Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Yksinäistä - 3

aksu w

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
  • hara hara mahadeva
Vs: Yksinäistä
« Vastaus #30 : 13. Maaliskuuta 2011 klo 15:45 »
  • Tykkää (0)

• tämä on Rollosta, Lapista  :) meitä on näköjään sopivasti joka puolelta.
    Kirjattu
    "Listen for the stream
    that tells you one thing.

Die on this bank.
    Begin in me
    the way of rivers with the sea." -Rumi

pfefferminzbonbon

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #31 : 16. Maaliskuuta 2011 klo 23:08 »
  • Tykkää (0)

• Kuopiossa asustelen pienessä kodikkaassa kopissani.

Omaan menneisyyteeni kuuluu (liian) monta vuotta yksinäisyyttä, minkä jälkeen sosiaalinen elämä on aluksi tuntunut hyvin vaikealta. Itsetunto ontuu yhä ja käperryn helposti itseeni pienimmästäkin iskusta. Mutta kaipaan seuraa liiaksi lakatakseni etsimästä uusia ystäviä. Se vain on kovin vaikeaa, jos ei ole mitään kanavaa. Harva ryhtyy puheisiin tuntemattoman kanssa kassajonossa tai bussipysäkillä, vaikka samanhenkiseltä ihminen näyttäisikin.

Onneksi on tämän tapaisia nettifoorumeita, joiden kautta rakentaa verkostoja. Hippihenkinen juttuseura kelpaa kyllä. Ja paikkakunnalla seikkalevalle löytyy aina kupillinen maukasta teetä  ;D
    Kirjattu
    paint all your sorrows for me to sing

merryhey

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #32 : 19. Maaliskuuta 2011 klo 20:23 »
  • Tykkää (0)

• Oulun seudulta täällä moro o/
    Kirjattu

Kaupunkishamaani

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #33 : 23. Maaliskuuta 2011 klo 20:01 »
  • Tykkää (0)

• Paikkakunta Kajaani. Täällä en oikeastaan sellaista mielenkiintoista vastakkaista sukupuolta(naista) ole pahemmin nähnyt liikehtivän (ainakaan omaan silmääni). Meitä pojankoltiaisia täälläpäin kyllä liikkuu jonkin verran (johtuu varmaan osaksi porukasta missä itse liikun). Söpöläisiä takkutukkia olen muutaman vilaukselta nähnyt, mutta koskaan en ole hippeyteni aikana tuntenut samanhenkistä tyttöä. Olis tosi ihmeellistä ja elämäni mullistavaa jos joku musta kiinnostunut tyttö osais puhua mun kanssa asioista mistä mä tykkään ja ymmärtäis jos mä sanon jotain vähän hassua tai outoa. Ymmärrys, se onkin ehkä eniten se mitä mä tarviin kumppanilta. Muuten tunnen oloni jotenkin turhaksi ja yksinäiseksi.. Tuntuu ettei ketään todella kiinnosta mitä mä teen ja mitä haluan. Tapaamiset kuulostaa mukavalta , voisin olla mukana ihmettelemässä maailman menoa. Junalla pääsee varmaan minne vain. ;) Mut kyllä jotenkin hippiajattelu/-elämä vaikuttaa vaatetyyliin. Kyllä ne luonnonläheiset kuteet on vaan niin paljon siistimmät ja paremmat, niin ulkonäollisesti kuin päälläkin, kuin viimeistä muotia olevat Kanye West/Lady Gaga -kopiot. Rastoista en tiedä kun ei ole kokemusta, luulisin että ne on suht hankalat pidettävät (?), mut ne on ihan hienot. ::) Kun olen hippi, haluan jokatapauksessa jollain tavalla näyttää sen ulospäin. ;) Haluan näyttää, että haluan rakastaa. :)
    Kirjattu
    Elämän tarkoitus on tehdä mitä haluaa, satuttamatta toisia.

unicorn

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #34 : 23. Maaliskuuta 2011 klo 22:10 »
  • Tykkää (0)

• Heipä hei! Kera pienen maallisen omaisuuteni suuntaan Tampereelle kesän alussa kimppakämppään asustamaan! Olisi mukava tutustua sielunsiskoihin ja veljiin samalta paikkakunnalta  :) . Muutama kaveri asusteleekin jo paikkakunnalla, mutta hippeily-ystäviä kaipailisin. Enkä vastaan pistäisi, vaikka sellainen pehmeillä ja vihreillä arvoilla elämässään eteenpäin keikkuva mieshenkilökin elämääni tupsahtaisi ihan loppuelämäksikin  ;) . Ihanaa alkavaa kevättä kaikille! Ps: Puolivahingossa tämän paikan löysin ja ihmettelen, miksen ole löytänyt tätä jo aiemmin! Ihanan kuuloisia ihmisiä täällä! :)
    « Viimeksi muokattu: 23. Maaliskuuta 2011 klo 22:20 kirjoittanut unicorn »
    Kirjattu
    Elämän ylin onni on varmuus siitä,
    että sinua rakastetaan sinun itsesi takia
    - tai tarkemmin sanottuna, itsestäsi huolimatta.

