Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Lemmikit - 12

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Lemmikit
« Vastaus #165 : 19. Maaliskuuta 2013 klo 12:06 »
  • Tykkää (0)

• ^ Höpsö Laku  :D Ovat molemmat kasvaneet isoiksi kisulaisiksi! Ajatella miten kovin erilainen niiden kohtalo olisi ollut mikäli Brooks ei olisi niitä ottanut huomaansa  :sydamia
    Kirjattu

aingsu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #166 : 22. Maaliskuuta 2013 klo 09:56 »
  • Tykkää (0)

• http://aijaa.com/Q2vQpv

Tässä mun laumani. ^^
    Isompi on Mittelspitz Pipari ja pienempi on sekarotuinen Bambi.
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #167 : 22. Maaliskuuta 2013 klo 16:59 »
  • Tykkää (1)

• On Aingsun koirilla ilmettä!

piharusakko Prinssi, jolla on 4 korvalehteä on ollut talven ihmetys.

Rudy ottanut klassisen malliasennon.

Puissa kiipeily (&niistä putoaminen) ei ole kissojen &apinoiden yksinoikeus.

Lisää kuvia Rudysta kiinnostuneille
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #168 : 25. Joulukuuta 2014 klo 18:02 »

Ihania kuvia koko ketju täynnä!

Onko kellään minipossuja? Olen itse haaveillut sellaisesta jonkun aikaa, mutta toistaiseksi on sellainen elämäntilanne, ettei voi pitää mitään lemmikkiä, ja sika on kai vielä keskivertoa vaikeampi kaveri. Mutta jos joskus muutan maalle, sitten hankin niitä ainakin kaksi  ^-^
    Kirjattu

Satakieli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #169 : 26. Joulukuuta 2014 klo 11:31 »
  • Tykkää (0)

• Ihania kuvia! Täältä löytyy sekarotuinen koiruus, 6 hiiri neitokaista ja kotilo sekä pari kesyrotta poikaa tulossa alku vuodesta <3 Ollut myös hamstereita, jyrsijä hullu siis :D
    Kirjattu
    Et voi estää sitä, että murheen ja huolen linnut lentelevät pääsi ylä puolella. Mutta voit estää niitä rakentamasta pesää hiuksiisi.

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #170 : 29. Joulukuuta 2014 klo 01:01 »
  • Tykkää (1)

• Onko kellään minipossuja? Olen itse haaveillut sellaisesta jonkun aikaa, mutta toistaiseksi on sellainen elämäntilanne, ettei voi pitää mitään lemmikkiä, ja sika on kai vielä keskivertoa vaikeampi kaveri. Mutta jos joskus muutan maalle, sitten hankin niitä ainakin kaksi  ^-^

Minulla ei ole ollut minipossua, mutta jotakin voin kuitenkin niistä sanoa.

Minipossu ei ole erityisen työläs lemmikki. Se esimerkiksi voi oppia sisäsiistiksi ja sitä voi pitää sisälemmikkinä, vaikka paras elinympäristö olisikin oma aitaus ja suoja kuten tavallisillakin sioilla.

Oleellisinta on huomata, että nimestään huolimatta minipossu ei ole erityisen pieni; etenkin karjut kasvavat melko isoiksi ja painaviksi.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #171 : 29. Joulukuuta 2014 klo 08:31 »
  • Tykkää (0)

• Mulla ja vaimolla on koira ja neljä kissaa. Mahtavia persoonia kaikki, ei kahta samanlaista kissoissakaan. Se joka väittää ettei eläimillä ole luonteita ei tiedä mistä puhuu (tälläisiin väitteisiin aina joskus törmään!). Nyt meillä on ollut hiukan ongelmia tosin, kun lauman johtajakissa päätti, etä sen sisko ei saisi käydä hiekkalaatikolla. Rupesi antamaan aina turpaan ja siitä johtuen alempiarvoinen alkoi tehdä tarpeitaan muualle kuin hiekkalaatikkoon... Ei kivaa. Kysyttiin neuvoa eläinlääkäriltä, eikä se osannut sen paremmin neuvoa kuin nettikään, eli hajauttaa jonkun hiekkalaatikon eri paikkaan. Yhteensä meillä on 5 hiekkalaatikkoa (1 per kissa +1 kun on sääntö) joten se oli melko helppoa. Koiralla taas tuli virtsatietulehdus joulupäivänä ja se piti kiikuttaa eläinlääkäriin. Onneksi näillä main on toimiva päivystyssysteemi niin saatiin heti apua. Oli melko järkyttävää katsoa kun toisen pissa on ihan verenpunaista. Näin herkälle kuin minä se oli melko rankkaa ja stressaavaa (pelkään siis verta, toisten kipua ja kärsimystä.)

Olen ehdottomasti eläinihminen ja myös minipossujs harkittiin, mutta todettiin, että näissä 5 on nyt kädet täynnä ja kukkaro jo tarpeeksi kovilla. Kissanhiekkaan, ruokaan ja eläinlääkäreihin kun menee aika paljon rahaa.

