Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Random Acts of Kindness // yllätyshyvyys - 1

aurakas

• Vieras
Random Acts of Kindness // yllätyshyvyys
« : 15. Heinäkuuta 2013 klo 05:17 »

taannoin voima-lehdessä oli juttua tästä ilmiöstä, että tehdään nimettömänä pieniä hyviä tekoja muille, tällaista tosielämän Amelie(:D)-meininkiä.

http://fifi.voima.fi/artikkeli/2012/elokuu/kiltit-anarkistit

http://www.randomactsofkindness.org/

onko hippifoorumilla kokemuksia anonyymista avusta, sen saamisesta tai antamisesta, minkä liikkeen nimissä tahansa tai muuten vaan?
Pistetään myös vinkit ja ideat jakoon  :peukku

Itse muistan ainakin joskus ilmaisjakelulehden välistä löytäneeni pullonpalautuskuitin, ei ehkä iso juttu sinänsä, mutta tosi mieltä nostattavaa ja odottamatonta (:
Kirjattu

Annanas

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Random Acts of Kindness // yllätyshyvyys
« Vastaus #1 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 07:05 »
  • Tykkää (0)

• Yllätyshyvyys inspiroi minua aivan valtavasti! Muutama päivä sitte löysin Pinterestistä tälläisen kuvasarjan: http://littlewhitelion.com/random-acts-of-kindness-awesome-14983/

Yritän aina etsiä tilanteita joissa voisin saada jonkun tuntemattaman ihmisen hymyilemään. Jostain syystä niiden tilanteiden löytäminen tai ehkäpä huomaaminen on yllättävän vaikeaa. Oletteko huomanneet saman?
    Kirjattu
    Kolme askelta helvettiin

Kolme ovea psykoosiin

Kolme satamaa ihmisen odottaa
          kuoleman laivaa

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 08:31 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen aina jättänyt pullonpalautuskuitin siihen johonkin palautusautomaatin luokse. En ole varmaankaan ikinä lunastanut panttia itse.

Yleinen, luultavasti kaikille tuttu tapa on jättää jonotuslappu siihen automaatin luokse, jos kyllästyy jonottamaan ja lähtee kesken kaiken pois.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 11:35 »
  • Tykkää (0)

• Kuulin joskus sellaista asiasta joka oli muistaakseni nimeltään "kirjojen vapautus". Eli siis kun on lukenut jonkin kirjan, niin jättää sen jonnekin julkiselle paikalle, mistä kuka tahansa voi sen mukaansa ottaa :) Itsellä on kirjahylly sen verran täynnä että voisin alkaa tuota harrastaa.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #4 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 15:36 »
  • Tykkää (0)

• Hieman JB:n kaltainen idea on bookcrossingissa. Jätetään kirja paikkaan x, kirjoitetaan paikka nettiin ja seuraava käy noukkimassa&lukemassa kirjan. Tämän jälkeen seuraava kirjoittaa nettiin vaikkapa arvostelun tai oman mielipiteensä kirjasta, tai vain ilmoituksen että on sen lukenut, ja  pistää kirjan kiertoon seuraavaan paikkaan jonka taas ilmoittaa muille netissä. Lisätietoa löytyy tuolta: http://www.bookcrossing.com/

Kyllä, olen myös huomannut saman että toisinaan on vaikea löytää paikkoja ilahduttaa toisia. Tämä ei ole varsinaisesti anonyymiä ilahduttamista, mutta vaikkapa ystävällinen hymy kaupan tiskin takaa voi tuntua todella ilahduttavalta. Voi jakaa hymyään ja yatävällisyyttään kun se on mahdollista, sillä voi ilahduttaa monia aivan odottamatta. Toisinaan taas voi kiittää asioista joita toiset tekevät. Kiitin satunnaista roskienkerääjää puistobileissä ja kerroin kuinka hienoa ja arvokasta työtä viisaudenhampaani irtirepineet hammaslääkärit tekevät. Uskon että se tuntui heistä mukavalta. "Oikeasti" anonyymi ilahduttaminen on monesti omalla kohdallani sitä, että vaikkapa nostan kaatuneen pyörän pystyyn jos se on oman pyöräni lähettyvillä.

Sirgeliner

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 16:37 »
  • Tykkää (0)

• Itsekkin tulee usein pullonpalautuskuitteja jätettyä seuraavalle. Toinen miten itsellä tulee ilahdutettua ihmisiä on hymyileminen satoi tai paistoi, ja kolmas esim. Kauppakassien kantoapu :)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #6 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 16:41 »
  • Tykkää (0)

• Kauppakassien kantoapu :)

Ooh, samasta asiasta monesti haaveilen mutten tohdi mennä koskaan kysymään... Ajattelen aina että toinen luulisi kuitenkin että minulla on jokin taka-ajatus ja epäilisi. :)

Sirgeliner

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 16:50 »
  • Tykkää (0)

• Ooh, samasta asiasta monesti haaveilen mutten tohdi mennä koskaan kysymään... Ajattelen aina että toinen luulisi kuitenkin että minulla on jokin taka-ajatus ja epäilisi. :)

Ei vain pidä ajatella tuollalailla:D Yleensä ihmiset on todella kiitollisia sen jälkeen:)
    Kirjattu

Viljakaisla

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 05. Elokuuta 2013 klo 20:09 »
  • Tykkää (0)

• Mä kans en vaan uskalla lähestyä ihmisiä. Olisi tosi rankkaa, jos yrittäisin ottaa yhteyttä ja mut sitten torjuttais. Lisäksi mulla on joku fiksaatio, että jos menen auttamaan se tarkoittaa, että toinen ei pärjää, ja se on noloa sille toiselle tms.

