Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Trance - 1

sienensyöksy

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Trance
« : 27. Kesäkuuta 2011 klo 15:20 »
  • Tykkää (0)

• Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko trance hippimusaa vai ei... mutta trance-tapahtumissa näyttää käyvän ainakin paljon "hippihenkistä" porukkaa, jos ei ihan hippejä. Toisaalta miksipä ei hipit voisi kuunnella mitä musiikkia vaan. Mitä nyt itse tunnen ääripäähippejä niin monilla tosin on tää juttu että dissataan elektronisia asioita joten myöskään elektroninen musiikki ei kuulu soittolistaan (vaikka musiikkia muuten kuunneltaisikin koneelta :D).

Trancella tarkoitan tässä topicissa lähinnä psytrancea, konemusaa. Mutta mielestäni trance voisi ihan hyvin olla myös tasaista rummutusta shamaanirummulla.

Käykö täältä porukkaa psytrance-tapahtumissa? Mä olen tänä vuonna menossa Ozoraan Unkariin, Existence-festivaaleja oon myös mukana järjestämässä ja vetämässä Revontuli-ryhmän kanssa pientä tulisettiä avajaisseremoniassa :)

Psytrancessa on vaan jotain mikä muhun uppoo ja täysillä. Antautuminen musiikille? Tanssiminen on yksi suurimmista rakkauksistani, oman kehon ja sen liikkuvuuden tutkiskelu. Psytrancea on äärimmäisen helppo tanssia, koska tahti on niin tasainen.

Löytyykö muita samanhenkisiä? :)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    Vs: Trance
    « Vastaus #1 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 20:24 »
  • Tykkää (0)

• Olen aikoinaan käynyt psykejutuissa, mutta tajusin etteivät visuaalit ja tunnelma pure minuun sillä tavalla että kokisin saavani jotakin näistä tapahtumista. Ja niin kuin sain tänään ymmärtää, kirkkaassa mielentilassa psykerämppeet eivät välttämättä aukeakaan.

Yksi juttu psykebileissä on kuitenkin jota voi harjoitella: tanssiminen. En luontaisesti lähde jammailemaan musiikin tahdissa kovin helposti, mutta psykebileissä kaikenlainen evottaminen (et-vaan-osaa) ei varmasti ole yhtä suuri paha kuin muualla. Silloin kuin kävin psykebileissä, harjoittelin kaiken muun unohtamista ja keskityin pelkästään musiikkiin ja tanssimiseen. Tällä hetkellä viimeisissä psykebileissä joissa olen käynyt, onnistuinkin unohtamaan kaiken muun hetkittäin ja pudottamaan kaikenlaiset sosiaaliset naamiot. Se oli jännittävää.

Viehätys täällä kohdistuu goottibileisiin, joissa jaksan ihastella miltä ihmiset näyttävät. Niissä myös musiikki jota en kotona kuuntelisi, muuttuu suorastaan mainioksi.

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 23:18 »
  • Tykkää (0)

• Niin on alaluokkia konemusiikissa on myös hipeissä, onhan niitä teknohippejä, psykekansa jne ;D Ite oon ehkä enemmän teckhousen ystäviä, en tiedä, miksi psykeä ei jaksa muutamaa tuntia pidempään, toisaalta riippuu psykestä ja lajit vaihtelee kausittain...

Mun Ozoraan lähtösuunnitelmat siirtyi jälleen vuodella. Niisk.
    Kirjattu

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 13:02 »
  • Tykkää (0)

• Olen aikoinaan käynyt psykejutuissa, mutta tajusin etteivät visuaalit ja tunnelma pure minuun sillä tavalla että kokisin saavani jotakin näistä tapahtumista. Ja niin kuin sain tänään ymmärtää, kirkkaassa mielentilassa psykerämppeet eivät välttämättä aukeakaan.
    Musta ne aukeaa "kirkkaassa mielentilassa" parhaiten :D Selvinpäin siis. Ite lähinnä selvinpäin käyn kemuissa... Ja on siinäkin omat puolensa että soittajat on kavereita. Jostain syystä kavereiden settejä jaksaa fiilistellä jotenkin enemmän kuin tuntemattomien. Eikä se mulla oo vain se tanssiminen, vaikka kyl sitäkin jaksais vaik koko yön. Yleinen ilmapiiri, uusien ihmisten kans jutteleminen, nykyään myös poin pyörittäminen metsäbileissä on ollut aika siistejä juttuja. Lisäks tietty myös decot ym. itsekin joku deco tullut tehtyä :)

Mä tosin oon tyyppi joka lähtee helposti jammailemaan musiikin kuin musiikin tahdissa. Joskus kadulla saatan tanssahdella jos jostain kuuluu vaikka joku mainosbiisi :D Lukioaikoina kavereilla oli tapana tökätä mua ja sihahtaa että "lopeta!" kun niitä moinen käytös hävetti. Baarissa taas porukkaa näyttää mun tanssiminen vituttavan suunnattomasti, koska tanssin aika täysillä... naiset suuttuu ja miehet tuijottaa. Reiveissä on mukavaa, siellä saa tanssia niin kuin haluaa :) Lisäks psykemusiikki tuntuu mulle hiukan päihdyttävältä ja musta on kiva päihtyä "terveellisistä asioista" kuten vaikka just musiikista!

Ite olin ennen gootti mutta se vaihe on vähän mennyt ohi... tuli sillon kans pukeuduttua ties minkä moisiin vaatteisiin. Alaikäinen olin niin ei valitettavasti ikinä noihin goottien klubibileisiin päässyt (Lumous oli aina haaveena) ja nyt kun pääsis niin ei enää niin paljoa nappaa vaikka musiikkikin menettelee.

Inkivääri, miksikäs sulla lähtösuunnitelmat siirty =(?
    « Viimeksi muokattu: 28. Kesäkuuta 2011 klo 13:03 kirjoittanut sienensyöksy »
    Kirjattu