Jos minulta kysytään, niin kokemukseni mukaan 2 kissaa olisi optimaalinen lemmikkieläinkokoonpano. Koira on varsin paljon työläämpi lemmikki, ja sen kasvattamisessa ja kouluttamisessa on sen elämän läpi jatkuva työ.

Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #172 : 29. Joulukuuta 2014 klo 17:02 »
  • Tykkää (2)

• Kaksi kissaa on ihan hyvä kokoonpano, mikäli kaksikko tulee keskenään toimeen. Omat kissani ovat sisaruksia ja ovat olleet koko elämänsä käytännössä vain kahdestaan (plus tietenkin minä), joten he elävät hyvin läheisessä symbioosissa. Mitenkään itsestään selvää ei ole, että kaksi eri pentueista tulevaa kissaa hyväksyisivät toisensa. Jonkinlainen hierarkia kuitenkin yleensä muodostuu ennemmin tai myöhemmin.

Kallistahan lemmikkien ylläpito on. Omat kissani syövät paremmin kuin minä.

Minipossuista vielä sen verran, että jos asuu vuokralla, niin minipossu on todennäköisesti vuokranantajan mielestä se ei-toivottavin eläinvieras, sikäli mikäli vuokranantaja ei oikein lemmikeistä perusta. Vuokranantajilla saattaa olla epäluuloja töpselikärsän siisteyden suhteen, ja ennen kaikkea he voivat pelätä hienon parkettinsa puolesta, sialla kun on sorkat.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

M-H

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #173 : 29. Joulukuuta 2014 klo 19:04 »
  • Tykkää (0)

• Toivottavasti laiskuudesta ei sakoteta, mutta en siis ihan joka sivua ketjusta lukenut, mutta itselläni on lemmikinä 4 rottaa :)
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #174 : 29. Joulukuuta 2014 klo 22:56 »
  • Tykkää (0)

• Kaksi kissaa on ihan hyvä kokoonpano, mikäli kaksikko tulee keskenään toimeen. Omat kissani ovat sisaruksia ja ovat olleet koko elämänsä käytännössä vain kahdestaan (plus tietenkin minä), joten he elävät hyvin läheisessä symbioosissa. Mitenkään itsestään selvää ei ole, että kaksi eri pentueista tulevaa kissaa hyväksyisivät toisensa. Jonkinlainen hierarkia kuitenkin yleensä muodostuu ennemmin tai myöhemmin.
    Meillä on kahdet sisarukset. Ikäeroa pareilla on reilu vuosi, ja noi pienemmät on ottaneet isoista emonkorvikket. Vaikka olivat ihan 12 viikkoisia tullessaan. Ainoastaan tosian nyt on toi isoin kissa alkanut rökittä pienempää siskoaan. Syytä voi vain arvailla kun ei perhana kerro.
    Kirjattu

Tattarinkukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #175 : 27. Tammikuuta 2015 klo 10:30 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on keskikokoinen (joittenkin mielestä muka iso) sekarotunen koira. Koiruus on 3 vuotias tyttö ja aina tosi kauniiksi ja hyvä luonteiseksi kehuttu. Se on ollut mulla pennusta lähtien ja on rakas perheenjäsen <3
    Kirjattu

Hippi19

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #176 : 08. Kesäkuuta 2015 klo 13:10 »
  • Tykkää (3)

• Mulla on kaksi collieta.
    Kirjattu

Hani

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #177 : 26. Kesäkuuta 2015 klo 12:27 »
  • Tykkää (0)

• Minulta löytyy kaksi kesyrottaneitokaista; Lurjus ja Ryökäle. :D

http://aijaa.com/MFEVQR
    Kirjattu

Ninni Laurén

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Kuisketta
    « Vastaus #178 : 09. Heinäkuuta 2015 klo 23:59 »
  • Tykkää (0)

• Perhoskoira Nipsu ja undulaatit Nyyti&Tuittu.  :sydamia
    Kirjattu
    Askelta painaa murheiden lasti.
    Aurinko hohtaa vaatimattomasti
    ja saa maailman kimaltamaan.
    Kuin lapsi, kavahdan kauneuttaan.

Ninni Laurén

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Kuisketta
    « Vastaus #179 : 10. Heinäkuuta 2015 klo 00:13 »
  • Tykkää (0)

• Haaveissa opiskelujen päätyttyä welsh mountain poni, saksanpaimenkoira, shetlanninlammaskoira ja pikkuara.   ::) Jo viikon päästä laumani kasvaa yhden undupojun verran. Vauvan nimeksi tulee Niisku. :)
    Kirjattu
    Askelta painaa murheiden lasti.
    Aurinko hohtaa vaatimattomasti
    ja saa maailman kimaltamaan.
    Kuin lapsi, kavahdan kauneuttaan.