Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kokemuksia satulatuoleista/polvituoleista tms? - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Kokemuksia satulatuoleista/polvituoleista tms?
« : 27. Heinäkuuta 2010 klo 19:53 »
  • Tykkää (0)

• Olen hankkimassa satulatuolia, koska olen kuullut sellaisen olevan hyvä selälle, ja tässä juuri testaankin yhtä :D Ensin selkä tuli kipeäksi, mutta nyt alkaa jo tottua siihen, vaikka välillä pistääkin. Silloin tällöin löytää kyllä itsensä mitä kummallisimmista solmuista, mutta toisin kuin tavallisessa tuolissa, nämä solmut korjaa itse hyvin nopeasti ja alkaa istua taas ryhdikkäästi.

Katselin netistä että sitähän löytyy vaikka minkälaista ergonomista tuolia, kiikkua, työtuolia, polvituolia ja lista jatkuu loputtomiin. Onko täällä kokemuksia satulatuolista tai jostain muista ergonomisista tuoleista? Ja mikäköhän näistä tuoleista olisi paras tietokoneella työskentelmiseen... Kuitenkin iso satsaus olisi kyseessä jos ergonomisen kunnon tuolin päätän hankkia. :P

Auringonkukka

• Vieras
    Vs: Kokemuksia satulatuoleista/polvituoleista tms?
    « Vastaus #1 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 22:31 »

Mun selkä ei myöskään tykkää jos paljon istuu koneella. Mutta mä sain avun kun otin tuoliksi sellaisen ison jumppapallon. Sen kanssa tulee ihan huomaamatta tehtyä pientä liikettä, niin ettei selkä pääse jumittumaan. Ryhtikin on parempi nyt.
    Eikä ollut iso investointi, kirpputorilta 5 eurolla.  ;D
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 22:35 »
  • Tykkää (0)

• Hmm, ei hullumpi idea :O Pitäisköhän sellainen ostaa, koska tosiaan paljoa ei kustanna, ja tulisi sille muutakin käyttöä, vaikka ei sillä aina istuisikaan. Kiitosta ;)

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #3 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 23:23 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on ollut duunissa satulatuoli. Se on hyvä mutta siinä ei jaksa koko päivää istua. Eikä sitä kait ole tarkoitettukaan jatkuvaan istumiseen. Kotona oon myös käyttänyt jumppapalloa tuolina ja se on myös tosi hyvä! :D Suosittelen.
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Error

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 09:20 »
  • Tykkää (0)

• Kannatan myös jumppapalloa :D Se on mukavan pehmeä, ja tosiaan sitä pikkuliikettä tekee kokoajan. Se on myös sen mallinen että siinä ei koko päivää lähde istumaan ja lorvimaan, joten tietokoneen käyttökin (omalla kohdalla ainakin ;) ) vähenee.
    Nyt olen huomannut että tämä meidän oma satulatuoli ei kyllä tietokoneelta pidättele. Vaikka se onkin aika kökkö istua ja aina persluut puutuvat, minusta se ei edistä ryhtiä tai muuta, hippisivustot ovat vieneet sydämmeni ;D Pahamaista, niin paljon uutta ja mielenkiintoista luettavaa.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #5 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 12:28 »
  • Tykkää (0)

• Hihii, kaikki hipit pahoittelevat :)) Kiitos, mietinkin että 500 euroa tuoliin satsaamisesta on PALJON, silloin sitä pitää TODELLA tarvita...