Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikenlaista pikkuasiaa - 10

Colourflower

• Vieras
Vs: Kaikenlaista pikkuasiaa
« Vastaus #135 : 18. Joulukuuta 2012 klo 00:21 »

Kommunismin nimittäminen diktatuuriksi on myös edelleen väärinkäsitys. Kommunistista järjestelmää ei ole ollut nykyajan maailmassa ikinä eikä missään. Marxilaiseen historialliseen materialismiin kuuluu yhteiskuntakehityksen välivaihe nimeltä "proletariaatin diktatuuri", ja 1900-luvun kommunistien hallitsemat järjestelmät toteuttivat tuota ideaa osittain. Ehkä osittaisuus johtui siitä, että Stalin pyrki jämähtämään välivaiheeseen ja toimiva yhteiskunta ilman pienintäkään demokraattista vivahdetta oli "kommunistilta" nykypuhekieltä käyttääkseni liian HC:tä. (Minusta, ja monista muistakin, Stalin oli kaikkea muuta kuin kommunisti.) Mutta kukaan heistä ei väittänyt järjestelmää kommunistiseksi. Kommunismi oli jotain, mikä oli vasta tulossa, jos oli tulossa.
Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #136 : 18. Joulukuuta 2012 klo 09:42 »
  • Tykkää (0)

• Kommunismin nimittäminen diktatuuriksi on myös edelleen väärinkäsitys. Kommunistista järjestelmää ei ole ollut nykyajan maailmassa ikinä eikä missään. Marxilaiseen historialliseen materialismiin kuuluu yhteiskuntakehityksen välivaihe nimeltä "proletariaatin diktatuuri", ja 1900-luvun kommunistien hallitsemat järjestelmät toteuttivat tuota ideaa osittain. Ehkä osittaisuus johtui siitä, että Stalin pyrki jämähtämään välivaiheeseen ja toimiva yhteiskunta ilman pienintäkään demokraattista vivahdetta oli "kommunistilta" nykypuhekieltä käyttääkseni liian HC:tä. (Minusta, ja monista muistakin, Stalin oli kaikkea muuta kuin kommunisti.) Mutta kukaan heistä ei väittänyt järjestelmää kommunistiseksi. Kommunismi oli jotain, mikä oli vasta tulossa, jos oli tulossa.

Olen itse sitä mieltä että esimerkiksi Neuvostoliitto ei koskaan edes päässyt proletariaatin diktatuurin tasolle. Syynä tähän oli V.I Lenin joka rakensi Neuvosto-Venäjästä oikeastaan valtionkapitalismin ja diktatuurin. Monessa mielessä voidaan sanoa että Lenin aloitti sen minkä Stalin vei loppuun. Eikä se järjestelmä ollut kommunismia.

Marxista puhuttaessa on huomioitava ettei hän oikeastaan määritellyt kommunistista järjestelmää. Marx oli enemmänkin kapitalismin kriitikko. Kaiken kaikkiaan on vaikea sanoa tarkkaan minkälaista yhteiskuntaa Marx todella halusi. Sana "proletariaatin diktatuuri" ei esiinny mitenkään toistuvasti Marxin teoksissa. Useat asiat mitkä nykyään liitetään kommunismiin, ovat peräisin aiemminkin Leninin, Trotskin ja Maon opeista. Esimerkiksi kommunistinen valtio on mahdottomuus, koska kommunismi on tila missä valtiota ei enää ole. Tai ei ainakaan sellaista valtiota minkä me tunnemme.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #137 : 18. Joulukuuta 2012 klo 12:17 »

