Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 131

kaller

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #1950 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 14:15 »
  • Tykkää (0)

• Kimppakämppä? Mistäs sellaisen oikein löytäisi?

Kyselet kavereiltasi, josko he tuntisivat jonkun, joka jotain kämppistä tarvitsisi. Tai sitten kokeilet vaikka tätä.

Ja jos suurien kaupunkien vuokrat tuntuu liian korkealta, mikä sinua estää pieneen kaupunkiin muuttamasta? Kyllä kavereita ja opiskelupaikkoja ja vaikka mitä löytyy myös pieniltä paikkakunnilta.
    Kirjattu
    Master Builder, tell me how you make a temple?
    Tools and moon stones, you don't really need them, you know...
    Master Builder, tell me what the temple is made of?
    Deep inside you, you can build an invisible temple in your own imagination if you will!

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #1951 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 14:26 »
  • Tykkää (0)

• Kimppakämppä? Mistäs sellaisen oikein löytäisi?

Eräältä hippifoorumilta löytyi ainakin tällänen: http://hipit.fi/foorumi/kommuuni-ekokyla-kamppis-kamppa/

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1952 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 14:49 »
  • Tykkää (0)

• Eräältä hippifoorumilta :D
    Joo toi on iha hyvä mesta löytää kimppakämppä ^_^ Oon itekki miettiny et vois joskus muuttaa sellaseen. Yksin asuminen alkaa syömään miestä.
    Kirjattu
    Kyseenalaista kaikki, myös tämä.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1953 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 15:18 »
  • Tykkää (0)

• En vaan oikein tiedä miten tulisin toimeen ihmisten kanssa kimppakämpässä... Kun en usko että olen helppo kämppis. Ja useiden hippien kommuuneissa taitaa olla vähän erinäisiä kirjoittamattomia sääntöjä vaikka kasvissyöntiin ym. liittyen. Voisi muutenkin elintavat erota sen verran paljon että yhteiselo kävisi hankalaksi.

Mutta ylipäätään olen kyllä hyvin tarkka siitä kenen kanssa asun. Ahdistaisi asua ihmisten kanssa joita ei käytännössä katsoen tunne lainkaan. Ja kuten tänä kesänä huomasin, niin oli hostellien yhteismajoituksetkin aika mahdottomia mulle, en vaan pysty nukkumaan jos ympärillä ravaa koko ajan vierasta porukkaa.

Tarviin kyllä ihan oman asunnon. Olen sellainen ihminen joka tarvii omaa tilaa. Mutta oma kämppä voi kyllä olla kuinka pieni luukku tahansa.

Helsinkiä en aio jättää koska lähes kaikki kaverit asuu täällä. En halua vaan jättää heitä. Tulisin varmaan sairaan yksinäiseksi jos muuttaisin johonkin toiseen kaupunkiin, josta en tuntisi ketään. Aika ankeaa se olisi.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1954 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 15:27 »
  • Tykkää (0)

• Helsinkiä en aio jättää koska lähes kaikki kaverit asuu täällä. En halua vaan jättää heitä. Tulisin varmaan sairaan yksinäiseksi jos muuttaisin johonkin toiseen kaupunkiin, josta en tuntisi ketään. Aika ankeaa se olisi.

Ootkos ajatellut vaikkapa Kirkkonummea tms lähialueita? Täältä pääsee junalla kivasti Hesaan ja vaikka minne niin halutessaan  ;)
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1955 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 15:28 »
  • Tykkää (0)

• Ootkos ajatellut vaikkapa Kirkkonummea tms lähialueita? Täältä pääsee junalla kivasti Hesaan ja vaikka minne niin halutessaan  ;)

Maaseudun rauha ei ole rauhaa mulle... Ja jos katsoo junalippujen (jatkuvasti kasvavia) hintoja, niin ei ole köyhän miehen vaihtoehto.

On kyl niin typerää kuinka vaikeaa on saada kotikaupungistaan asuntoa. Ei mikään ihme että asunnottomia on yhä enemmän ja enemmän. Jos mun vanhemmat paiskaisi mut pihalle, niin varmaan joutuisin elämään kadulla.

Eiköhän se ole sitten vaan niin että duuni- ja opiskelupaikkoja hakemaan.
    « Viimeksi muokattu: 30. Heinäkuuta 2013 klo 15:35 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #1956 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 17:14 »
  • Tykkää (0)

• Asuntohelppi on hyvä (ja ilmainen) nettisivu, josta oon ainakin ite löytänyt monta kämppää.

"Vuokra-asunnot" tai "vuokra-asunnot Helsinki" voi kokeilla Googlella. Asuntohelpin kaltaisia sivuja on muitakin.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #1957 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 17:40 »

Kerää vähän rahaa, opiskele kieli ja muuta Indonesiaan. Paradise & Holy site you know  >:D

Matkailu avartaa

Toinen vaihtoehto on venaa Suomessa kymmenen vuotta tai kauemmin tai jäätyä talvella pakkasessa.

