Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Vapaa rakkaus, parisuhde vai joku muu? - 9

Brooks

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Vapaa rakkaus, parisuhde vai joku muu?
« Vastaus #120 : 18. Joulukuuta 2014 klo 17:58 »
  • Tykkää (0)

• Eikös jossain ollut jonkun asiantuntijan kommentti, että ikävät kouluammuskelut olisivat johtuneet siitä, että riehuja ei ollut saanut naisen kosketusta? Voihan siinä olla perää.

Tamperelaisessa Aamulehdessä joku kulttuuritoimittaja - olisiko ollut Mikko Pulliainen - esitti tämänkaltaisen ajatuksen ja sai siitä aika lailla kuraa päälleen.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #121 : 18. Joulukuuta 2014 klo 20:10 »

Eikös jossain ollut jonkun asiantuntijan kommentti, että ikävät kouluammuskelut olisivat johtuneet siitä, että riehuja ei ollut saanut naisen kosketusta? Voihan siinä olla perää.
    minäkään en jossain välissä saanut sitä piiiitkiin aikoihin, mutta ei se silti tehnyt minusta mitään ammuskelijaa tai muuta sekopäätä.
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #122 : 18. Joulukuuta 2014 klo 20:31 »

Mä luulen, että samat luonteen- tai sairauden piirteet, jotka saa ihmisen ryhtymään moisiin teurastuksiin, tekee heistä jotenkin ei-toivottuja seksi- tai seurustelukumppaneita. Ehkä jokin ehdottomuus ja aggressiivisuus ja jokin.. Ehkä muut "haistaa" vaaran; valmiuden turvautua väkivaltaan, jos asiat ei mene oman mielen mukaan. Jos parisuhde ois muodostunut, ammuskelua ei välttämättä ois tapahtunut, mutta ehkä perhesurma.. Jos ihmisellä on valmius turvautua väkivaltaan ratkaisukeinona, se ilmenee vähän joka elämän osa-alueella..

Varsinkin naisilla, myös mulla aiemmin, esiintyy jonkinlaista jeesus-kompleksia... Aattelee, että rakastamalla voi pelastaa ja parantaa jonkun.. "Kun oikein rakastan ja olen hyvä ja en ole niinkuin muut hänen mukaansa hänelle on ollu, niin kaikki ongelmat katoaa". Potentiaalisten Alibin kansikuvapoikien ja -tyttöjen mielestähän muiden tietty toiminta jotenkin oikeuttaa oman väkivallan. Heillä on kyvyttömyys ottaa vastuu omasta käytöksestään, se on aina uhrin syy.

« Viimeksi muokattu: 23. Joulukuuta 2014 klo 13:11 kirjoittanut gemma »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #123 : 20. Maaliskuuta 2015 klo 14:54 »
  • Tykkää (2)

• Itse elän tällä hetkellä avoimessa ja vapaassa suhteessa :) ja se on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi :) ja kyseessä on romanttisuuteen ja rakkauteen perustuva suhde, eikä vaan jokin fuckbuddy-juttu.

Asiat sujuu niin että kumpikin kunnioittaa toisen oikeutta myös omaan elämään ja valintoihin. Toiselle ei ole pakko tehdä mitään "tiliä" siitä mitä tekee kun ei ole toisen seurassa :) Tosin kun on ihastunut ja rakastunut toiseen, niin ei sitä silloin muuta seuraa niin paljoa kaipaakaan  :sydamia
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #124 : 21. Maaliskuuta 2015 klo 17:11 »
  • Tykkää (0)

• Elän normaalissa parisuhteessa, mutta hermostuttaa jos en voi viettää aikaa muidenkin ihmisten kanssa (ei romanttisessa mielessä). Normaali parisuhde sopii minulle hyvin, jos minulla on ystäviäkin. Jos minulla ei ole ystäviä, parisuhde alkaa tuntua ahtaalta, koska joutuu olemaan vain yhden ihmisen kanssa koko ajan. Tekee mieli välillä lähteä jonnekin ja jättää parisuhde kumppani jopa pariksi päiväksi, mutta huono omatunto estää. Tunnen pahaa omatuntoa siitäkin, ettei pelkkä parisuhdekumppani tee minua onnelliseksi. Pelkään etten voi olla enää yksilö, vaan mut tulkitaan ainoastaan osaksi parisuhdekumppaniani...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #125 : 22. Maaliskuuta 2015 klo 23:46 »
  • Tykkää (0)

