Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ammattisi? - 6

stone cold Juihis

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Ammattisi?
« Vastaus #75 : 08. Joulukuuta 2011 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• tällä hetkellä kirvesmies. BOOM, oon saanu töitä sitten viime näkemän  ;D
    Kirjattu
    Älä luota hippiin, just joo....

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #76 : 09. Joulukuuta 2011 klo 21:17 »
  • Tykkää (0)

• tällä hetkellä kirvesmies. BOOM, oon saanu töitä sitten viime näkemän  ;D

Hieno ammatti! ++
    Kirjattu

Zoe

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #77 : 22. Helmikuuta 2012 klo 21:53 »
  • Tykkää (0)

• Psykologi.. ja joskus oon tehny lehtijuttuja freenä.
    Kirjattu

roosakkaa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Love? about all things I believe in love.
    « Vastaus #78 : 09. Maaliskuuta 2012 klo 21:41 »
  • Tykkää (0)

• Opiskelen lähihoitajaksi, tarkoituksena olisi valmistua hammashoitajaksi.
    Kirjattu
    Happiness
    On
    Planet
    Earth

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #79 : 10. Maaliskuuta 2012 klo 11:46 »
  • Tykkää (0)

• Olen media-assistentti, eli maailman turhin ammatti. Haha. Olen myös aikoinani kouluttautunut kaupan kassaksi (sellanen kurssi) mutta sekin on jo vanha. Tällä hetkellä olen hyllyttäjä.
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #80 : 10. Maaliskuuta 2012 klo 13:44 »
  • Tykkää (0)

• Huomasin, etten ole kirjoittanut mitä olen tehnyt/opiskellut: käsityöalaa siis olen opiskellut ja tehnyt juttuja myyntiin, ym. muita luovia juttuja;mm.lyhytelokuvia. Ohjannut ryhmiä, esittänyt tanssia, tiskannut, tehnyt toimistohommia, jne..
    Tällä hetkellä opiskelen kokemuskouluttajaksi mielenterveysasioissa. Toivon, että siitä tulee vielä mulle vielä paljon voimaannuttavia kokemuksia. Elämä näyttää miten mennään eteenpäin :)
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #81 : 19. Maaliskuuta 2015 klo 15:57 »

Ammatti on ompelija. Työtön, koska alalla ja vastaavilla aloilla ei suomes oo töitä.
    Kirjattu

zenzbo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #82 : 04. Kesäkuuta 2015 klo 12:24 »
  • Tykkää (1)

• Valo&Videokuvaaja. Tällä hetkellä myymäläpäällikkönä erotiikka-liikkeessä.
    Kirjattu
    FEEL

Viherpiiperö

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #83 : 04. Kesäkuuta 2015 klo 21:02 »
  • Tykkää (0)

• Ihanaa, täällä on kaksi muutakin hoitajaa ilmoittautunut ennen minua! =) Yleisesti ottaen täytyy kyllä sanoa, ettei tuo hoitoala usein ole kovin "hippiystävällinen"... Paljon on turhaa byrokratiaa ja kiirettä sekä kangistuneita kaavoja inhimillisen ja kokonaisvaltaisen kohtaamisen unohtuessa taka-alalle... Mutta mielenterveys- ja päihdepuoli on kuitenkin sellainen ala, jossa koen viihtyväni ja olevani hyödyksi. =)
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #84 : 05. Kesäkuuta 2015 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• Täällä ilmeisestikin jo neljäs hoitaja.:D Aika raskasta, mutta onneksi aika usein myös palkitsevaa työtä. Mut tosiaan liikaa byrokratiaa ja kiirettä. Unelmien ammatti olisi minulla eläintenhoitajan työ.. Mutta kyllä noita ihmisiäkin hoitaa.  ;D
    Kirjattu

maailmanmatti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #85 : 07. Kesäkuuta 2015 klo 05:34 »
  • Tykkää (1)

• Meikä on töissä huoltoaseman kassalla,  kauriin kääntöpiirillä, eli pienessä pitäjässä keskellä Queenslandin outbackia Australiassa. Edellinen duuni oli trooppisella saarella sekatavarakaupassa, myin alkuasukkaille kokista ja mikrohampurilaisia. Välillä mietityttää toimeentulon ja eettisyyden tasapainottaminen; tuohta pitää jostain repiä, mutta sitten päädyn myymään asioita mitkä ei tod ole hyväksi asiakkaille tai maailmalle. Viimeksi kokista ja roskaruokaa ihmisille jotka vähitellen kuolee siihen ja samalla pyyhkiytyy pois pieni pala aboriginaalien kulttuuria ja nyt sitten myyn lihiksiä ja röökiä rekkamiehille - ja varmaan  kymppitonnilla fossiilisia polttoaineita joka päivä.

No, jokainen tunti tätä duunia maksaa päivän jooga-ashramissa Intiassa.

Ja oon myös koulutettu ja sertifioitu joogaope, mutta sekin bisneksenä arveluttaa; kuinka voisin myydä jotain, mitä mulle on annettu ilmaiseksi, rakkaudesta.

Yritän elää väkivallattomasti ja syön vaan kasviksia mutta kaipa se vaan on luonnon laki että jonkun pitää kuolla että mä voin elää.

Tulipa synkeä eka postaus foorumille :D. Tänään on kuitenkin kiva päivä,  oon vapaalla ja yleensä en tuota em dilemmaa liiemmin murehdi. Eilen ostin toisen joogamaton ja printtasin julisteet jotta joogatunteja lahjoituspohjalla tarjolla :).

E:kappas, pari sivua sitten näitä eettisiä pohdintoja on jo esitettykin, ja  vieläpä puolitutun toimesta :). Ihan jännää nähdä miten erilaisiin valintoihin jengi päätyy. Musta tuntuu että asia ei oo niin mustavalkoinen miltä äkkiseltään näyttää. Oli  vapauttavaa ja voimauttavaa tajuta ettå voin valita juuri sen verran oravanpyörää kuin haluan - ja 4kk huoltiksella maksaa iisisti vuoden tai parikin Intiassa, tai vaikka uuden meditaatio- ja joogasalin tuttujeni wwoof-tilalle Thaimaassa (ja varmaan jää yli vielä riittämiin Intiassa rötväämiseen).

Mua alkais jurppia valtion almuilla eläminen, en tykkää kituuttaa enkä lojua toimettomana, mutta paikoilleen sidottuna. Sossun elätti kun ei pahemmin matkaile ja mulle tie on elämä ja totuus ;).

Intialaisten hengellisyyden(josta diggailen paljon) kannalta katsoen musta näyttää että työnteko on ihmisen Dharma,  eli luonto tai luonnonlaki. Siis meidät on tarkoitettu tekemään jotain hyödyllistä. Ei välttis palkkatyötä, mutta jotain pitää ihmisen tehdä. Sohvalle (usein piippu tai pullo kourassa) juuttuneet lahoaa latvasta, tän havaitsin ympärilläni nuorempina hippivuosinani.
    « Viimeksi muokattu: 07. Kesäkuuta 2015 klo 06:03 kirjoittanut maailmanmatti »
    Kirjattu