskanavassa hieman väärässä asennossa, se ei ollut mahdollinen. En olisi yksinkertaisesti jaksanut alatiesynnytystä loppuun ilman kivunlievitystä, koska synnytys kesti reilusti yli vuorokauden ja oli perin kivulias. Keisarinleikkausta ei tehty siis, mutta lääkkeellinen kivunlievitys.

Syyllistän itseäni jonkin verran siitä, että en jaksanut tai pystynyt synnyttämään lastani täysin luomuna. Tällaiset kirjoitukset eivät ainakaan helpota syyllisyydentunteita. Kovin pitkään jaksoin kyllä synnytyslaulun, vyöhyketerapian ja mieheni tuen avulla.

Oletko itse synnyttänyt? Aikamoista yleistämistä on tuo, että naiset eivät enää välitä lapsistaan, jos synnytys ei ole ollut täysin luomu. Se ei yksinkertaisesti aina onnistu, jos halutaan selvitä hengissä. Itse olen ainakin onnellinen, että sain kivunlievitystä ja lääketieteellistä apua, että olemme molemmat - minä ja poikani - tässä. :)

Kirjattu
    Onnellinen on se, jolla on joku, joka kakkaa hänen päälleen.

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #6 : 18. Joulukuuta 2014 klo 20:07 »

onko pahoinvointimme osittain perhearvojen rikkoutumisen syytä?
    on, mutta sen kuntoon laittamiseksi ei tarvitse eikä pidä kääntyä taaksepäin ja taantua vanhaan vaan suunnata eteenpäin. Ja siellä edessäpäin häämöttää yhteisöllisyys...
    Ennen sinun lapsesi olivat sinun lapsiasi, sitten sanottiin "sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi", nyt täytyisi sanoa "sinun lapsesi ovat minunkin lapsiani"!
    Hyvässä yhteiskunnassa ihmiset kasvaisivat vastuullisiksi täydessä vapaudessa ja luontaisessa rakkaudessa  :sydamia2
    Kirjattu

Islaja

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 19. Joulukuuta 2014 klo 01:00 »
  • Tykkää (0)

• Siis mitä ihmettä mä just luin. Joo, samaa mieltä siitä että tässä oli paljon hyvää, mutta myös paljon shaibaa.

Mikä ihmeen perheyhteiskunta? Ihmiset ei tuu jatkossakaan pysymään sen paremmin yhdessä kuin tänä päivänä. Ennen vanhaan yhdessä oysyttiin myös pakosta, ja ettei tultu leimatuksi eronneena, kun sitä ei samalla tavoin hyväksytty.
    Pitäiskö mun elää siskoni ja isäpuoleni ja äitini ja isäni kanssa samassa? Hahaha. Vaikka se ois Mun mielestä ollutkin hyvä ajatus joskus 12-vuotiaana niin helvetti, eihän noi eronneet vaan tule toimeen keskenään.
    Suht lapsellista ajatella että maailmassa olis vain kivoja ydinperheitä.
    Sitten on vielä ne, joissa on alkoholismia ja väkivaltaa ja mielenterveysongelmia. Minkäköhän mallim keksit näille perheille?
    Jossain perhekodissa sitten kasataan uudet perheet niistä järkevistä yksilöistä? :D lolol

Joooh, huoh, miten niin äidit ei välitä lapsistaan? Montako tällaista äitiä tunnet? Mä en tiedä yhtäkään. Se on sitten eri asia mitä uutisissa kerrotaan. Ei niissä kerrota kivoista perheistä joissa tapahtuu hyviä asioita. Älä huoli aloittaja. Kyllä suurin osa äideistä välittää lapsistaan, vaikka mikä synnytys olisi ollut. Millä tavalla synnyntys muka edes vaikuttaa kokemukseen omasta lapsesta? Öööö, tossa ei oo mitään logiikkaa. ,Eiköhän jokaisen elämään tuo rakkautta se että asiat menee hyvin, ja synnytys sairaalassa edesauttaa sitä että asiat menee hyvin.... Jos ikinä itse saan lapsen niin otan kyllä KAIKEN avun vastaan.
    Kuulostat mieheltä aloittaja. Synnytys kuulostaa näin nuorelle naiselle jopa pelottavalta (mene lukemaan vauva.fi palstan kokemuksia synnytyksestä ja tule sitten sanomaan uudestaan). Siihen pelkoon auttaa vain se tieto että saatavilla on kaikki mahdollinen apu. :D

