Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Sitoutumisjuhla - 1

erina

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Sitoutumisjuhla
« : 11. Huhtikuuta 2014 klo 22:23 »
  • Tykkää (0)

• Haluaisin mieheni kanssa naimisiin, mutta en mitenkään virallisesti "niin kuin kaikki muut". Olisiko ideoita? Mitä sormuksen tilalle? Millaiset juhlat? Miten "vihkiminen"?
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Sitoutumisjuhla
    « Vastaus #1 : 12. Huhtikuuta 2014 klo 10:54 »
  • Tykkää (1)

• Alasti metässä? Vihkijäks ystäväpiirin erakoitunein, shamaanimaisin henkilö.
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #2 : 12. Huhtikuuta 2014 klo 13:17 »

Siteitä, sitomista
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3 : 12. Huhtikuuta 2014 klo 14:07 »
  • Tykkää (0)

• Pakana- ja luonnonuskonnoista poimiskellen löytyy varmasti aika paljon mieluisia. Kannattaa tsekata vaikkapa pakanaverkko.fi tai taivaannaula.org. Jos englanti taipuu niin googlaa handfasting ceremony / rituals. On hyvin vanha traditio, nykyisin ainakin wicoilta löytyy paljon, tähän vissiin Ksrikin viittasi sitomisilla?  Usein se millä pari sidotaan yhteen punotaan ensin yhdessä tietyllä tekniikalla, siinä tulee sitten testattua myös samalla yhteistyökyky ihan konkreettisesti. Jos sitten haluatte jonkun merkin, muun kuin sormuksen niin ööö kaulakoru? Samanlaiset pienet tatuoinnit?

Luulisin, että noitten kautta voisi löytyä joku seremoniamestari, shamaani tai ylipapitar tekemään teistä parin haluamallanne tavalla? Juhlathan sitten voivat olla aivan minkänäköiset tahansa, itse olen ollut mm. nyyttäreinä toteutetuissa wicca-häissä ja häissä, joissa paistettiin hirmuinein määrä vegaanisia lettuja. Molemmissa oli todella mukava meno, varttuneempi polvi eli vanhemmat olivat alkuun vähän "jäissä" kun oli aika iso ero vakituiseen kirkko + kakkukahvit -kaavaan, mutta kyllä nekin siitä sulivat vähitellen :).
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #4 : 12. Huhtikuuta 2014 klo 22:17 »
  • Tykkää (0)

• Minä olin kerran häissä Rainbow Gatheringissa. Vihkiminen oli eräänlainen shamaaniseremonia, sitten oli tanssia rumpujen tahtiin ja yleistä hauskanpitoa. Häälahjoiksi tuotiin mm. kedon kukkia, herkkuja (hedelmiä, pähkinöitä ym. joita sitten myös syötiin yhdessä) ja käsin luonnon materiaaleista tehtyjä onnenkaluja. Kaikki halukkaat olivat tervetulleita, mukavaa oli niin hääparilla kuin muillakin juhlijoilla.

Sormuksen sijaan ehdotettiin jo mm. kaulakorua ja tatuointia, samanlaiset tai toisiinsa muuten sopivat rannekorut olisi minusta myös hyvä.

Arto

Kirjattu