Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Lemmikit - 4

Brooks

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Lemmikit
« Vastaus #45 : 02. Helmikuuta 2011 klo 23:56 »
  • Tykkää (0)

• jatkaa sähikäisten kesyttämistä.

Viime viikonloppuna tapahtui selkeä edistysaskel, kun kisut yhtäkkiä alkoivat hyväksyä käteni: ensin Laku rohkeampana, ja melko pian sen jälkeen Liitukin. Nyt ne antavat viedä käden lähelleen, ja jos ojentaa kätensä kisuja kohti, ne tulevat haistelemaan ja saattavat nuolaistakin. Sopivan otollisessa tilanteessa olen päässyt kisuja jo hieman silittämäänkin. Välillä toki vähän sähistään ikään kuin vanhasta muistista.

Nämä tällaiset ovat elämän ihania hetkiä.

Laku ja Liitu ovat jo iiisoja kissoja.

Seuraava iso ponnistus on Liidun leikkauttaminen. Sitä murehtii näin jo etukäteen.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #46 : 05. Helmikuuta 2011 klo 22:04 »
  • Tykkää (0)

• Kisujen kiipeilypuuhun hankittiin yksi pussukka lisää, jotta molemmat pääsevät nukkumaan ylhäällä. Liitu tosin haluaa kuvan perusteella nukkua molemmissa...
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #47 : 10. Helmikuuta 2011 klo 20:10 »
  • Tykkää (0)

• vei Liidun tänään eläinlääkärille leikattavaksi.

Liitu joutui luopumaan kruununjalokivistään. Ikävä juttu sinänsä, mutta eipä siinä oikein ollut vaihtoehtoja.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #48 : 28. Helmikuuta 2011 klo 20:54 »
  • Tykkää (0)

• oli jo iät ja ajat miettinyt kissan ottamista, mutta se oli jäänyt aikeeksi kahdesta syystä.

Ensinnäkin olin pähkäillyt, ottaako rotukissan (balineesin) vai antaako kodin jollekin Animalian tai Kissojen katastrofiyhdistyksen löytökissalle.

Toisekseen olin päättänyt, etten missään tapauksessa ota kissaa niin kauan kuin asun yksiössä; se oli mielestäni liian pieni tila sisäkissalle.

Kävi kuitenkin niin, että asiat ratkesivat minusta huolimatta. Nyt minulla on yksiössä kaksi löytökissaa. Kisut päättivät puolestani.

Ohessa osoitus siitä, että yksiölläni on nyt oma maneki neko, onnenkissa.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #49 : 01. Maaliskuuta 2011 klo 20:22 »
  • Tykkää (0)

• Onnekas onnenkissa  ;D
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #50 : 10. Maaliskuuta 2011 klo 22:01 »
  • Tykkää (0)

• on näköjään yliherkkä kissanhiekan pölylle. Yskä sen kun jatkuu ja jatkuu vaan aina, kun olen kotosalla.

Cassiusta on kissoilla ollut: paakkuuntumiseltaan ja hajun sitomiskyvyltään selvä ykkönen täällä myytävistä tuotteista, mutta paha vaan, että on savipohjainen. Ja sellaiset pölyävät. Yhdessä astiassa on nyt ollut kidehiekkaa, joka ei pölyä, mutta kisut eivät ole sitä vielä hyväksyneet. Tuntuu jalkojen alla varmasti erilaiselta kuin savihiekka. Saksasta tuli hankittua toisenlaista savipohjaista hiekkaa, joka ei näyttäisi pölyävän yhtä paljon kuin Cassius. Siitä kissat pitävät, joten taidan jatkossa siirtyä siihen.

Kaiken lisäksi sähikäiset asioivat hiekka-astioillaan pääsääntöisesti silloin, kun itse olen kotosalla eli illan ja aamun välisenä aikana. Kun kaksi kattia kuopsuttaa hiekkaa pienessä yksiössä, ilman pölypitoisuus on melkoinen.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #51 : 10. Maaliskuuta 2011 klo 22:16 »
  • Tykkää (0)

• ^ Oletko kokeillut puupellettejä? Itse suosin näitä silloin kun kissoja on ollut. Kokemusta on sekä varsinaisesti kissoille tarkoitetuista asiointipelleteistä että (talon)lämmitykseen tarkoitetuista. Eivät pölyä ja pitävät hajut poissa.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #52 : 12. Maaliskuuta 2011 klo 23:17 »
  • Tykkää (0)

• ^ Oletko kokeillut puupellettejä? Itse suosin näitä silloin kun kissoja on ollut. Kokemusta on sekä varsinaisesti kissoille tarkoitetuista asiointipelleteistä että (talon)lämmitykseen tarkoitetuista. Eivät pölyä ja pitävät hajut poissa.

