Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kannabis päivittäistavarakauppaan. - 3

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Kannabis päivittäistavarakauppaan.
« Vastaus #30 : 14. Tammikuuta 2014 klo 23:42 »
  • Tykkää (0)

• Hmm, voi olla, että voikin tulla. Itse olen käsittänyt niin, että salvian tilaaminen/maahantuominen olisi rikos, hallussapito ja käyttö ei, mutta koska lääkeaineeksi luokiteltu, niin voi olla, että vain reseptin kanssa olisi laillista. (huh, tulipas karmea lausehirviö)

Psychoactive Vaultilla saisi asiaan melko varmasti vastauksen. (En ole kuitenkaan menossa kysymään, koska ei ole suunnitteilla salvia-hommia. :P )
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #31 : 15. Tammikuuta 2014 klo 17:45 »
  • Tykkää (0)

• Käykäähä hampuusit antamassa ääni hyvän asian puolesta :) https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/703
    Kirjattu
    Today is the first day of the rest of your life.

auringonlapsi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #32 : 15. Tammikuuta 2014 klo 19:31 »
  • Tykkää (0)

• On se kyllä älytöntä että sienien kerääminen on laitonta =) Ja oikein lehdessä kirjoitellaan, että tarkkailkaa epäilyttävän näköisiä sienestäjiä :DD
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #33 : 15. Tammikuuta 2014 klo 20:01 »

Miksei suolla marjastaminen ole laitonta sen takia että joku voi upota suonsilmään? Tai suolla kulkeminen? Kalastaminen suomaastossa? Onhan sitä perustuslakia aikaisemminkin rikottu.
    Kirjattu

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #34 : 15. Tammikuuta 2014 klo 21:14 »
  • Tykkää (0)

• Miksei suolla marjastaminen ole laitonta sen takia että joku voi upota suonsilmään? Tai suolla kulkeminen? Kalastaminen suomaastossa? Onhan sitä perustuslakia aikaisemminkin rikottu.
    Niin ja se suokin voi kuulua jonkun yksityisalueelle.
    Itseasiassa luonnossa liikkuminen pitäisi kieltää kokonaan. Luonnossahan kasvaa ihmisille mahdollisesti haitallisia kasveja (kuten kielo) tai sieniä (kuten kärpässienet).
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #35 : 15. Tammikuuta 2014 klo 21:30 »

Luonnossa kulkeminen pitäisi kieltää kokonaan ja kaikki metsät pitäisi avohakata ja suolata ja suot ojittaa ja suolata, ettei mitään kiellettyä kasvaisi Suomessa. Pelkkä avoin Tupai, Suomen Dubai, johon kaikki tuotaisiin laivoilla maailmalta.
    « Viimeksi muokattu: 15. Tammikuuta 2014 klo 21:31 kirjoittanut Ksri »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #36 : 15. Tammikuuta 2014 klo 21:53 »
  • Tykkää (0)

• Jokaisen aikuisen ja lapsen tulisi turvallisuutensa vuoksi myös pitää ritarihaarniskaa päällä aina mennessään ulos!

On ilmeistä että turvallisuusintoilu on mennyt ihan överiksi. Harva taitaa tajuta sen että elämään kuuluu epävarmuus ja vaarat. Ei niitä voi kieltää tai estää säätämällä jotain lakeja tai pelkäämällä.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

gemma

• Vieras
    « Vastaus #37 : 16. Tammikuuta 2014 klo 17:21 »

Mä en tarvii (enää) alkoholia, kannabista tai muutakaan mihinkään.  ;) Päihteiden rajaaminen laillisiin ja laittomiin on kyllä keinotekoista. Haitat ja hyödyt riippuu käyttötavoista ja -määristä. Ehkä laillistamalla nää "perinteiset" vältyttäisiin muuntohuumeiden haitoilta ja jatkuvalta kilpajuoksulta uusien kehittämisen ja kieltämisen kanssa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #38 : 16. Tammikuuta 2014 klo 17:59 »
  • Tykkää (0)

• Mä en tarvii (enää) alkoholia, kannabista tai muutakaan mihinkään.  ;) Päihteiden rajaaminen laillisiin ja laittomiin on kyllä keinotekoista. Haitat ja hyödyt riippuu käyttötavoista ja -määristä. Ehkä laillistamalla nää "perinteiset" vältyttäisiin muuntohuumeiden haitoilta ja jatkuvalta kilpajuoksulta uusien kehittämisen ja kieltämisen kanssa.

