Kuulin jostain, että teollisten värien päälle ei saa laittaa hennaa kun ei tiedetä miten hiukset reagoi. Voi tulla vaikka vihreä.
Itsekin haluaisin eroon kemiallisista väreistä, mutta sitten pitäisi kasvattaa oma väri kai takaisin.
Siirryin sujuvasti teollisista väreistä luonnon väreihin (henna ym. kasvipohjaiset). Kysyin asiaa eräältä kampaaja-linjan opettajalta ja hän sanoi, että ei ole estettä.
Jos vaihto hirvittää, kannattaa
1. pitää vaikka 6 viikon tauko, jolloin uutta kasvua ehtii tulla ja vanha väri haalistua riittävästi.
2. tehdä allergiatesti uudella värillä.
Minä olin tyytyävinen hennaan ja kasviväriin. Minusta hiukset oli ruskeat niinkuin pitikin, jotkut muut näkivät muita värejä, mutta mitä sitä värisokeista välittämään!

Nyt kun en ole viitsinyt pitkään aikaa värjätä ollenkaan, on oma väri jo aika pitkällä, ja latvat on omituisen punertavat, pääosin tietysti kasviväreistä, mutta ehkä siellä alla kummittelee vielä tehovärienkin jäänteitä.
Jos oikein muistan, niin teollisten värien ohjeissa on, että jos on joskus käyttänyt hennavärejä, ei teollisia värejä saa käyttää. No on meillä lapset käyttäny, Hennalla aloittivat ja teollisilla ovat jatkaneet.
Henna ja muut kasvivärit on hankalampi käyttää, mutta kyllä sen vaivan jaksaa, kun tietää ettei saastuta itseään (eikä tulevia jälkeläisiään, huom. te nuoret!) eikä ympäristöä!!!

Ainakin Hennaa ja Santen värejä olen itse käyttänyt. Logonaa en ole vielä kokeillut. Maailmankaupoista saa myös reiluja kasvivärejä, joilla ei taida mitään erityisempää merkkiä olla.....