Älä nyt vaan rottarottanen syyllistä itseös tosta. Miksi pitäisi? Ei se tee susta yhtään huonompaa ihmistä, vaan järkevän ettet riskeeraa itseäsi ja lastasi turhien muka oikeiden arvojen takia. Eikä varsinkaan jonkun palstan meuhkaajan arvoista pidä ottaa itseensä. Haloo nyt ja itsekunnioitusta! Kuulostat muuten hyvältä ihmiseltä. :)

Sori kun meni negatiiviseks. Mutta alkoi ketuttaa. Haaveita saa olla, mutta totuus on vaan eri.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 19. Joulukuuta 2014 klo 19:10 »
  • Tykkää (0)

• Kyllähän elämä nykyään länsimaissa voi maaseudulla olla rauhallista ja kiireetöntä. Niin kuin vaikkapa Pentti Linkolalle, joka myy pyytämänsä kalat kaupunkilaisille.

Länsimaiden ulkopuolella tilanne onkin sitten jo toinen, ja oli myös länsimaissa ennen teollista vallankumousta ja sen synnyttämää hyvinvoinnin jatkuvaa kasvua.

Alati kasvava teollisuus imi maaseudun liikaväestön kaupunkeihin. Samalla maaseudulla voitiin omaksua uusia tekniikoita, joiden avulla maataloustuotanto kasvoi lähes symmetrisesti väestön kanssa. Kaupunkien porvaristo ja rahapalkasta riippuvainen työväestö alkoivat ostaa maanviljelijöiden tuotteita, mikä paransi maaseudun väestön elintasoa.

Tokihan osa suomalaisista voisi siirtyä maalle viettämään leppoista maalaiselämää, mutta jossakin vaiheessa syntyisi tilanne, jossa elämä ei enää olisikaan niin rauhallista ja kiireetöntä.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #9 : 20. Joulukuuta 2014 klo 01:19 »

Länsimaiden ulkopuolella tilanne onkin sitten jo toinen, ja oli myös länsimaissa ennen teollista vallankumousta ja sen synnyttämää hyvinvoinnin jatkuvaa kasvua.
    minulla tulee tästä jotenkin se fiilis: onko länsimaiden "korkea elintaso" (riippumatta siitä koskeeko se koko väestöä vai pelkästään hyväosaisia) sitten muka jotenkin hyvä ja yksipuolisesti tavoiteltava asia? Minusta se elintasomyytti pitäisi purkaa, me ihmiset kyllä pärjäämme vähemmälläkin kunhan kulttuuri saadaan muuttumaan!
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 20. Joulukuuta 2014 klo 18:18 »
  • Tykkää (0)

• minulla tulee tästä jotenkin se fiilis: onko länsimaiden "korkea elintaso" (riippumatta siitä koskeeko se koko väestöä vai pelkästään hyväosaisia) sitten muka jotenkin hyvä ja yksipuolisesti tavoiteltava asia? Minusta se elintasomyytti pitäisi purkaa, me ihmiset kyllä pärjäämme vähemmälläkin kunhan kulttuuri saadaan muuttumaan!
    Ei tietenkään korkea elintaso ole ainoa autuaaksi tekevä ja ainoa tavoiteltava asia. Ja tokihan ihminen vähemmälläkin toimeen tulee: suurin osa maapallon ihmisistä joutuukin tulemaan.

Mutta edellähän oli kyse siitä, että elämä olisi maaseudulla niin rauhallista ja kiireetöntä. Länsimaissa sellainen on nykyään mahdollista, koska kaupungistunut ja teknistynyt yhteiskunta takaa myös maaseudulle hyvän elintason ja vakaat olot.

Monissa osissa maapalloa ollaan yhä tilanteessa, jossa suurin osa väestöstä saa vaatimattoman toimeentulonsa maataloudesta ja jossa on ihan oikeasti kyse jokapäiväisestä olemassaolon kamppailusta.

