Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Käsityötopic! - 6

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Käsityötopic!
« Vastaus #75 : 09. Joulukuuta 2011 klo 01:08 »
  • Tykkää (0)

• ^söpöjä pipoja!  ^-^

Kirjankansiprojekti kuulostaa mielenkiintoiselta. Itse rupean varmaan joku päivä tässä opettelemaan korujen tekoa, kun satuin saamaan aiheeseen keskittyvän kirjan. Kauheasti välineitä ei oo kyllä vielä tullut rahatilanteen takia hankittua.
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Hypocrite

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #76 : 14. Joulukuuta 2011 klo 13:55 »
  • Tykkää (0)

• Voi että, osaisinpa tehdä pipoja ja muuta ihanaa!

Näin syksyllä unta, jossa annoin ystävälle joululahjaksi itse tekemäni kaulahuivin. Se uni jäi vaivaamaan, joten internetin suosiollisella avustuksella opettelin neulomaan kaulahuivia! Harjoittelin keskellä yötä kahdella ruuvimeisselillä, eihän meiltä nyt mitään puikkoja löytynyt ;D Sain myöhemmin ostettua puikot ja lankaa, ja nyt sitä huivia on jo about puolitoista metriä! Parikymmentä senttiä vielä lisää + hapsut, ja sitten se on valmis. Olen oikeasti ihan suunnattoman ylpeä itsestäni, olin varma ettei siitä mitään tule. Ensimmäiset 30cm on kyllä juuri sen näköisiä etten ole ennen neulonut ::) Onneksi ajatus on tärkein.
    Kirjattu
    Herää ja kukoista, ulkona venaa psykedeelisen kaunis maailma.

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #77 : 14. Joulukuuta 2011 klo 17:50 »
  • Tykkää (0)

• Olen innostunut tänä syksynä hiukan taas virkkaamisesta :) Ja kaikenmoista pientä näperrystä muutakin tullut tehtyä, askarreltua lähinnä.
    Tällä viikolla koulussa on valinnaisviikko ja olen opetellut tekemään pirtanauhoja, olkipukin ja kirjontaa. Huomenna meinasin opetella vähän kynttilöiden tekoa. Ollut kyllä mahtava viikko kun voi opetella kaikkia vanhoja, joskin minulle uusia taitoja!

Käsillä näpräys <3 Toimii silloin kuin piirtely ja maalaus ei inspaa!
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #78 : 14. Joulukuuta 2011 klo 19:37 »
  • Tykkää (0)

• ^söpöjä pipoja!  ^-^

Kiitos  :)

Voi että, osaisinpa tehdä pipoja ja muuta ihanaa!

Jos sä osaat kutoa jotain, niin kyl piponkin aina aikaan saa. Noi pipot meinaan on ekoja mun tekemiä ja ikää mulla on yli 40-v et aina oppii uutta kun vaan yrittää  ;)
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #79 : 14. Joulukuuta 2011 klo 22:44 »
  • Tykkää (0)

• Noniin, hurahdin kankaanpainamiseen... Tai t-paitoja ja kasseja nyt ensin. :)
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Hypocrite

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #80 : 17. Joulukuuta 2011 klo 12:55 »
  • Tykkää (0)

• Jos sä osaat kutoa jotain, niin kyl piponkin aina aikaan saa. Noi pipot meinaan on ekoja mun tekemiä ja ikää mulla on yli 40-v et aina oppii uutta kun vaan yrittää  ;)
    Ooh. Pitää varmaan yrittää! Pitänee tosin ensin opetella se nurjan silmukan luominen ;D Käsityskyky ei riittänyt viimeksi.
    Kirjattu
    Herää ja kukoista, ulkona venaa psykedeelisen kaunis maailma.

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #81 : 17. Joulukuuta 2011 klo 18:50 »
  • Tykkää (0)

• Ooh. Pitää varmaan yrittää! Pitänee tosin ensin opetella se nurjan silmukan luominen ;D Käsityskyky ei riittänyt viimeksi.

