Näkemykseni on, että ykseys on universumin perusta, on vain yksi mieli/tietoisuus, joista kaikki on osia. Kaikella on tietoisuus ja kävelemme oman tietoisuutemme sisällä, mitään ulkomaailmaa ei varsinaisesti ole. Ja luomme todellisuutemme, ulkoinen maailma on sisäisen maailman peili. Kaikilla on myös aineeton osa, korkeampi itse. Nyt olemme täällä, kun valitsimme tulla, mutta kaikki yksilöt tulevat kokemaan olleensa koko ajan kaikki mitä on. Mulle on annettu näkyjä häikäisevästä valkoisesta valosta seuratessani ei dualistista tietä niin sanoakseni ja se on täysin todistanut mulle asioita, tai saanut sen tuntumaan vielä enemmän saavutettavalta, tai käsinkosketeltavalta. Mutta kuitenkin ajattelen, että meillä on joku yksilöllinen tarkoitus, jota tulimme toteuttamaan tänne maailmaan, joka on siis dualistinen näkemys. Katson maailmaa sen kautta mikä tuntuu hyvältä sillä hetkellä, inspiraatiota seuraten.
Aineeton maailma on täysin luonnolinen ja on täysin luonnollista saada sinne yhteys kun kerta itse olemme henkiä, on enemmän ’luonnotonta’ ettei yhteyttä aineettomaan maailmaan ole.
Mikä on raskas energia, on sellainen ylimielinen energia (joka on matalaa värähtelyä), joita monet, itsensä ’vanhoiksi sieluiksi’ lukevat ihmiset suhtautuvat muiden maailmankuviin. Esim. monet kristityt muusikot kantavat hyvin korkeaa värähtelyä, tietenkään ei kaikki, mutta sen voi tuntea. Näkemykseni mukaan se, miten hyväksi olo tunnetaan kertoo siitä kuinka paljon sallitaan tai vastustetaan korkeamman itsen energiavirtaa ja nämä muusikot kanavoivat hyvin korkeita värähtelyitä ja toteuttavat elämäntehtäväänsä, mutta analyyttisesti ajatteleva ja tuomitseva henkinen ihminen ei sitä näe, että itse olikin kauempana totuudesta, koska tunsi olonsa huonommaksi (koska ei voi tuntea mitään ellei usko johonkin ensin ja mitä lähempänä objektiivista totuutta, sitä parempi tunne). Pointti on se, että Jumala on joka paikassa ja kaikki kanavoivat henkeä toisinaan, tulemme samaan lähteeseen eri tavalla yksilöstä riippuen. Ehkä tää meni vähän aiheen vierestä, eikä varmaan parhaalla tavalla edes välittynyt sitä mitä yritin sanoa.