• Elän normaalissa parisuhteessa, mutta hermostuttaa jos en voi viettää aikaa muidenkin ihmisten kanssa (ei romanttisessa mielessä). Normaali parisuhde sopii minulle hyvin, jos minulla on ystäviäkin. Jos minulla ei ole ystäviä, parisuhde alkaa tuntua ahtaalta, koska joutuu olemaan vain yhden ihmisen kanssa koko ajan. Tekee mieli välillä lähteä jonnekin ja jättää parisuhde kumppani jopa pariksi päiväksi, mutta huono omatunto estää. Tunnen pahaa omatuntoa siitäkin, ettei pelkkä parisuhdekumppani tee minua onnelliseksi. Pelkään etten voi olla enää yksilö, vaan mut tulkitaan ainoastaan osaksi parisuhdekumppaniani...

Jos ei haittaa että kysyn, niin asutko yhdessä kumppanisi kanssa?

Itselläni on menneisyydessä kokemus elämäntilanteesta jossa parisuhde oli "koko elämä". Se ei ollut onnellinen tarina se! Kun parisuhde ja kumppani oli aina ensimmäisellä sijalla ja uhrasin kaiken mahdollisen sen vuoksi, niin alkoi menettää kyllä itsenäisyyttään. Suhteesta tuli aika paha loukko ja kun se päättyi (mikä tapahtuu melkein suurimmalle osalle suhteista) putosin tyhjyyteen. Olin hylännyt kaverit tyttöystävän vuoksi ja menettänyt myös yhteyden itseeni. Olin ollut vain ja ainoastaan yliomistautuva poikaystävä, enkä yksilöllinen, oma ihminen. Olin ripustautunut niin täysin exääni että en pystynyt selviämään omillani. Ja myöhemmin tajusin suhde olikin päättynyt juuri oman takertumiseni vuoksi.

Parisuhteessakin tietty terve itsekkyys ja tilan vaatiminen on hyväksi. Tarkoitan tällä siis sitä että pitää kiinni myös omista toiveistaan ja tahdostaan, samalla kunnioittaen ja rakastaen toista. Oman itseni kuuntelemisessa ei ole mitään väärää eikä se estä täyttä toisen rakastamista. Päinvastoin.

Jos suhde on oikeasti toimiva ja hyvä, niin ei se kaadu parin päivän erossa olemiseen. Jos suhde päättyy siihen että on pari päivää toisten ihmisten kanssa, niin silloin kyseessä tuskin oli kovin terve suhde jonka ei ollut tarkoitus jatkuakaan. Kyllä parisuhteessa elävällä ihmisellä on ihan yhtäläinen oikeus kavereihin ja sosiaalisuuteen kuin muillakin. Henkinen vankila ei ole rakkautta!

Ja kannattaa aina muistaa että onnellisuus löytyy sisältä. On aika varma tie katastrofeihin jos alkaa etsiä sitä materialisista asioista tai toisista ihmisistä. Tämän asian kanssa olen erityisesti kamppailut viime aikoinakin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #126 : 23. Maaliskuuta 2015 klo 10:53 »
  • Tykkää (0)

• Joo asutaan yhdessä, mutta kun ei ole niitä kavereitakaan joiden kanssa olla. Ja just pelkään, että sen takia omistaudun liikaa poikaystävälleni ja menetän "vapauden". Ollaan ennenkin oltu pari päivää erillään silloin tällöin ja sen jälkeen on aina virkistävä palata toisen luo. Mutta asia on niinkin ettei mun poikaystävälläkään oo täällä kauheesti kavereita joiden kanssa mennä minnekään. Sen takia tulee paha omatunto jos haluaa lähtee jonnekin ilman sitä.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #127 : 08. Kesäkuuta 2015 klo 21:51 »
  • Tykkää (0)

• En oo seurustellut koskaan, en edes ollut treffeillä. Isäni on vihjaillut, että voisi niitä naisia jo ruveta kattelemaan. On monesti sanonut, ettei ne naiset tule kotoa hakemaan. Viime vuonna sanoi, että pitäisi jo tuon ikäisen kovasti käydä naisissa.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #128 : 09. Kesäkuuta 2015 klo 07:10 »
  • Tykkää (1)

• Naisia ei kannata pelätä, eihän arvon naiset. Ovat mielestäni maailman suola, jos noin kliseisesti saa sanoa. Jos kuitenkaan ei tunne vetoa siihen suuntaan, niin on sekin ihan ok. Oikeastaan tärkeintä on rakkaus vertaiseensa. Kannattaa olla joka tapauksessa itselleen rehellinen aina: mitä haluan tai en halua. Se mitä isä tai äiti sanoo, on täysin epärelevanttia.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #129 : 09. Kesäkuuta 2015 klo 13:48 »
  • Tykkää (0)

• Tunnen kyllä vetoa naisiin. Seksiä mietin paljon. Joskus vähäsen häiritsee, kun mietin niin paljon seksiä. Nykyään, kun kuljen jossain tuolla kadulla, niin mietin usein, että miltähän seksi tuntuisi tuonkin vastaan tulevan naisen kanssa. Sitten mietin, että jos tuo nainen tietäisi ajatuksistani, niin mitenköhän niihin suhtautuisi.