Silmukathan luodaan aina samalla tavalla - kudotaan sitten vaan eritavalla  ;) (sori-oli pakko viilata pilkkua
    Ja jos satut täälpäin liikkuun, ni poikkee kylässä, kyl mä opetan kutoon sen mitä ite osaan  :D
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Tinde

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #82 : 31. Joulukuuta 2011 klo 10:10 »
  • Tykkää (0)

• Pitkästä aikaa löysin tieni tänne foorumille. Mun käsitöitä voi käydä kurkkimassa blogistani www.puhde.blogspot.com. Neulon ja virkkaan sujuvasti, ompelemista opettelen pikkuhiljaa. Vanhoista farkuista ommeltu laukku on viimeisin tekeleeni. Luonnollisista materiaaleista ja kierrätetyistä teen paljon. Lankoina käytän enenevässä määrin suomenlampaan villaa ja kasvivärjättyjä lankoja perusvärien lisäksi. Haaveena ois ensi kesänä opetella itse värjäämään lankoja ja ehkä kankaitakin. Ekologisia kankaita olen netistä viime päivinä metsästänyt, mutta aika huonolla menestyksellä. Suomessa ei ilmeisesti tehdä hamppu- tai nokkoskankaita vielä (enää), tai vastaavista materiaaleista lankoja? Jos joku tietää mistä vois ostaa niin olisin vinkistä kiitollinen.

Hyvää uutta vuotta kaikki hippiäiset!
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #83 : 31. Joulukuuta 2011 klo 13:15 »
  • Tykkää (0)

• onkos kukaan neulonu koirankarvoista tehystä langasta? Ton samojedin aluskarvahan on sellasta pumpulia,niin siitä saa tehtyä lankaa :) miun pojan kasvattaja tekee niistä lankoja ja värjää niitä. Niillä tais olla joku ryijyn tapane joka oli tehty noista karvoista ^^ miullaki on lapaset jotka on tehty noista,ne on aika ohuet,mut yllättävän lämpimät :D 
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #84 : 31. Joulukuuta 2011 klo 13:17 »
  • Tykkää (0)

• Pitkästä aikaa löysin tieni tänne foorumille. Mun käsitöitä voi käydä kurkkimassa blogistani www.puhde.blogspot.com.

Aivan tajuttoman hienoja noi sukat ja lapaset   :)  Itellä ei kärsivällisyys riitä moisten kirjoneuleiden tekoon  ::)
    Kirjattu
    -Risto Ahti-

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #85 : 01. Tammikuuta 2012 klo 19:00 »
  • Tykkää (0)

• Siis sukathan voi myös VIRKATA! Täh?
    Turhaan olen yrittänyt viiden puikon kanssa sohia kun se ei tahdo päähän upota (pyöryläpuikot ainoa oikea tapa mihinkään  ;) ). Nytpä kohta siis on ensimmäisten virkattujen sukkien prototyyppivalmis!

Toisinaan harmittaa että ihastun virkkaamisesta niin paljon etten osaa päättää mitä virkkaisin ennen kuin olen liian pitkällä (olen aivan muumi)  ;D
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Tinde

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #86 : 02. Tammikuuta 2012 klo 08:28 »
  • Tykkää (0)

• Aivan tajuttoman hienoja noi sukat ja lapaset   :)  Itellä ei kärsivällisyys riitä moisten kirjoneuleiden tekoon  ::)

Kiitos Aura. Minä olen neulonut ja virkannut lapsesta asti, joten harjoitusta on tullut. Ja se on se juttu missä mulla hermo lepää, paitsi joskus jos pitää purkaa :)

Sukkia voi varmaan virkatakin, en ole itse kokeillut. Neliönmuotoisista paloista (neulotuista tai virkatuista) voi myös helposti tehdä tossut. Tässä yksi ohje: http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_perhe/neuleohjeet/pirteat_palatossut/fi_FI/pirteat_palatossut/

Kyllä ne taidot siitä karttuu, kun aloittaa helpommista jutuista ja lisää haastetta pikkuhiljaa.

Iloista käsityövuotta!
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #87 : 06. Tammikuuta 2012 klo 18:28 »
  • Tykkää (0)

• Kynttilöiden teko nyt ei ehkä varsinaisesti oo käsityö, mutta tulipa hankittua muotti ja kokeiltua...  ::)

Kirjattu
    -Risto Ahti-

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #88 : 10. Tammikuuta 2012 klo 22:49 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä mä laskisin kynttilöiden teon käsityöksi, jos ne kerran käsin tehdään ;)
    Hauskan näköisiä ovat! Mistä hankit muotin (ja muut tarvikkeet)?
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Tinde

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #89 : 11. Tammikuuta 2012 klo 08:18 »
  • Tykkää (0)

• Ihanan herkullisen näköisiä kynttilöitä! 
    Kirjattu