Olen itse sitä mieltä että esimerkiksi Neuvostoliitto ei koskaan edes päässyt proletariaatin diktatuurin tasolle. Syynä tähän oli V.I Lenin joka rakensi Neuvosto-Venäjästä oikeastaan valtionkapitalismin ja diktatuurin. Monessa mielessä voidaan sanoa että Lenin aloitti sen minkä Stalin vei loppuun. Eikä se järjestelmä ollut kommunismia.
    Sen perusteella mitä Radzinski kirjoitti stalinin elämänkerrassa voidaan epäillä että boshevikkivallankumouksen taustalla vaikuttivat eräät eurooppalaiset pankkiirit, jotka myivät venäläiset öljykenttänsä 1913, neljä vuotta ennen niiden kansallistamista. Syynä tähän vallankumouksen esijärjestelyyn saattaisi olla romanovien haluttomuus päästää näitä pankkiireja venäjälle. Stalinia voidaan myös henkilöhistoriansa valossa epäillä kaksoisagentiksi, joka uransa alkuvaiheessa toimi tsaariperheen lähettämänä agent provocateurina, infiltraattorina, jonka oli tarkoitus saattaa vallankumous lokaan. Stalin mm. karkasi kaksi kertaa vankileiriltä jolta kukaan muu ei paennut, ja muiden bolsevikkien piilotellessa stalin matkusteli suht vapaasti ympäri eurooppaa.
    Stalinin ensimmäinen ja ainoaksi jäänyt työpaikka oli erään eurooppalaisen pankkiirin omistama kirjapaino, joka ensimmäisen päivän jälkeen sattui palamaan. On myös aiheellista epäillä että Leninin kuoleman järjesti Stalin. Kummallinen hahmo tämä Zhugasvili, alias Koba, alias Stalin. Alunperin Georgialainen talonpoika, jonka vallankumouksen laineet keinuttivat keveimpänä tikkuna ristin huipulle. Mutta jo ennen Leniniä ja Stalinia nousi  venäjällä toinen talonpoika vielä omituisemmalla tavalla valtakeskittymän keskukseen. Hänestä ovat Suomi-ikonimme Irwin Goodman ja Frederik tehneet laulujakin, kyseessä on tietenkin Rasputin, siperialainen pyhä mies.
    Talousjärjestelmän merkitystä ei pidä vähätellä menneisyyden sotien todellisia syitä arvioitaessa, mutta mielenkiintoisimpia näkökulmia asiaan luo albert piken "ennustus" vuodelta 1871.

# The First World War is to be fought for the purpose of destroying the Tsar in Russia, as promised by Nathan Mayer Rothschild in 1815. The Tsar is to be replaced with communism which is to be used to attack religions, predominantly Christianity. The differences between the British and German empires are to be used to foment this war.

# The Second World War is to be used to foment the controversy between fascism and political Zionism with the oppression of Jews in Germany a lynchpin in bringing hatred against the German people. This is designed to destroy fascism (which the Rothschilds’ created) and increase the power of political Zionism. This war is also designed to increase the power of communism to the level that it equalled that of united Christendom.

# The Third World War is to be played out by stirring up hatred of the Muslim world for the purposes of playing the Islamic world and the political Zionists off against one another. Whilst this is going on, the remaining nations would be forced to fight themselves into a state of mental, physical, spiritual and economic exhaustion.
    Talousjärjestelmässäkään ei ole välttämättä kyse rahasta... Go figure.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #138 : 18. Joulukuuta 2012 klo 12:41 »

^ & ^^ Niin kiehtovia kuin nuo muodikkaat salaliittoteoriat ovatkin, ne ovat kaikesta huolimatta pelkkiä salaliittoteorioita, enkä ainakaan minä näin kriittisenä ja skeptisenä ihmisenä niihin usko.

Oma salaliittoteoriani kuuluu, että nykymuotoinen salaliittoteoria uudesta maailmanjärjestyksestä on bugi, joka on tahallaan syötetty ihmisille hämärtämään totuutta.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #139 : 18. Joulukuuta 2012 klo 12:56 »

^ & ^^ Niin kiehtovia kuin nuo muodikkaat salaliittoteoriat ovatkin, ne ovat kaikesta huolimatta pelkkiä salaliittoteorioita, enkä ainakaan minä näin kriittisenä ja skeptisenä ihmisenä niihin usko.

Oma salaliittoteoriani kuuluu, että nykymuotoinen salaliittoteoria uudesta maailmanjärjestyksestä on bugi, joka on tahallaan syötetty ihmisille hämärtämään totuutta.
    Kuka on syöttänyt nämä salaliittoteoriat?
    Mihin kohtaan viestiäni viittaat salaliittoteoriana?
    « Viimeksi muokattu: 18. Joulukuuta 2012 klo 13:01 kirjoittanut dark avenger »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #140 : 18. Joulukuuta 2012 klo 13:06 »

Mihin kohtaan viestiäni viittaat salaliittoteoriana?

No jaa, ensiksikin nämä kaksi yllä ollutta puheenvuoroa myötäilevät yleistä NWO-salaliittoteoriaa, jonka mukaan Neuvostoliitto oli perustamisestaan ja Leninistä lähtien "juutalaisilluminatien" peitetarina, ja toiseksi itse esitit salaliitonomaisen epäilyksen, että Stalin oli kaksoisagentti.

Epäilen, että ne vääristellyt salaliittoteoriat on syöttänyt joukko "harmaita", näkymättömiä toimijoita tekeytymällä uskottaviksi taviksiksi ja kaduntallaajiksi.
    « Viimeksi muokattu: 18. Joulukuuta 2012 klo 13:08 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #141 : 18. Joulukuuta 2012 klo 13:28 »

Epäilen, että ne vääristellyt salaliittoteoriat on syöttänyt joukko "harmaita", näkymättömiä toimijoita tekeytymällä uskottaviksi taviksiksi ja kaduntallaajiksi.

Just. Vastasit väärään viestiin, tässä ei puhuttu mistään juutalaisilluminatista tai muslimiilluminatista.
    Ennemminkin esitettiin epäilys että ne taktiikat joita Naomi Klein kuvailee kirjassaan Shock Doctrine ei oo niin uusia.
    Suosittelen sulle yhteiskuntatieteisiin tutustumista, tai johanneksen ilmestykseen tutustumista. lol-lord of lies.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #142 : 18. Joulukuuta 2012 klo 13:38 »

Just. Vastasit väärään viestiin, tässä ei puhuttu mistään juutalaisilluminatista tai muslimiilluminatista.

Vastasin molempiin viesteihin ja kummassakaan ei puhuttu niistä. Minä puhuin niistä, koska viestinne muistuttivat niitä teorioita. Saatoin osua harhaan. OK?

Suosittelen sulle yhteiskuntatieteisiin tutustumista, tai johanneksen ilmestykseen tutustumista.

Yhteiskuntatieteitä olen opiskellut yliopistossa. Johanneksen ilmestyksen olen tietysti kahlannut teininä läpi, niin kuin itseään etsivillä teineillä on tapana.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #143 : 18. Joulukuuta 2012 klo 13:42 »

Saatoin osua harhaan.
    Jos silmää tota Albert Piken "ennustusta" niin eikö oo ilmeistä että niissä sanottaisiin ennemmin et joku kolmas osapuoli kylvää riitaa näiden veljeskansojen välille?
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #144 : 18. Joulukuuta 2012 klo 13:53 »

^ Jaha. Nyt olen sitten näemmä "osunut harhaan" kokonaisvaltaisesti enkä vain sen suhteen, mitä viestisi käsitteli. Älä luojan tähden lähde tuolle linjalle. Tämä ei ole Suomi24:n keskustelupalsta eikä Hommaforum.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #145 : 18. Joulukuuta 2012 klo 13:59 »

^ Jaha. Nyt olen sitten näemmä "osunut harhaan" kokonaisvaltaisesti enkä vain sen suhteen, mitä viestisi käsitteli. Älä luojan tähden lähde tuolle linjalle. Tämä ei ole Suomi24:n keskustelupalsta eikä Hommaforum.
    En ymmärrä?!?
    Sanoin vain että itku ei lakkaa kuulumasta isä Abrahamin haudasta ennen kuin veljesviha loppuu, ja näyttää siltä että syytät minua päinvastaisesta. Siellä missä rakennan rauhaa sanot minun pitävän vihapuhetta?

Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #146 : 18. Joulukuuta 2012 klo 14:02 »

Voi luoja. Tässä ei ole mitään järkeä. Minun puolestani VK saa mielihyvin poistaa tämän keskustelun 12:56 tai 12:41 kirjoitetusta viestistä lähtien.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #147 : 18. Joulukuuta 2012 klo 14:22 »

Miksi ehdotat sensuroimista? Olemme kaiketi aikuisia ihmisiä ja voimme kaikella kunnioituksella keskustella eriävistäkin näkemyksistä?
    Ja eikö jo Abrahamin jumala sanonut asettavansa veljen veljeä vastaan?
    « Viimeksi muokattu: 18. Joulukuuta 2012 klo 14:24 kirjoittanut dark avenger »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #148 : 18. Joulukuuta 2012 klo 14:30 »

Kysymys on (ja minun puoleltani on koko ajan ollut) hyvistä keskustelutavoista, ei itse asiasisällöstä. Mielestäni hyvän tavan mukaista keskustelua ei ole

1) se, jos keskustelija vääristelee toisen keskustelijan sanomisia, irrottaa niitä asiayhteyksistään ja käyttää muussa merkityksessä,
    2) se, jos keskustelija vääristelee omiakin sanomisiaan eli väittää kirjoittaneensa muutakin kuin on kirjoittanut,
    3) se, jos keskustelija puhuu töykeästi tai alentavasti toisesta keskustelijasta ja/tai toiselle keskustelijalle.

Jokin yksittäinen kohta näistä kolmesta täyttyy vähän väliä, tälläkin foorumilla, mutta nyt minusta tässä on jo kolmen suora.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #149 : 18. Joulukuuta 2012 klo 14:38 »

Kysymys on (ja minun puoleltani on koko ajan ollut) hyvistä keskustelutavoista, ei itse asiasisällöstä. Mielestäni hyvän tavan mukaista keskustelua ei ole...
    Silloin sinun on hyvä välttää keskustelua näillä konsteilla, ei pyytää jälkikäteen tekstiesi sensurointia.
    Kirjattu