Läntisen Euroopan viimeinen suuri nälänhätä tapahtui Suomessa 1866-68. Silloin täällä oltiin vielä maatalouden varassa, ja parina peräkkäisenä vuotena epäonnistunut sato sai aikaan katastrofin, jonka aikana nälkään ja kulkutauteihin kuoli kahdeksan prosenttia maan väestöstä.

Lasten asema on historian kuluessa riippunut muista asioista kuin siitä, onko heidät saatettu maailmaan  luonnollisella (vähän huono termi) synnytyksellä vaiko leikkauksella. Pitkään oli niin, ettei äitien edes kannattanut solmia syviä tunnesiteitä lapsiinsa, koska huomattava osa heistä joka tapauksessa tulisi kuolemaan hyvin nuorina. Vasta kristinuskon vaikutuksesta pieniäkin lapsia alettiin ylipäänsä pitää ihmisinä. Yläluokka ja ylempi porvaristo ei hoitanut itse lapsiaan vielä 1900-luvun alkupuolellakaan, vaan se tehtävä oli annettu lastenhoitajille.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

cherokee

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 06. Tammikuuta 2015 klo 14:47 »
  • Tykkää (0)

• Mielenkiintoinen aihe, jonka väitteistä usean allekirjoitan. Maailma riistää meidät kuitenkin jossain vaiheessa irti luonnonmukaisuudesta (emme voi vartioida jokaisen koulupäivän ja leirin etenemistä esim. ravinnon suhteen, miksipä täytyisikään) joten alussa on hyvä tarjota uudelle elämälle immunilogisesti ja psyykkisesti hedelmällisimmät rakennusperät - silloin kun niihin vielä voi vaikuttaa. Joskin kokonaisuus on se ratkaisevin: ei ole katastrofi vaikka elämänalku ei täysin luomu olisikaan. Tarkoituksenmukaista ei myöskään ole sysätä huonoa omatuntoa vanhemmille valintojen tai olosuhteiden vuoksi, itse näen että täydellisyyteen pyrkimisen ja suorittamisen mentaliteetti on pilannut tämän maailman jopa pahemmin kuin perheyhteiskunnan ja kollektiivisuuden rapistuminen (vaikka yhteisöllisyyteen uskonkin). :)

Sielumme ottaa elämämme ajaksi erilaisia oppitunteja: joku niistä voi olla vaikka rakastuminen väärään ihmiseen tai vaikea synnytys. Silloin opetuksena on niistä tilanteista selviäminen ja uskon että niistä karmallisesti oppivat niin lapsi kuin vanhempi. Mä vietin lapsuuteni ensi hetket idyllisessä maalaisympäristössä, ydinperheessä ja rintaruokittuna. Mutta meilläpä käytettiin paljon päihteitä. Ja syötiin lihaa! Täten katson että vaikka oma nilkkapalloni tulee olemaan erolapsi ja joutumaan pienenä tarhaan jotta saadaan ruokaa pöytään, on kokonaisuus kuitenkin värähtelyiltään korkeampi kuin oma lapsuuteni koska saa edelleen rakkautta ja turvaa kahdesta suunnasta ja jopa luomummin ja kollektiivisemmin kuin mitä itse olen saanut.
    Kirjattu
    “How hurtful it can be to deny one's true self and live a life of lies just to appease others.”
    ― June Ahern

Mooses

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 12. Joulukuuta 2015 klo 22:17 »
  • Tykkää (0)

• Aaw, ihania ajatuksia Gone Wild Red Heart Beat:illä! Olen kanssasi hyvin pitkälle samaa mieltä.

Synnytysteknologiaa ei ole ollut olemassa niin tavattoman pitkään, eli hyvin on onnistunut ihmislajin jatkua luonnollisin synnytyksinkin. Mikähän niissä synnytyskuolemissa mättää, miksi niitä tulee? Ainakin, jos naisen lantio on kovin kapea, ei alateitse synnytys onnistu välttämättä. Olen lukenut joskus jonkun tutkimuksen, jossa sanottiin, että kapea lantioiset naiset hedelmöittyy paremmin vanhempina ja ovat kypsempiä silloin synnyttämään, mutta levee lantioiset naiset hedelmöittyy parhaiten nuorempina ja heidän on helpompi synnyttää alateitse. Minun äitini on seitsemän lasta synnyttänyt alateitse, eikä ole käsittääkseni koskaan ollut kuoleman vaarassa. Ensimmäisen lapsen hän on saanut 20-vuotiaana. Äidin äitikään ei ole synnyttänyt, kuin alateitse ja hän sai neljä tervettä lasta, eikä ollut hänelläkään oma henki vaarassa.