Ovia kyllä aina pidän auki kaikille ja jos joku on menossa julkisen liikennevälineen kyytiin pidän ovia auki jos meinaa muuten jäädä kyydistä.
    Kirjattu

siili

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 13. Elokuuta 2013 klo 16:52 »
  • Tykkää (0)

• Pari päivää sitten teippasin 50-senttisen purkkakoneeseen ja viereen laitoin lapun "Enjoy!" :) Toivottavasti joku sen siitä nappasi.
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 24. Elokuuta 2013 klo 08:21 »
  • Tykkää (0)

• Autoin ystävää menemään paikkaan, joka häntä pelotti ja opetin ihmisiä tekemään rautalankasormuksia keskiviikkona :) Tuli hyvä mieli varmaan kaikille.
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 24. Elokuuta 2013 klo 14:38 »
  • Tykkää (0)

• Itellä tulee kerättyä roskia esimeriksi kaduilta, jos tiään et lähellä on roskis. Varsinki kauppojen edustoilta tulee kerättyä roskat. Osa ohikulkijoista kattoo vähän nyrpeästi ja osa saattaa jopa hymyilläkkin. Kertaakaan ei oo kukaan tullu kuitenkaan jeesaan, vielä :D

Bussilla kun on liikkunut niin on tullu tarjottua apua vanhoille ihmisille, että pääsisivät varoen pois kyydistä. Niistä ei osa oikein tykkää et tarjoaa apua. Vaihtelee kauheasti. (:
    Pullonpalautuskuitit on oiva apu kans! Niitä on tullu jätettyä sekä löydettyä<3 Ne on kyllä joskus ihan tarpeen, siit tulee hyvä mieli.
    « Viimeksi muokattu: 24. Elokuuta 2013 klo 14:50 kirjoittanut Ihminen »
    Kirjattu
    Kyseenalaista kaikki, myös tämä.

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #12 : 24. Elokuuta 2013 klo 14:54 »

Tänään käppäilin lievästi kipeänä ja tokkuraisena heti herättyä ilman piristäviä kauppaan, koska kello oli jo sen verran että piti saada protskua ja verensokeria elimistöön. Halusin tehdä parannuksen päivän ruokavalioon ja muuttaa spagettijauhekalkkunan tortillakalkkunaksi. No, kylmäkaapilla en ensin löytänyt creme freshiä joten jouduin kysymään sitä kassalta. Kassa ystävällisesti haki minulle creme freshin kylmäkaapista kohdasta johon silmäni eivät tarkentuneet. Tämän jällkeen sirukorttini ei toiminut lukijassa, aloin tulla jo hämmentyneeksi. Kun lähdin kassalta meinasin unohtaa starbucks fairtrade kahvini kortinlukijan taakse, mutta skarppasin ja huomasin sen. Jäin ulos pohtimaan sitten että hitsit, tulikohan tacokastike kassalta, kaivelin siinä sitten muutaman minuutin reppuani tortilla chipsien alta epämääräisesti, kunnes ystävällinen kassaneiti toi tacokastikkeeni kaupan ulkopuolelle.
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 12. Syyskuuta 2013 klo 22:48 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä se päivää piristää kun joku on oikein ystävällinen. Joskus facebookissa kiersi tapahtuma, johon osallistuin: Maalasin vesiväreillä papereita ja kirjoitin niihin jotain tällaista: Tämä on juuri sinulle, joka luet tätä: Unohda vatsamakkarat ja rahahuolet. Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet. Tärkeintä on mitä ajattelet ja tunnet, ei saavutukset ja menestys :)
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 21. Lokakuuta 2013 klo 22:08 »
  • Tykkää (0)

• wau, toi on jushka aika hyvä. Tuol ulkona ku kävelee nii on syksysin aika melankolinen fiilis, varsinki jos lähtee liikkeelle silleen että aurinko on just laskemassa. Sit jos tollane lappunen tulis vastaan niin ois aika <3

Tänään tuli vastaan joku poor edward kaupassa, joka lastas mätöt hihnalle eikä sillä ollu varaa maksaa ostoksia. Niin kelasin kotimatkalla et jätän siwan ilmotustaululle pari arpaa mitkä oon saanu sielt. jotain "tällä kupongilla saat ostoksista 10% alennusta ostoksista" ku niitä on pari. Opiskelijalle se voi olla sellane hyvyys et saa jo pari nuudelia lisää. ^.^
    Kirjattu
    Kyseenalaista kaikki, myös tämä.