Mietin monesti, että mahtaisinko edes kelvata kellekkään. Olenko muiden mielestä joku luuseri, kun en ole paljon mitään saavuttanut elämässä. Asun vanhempieni luona, ja täytän lokakuussa jo 25v. Koulutus löytyy, palkallisessa työssä ollut viimeksi keväällä 2011. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa marraskuusta 2012 lähtien. Ja sinne olen jämähtänyt.

Silti kaikesta huolimatta tahtoisin olla jollekkin tärkeä ja arvokas. Tärkeä ja arvokas riippumatta siitä, mitä on saavutettu, ja mitä jäänyt saavuttamatta. Josku kun oikein ahdistaa ja on paha mieli, niin tahtoisin olla jonkun halittavana ja hellitävänä.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #130 : 09. Kesäkuuta 2015 klo 15:33 »
  • Tykkää (0)

• Sampsa: tee suunnitelma ja ala toteuttaa sitä. Askel kerrallaan. Mieti mitä haluat olla 5 vuoden päästä ja rakenna se. Harva asia tippuu taivaalta kuin Manulle illallinen.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #131 : 10. Kesäkuuta 2015 klo 13:54 »
  • Tykkää (0)

• No mulla lähitulevaisuuden tavotteena muuttaa omilleen asumaan. Oon miettiny semmostakin, että olis sekin hieno vaihtoehto muuttaa jonnekkin toiselle paikkakunnalle. Se vaan on aika iso prosessi. Pitää ensin löytää asunto jostain muualta. Sitten pitää käydä tekemässä vuokrasopimus uudessa kaupungissa. Ja sitten pitää vielä saada tavaransa sinne uuteen asuntoon.

Mietin semmosta myös, että kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Mulla on sopimus voimassa vuoden loppuun. Jos kuntouttavan työtoiminnan lopettaa kesken sopimuksen ilman pätevää syytä, niin karenssi napsahtaa. Onko sitten muualle muuttaminen pätevä syy?

Isommalla paikkakunnalla olis enempi naisiakin, joita yrittää iskeä.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #132 : 10. Kesäkuuta 2015 klo 16:28 »
  • Tykkää (0)

• Muualle muuttaminen ei käsittääkseni ole pätevä syy, ellei kyseessä ole se, että muuttaa työn tai puolison(?) perässä. Mitä jos koittaisitkin hakea duunia jostain isommasta kaupungista? Töitä on yleensä enemmän tarjolla, ja sitten muuttokin varmaan onnistuisi helpommin.

Ja varmaan tosiaan uudella paikkakunnalla on uudet mahdollisuudet tavata ihmisiä. Jos pelkkä seksi kiinnostaa, niin sen saaminen tuskin vaatii montaa matkaa yöhön. Se onko se oikea tai fiksu tapa toimia on jokaisen oma asia. Mutta jos menet johonkin yökerhoon about fiksun oloisena etkä ole kaatokännissä, niin kyllä sieltä seuraa löytyy. Liian ujo ei tietenkään voi olla, suurin osa naisista kuitenkin edelleen olettaa miehen olevan aloitteellinen. Poikkeuksia kyllä on. Itsekin niihin olen törmännyt nuoruudessani.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #133 : 10. Kesäkuuta 2015 klo 22:24 »
  • Tykkää (0)

• Tunnen kyllä vetoa naisiin. Seksiä mietin paljon. Joskus vähäsen häiritsee, kun mietin niin paljon seksiä. Nykyään, kun kuljen jossain tuolla kadulla, niin mietin usein, että miltähän seksi tuntuisi tuonkin vastaan tulevan naisen kanssa. Sitten mietin, että jos tuo nainen tietäisi ajatuksistani, niin mitenköhän niihin suhtautuisi.