Olen kuullut joskus yhdeltä ikäiseltäni nuorelta naiselta, ettei hän halua synnyttää alateitse, koska ei halua pillunsa löystyvän, eli meinaa ottaa vapaaehtoisen keisarileikkauksen. Mielestäni, jos nainen omaa tämän kaltaisia ajatuksia, ei hän ole kypsä äidiksi.

Tänä päivänä, etenkin länsimaissa, nainen arvostaa itseään enemmän seksiobjektina, kuin äitinä. Kuten tuo yllä oleva kertomukseni tuttavastini paljastaa. Lisäksi on naisia, jotka eivät halua imettää, koska pelkäävät rintojensa alkavan roikkua pahemmin imetyksen jälkeen ja muuttuvan muutoinkin rumemman näköiseksi. Kun niiden naisen rintojen pää tehtävä on vissiinkin se miehen miellyttäminen. (Naisen rinnat eivät ole missään nimessä hänen oma asiansa, hänen omaa omaisuuttaan, jolla hänen ei tarvitse miellyttää ketään.) Ja jotkut naiset eivät halua mielellään imettää, koska uskovat kuulemiaan huhupuheita, joidenka mukaan naisella lähtee hiuksia päästä imetyksen aikana tavanomaista enemmän. Huhheijakkaa. Eli ne naisen hiukset on tärkeämmät, kun vauvalle tarkoitettu optimaalinen ravinto, äidinmaito.

Miehillä on vastuunsa tässä. Miesten tulisi arvostaa naisia itsenään, ei minään objekteina ja omien mieltymystensä jatkeena. Naisten tulisi taas kunnioittaa itseään ja ymmärtää, että heidän kehonsa on heidän oma asia, ei mikään miehen mieltymysten jatke, jota tarvitsee tavalla tai toisella tuunata miestä miellyttäväksi. Eikä sillä myöskään tarvitse kilpailla toisten naisten kanssa. Naisen täytyy tulla siis sinuiksi itsensä kanssa, opetella rakastamaan itseään. Kuten miestenkin. Miesten on täytettävä sisäiset tyhjiönsä itse, eikä yrittää niitä naisia mieleisekseen muuttamalla tai niitä lennossa vaihtamalla saada sisäistä tuskaansa tai levottomuuttansa hoidetuiksi.

Mielestäni on hienoa, että meiltä löytyy tämä synnytysteknologia. Mutta sitä tulisi mielestäni käyttää vain silloin, jos alateitse synnyttäminen olisi vaara äidin tai lapsen terveydelle. Muussa tapauksessa ei missään nimessä tulisi käyttää keisarileikkausta.

Ennen kaikkea lapset tarvitsevat vanhempiensa huomiota, aikaa, rakkautta, hoivaa, sekä selkeitä rajoja. Ei materiaalia, uusimpia leluja ja hienoimpia vaatteita yms. pelejä, mopoautoja, tabletteja yms.

En tiedä oletteko huomanneet, mutta nyky lasten ja nuorison pahoinvointi on lisääntynyt sitä enemmän, kuin materiaalinen "hyvinvointi" on lisääntynyt heillä. Tätä on ihan tutkittukin.

Naisen keho on yhteiskunnassa ja kulttuurissamme yli seksualisoitu. Naiset kärsii tästä paljon. Jotkut kyllä kuvittelevat hyötyvänsäkin, usein taloudellisesti. Pornon suosio on internetin myötä kasvanut, sitä on kaikkialla, yhteiskuntamme on jo ihan pornoistunut. Tämä tuo mukanaan paljon seksuaalista pahoinvointia, niin miehille, kuin naisille, pojille ja tytöille. Etenkin uskon naissukupuolen edustajien kärsivän tästä eniten, koska heidän kehonsa on se kohde johon nämä jutut yleensä kohdistuu.

