Joo... Sitä ihmettelen mitä tää "sankari" tekee sille levälle kun muistaaksen hän sanoi sen tuplaavan itsensä nopeasti ellei jopa vuorokaudessa tms ... ei vo tarkistaa kun hän pyyhki juttunsa mennessään.
Asiat menee varmasti ristiin hänen olosen kaverin kanssa kuten itsenikin kanssa vissiin(riippuu mikä on asetelma), mutta se on huolestuttavaa jos ei sitä itse tajua.
Mutta kun kirjoitti niin pitkän viestin että jouduin siihe vastauksen puolittamaan, mulle jäi se tohin leikkelepöydälle auki vaikka luulin sen deletoineen heti mutta deletoin vain ne puolitetut klipit vaikka piti deletoida kaikki.
---------->
Monenlaista projektia on mm. peltier elementtien kanssa, mutta eipä näitä juuri yksin jaksa laittaa eteenpäin - vaan senkään takia et ei rahat riitä, jos ois muutamakin ihminen mukana niin sit näitä vois rahoittaakin työkkärintuilla yhdessä.
Tilan nimeksi vosi tulla tukivenkoilijoidenkanila?
< ---------- tää oli varmaan liikaa, mutta kyllä tää musta aika psykoottista on siis täysin epärealia - kaveri vissin ajattelee ettei kenenkään tarvitse työkkärituilla mennä töihin .... on se kyllä aika psykoottinen visio..
---------->
Sähköä tosin voi tuottaa myös poppoon kesken osaksi esim. pyörään liitettävällä generaattorilla. On sitten vaan polkuvuorot.
<---------- tähän heitin tän Uuno klipin joka musta oli super huumori osuma tohon. Sotkee sähköt fillarilla- no visio sekin. Kaikki varmaan haluaa jus tälläseen kommuuniin jossa sähköt poljetaan polkuvuoroilla

---------->
Suomen talkoihin voi osallistua nyt aluksi vaikka netin kautta esim. tiedon hakemisessa ja jäsentämisessä.
Suomen talkoot - onko tää pohjos-karjala projekti siis suomen talkoot nimellä nyt?
Tai esim. ottamalla ite levää kasvamaan ja alkamalla dokumentoimaan testejä.
Siis tässä on kaksi vaihtoehtoa osallistua tähän pohjois-karjala projektiin a: kerätä netistä tietoa ja jäsennellä b: kasvattaa levää himassa ??
<---------- tässä mun mielestä paljastui se mitä hän nyt oikeesti ajatteli näin aluksi ja hakusessa taisi vaan olla se kimmakaver jota toisessa ilmoituksessa haki ... toivotaan nyt että kimmakaveri löyty ketä on samaatasoa ja on siten vekka käynnistämästä vastaavia projekteja sekä tajuais nyt vaan pysyä yhessä myös.
---------->
Omavarainen sähkö taas vaatii investointeja - kun aurinkopaneelitkin on suht. kalliita, myös akut. Akut tosin voi hankkia käytettynäkin ainakin aluksi ja sitten päivittää parempiin ajan kanssa.
Oisko parempi ostaa eka se tila itelle??
<---------- Aika utopista kun kaverilla ei ole edes varaa elättää itseään niin puhua investoinneista ... ajatella jos joku menis vaikka esim 18v tyyppi kelle mummo tms äiti isä jne olis laittanut vaikka täysikäseksi tultua hallintaan saavan säästötili osakesäästön. Just tän oloset hörhelöt varmaan vetäs sen investointeihin jos pikku budihöyryssä uskois sen juttuihin ... näin olisi itsekkin vetänyt mutta kamaronklaukseen kavereiden jutut ja niin me kaikki aikoinaan vedettiin kun ei ollut kukkkaa niin oharit oli aika yleisiä osin vahinkoja osi psykooseja osin suunniteltuja joillakin oli oikein suunitelmia pöllii toisten fyffet ...
Harmi kun tuli noin tyhmä kuin itsekkin kaveri ja häipy tolleen "sairaasti" - toista se oli ennen kun ei työkkärimasseista ollut tietoakaan jos niitä nyt sitten olisi saanutkin niin niitä ei mainostettu jengin tietoisuuteen vaan ne tiedot sai vasta sen jälkeen jos oli käynyt pohjalla ja viraidioottiomaiset järjesteli tollon asioita.
Jos se kaveri kippaa ne spirulliinansa tunkiolle kun sitä saattaa olla aika vaikee myydä noilla referensseillä en tiedä, mutta ainakin mistä ite ostan niin olen havainnut että siellä mainitaan sen tulevan "täysjärkisestä" lähteestä eikä mistä vaan hörhakvaariosta rautanauloilla etikalla ja lipeällä yms tuotettuna. Lipeäkin on aika kovaa myrkkyä...
Sääli jos joku on joutunut kuseen tossa projektissa mutta niin voi käydä muissakin ... esim se mitä itse näen elämänsisällöksi ja onnenympyräksi saattais jolle nykysosdovadomusääliölle olle katastrofi johon tarttist terapiaa lopukis elämäksi jos joku ammattiauttaja kuulis.
Mitä sitä erityisesti puolustaa .. jos on kolmekymppinen ja noin sekasin niin on mahdollista ettei ikinä saa tolkkua vaan syvemmälle menee .. ei mulla ole mitään vastaan ... luonnollisestii jotain asioita puolustaa automaagisesti ja itse ainakin vilpittömästi olisin halunnut olla hänen kaveri ja tukee joka jutussa siihen asti kunnes ne olis selvitetty mahdollisuuksien mukaan ... olisin antanut jotain sponssia varmaan kuten yleensä vähän sapuskaa jne ...
Joo mulla muksu särki viimetalvena kaks kertaa näytön mun puhelimesta ... kerran korjasin ja makso 80 euroa toisella kerralla korjauksen hinta oli noussut eikä puhelinta olisi saanut niin nopeasti niin ostin uuden ... näyttöjä on kyllä särkynyt aiemminkin. Kyllä se siitä