Victor Hugo

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #35 : 03. Huhtikuuta 2011 klo 16:06 »
  • Tykkää (0)

• TAMPERE!

Suunnittelen jo muuttoa pois, mutta varmaankin lähiseuduille ja vasta syksyllä. Tampere on ollut erittäin yksinäinen paikka, kavereita olen jokusen saanut, muttei se ole sama kuin arkipäivän ystäviä. Ei ole myöskään työtä (etsin) tai opiskelupaikkaa, joten elämä käy erittäin yksinäiseksi toisinaan. Jopa turhauttavaksi  :'(
    Normaalisti olen iloisempi kuin tämä viesti.
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #36 : 03. Huhtikuuta 2011 klo 18:09 »

Tampere on ollut erittäin yksinäinen paikka, kavereita olen jokusen saanut, muttei se ole sama kuin arkipäivän ystäviä.

Sama täällä, paitsi että minulla on vielä vähemmän kavereita kuin sinulla, vaikka olen asunut selvästi pidempään. Ei jotenkin vain pääse mihinkään sisään, tosin en aina ole yrittänytkään.
    Kirjattu

unicorn

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #37 : 03. Huhtikuuta 2011 klo 19:47 »
  • Tykkää (0)

• Noh, älkäähän nyt, paistaa se aurinko risukasaankin! Työtä pitää hakea kaikista mahdollisista ja mahdottomista paikoista, eikä saa olla ronkeli. Ja opiskelupaikkaa hakea aina kun on yhteishakuja. Itsekin olen hakenut vaikka ja minne töihin Tampereelle, huomenna ensimmäinen työhaastattelu! :) Ja ihmisten ilmoilla saa ja pitää liikkua, paljon se on itsestäkin kiinni, jos vetäytyy vain ylhäiseen yksinäisyyteen kotiinsa, niin ei varmasti tutustu uusiin ihmisiin (paitsi hipit.fi:ssä ;) ). Minä aion kesällä hengailla puistoissa ja rannoilla, saa tulla hengailemaan mukaan! :) Ei tämä elämä niin yksinäistä ole, kuin se siltä joskus tuntuu. Jaksaa muistaa sen jonkin pienen iloisen asian, niin se taas kantaa eteenpäin! :) Iloa ja valoa kaikille!
    Kirjattu
    Elämän ylin onni on varmuus siitä,
    että sinua rakastetaan sinun itsesi takia
    - tai tarkemmin sanottuna, itsestäsi huolimatta.

Victor Hugo

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #38 : 03. Huhtikuuta 2011 klo 20:10 »
  • Tykkää (0)

• Noh, älkäähän nyt, paistaa se aurinko risukasaankin!

Suotakoon jokaiselle huonot hetkensä  ;) edes sitten keväisin.
    Ja työn suhteen aion olla sen verran ronkeli etten aio hankkia työtä, edes väliaikaista, jota tiedän inhoavani tai olevan arvojani vastaan.
    En aio nyt puolustella itseäni enempää, vaikka "korjattavaa" olisikin  ;D
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #39 : 03. Huhtikuuta 2011 klo 21:51 »

Ja työn suhteen aion olla sen verran ronkeli etten aio hankkia työtä, edes väliaikaista, jota tiedän inhoavani tai olevan arvojani vastaan.

Ihan samaa mieltä! T. nimim. "Avoimesti työtä vieroksuva hippi" ;)
    Kirjattu

Shallallaa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #40 : 21. Huhtikuuta 2011 klo 15:37 »
  • Tykkää (0)

• Ja työn suhteen aion olla sen verran ronkeli etten aio hankkia työtä, edes väliaikaista, jota tiedän inhoavani tai olevan arvojani vastaan.