Elämme huolestuttavan suuressa rakkauden puutteessa. Siitä johtuu kulttuurissamme laajasti leijuva häpeä, jota yritetään kyllä peitellä ja se saa pahiten vaurioituneissa ihmisissä suunnatonta raivoa aikaan tullessaan liian näkyväksi.

Ihminen on lähtemätön osa luontoa. Se saattaa unohtua, kun elämme suurimmaksi osaksi kovin urbanisoituneissa ympäristöissä. Ihminen yrittää ottaa luontoa haltuunsa, mutta ei oikein raukkaparka harmikseen näytä onnistuvan siinä. Ihmisen tulisi nörtyä luonnon armoille, se on mielestäni hänen pelastuksensa. Luonnonmukaisuus on meille varmasti parhainta, sillä se on niin suuri ja lähtemätön osa meitä. Kärsimme olessamme erossa siitä, vaikkemme sitä tiedosta. Pakenemme tätä kärsimystämme kaikkiin "ihaniin" kapitalismin tarjoamiin viihdykkeisiin ja lupauksiin paremmasta tulevaisuudesta.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 13. Joulukuuta 2015 klo 11:54 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestä naisia ei pidetään enää oikeastaan seksiobjekteina. Elämme niin äärisiveellistä ja seksuaalisuudenvastaista aikaa että seksistä on jälleen tulossa tabu. Seksistä toki voi puhua ja sitä voidaan jopa näyttää pornoistuneen kuvaston muodossa, mutta todellisessa maailmassa suhtautuminen menee yhä kielteisemmäksi.

Äärifeministit pitävät jopa viipyileviä katseita "visuaalisena raiskauksena" ja kaikenlainen ehdottelu on tuomittavaa. Tämä yhdistettynä pornon leviämiseen kaikkialle luo tilanteen jossa ihminen ei voi kuin hämmentyä ja kehittää itselleen perversioita ja ongelmia. Seksi on joka paikassa, mutta äärimmäisen huomaavaisuuden vuoksi sitä ei ole oikein yrittää saada. Seksi on siirtynyt yhä virtuaalisemmaksi ja fiktiivisemmäksi asiaksi. 1800-luvulla syntynyt tieteellinen ja medikalisoitunut suhtautuminen seksiin jatkuu edelleenkin. 60- ja 70-lukujen "seksuaalinen vallankumous" ja hippiliikkeen vapaus olivat vain lyhytaikainen ilmiö, joka päättyi uuskonservatiivisuuden ja oikeiston nousuun 1980-luvulta lähtien.

Moderni fasistinen yhteiskunta hyväksyy seksin, kunhan se on ankaran esteettistä ja siirrettynä fiktioon, eli pornoon. Tämän vuoksi porno on konservatiivisin mahdollinen genre; seksi on siinä vain sarja täysin epärealistisia kohtauksia joita ei kenenkään pitäisi edes yrittää toteuttaa. "Don't try this at home" on jokaisen pornoelokuvan pohjimmainen viesti.

Naisia toki objektivisoidaan, mutta ei varsinaisen seksuaalisessa mielessä. Kyseessä on enemmänkin esteettisyys; naisen keho on taideteos, jota naisen itse tulee koko ajan parannella ja kehittää. Toki sama pätee yhä useammin myös miehiin, mutta pääasiassa asia koskee naisia. Kun materialismi ja tieteisusko on hävittänyt viimeisetkin sielun rippeet kulttuurista, ei kehoonkaan voi suhtautua kuin biologisena koneena ja sen tarpeisiin välttämättömyyksinä. Ja ulkonäkökeskeisyys vaatii panostamaan etenkin koneen estetiikkaan.

Ja seksi ei ole mitenkään välttämättä kaunis asia. Seksi voi olla tai usein onkin, melko likaista puuhaa mihin kuuluu hikeä ja esteettisessä mielessä epätäydellisiä kehoja painautuneena toisiaan vasten. Mutta pornoistunut yhteiskunta opettaa että kaiken pitää olla tyylikästä, virtaviivaista ja tehokasta. Ja kun oikea seksi ei sovi tuohon, on se kauhistus. Tämän vuoksi elokuvissa ei koskaan näy seksiä esimerkiksi ylipainoisten ihmisten välillä. Jokaisessa seksikohtauksessa on vain treenattuja ja timmejä kehoja.

Me elämme monessa mielessä post-seksuaalista aikaa joka poistaa myös dionyysisen aspektin erotiikasta ja kehollisuudesta. Markkinavoimien johtama tehokkuususko on läpäissyt myös kehomme.

Tämän vuoksi äitiys on niin ongelmallinen asia; se ei ole tehokasta, se ei ole esteettistä eikä se sovi moderneihin ihanteisiin. Feminismin nykyisen valtavirran mukaan naisen tulee muuttua mieheksi, mikä tarkoittaa modernissa kielessä johtajuutta, tunnekylmyyttä ja etäisyyttä lapsiin. Naisen täytyy jättää lapsensa valtion tai yksityisen päivähoidon luokse mahdollisimman aikaisin ja keskittyä oman itsensä kehittämiseen.
    « Viimeksi muokattu: 13. Joulukuuta 2015 klo 12:04 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Mooses

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 13. Joulukuuta 2015 klo 13:16 »
  • Tykkää (1)

• Itse en näe ihan samalla tavalla. Kyllä seksuaalisuus on vapautunut, yhdenillan juttuja, irtosuhteita sekä pelkkiä seksisuhteita harrastetaan enemmän ja erilaiset fetissit, kuten bdsm on saanut enämmän hyväksyntää ja kannatusta (en tiedä onko tämä hyvä juttu, ainakaan pelkästään). Tantra seksistäkin ollaan enemmän kiinnostuneita länsimaissa, eikä ole monellekaan pariskunnalle häpeä osallistua tantrakursseille. Naiset harrastavat kulttuurissamme itsenäisemmin seksiä, vaikka edelleen jotkin miehet ovat lyömässä huoranleimaa heidän otsaan tällaisesta käytöksestä, jonka kuitenkin itselleen suovat täysin ja sitä toisissaan (miehissä) ihannoivat ja kadehtivat.

Naiset ovat tänä päivänä myös aloitteellisempia. Joillekin miehille, jotka eivät ole pysyneet kulttuurimme seksuaalikehityksessä mukana, tämä on pelottava asia ja aloitteellinen ja aktiivinen nainen koetaan tyrkkynä. Naisen seksuaalisuus on aika pelottavaa monillekin miehille, kun eivät voi sitä hallita ja tästä itseasiassa uskon monien miesten tarpeen naisen alistamiseen ja halveksuntaan ja objektisointiin johtuvan. Naista alistamalla ja tukahduttamalla voi säilyttää illuusiota omasta vahvuudestaan miehenä, jonka kulttuurimme on miehiin iskostanut, siis tuonut esille ne tavat, jollainen miehen kuuluisi olla.

Naisena voin sen kyllä sinulle kertoa, etteivät viipyilevät katseet kehossa tunnu monestikaan kivoilta. Ne tuntuvat seksuaaliselta ahdistelulta ja siltä ettei minua kunnioiteta ihmisenä. Joskus kykenen tällaisissa tilanteissa pitämään mieleni tietoisena, minun ei tarvitse loukkaantua niistä, vaan näen tilanteen selkeämmin, näen miehen vähän säälittävänä reppanana, joka on himojensa vankina, saattaa haluta alistaa omasta traumataustastaan johtuen tai on oppinut elämänsä aikana suhtautumaan naisiin epäkunnioittavasti, näkemään heidät itsensä jatkeena.

Jokainen ihminen saa tuomita kokemansa seksuaaliset ehdottelut, vihjailut ja katseet, jos hänestä siltä tuntuu. Se ei ole äärifeminismiä. Jokainen meistä kokee omaa kehoaan, seksuaalisuuttaan ja seksiä omalla tavallaan, joten kaikki ei tykkää, eikä kaikkien todellakaan tarvitse tykätä suorista, halpamaisista ja objektisoivista ehdotteluista tai katseista. Ei ole toista ihmistä kunnioittava nähdä häntä vain jonain välineenä, jonka kautta pääsee tyydyttämään omia seksuaalisia tarpeitaan.

60-70-luvun hippikulttuuriin liittyvä seksuaali vallankumous ei ollut pelkästään hyvä juttu. Siinä esimerkiksi vanhemmat päättivät, että lastenkin on saatava nähdä seksuaalisuutta ja seksiä siten, kuin hekin (aikuiset) sitä kokevat, eli lapset saivat nähdä, kun vanhemmat harrastivat seksiä, sekä hippi yhteisöjen muut jäsenet ja lapsille myös päätettiin puhua seksistä enemmän niin kuin aikuisillekin puhutaan. Tällainen ei tietenkään tee hyvää lapsen kehitykselle, lapsen mieli on niin hauras, ettei se kykene vielä käsittämään moisia asioita ja voi hyvinkin traumatisoitua niistä. Tämä voi aiheuttaa lapsen ylikiihottuneisuutta, joka johtaa liian varhaiseen seksuaaliseen kypsyyteen. Eli lapsi ei saa olla lapsi, niin pitkään kuin hänelle olisi luonnollista, vaan hänet revitään väkivalloin aikuisuuteen, ennemmin kuin olisi tarkoitus. Tällainen voi ja usein onkin seksuaalista hyväksikäyttöä lapselle ja sen jäljet on nähtävissä hänen kasvaessaan ja aikuistuessaan suhtautumisessaan omaan seksuaalisuuteen ja seksiin ja toisten ihmisten seksuaalisuuteen ja seksiin. Rajat helposti vääristyvät tällaista kokeneella ihmisellä tai niitä ei osata muodostaa lainkaan.

Mitä mieltä sinä miehenä olet siitä, että naisia objektisoidaan ja että naisen keho on kuin taideteos (jeesus, mitä objektisointia!), jota tulee naisen itse parannella ja kehittää? Siis minkä tähden naisen tulee tehdä näin? Eikö naisen keho ole hänen oma asiansa ja sen ei tarvitse miellyttää muuta kuin ihan häntä itseään? Jos näin ei ole, niin millä ihmeen oikeudella mies kuvittelee omistavan oman kehonsa ja siis ennen kaikkea vielä naisen kehon? Julmaa vapaudenriistoa tällainen, ei mitään tervettä erillisyyttä, suorastaan epäterveen narsistista.

Länsimaalaisessa kulttuurissamme esiintyy tänä päivänä vahvasti läski kammo. Siihen on ihan syynsä, miksi sellainen on haluttu kulttuuriimme tuoda. Läskien hyväksymättömyyttä voi tarkkailla vaikka juuri populaarikulttuurissa, kuten monissa elokuvissa ja muussa mediakuvastossa. Paitsi tietty silloin, jos lihavalle ihmiselle yritetään myydä jotain, on lihavuus tuotava usein enemmän positiivisessa mielessä esille, jotta ulkoapäin johdateltavissa ja muiden mielipiteiden varassa roikkuva ihminen lähtisi tuotteen ostamaan.

Oletteko koskaan lähteneet miettimään näitä estetiikka käsityksiä? Ja kauneusihanteita? Oletteko ajatelleet koskaan, että olisitte vain nielleet jonkun länsimaalaisen median ja kulttuurin esittämän kuvan kauneudesta. Se olisi piirtynyt tajuntaanne elinaikanne saatossa niin vahvasti, että osaisitte sen kummemmin miettimättä osoitella ihmisiä, että tuo on kaunis ja tuo ei. Ja nämä olisi teille ihan itsestään selviä asioita? Oletteko koskaan yrittäneet lähteä katselemaan ihmisiä, luontoa, eläimiä ja esineitä ilman, että aijemmin oppimamme asiat siitä miten ne muka on (mikä on hyväksyttävää ja mikä ei), ei olisi värittämässä katseenne kohdetta. Ja muodostaisttekin ihan uudenlaisen kuvan katseenne kohteesta.

Oikeasti nämä estetiikka jutut ja kauneusihanteet ovat hyvin kulttuurikohtaisia ja aikakausi kohtaisia. Tämä paljastaa niiden valheellisuuden ja sen, että ne ovat vain käsityksiä, joita meille opetetaan ja joita meidän halutaan sisäistävän. Ne eivät ole koskaan tasavertaisia, vaan ne palvelevat aina vain joitain tiettyjä, joidenkin muiden kustannuksella. Ja tällainen ei tietty aiheuta mitään sopuisuutta ihmisten keskuuteen.

