Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Levylautasella - 48

joku mUu

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Levylautasella
« Vastaus #705 : 08. Elokuuta 2025 klo 20:24 »
  • Tykkää (0)

• Mietin tässä että onko mulla pitkiin aikoihin pyörinyt mitään niin hipahtavaa,, mutta että olisko tää

Maizee: Dumb dumb mitään! ;D
    https://youtu.be/vZAj6xfyHIw?si=aVFxRtOG9-gpYKxZ
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #706 : 18. Elokuuta 2025 klo 11:51 »
  • Tykkää (1)

• Nazareth: Close enough for Rock 'n' Roll
    Hela platta.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #707 : 23. Elokuuta 2025 klo 08:35 »
  • Tykkää (0)

• Cocteau Twins

Nyt on kuuntelussa vuonna 1986 ilmestynyt Victorialand, tämän lisäksi minulla on vuoden 1990 klassikkoteos Heaven or Las Vegas vinyylinä ja myös sitä seurannut Four-Calendar Café on ehtinyt tulla tutuksi. Elizabeth Fraserin kuulaan lauluäänen johdattelemaa musiikkia on nimitelty dream popiksi, ethereal waveksi, ambient popiksi ja miksi milloinkin, paitsi ihan varhaiset cocteaukaksoset ovat jonkinlaista postpunkkia. Mutta tämä myöhempi on kyllä kiehtovaa äänimaailmaa. Kuvittele janan päihin Kate Bush ja Air, niin olet jo lähellä, muttet perillä.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #708 : 15. Lokakuuta 2025 klo 09:09 »
  • Tykkää (0)

• Stereolab – Transient Random-Noise Bursts With Announcements

En ole klassisesti tippaakaan syysihminen, mutta 2000-luvun alussa minulla oli yksi syksy, joka meni jotenkin älyttömän hyvin. Elämässä oli hirmuisesti uutta sykettä ja osansa siitä teki musiikki, joka oli tullut kuuluvilleni joidenkin uusien ihmisten kautta. Stereolabia olin kuullut erään tytön luona, joka on valitettavasti ollut jo hyvin kauan kuollut. Hommasin kirjastosta kuunneltavaksi kaksi Stereolabin albumia, joista pehmeän groovaava Dots and Loops on aina ollut minusta paljon parempi, mutta kyllä tälläkin hieman altsummalla kiekolla on puolensa, kunhan jättää yhden ylipitkäksi venytetyn junnaavan raidan pois. Joissakin biiseissä on syksyistä kirpeää melankoliaa, joka ei tosiaan ole ihan lempitunnelmani, mutta joskus sopivalla hetkellä saatan kuunnella Pack Yr Romantic Mindia ja mielessäni olen siinä kämpässä, jossa silloin asuin, katsomassa tien yli pihapiiriin, jossa oli ainakin yksi syysvärinen vaahtera.
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #709 : 19. Marraskuuta 2025 klo 10:13 »
  • Tykkää (0)

• Buzzcocks: Singles Going Steady

Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #710 : 20. Marraskuuta 2025 klo 08:52 »
  • Tykkää (0)

• Paul McCartney: Chaos and Creation in the Backyard, parasta myöhemmän kauden Maccaa tai ainakin melkein
    Kirjattu