Mietin monesti, että mahtaisinko edes kelvata kellekkään. Olenko muiden mielestä joku luuseri, kun en ole paljon mitään saavuttanut elämässä. Asun vanhempieni luona, ja täytän lokakuussa jo 25v. Koulutus löytyy, palkallisessa työssä ollut viimeksi keväällä 2011. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa marraskuusta 2012 lähtien. Ja sinne olen jämähtänyt.

Silti kaikesta huolimatta tahtoisin olla jollekkin tärkeä ja arvokas. Tärkeä ja arvokas riippumatta siitä, mitä on saavutettu, ja mitä jäänyt saavuttamatta. Josku kun oikein ahdistaa ja on paha mieli, niin tahtoisin olla jonkun halittavana ja hellitävänä.

Ensinnäkin, seksi ei ole niin ihmeellistä että sen takia kannattaisi stressata. Seksi on nyt vaan seksiä. Kuten kirjailija (ja kokenut naistenmies) Charles Bukowski sanoi:"Sex is something you do when you can't sleep". Mun mielestä seksistä tehdään nykyään aivan liian iso juttu. Kyllähän siis seksi voi olla hyvääkin, mutta ei se ole yksinään tie onneen. Tähän liittyen kannattaa lukea Neil Straussin kirja "The Game". Siinä tulee aika hyvin selville se kuinka pelkkä seksi, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa, ei tee onnelliseksi.

Oon itse huomannut sen että mistään ihanteista ei kannata välittää p*skan vertaa. Usein ihannekumppanien määritelmät on pelkkää valhetta ja kaukana todellisuudesta. Suhteita saavat ihmiset eivät ole mitenkään poikkeavia muista. Ihan yhtä kelvottomia he ovat kuin muutkin. Harva päätyy oikeasti koskaan yhteen "ihannekumppaninsa" kanssa. Ja jos joku ei huoli sinua, niin entäs sitten? Sitten hän ei vain ollut sinua varten etkä sinä häntä varten. Ei siinä ole kyse mistään paremmuudesta tai huonoudesta. Ja on oikeasti parempi olla yksin kuin epäterveessä ja yksipuolisessa suhteessa.

Kaikki toki haluavat tulla rakastetuiksi, sehän on osa ihmisyyttä. Mutta valitettavasti maailma on vain sellainen että toiveet eivät toteudu. Ja vaikka olisi parisuhteessa, ei silti välttämättä saa rakkautta. Monet suhteet (etenkin jos on kyse pelkästä seksistä) ovat aika tunnekylmiä ja yksinäisyyden tunne säilyy. Tämän vuoksi on syytä oppia vain elämään yksinään. Maailma on kova ja harvoin tarjoaa oikeaa rakkautta. Mutta tietenkin kaikkea voi tapahtua ja voi koska tahansa kohdata sen jonkun erityisen jonka kanssa kaikki vain sujuu. Toivottavasti löydät sen!

Mutta kannattaa keskittyä enemmän ystävyyteen kuin romantiikkaan. Itse olen oppinut sen, että ystävien kanssa vietetty aika on usein paljon parempaa kuin mikään parisuhteilu tai seksi. Ystävät eivät jätä, parisuhteet voivat sen sijaan päättyä hyvinkin nopeasti ja jättää vain surulliseksi.
    « Viimeksi muokattu: 10. Kesäkuuta 2015 klo 22:27 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #134 : 11. Kesäkuuta 2015 klo 07:21 »
  • Tykkää (1)

• Jos Johnnyboy tarjoaa melko kyynisen näkökulman aiheeseen, niin mä vastaavasti voin taas sanoa, että seksi sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa ja joka rakastaa sua, on parasta maailmassa. No ok, on muutama muukin perustarve, jotka rokkaa. Mutta oon huomannut, että mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä pienemmäksi on ystävien tarve käynyt ja suuremmaksi puolison. Joskus parikymppisenä toki ystävien merkitys oli valtava. Käänne tapahtui siinä 30 nurkilla, kun jokainen alkoi keskittyä enemmän ns. omaan peliin.

Mä myös uskon, että jokainen voi löytää itselleen sen oikean, jonka kanssa elämä on ihan mahtavaa. Mutta kannattaa muistaa, että mikään parisuhde ei kestä, jos sitä ei hoida. Ja yksi tutkitusti varmimmista tavoista pitää parisuhde toimivana on seksi ja läheisyys. Sille on ihan hormonaaliset perusteet (oksitosiini). Toki yhteiset asiat, juttelu ja unelmat ja haaveet on myös tärkeitä.

Mihinkään fuck-buddyihin en itse usko, enkä myöskään moniavioisuuteen kohdallani. Mutta kukin tavallaan.
    Kirjattu