Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tahtoisin - 1

preria_flower

• Vieras
Tahtoisin
« : 19. Syyskuuta 2025 klo 08:16 »

Tein nyt uuden ketjun johon ihmiset voivat kertoa toiveistaan. Maailma on kaikessa turmiollisuudessaan täynnä mahdollisuuksia ja aina välillä on hyvä haaveilla.

Mitä sinä tahtoisit?

Itsellä olisi tällä hetkellä toive päästä rekiajelulle hevosella... Tämä kumpuaa jostain syystä eräästä mielikuvasta. Kaikista ihanteellisinta olisi herätä omasta rauhallisesta kotikartanosta, kauniina hiljaisena sunnuntaiaamuna kun lumihiutaleet hiljaa leijaillen putoaa taivaalta... Voisi kävellä tervehtimään pihalla seisovaa valjastettua hevosta, hyvinhoidettua ja rakastettua, sitä tärkeätä, jolla on lämmin ja pehmeä samettinen turpa, jonka hengitys lämmittää sormia ja jonka paksu harja lämmittää häntä itseäänkin... Voisi hypätä reen kyytiin ja kääriytyä villaviltteihin sekä turkiksiin ja lähteä matkaan kohti jotain pientä puista kaunista puukirkkoa. Sellaista jossa kirkkolaki määräsi riittävän 4 käyntikertaa vuodessa (niin vähän verrattuna esimerkiksi nykyisiin helluntaiseurakuntiin!) ja jonka kylmillä puupenkeillä jotkut herrat ottivat vähän lämmikettä salaa... Saisi nauttia rauhallisesta matkasta metsän halki ja kauniista maisemista.

Kaipaan ehkä omaa rauhaa?
Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tahtoisin
« Vastaus #1 : 19. Syyskuuta 2025 klo 09:29 »
  • Tykkää (0)

• Omat unelmani ovat tavanneet olla joko hirveän isoja (parempi maailma) tai ihmisenkokoisia mutta vaikeita (sen pysyvän rakkauden löytäminen). Omakohtaisia "tavallisia" haaveita olen saanut pikku hiljaa toteutumaan, esim. ennen viime syksyä en ollut koskaan käynyt Alpeilla enkä Välimerellä, ja näin sitten reissullani molemmat samana päivänä. Musiikin luominen itse onnistuu myös jo sillä tasolla, että tuloksesta voi kuulla mitä olen tavoitellut – ilman tekoälyä ja muuta shittiä jota nykyajassa inhoan.

Mutta vieläkään en ole esim. ratsastanut tai reissannut matkailu-/retkeilyautolla tai lentänyt kuumailmapallolla...

Jos olisin multimiljonääri, haluaisin luoda vaihtoehtoisen yhteisön, josta tulisi isolta osin omavarainen, kivempi, kauniimpi ja ystävällisempi muunnelma maailmasta jossa elämme.
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 30. Syyskuuta 2025 klo 21:15 »
  • Tykkää (0)

• Nähdä revontulet yllä Helsingin taivaan.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 01. Lokakuuta 2025 klo 08:51 »
  • Tykkää (0)

• Nähdä revontulet yllä Helsingin taivaan.

No joo, tähän ei tarvita edes suurkaupunkia: viime päivinä on tullut sosiaaliseen mediaan upeita revontulikuvia, ja täältä, missä itse asun, ei tietenkään näe mitään, kun on sähkövaloja joka puolella.
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 05. Lokakuuta 2025 klo 23:44 »
  • Tykkää (0)

• Niinpä niin, olen nähnyt pohjoisessa  revontulet muutamaan otteeseen, Stadissa, kertaakaan, je.
    Yks toinen homma on.

Lee W33 L34 farkut. Hyvät byysät, lopetti noikin.
    Kirjattu