Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Puolisonne - 1

Annanas

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Puolisonne
« : 06. Maaliskuuta 2011 klo 16:28 »
  • Tykkää (0)

• Onko puolisonne hippihenkisiä? Miten he suhtautuvat hippeilyynne?

Mieheni ei ole tässä mielessä saman henkinen kuin minä. Hän on jotenkin hmm... vanhanaikainen ja jopa konservatiinen ainakin minuun verrattuna. Jännä juttu, mutta se ei haittaa parisuhdetta ollenkaan. Joskus mietin vain sitä että jos olisin yksin tai jonkun muun kanssa, olisi elämäni todennäköisesti hyvinkin erilaista. En sano että parempaa. Ei, rakastan miestäni hyvin, hyvin paljon, enkä haluaisi olla kenenkään muun kanssa. Mutta JOS en olisi tavannut häntä koskaan... Uskon että eläisin paljon "hipimmin" :)

Samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia muilla?
    Kirjattu
    Kolme askelta helvettiin

Kolme ovea psykoosiin

Kolme satamaa ihmisen odottaa
          kuoleman laivaa

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    Vs: Puolisonne
    « Vastaus #1 : 06. Maaliskuuta 2011 klo 17:08 »
  • Tykkää (1)

• Jos puolisoni ei olisi hippihenkinen, hän ei olisi puolisoni...
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #2 : 06. Maaliskuuta 2011 klo 18:35 »

Eipä ole koskaan ollut puolisoa. Tuntemani "samanhenkiset" ihmiset ovat yleensä olleet joko varattuja tai muuten vain eivät minusta/minunlaisestani kiinnostuneita.
    Kirjattu

Annanas

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 07. Maaliskuuta 2011 klo 08:19 »
  • Tykkää (0)

• Jos puolisoni ei olisi hippihenkinen, hän ei olisi puolisoni...

Hauska nähdä että meitä on tässäkin asiassa erilaisia. :) Itse koen minun ja puolisoni erilaisuudet enemmän etuna kuin haittana. Ajattelen että jos joskus saamme lapsen, lapsi saa meiltä laajan näköalan elämään. Ettemme anna vain yhtä suuntaa jota kulkea.

Ehkä jos etsisin nyt vanhemmalla iällä puolisoa, saattaisin etsiä vain hippejä ja muita saman henkisiä... Joten onneksi tapasin rakkaani jo hyvin nuorena. Silloin meistä kumpikaan ei ollut vielä "valmis" oma itsensä, joten saimme rakastua vapaasti, ilman ulkomaailman ja pinttyneiden tapojen ja periaatteiden kahleita. Saimme rakastua siihen oikeaan toiseen, emme toistemme aatteisiin ja vaatteisiin  ;)
    Kirjattu
    Kolme askelta helvettiin

Kolme ovea psykoosiin

Kolme satamaa ihmisen odottaa
          kuoleman laivaa

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #4 : 07. Maaliskuuta 2011 klo 15:49 »
  • Tykkää (0)

• Hauska nähdä että meitä on tässäkin asiassa erilaisia. :) Itse koen minun ja puolisoni erilaisuudet enemmän etuna kuin haittana. Ajattelen että jos joskus saamme lapsen, lapsi saa meiltä laajan näköalan elämään. Ettemme anna vain yhtä suuntaa jota kulkea.

Itse olen pyrkinyt tukemaan lapsen omaa ajattelua ja pohdiskelua tarjoamatta yhtäkään valmista polkua kuljettavaksi. Hippi hän ei kuulemma halua olla. :D

Lainaus
    Ehkä jos etsisin nyt vanhemmalla iällä puolisoa, saattaisin etsiä vain hippejä ja muita saman henkisiä... Joten onneksi tapasin rakkaani jo hyvin nuorena. Silloin meistä kumpikaan ei ollut vielä "valmis" oma itsensä, joten saimme rakastua vapaasti, ilman ulkomaailman ja pinttyneiden tapojen ja periaatteiden kahleita. Saimme rakastua siihen oikeaan toiseen, emme toistemme aatteisiin ja vaatteisiin  ;)

Aatteisiin ja vaatteisiin en osaisi rakastua, mutta kyllä koen että kumppanin on oltava samanhenkinen kuin itse olen. En jaksaisi yrittää jakaa elämääni sellaisen ihmisen kanssa joka ei koe samoja asioita mielekkäiksi ja tärkeiksi kuin itse, tai jolla ei ole samoja tavotteita ja päämääriä kuin minulla. Puolisoni on paras ystäväni tai parisieluni joka on kaikin tavoin Minä (tosin fyysisesti eri sukupuolta). Alunperin rakastuin koska löysin sukulaissielun joka näkee ja kokee maailman samoin kuin minä, ja olemme olleet toisillemme se voima joka tönii aina hiukan eteenpäin lisääntyvän ymmärryksen suuntaan. Pahinta olisi varmaan yrittää elää jonkun sellaisen kanssa joka ei edes yritä etsiä ymmärrystä ja totuutta maailmasta, tai joku joka arvostaisi materiaa yli henkisyyden... Tai jotakin sellaista.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Li

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 07. Huhtikuuta 2011 klo 11:44 »
  • Tykkää (0)

• Me ollaan hippiydytty yhdessä pikkuhiljaa, sillai tarkoituksettomasti toisiamme tukien ja kannustaen. Siis tarkoitan, että ei me läiskytetä toisiamme selkään, että "hyvä kulta kun valitsit näin" vaan jutellaan asioista ja toinen kiinnostuu vähän toisista jutuista kuin toinen ja sitä kautta hippiytyminen tulee laajemmin kuin jos yksinään tässä ihmettelisi. Puolisko on esimerkiksi eläinrakkaampi ja minä taas innokkaampi kyseenalaistamaan yhteiskunnan normeja. Ekologisia valintoja on tässä yhdessä opeteltu. Jos puoliskoa pitäisi nyt etsiä niin kyllä ehdottomasti etsisin oman henkistä, pikkuisen hipahtavaa, asioita pohtivaa ja maailmaa rakastavaa yksilöä. Vaikka voihan ne ärsyttävät vastakohtaiset tyypitkin olla hiivatin kiinnostavia, mutta tuskin niiden kanssa jaksaisin elämää yrittää jakaa ;)
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #6 : 07. Huhtikuuta 2011 klo 13:22 »
  • Tykkää (0)

• Kihlattuni on kanssa hyvin hippihenkinen, joka on kyllä erittäin mukavaa. :) Hyvä näin!
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Possunen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 23. Huhtikuuta 2011 klo 21:36 »
  • Tykkää (0)

• Meillä ollaan kanssa molemmat hieman hippihenkisiä. Ei ehkä hipeiks itseämme kutsuta mutta semmoista ajatusmaailmaa löytyy. Ollaan molemmat pohdiskelijoita ja rauhallisia. Molemmat kasvissyöjiä ja myös tommosista kestävän kehityksen asioista yritetään pitää huolta.
    Avokki on muuttunut todella paljon tässä parin vuoden aikana ja täytyy sanoa että todella hyvään suuntaan ^^!
    Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 24. Toukokuuta 2011 klo 20:01 »
  • Tykkää (0)

• Itse asiassa ihmiset puhuivat ensin miehestäni hippinä ja vasta nyt minä olen mennyt hippeydessä hänen ohitseen. Tosin tyypillisemmin häntä kutsutaan Kurt Cobainiksi ;D
    No pääasia kai on, että samanhenkisiä ollaan. Kaveri kertoi, että hänen äitinsä oli sanonut meidän sopivan täydellisesti yhteen, koska ollaan tällaisia oman tien kulkijoita. Se lämmitti kyllä sydäntä ja muistelen sitä aina, kun tulee pienikin epäily siitä, onko meidän yhteiselossa mitään järkeä. Ja uskon kyllä kaverin äidin tietävän, mistä puhuu, koska hän on kuitenkin aika kauan katsellut niin minua tyttärensä hyvänä ystävänä kuin poikaystävääni poikansa hyvänä ystävänä.
    Kirjattu

Northwind

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 14:45 »
  • Tykkää (0)

• Minä ja kihlattuni olemme yhdessä kasvaneet hippeydeltä haiskahtavaan suuntaan, tosin minä selvästi enemmän kuin hän. Olemme molemmat vasemmalle suuntautuneita, pohdiskelevia, pillveä polttavia ateisteja, mutta minä olen luonnonläheisempi ja ulkonäöltäni hipimpi.

Hänestä hehkuu joskus turhan paljon vihaa, jonka tiedän omasta kokemusta vain lamaannuttavan ja turhauttavan. Puhtaaseen rakkauteen uskominen saattaa kuulostaa naiivilta, mutta se on auttanut minua vapautumaan ahdistuksen kahleista ja löytämään onnellisuuden. Haluaisin auttaa häntä oivaltamaan saman, mutta sen voi vain tehdä itse.
    Kirjattu

Alva

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 14. Heinäkuuta 2011 klo 16:52 »
  • Tykkää (0)

• Mulla ei ole enää puolisoa, mutta ex-mieheni on varsin hippi kasvissyöjäsivari, enkä varmasti olisi pystynyt elämään vuosikausia kenenkään valtavirtamiehen kanssa. Exä elää säästäväisesti ja vaatimattomasti eikä tuhlaa rahaa tavaraan, harrastaa kasvimaanhoitoa ja suunnittelee muuttavansa maalle elämään mahdollisimman omavaraista elämää, mieluiten jonkinlaisessa ekoyhteisössä. Parhaillaan hän etsii ympärivuotiseksi asunnoksi kelpaavaa mökkiä. Olin itsekin lähdössä mukaan, mutta niin se elämä heittelee ja nyt on meidän suunnitelmien sijaan mun suunnitelmat ja hänen suunnitelmat.  :(
    « Viimeksi muokattu: 15. Heinäkuuta 2011 klo 07:11 kirjoittanut Alva »
    Kirjattu
    Whenever people agree with me I always feel I must be wrong. - Oscar Wilde

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 15. Elokuuta 2011 klo 11:43 »
  • Tykkää (0)

• Eipä ole vielä sitä oikeaa puolisoa löytynyt. Noin 13-vuotiaasta lähtien olen etsinyt ja olen nyt 19. Olen ollut kyllä rakastunut ja ihastunut, mutten sitä oikeaa ole löytänyt. Mutta etsin yhä, enkä aio luovuttaa.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

mielikki

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 22. Elokuuta 2011 klo 09:50 »
  • Tykkää (0)

• Puoliso on vähemmän hippihenkinen kuin minä, mutta on hänessäkin "hippimäisiä" piirteitä.  ^-^ Ei tuo nyt ihan peace&love -meiningillä pelkästään mene, esim. armeija on käyty ja on ollut hänelle tärkeä juttu ja sinne jäi töihinkin joksikin aikaa asepalveluksen suorittamisen jälkeen. Mutta aika vihreä aatemaailma muuten, tykkää luonnosta ja eläimistä ja ympäristönsuojelu on lähellä sydäntä. Mä en varmaan voisi elää ihmisen kanssa, joka ei ajattelisi edes jokseenkin vihreästi ja pitäisi eläimistä ja luonnosta. Mies on kovin kiinnostunut erityisesti noiden meidän maatiaiskanojen kasvattamisesta ja puhuu mielellään esim. tehokanaloita vastaan. Kai tuo mielellään kasvattais vaikka kokonaan omat lihat pakkaseen, jos minä taas suostuisin moiseen... Ei oikein tykkäile tehotuotannosta siis ja haluaa tietää mistä oma ruoka pöytään tulee ja syötävien eläinten hyvinvointi ja se mitä ne ovat eläessään itse syöneet merkkaa. (Ihan samaan tapaan kuin minä, minä vaan en tunne olevani valmis ottamaan esim. possua meille ja hoivailemaan sitä ja sitten syömään sen joulukinkkuna.)

Henkisistä asioista tai vaikka politiikasta jutellaan paljonkin miehen kanssa ja vaikka aina ei samaa mieltä ollakaan ja samoihin juttuihin uskota, niin molemmat kunnioittaa toistensa näkemyksiä. Ja se onkin mielestäni hyvin tärkeä juttu, vaikka mies ei ihan yhtä korkealentoisilla hippitaajuuksilla lentelekään kuin minä. :sydamia2

Ja onhan tuolla ollut jo vuosikausia pitkä liehuletti, kunnon hippimallia.  :))
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 24. Elokuuta 2011 klo 07:13 »
  • Tykkää (0)

• Ei ole (valitettavasti) puolisoa, mutta takana usea kamala virhe. :D Ja kyllä sen ihmisen pitäisi olla "hippihenkinen" kuten itse, siihen sisältyvä ajatusmaailma ja normit ovat minulle sen verran vahvoja että tuskin tulisin minkään perus miehen kanssa toimeen... Se vaan että tuntuu olevan hieman hankalat etsinnät meneillään. Klassisesti kaikki tosiaan näköjään ovat joko varattuja tai eivät kiinnostuneita.
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 24. Elokuuta 2011 klo 10:57 »
  • Tykkää (0)

• Mummoni sanoin joskus, että rakkaus iskee kuin salama kirkkaalta peltikatolta (tai jotain) eli ei se etsiminen(jossa aikaa hukkuu) vaan löytäminen. Pitäisi osata olla yksin, että voi olla kaksin (tai kolmin, miten vaan), niin paljon näkee parisuhteita, joissa riippuvuus toisesta sekoitetaan rakkauteen, yksinäisyyden pelkoa ei eroteta omillaan olemisen pystyvyyteen. Ystävät, ette ole yksin. Kaikki tarvitsevat rakkautta ja rakkaus lähtee meistä itsestä.

ps.Ei virheitä vaan opetuksia. ;)
    Kirjattu