Ihan samaa mieltä! T. nimim. "Avoimesti työtä vieroksuva hippi" ;)

HOO samoilla linjoilla minäkin ! :) vaikken edes peruskoulua oo vielä käyny loppuun asti :D en myöskään haluais asua missää vakituisesti vaan kiertää maailmaa ::)

asuskelen tällä hetkellä keskellä mettää ja peltoja tuusulassa perheeni kanssa :)
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

Unohdutus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #41 : 01. Toukokuuta 2011 klo 19:36 »
  • Tykkää (0)

• en myöskään haluais asua missää vakituisesti vaan kiertää maailmaa ::)

Hih, tästä varmaan joku sanoisi että kyllä se siitä muuttuu kun ikää tulee... Mutta täällä parikymppinen joka ajattelee ihan samalla lailla. Ahdistava ajatus että melkein kaikkiin vuokra-asuntoihin pitää sitoutua vuodeksi :)
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #42 : 02. Toukokuuta 2011 klo 00:06 »
  • Tykkää (0)

• en myöskään haluais asua missää vakituisesti vaan kiertää maailmaa ::)

Hih, tästä varmaan joku sanoisi että kyllä se siitä muuttuu kun ikää tulee... Mutta täällä parikymppinen joka ajattelee ihan samalla lailla. Ahdistava ajatus että melkein kaikkiin vuokra-asuntoihin pitää sitoutua vuodeksi :)

Minä sanoisin että asia selviää vain kokeilemalla. :)

On huiman vapauttava tunne lähteä matkaan, ilman paluulippua, ilman tietoa paluupäivästä. Suurin osa palaa ennemmin tai myöhemmin kotiin tai asettuu paikalleen jonnekin. Osalle kuitenkin nomadityyppinen elämä sopii niin hyvin että vaeltaminen jatkuu ja ajatus tietystä paikasta kotina häviää.

Minulla ei ole vielä käynyt niin että kodin tunne olisi kokonaan hävinnyt, eli olen pitkienkin reissujen jälkeen palannut takaisin tuttuun ympäristöön. Toisaalta ennemmin ja myöhemmin tulee taas tunne että on ollut liian pitkään paikallaan ja ainoa lääke on lähteä matkaan tai muuten vaihtaa maisemaa.

Nyt on sikäli mielenkiintoinen uusi tilanne, että elän parisuhteessa. Aiemmin sinkkuna päätös lähteä, pysähtyä tai palata oli aina oma, nyt on kahden ihmisen toiveet yhteen sovitettavana. Kumpikin meistä on kokeillut matkailijan elämää aiemmin, yksinään, pisimmillään noin vuoden verran kerrallaan, mutta ei olla jääty pysyviksi maailmankiertäjiksi.

Pari tuttuani, jotka ovat itse kiertäneet maailmaa vuodesta 2004, ovat haastatelleet useita vaeltajasieluja ja ovat parhaillaan kirjoittamassa kirjaa aiheesta. Koetan muistaa laittaa infoa sitten aikanaan. Tämän ketjun otsikkoon liittyen, suurin osa näistä pitkään maailmaa kiertävistä tekee sitä yksin, 30 haastatellun joukossa oli vain muutama pariskunta.
    Kirjattu

Unohdutus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #43 : 02. Toukokuuta 2011 klo 18:41 »
  • Tykkää (0)

• Päästäpä lähtemään noin matkaan! Ilman paluulippuja tai tarkempaa aikataulua. Mulla on tuo tuollainen pieni koiraeläin jonka vuoksi en voi mitään täydellistä irtiottoa suunnitella (vaikka toisinaan - turhankin usein - kutkuttaisi :) ). Mua siis kiinnostaa pysyä liikkeellä enimmäkseen ihan täällä koto-Suomessa. Varsinkin lähtöä Lappiin vaeltamaan pidemmäksi aikaa olen suunnitellut jo pari vuotta, mutta sopivaa tilaisuutta ei ole tullut eteen. Sen sijaan ylihintaisessa kaupunkiyksiössä yksinään pölyttyminen on jo koettu, ja todettu luonteelleni ehdottoman epäsopivaksi. Vähintään pitäisi olla kämppis tai pari, ei ihmistä ole luotu asumaan yksin.

Aloitukseen liittyen myös tänne kelpaisi seura, just äsken leivoin sämpylöitä ja harmittaa ettei täällä ole nyt ketään jolle koesyöttää niitä ;D Ihan ite piti todeta että ne oli yllättävän hyviä mun tekeleiksi (ruoanlaittotaitojani aina pilkataan ::) ). Helsingissä siis oleskelen, ja jos jotakuta kiinnostaa joskus lähteä seuraksi vaikka kävelylle, tai istuskelemaan johonkin puistoon tai jotain, niin tutustun mielelläni uusiin ihmisiin. Vaikka olenkin toisinaan turhan hiljainen. Laittekee viestiä!
    Kirjattu

Shallallaa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #44 : 03. Toukokuuta 2011 klo 17:05 »
  • Tykkää (0)

• ihanaa että on niin paljon saman mielisiä ihmisiä ! :)

ja kiitokset ajt:lle kokemuksista, taas sain lisää rohkasua lähtee matkaan viimeistään ku täytän 18 ! sitäkin ennen aatellut kaverin kanssa lähteä reilaamaa :)
    Kirjattu
    kesää odotellessa.