Itse en kyllä viitsi useimpiin päihteisiin koskea. Ainakin hapon ja muut psykedeellit jätän sivuun, ihan vaan sen vuoksi että suvussa on esiintynyt skitsofreniaa ja olen aika "herkkä" tyyppi ja luulen että kokemuksesta voisi tulla aika paha trippi... Alkoholia ja tupakkaa käytän välillä, mutten jatkuvasti.

En itse näe että päihteidenkäytössä olisi jotain hienoa. Useimmillahan se johtaa aika huonoihin lopputuloksiin, etenkin jos rupeaa sekakäyttämään. Enkä usko että vaikka LSD tekee kenestäkään mitenkään "valaistuneempaa". Mutta varmaan on kiinnostava kokemus.

Paha ongelma nykyisessä huumepolitiikassa on se, että se rankaisee uhreja. Aineiden laittomuus tekee väärinkäyttäjien ja addiktien elämästä kaksin verroin kauheampaa. Narkkari ei uskalla mennä lääkärille kun pelkää saavansa jotain syytteitä heti perään. Mutta jos aineet joista ongelmia joillekin tulee, olisivat laillisia, niin myös niiden haittavaikutuksia voitaisiin hoitaa paremmin. Ja silloin voitaisiin myös valvoa myytävän kaman laatua ja määriä joita ihmisille myydään.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

gemma

• Vieras
    « Vastaus #39 : 16. Tammikuuta 2014 klo 20:54 »

Niin. Ajattelin ehkä sitä, että alkoholihaitoista (sairaudet, rokulipäivät, tapaturmat, väkivalta) tulee aika massiivisia kuluja yhteiskunnalle ja paljon inhimillistä kärsimystä, vaikka alkoholi on laillinen päihde, niin jotenkin on hurskastelua "jahdata" pilvenpolttajia. Onko päihteet tarpeen tai hyödyksi kellekään, on toinen asia. Niin mahtavia elämyksiä saa vaikka musiikista, taiteesta, luonnosta jne. Eikä mua haittaa olla selvänä jollain keikalla, vaikka muut dokaa.

Ja kun paskan tripin voi saada ihan ilman päihteitäkin. Joillakin ihmismieli on niin hauras. Toisen psykoosia on tosi surullista kattoo.. Mulla on niin vilkas mieli, että mulla on ihan kivaa ilman päihteitä, mutta jos joku muu haluaa käyttää, ei se mua haittaa.  :)
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #40 : 18. Tammikuuta 2014 klo 21:17 »

Koen, että esimerkiksi alkoholi herkistää minua, muuttaa havaintokykyä, hukuttaa turhia huolia pulloon ja muuttaa näköaistia jotenkin, tekee elämän harmaan samantekeväksi.

Kannabis on itseasiassa alkoholia hieman miedompi huume. En ole kokeillut. Se on Suomessa kielletty huumausaine. Tiedän kuitenkin, että vapauden kehto Yhdysvallat eli hampusta ja sen "perustajaisät" kelasivat utopiaansa kannabiksen voiminkin. Mikä sosialisteja ja konsuja nykyään vaivaa? Ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Tosin nekin ollaan kieltämässä, koska muumipappa polttaa piippua.
    Kirjattu

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #42 : 06. Helmikuuta 2014 klo 23:25 »
  • Tykkää (0)

• Koen, että esimerkiksi alkoholi herkistää minua, muuttaa havaintokykyä, hukuttaa turhia huolia pulloon ja muuttaa näköaistia jotenkin, tekee elämän harmaan samantekeväksi.

Kannabis on itseasiassa alkoholia hieman miedompi huume. En ole kokeillut. Se on Suomessa kielletty huumausaine. Tiedän kuitenkin, että vapauden kehto Yhdysvallat eli hampusta ja sen "perustajaisät" kelasivat utopiaansa kannabiksen voiminkin. Mikä sosialisteja ja konsuja nykyään vaivaa? Ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Tosin nekin ollaan kieltämässä, koska muumipappa polttaa piippua.
    [offtopic]Lakupiipuista nyt puhumattakaan.[/offtopic]
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #43 : 06. Helmikuuta 2014 klo 23:33 »
  • Tykkää (0)

• Mikä sosialisteja ja konsuja nykyään vaivaa? Ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Tosin nekin ollaan kieltämässä, koska muumipappa polttaa piippua.

Kertoo kyllä paljon moderneista "liberaaleista" se että he kyllä kannattavat vapaata kapitalismia, mutta pitävät silti kaikkein muiden päihteiden paitsi alkoholin ja tupakan (tosin sekin varmaan kohta kielletään!) laittomuutta ehdottomasti... Mikä helvetin liberaali on sellainen jonka mielestä valtion pitää saada päättää mitä ihminen tekee omalle elimistölleen?
    Kirjattu