Mulla ja vaimolla on koira ja neljä kissaa. Mahtavia persoonia kaikki, ei kahta samanlaista kissoissakaan. Se joka väittää ettei eläimillä ole luonteita ei tiedä mistä puhuu (tälläisiin väitteisiin aina joskus törmään!). Nyt meillä on ollut hiukan ongelmia tosin, kun lauman johtajakissa päätti, etä sen sisko ei saisi käydä hiekkalaatikolla. Rupesi antamaan aina turpaan ja siitä johtuen alempiarvoinen alkoi tehdä tarpeitaan muualle kuin hiekkalaatikkoon... Ei kivaa. Kysyttiin neuvoa eläinlääkäriltä, eikä se osannut sen paremmin neuvoa kuin nettikään, eli hajauttaa jonkun hiekkalaatikon eri paikkaan. Yhteensä meillä on 5 hiekkalaatikkoa (1 per kissa +1 kun on sääntö) joten se oli melko helppoa. Koiralla taas tuli virtsatietulehdus joulupäivänä ja se piti kiikuttaa eläinlääkäriin. Onneksi näillä main on toimiva päivystyssysteemi niin saatiin heti apua. Oli melko järkyttävää katsoa kun toisen pissa on ihan verenpunaista. Näin herkälle kuin minä se oli melko rankkaa ja stressaavaa (pelkään siis verta, toisten kipua ja kärsimystä.)
Olen ehdottomasti eläinihminen ja myös minipossujs harkittiin, mutta todettiin, että näissä 5 on nyt kädet täynnä ja kukkaro jo tarpeeksi kovilla. Kissanhiekkaan, ruokaan ja eläinlääkäreihin kun menee aika paljon rahaa.
Jos minulta kysytään, niin kokemukseni mukaan 2 kissaa olisi optimaalinen lemmikkieläinkokoonpano. Koira on varsin paljon työläämpi lemmikki, ja sen kasvattamisessa ja kouluttamisessa on sen elämän läpi jatkuva työ.