En ole kokeillut, mutta kyllä perehtynyt niihinkin. Pelleteillä on hyvät puolensa, mutta myös heikkouksia, joista suurin on se, että virtsa ei paakkuunnu, vaan päin vastoin muuttaa pelletin puruksi. Pelleteille sopisikin kai parhaiten välipohjalla varustettu kissakäymälä, jossa sahanpuru varisisi välipohjan läpi astian pohjalle.

Laku on nyt käynyt muutaman kerran mikrohiekka-astialla. Olen sekoittanut mikrohiekkaan jonkin verran Cassiusta. Toivottavasti kisut oppivat hyväksymään mikrohiekan, koska se ei pölyä. Saksasta hankittu hiekka ei pölyä niin paljon kuin Cassius, joten käyttänen sitä Cassiuksen sijaan.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #53 : 25. Maaliskuuta 2011 klo 19:43 »
  • Tykkää (0)

• laittaa tässä muutaman uudemman kuvan hippikisuista.

Viimeisin hankinta on reilun metrin pituinen tunneli.

Ylimmässä kuvassa Liitu haluaisi lähteä matkalle. Liitu muuten on saanut lisänimen Rohmu, koska se pyrkii omimaan niin ruoat kuin leikitkin, unohtamatta sitä hiekkalaatikkoa, jossa on saksalaista hiekkaa.
    « Viimeksi muokattu: 25. Maaliskuuta 2011 klo 19:47 kirjoittanut Brooks »
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #54 : 01. Huhtikuuta 2011 klo 09:48 »
  • Tykkää (0)

• Lupauduin ottamaan erään kissavanhuksen meille asumaan eläkepäiviensä ajaksi  ;D En tiedä millä aikataululla on tulossa, toivottavasti pian  ;D

Kissa tuli marraskuun alussa. Ehti elellä muutaman kuukauden kunnes nukkui pois pari viikkoa sitten. Kunnioitettavaan 17 vuoden ikään oli ehtinyt.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #55 : 11. Huhtikuuta 2011 klo 19:13 »
  • Tykkää (0)

• Spring of Love.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #56 : 11. Huhtikuuta 2011 klo 21:48 »
  • Tykkää (0)

• Ihania möllyköitä :D
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #57 : 15. Toukokuuta 2011 klo 21:00 »
  • Tykkää (0)

• laittaa pitkästä aikaa kisukuvia.

Ylhäältä alaspäin:

1. Kisuille laitettiin pitkä lauta, jota pitkin he pääsevät kiipeämään hattuhyllylle. Ajatuksena on, että kissat kuluttaisivat myös takajalkojensa kynsiä. Itse ajattelin, että Laku menisi ylös ensimmäisenä, mutta tällä kertaa kävikin niin, että pienen tunnustelun jälkeen Liitu kiipesi ekana.

2. Mietiskelijä.

3. Rakkautta on...

« Viimeksi muokattu: 15. Toukokuuta 2011 klo 21:04 kirjoittanut Brooks »
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #58 : 25. Toukokuuta 2011 klo 08:42 »
  • Tykkää (0)

• Meillä on pullukka chihuahua, jota näen nykyään aivan liian harvoin  :( Oman koiran aion hankkia heti kun mahdollista eli aikaisintaan varmaan viiden vuoden päästä.
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #59 : 26. Toukokuuta 2011 klo 08:12 »
  • Tykkää (0)

•  8) Pakko hehkuttaa!
    Rekisteröidyin eilen siipikarjanpitäjäksi (joo, byrokratiaa pitkin hampain lemmikkien parasta kuitenkin ajatellen) ja tilasin 3 ankkaa ja 2 kalkkunaa  :sydamia

Linnut tulee 3.6. ja sitä ennen pitäs paikat laittaa kuntoon. Siis mä rakastan noita lintuja. Oon ollut nelisen vuotta ilman ja nyt sai riittää. Lisäksi aion ostaa vielä muutaman kanan ja kukon, kun löytäis maatiaisia jostain lähitienoilta.

Nyt käyn vielä jaakopinpainia itseni kanssa, josko ottais myös pari lammasta tai lypsyvuohia... Oishan se kiva saada maitokin taas tuoreena ja luomuna, mut pitää kuitenkin olla asiasta varma, ennenkuin sitoutuu...

Niin, tällä hetkellä kotona vaan 2 koirulia. Ne rakkaimmat... Ja tarkennuksen vuoksi mulle noi eläimet ei oo koskaan olleet tuotantoeläimiä vaan lemmikkejä ja perheenjäseniä jokainen - vaikka niitä enimmillään olikin yli 80 kpl.
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara