Olen lauantaina aloittanut elämäni ensimmäisen homeopaattisen lääkekuurin. Kärsin mahavaivoista, joille lääkärit eivät aikanaan osanneet tehdä juuri mitään – diagnoosi tehtiin huitaisemalla ja tarjottiin ensin yleisimmin tämänsukuisiin vaivoihin auttavaa lääkettä, sitten toiseksi yleisimmin jne. Nyt, kun lähelläni on yksi todella innostava esimerkki homeopatian vaikutuksista, sain käydyksi erään ansioituneen homeopaatin vastaanotolla. Hän määräsi minulle neljä valmistetta, joita kutakin otetaan tiettyinä viikonpäivinä. Purkit oli mahdollista ostaa viereisestä homeopaattisten valmisteiden erikoisliikkeistä, mutta sen sijaan homeopaatti ehdotti, että kysyn siellä asioineelta ystävättäreltäni, liikenisikö niitä häneltä. Lääkäriltä tuttua lääkebisnestä tukevaa ajattelua ei siis näkynyt eikä kuulunut.
Ensimmäisinä päivinä en ole tuntenut minkäänlaista vaikutusta valmisteista. Tämä on tässä vaiheessa hyvä asia. Homeopatian idea on saada keho itse puolustautumaan vaivoja vastaan, ei syöttää niihin puolustavaa ainetta ulkoapäin. Niinpä kuulemma kuurin alkuvaiheessa saattaa tuntua, että oireet pahenevat. Vasta myöhempinä viikkoina vaivojen pitäisi parantua, jos ne ovat parantuakseen. Toivottavasti ovat, infoilen kuurin etenemisestä täällä foorumilla. Yleisesti ottaen tuntuu hyvältä, jo sekin, että on käytännössä tukemassa vääristyneelle lääkintäbisnekselle todellista Vaihtoehtoa.