Maya intiaaneilla oli esimerkiksi hyvin erilaiset kauneuskäsitykset, kuin mitä meillä täällä länsimaissa on vaikka tänä päivänä. Maya intiaanien aikaan ihailtiin isoja neniä, kieroon katsomista, litteää ja pitkää otsaa, joka saatiin aikaan pienen vauvan vielä pehmeän pään litistämisellä lankun välissä. Maya intiaanit uskoivat polveutuvansa maissin tähkistä, siksi he halusivat ulkonäöllisesti muistuttaa maissin tähkiä ja siksi he tekivät vauvoille tämän otsan litistämis jutun, jotta saivat päästä enemmän pitkulaisen muotoisen ja halusivat myös värjätä hiuksiaan keltaisiksi, koska maissi on keltainen tähkiltään.

Lihavuudesta, käsitykset siitäkin ovat kulttuuri kohtaisia. Tässä esimerkkiä: "Valkoisten naisten on useissa tutkimuksissa todettu olevan tyytymättömiä painoonsa, vaikka he ovat keskimäärin hoikempia kuin mustat naiset. Sen sijaan mustat naiset kokevat usein olevansa ylipainoisinakin viehättäviä." -Taina Kinnunen, Lihaan leikattu kauneus. Ja miksi naiset ovat tyytymättömiä tai tyytyväisiä kehoihinsa? Monet naiset tuntuvat kulttuurimme kasvatuksien mukaan olevan riippuvaisia miehen seksuaalisen mielenkiinnon saavuttamisesta (tämä on itseasiassa luonnon vastaista). Miesten mielipiteet ja ylipäätään vallitsevat kauneuskäsitykset määrittelevät naisten suhdetta omiin kehoihinsa. Ja miesten mielipiteitä naisten kehoista (siis oikeesti, ihan kuin miehellä olis ees joku oikeus arvostella toisten kehoja) ohjailee media ja myös pornoteollisuus.

Se onkin jännä miten juuri naisen kehoa on eri kulttuureissa koettu tarpeellisena hallita ja peittää. Tähän ovat juuri miehet syypäitä. Miehet kokevat naisiin nähden (usein varmaan se naisen seksuaalisuus ja sen hallitsemattomuus) olevansa jotenkin heikompia ja siksi heidän täytyy ottaa naiset hallintaansa, esim. juuri näiden erilaisten kehoon liittyvien asioiden osalta.

Monissa Afrikan kulttuureissa naisen rintoja ei ole seksualisoitu, kuten meillä vahvasti täällä länsimaissa ja länsimaissa voidaankin ihan puhua jo rintafetissismistä. Afrikkalaisten kylien arjessa naiset kulkevat ilman paittaa, rinnat kaikille näkyen. (Heillä rinnat saavat olla myös ihan luonnontilassa, roikkua raskauden ja imetyksen jälkeen, se on ihan normaalia, ei kukaan siellä vaadi naisilta mitään täyteläisiä pysty rintoja.) Mutta heillä ei niihin kiinnitetä sellaista huomiota, kuin täällä meillä, vaan ne saavat olla ihan rauhassa, ne on ruumiin osa siinä, missä vaikka korvat. Heidän kulttuurissaan voi sitten vaikka naisen sääret tai takapuoli olla siten seksualisoitu, että ne täytyy peittää. Joka on väärin. Miksi naisen tarvitsee aina ja tosi monissa kulttuureissa olla peittelemässä itseään, ihan niin kuin naisen keho olisi jotenkin paha. Naiset eivät saa olla vapaita, vaan miehet tahtovat alistaa heitä, ottaa heidät haltuunsa. Tämä kertoo mielestäni miessukupuolen heikkoudesta.

Ainiin, Johnnyboy92, sinulla on vähän vääristynyt ja kapeakatseinen kuva feminismistä ja feministeistä. Mistähän lie olet tuollaisenkin muodostanut, mutta älä turhaa huoli, käsityksesi ei ole todellinen.
    « Viimeksi muokattu: 13. Joulukuuta 2015 klo 13:29 kirjoittanut Mooses »
    Kirjattu