Onhan netti.
    http://www.atlan.org/
    « Viimeksi muokattu: 30. Heinäkuuta 2013 klo 17:49 kirjoittanut Ksri »
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #1958 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 17:55 »
  • Tykkää (0)

• Jepp, ei siinä järkeä ole, eikä se oikeasti vähennä sitä juomista makso se purkki 50senttiä tai euron. Ehkä kukkahattutäti-tilastoissa, mutta en usko että jonku asian kriminalisointi tai muuten tietyn väestön ahtaalle laittaminen poistaisi ongelman, se ongelma on läsnä silti, mutta siitä ei puhuta, tyyliin..

Noi tilastot ovat kyllä semmoisia, et viinan hinnan lasku näkyy perheväkivallan, (humalaisten aiheuttamien tappojen yms) kuolemantapausten ja huostaanottojen kasvuna ja toisinpäin hontojen nosto näkyy samojen asioiden vähenemisenä. Ainakin pitkillä aikaväleillä tarkasteltuna ja oikeasti se on järkyttävän samansuuntainen eikä imo oo tuo korrelaatio kiinni siitä onko hatussa kukkia oor nou :). Ei tosin oo mitään käsitystä miksi se menee noin - kun tosiaan osa tekee sit itse viunansa ja myrkkynsä, mut jos nyt pitäisi ihan kukkahatusta vetäistä niin ehkä just sit se joku joukko alkoholisoituneita perheellisiä ostaa tyyliin joka kuussa yhdellä ja samalla summalla juotavaa ja vetää markettikaljaa sit tasan sen kaiken minkä ko rahalla saa? Enemmän tai vähemmän, sen mukaan mitä maksaa?

Kieltolait yms eivät oo ikinä nekään toimineet, ei siis järkeä ois siinäkään... Mut valitettavan isolla osalla suomalaisista tuntuu puuttuvan kyky kontrolloida juomismääriään ja ainoa tapa, jolla pystytään jotenkin vaikuttamaan on tuo hinta. Mä en henkkoht tykkää yhtään kontrolliyhteiskunnasta, olis hiton kivaa jos kaikki voisi olla vapaata helt o hållet, myös noiden substanssien suhteen, mut valitettavasti mun mielestä suurin osa ihmisistä eivät yksinkertaisesti kestä / kykene hallitsemaan ees puolitäydellistä vapautta. Joo tiedän, aika ylimielistä, mut näin mä tän asian valitettavasti näen :(. Ja samahan se ois jos tuhoisivat vain itsensä, mut no rattijuoppo vie usein mennessään ihan syyttömiä ja esmes alkkisperheessä kasvaminen voi kasata elämään kaikkea jännittävää traumapaskaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1959 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 18:33 »
  • Tykkää (0)

• Mä en henkkoht tykkää yhtään kontrolliyhteiskunnasta, olis hiton kivaa jos kaikki voisi olla vapaata helt o hållet, myös noiden substanssien suhteen, mut valitettavasti mun mielestä suurin osa ihmisistä eivät yksinkertaisesti kestä / kykene hallitsemaan ees puolitäydellistä vapautta. Joo tiedän, aika ylimielistä, mut näin mä tän asian valitettavasti näen :(. Ja samahan se ois jos tuhoisivat vain itsensä, mut no rattijuoppo vie usein mennessään ihan syyttömiä ja esmes alkkisperheessä kasvaminen voi kasata elämään kaikkea jännittävää traumapaskaa.

Ongelma ei ole mun mielestäni vapaus, vaan yhteiskunta joka ei tarjoa oikeudenmukaisia ja tasa-arvoisia olosuhteita yksilöille. Ja pahinta on epäoikeudenmukainen yhteiskunta jossa on vielä voimakas kansalaisten kontrollointi. Se on omiaan synnyttämään rikollisuutta sekä väkivaltaa. Hyvin asia näkyy nykyisessä järjestäytyneessä rikollisuudessa; se elää siitä kun tietyt päihteet ovat laittomia.

Jos yhteiskunta olisi sellainen missä tuloerot olisivat pieniä, yrittäjyys kannatettavaa ja sosiaalinen turvaverkko onnistuneesti rakennettu, ei vapauksien kanssa olisi mitään ongelmia. Pohjoismaat ovat olleet kauan ykkösmaita niin ihmisoikeuksien kuin hyvinvoinninkin suhteen. Valtiot joissa on sen sijaan harjoitettu vahvaa kansalaisten oikeuksien rajoittamista, eivät ole ikinä sijoittuneet kovin korkealle hyvinvointivertailuissa.

Ihminen ei ole luonnostaan paha eikä hyvä. Psyykkisesti terve ihminen ei vahingoita muita huvikseen ja vain sen vuoksi että on vapaa tekemään niin (sitäpaitsi olemme nytkin täysin vapaita, lait ovat vain pelotteita). Väkivaltaisen käytöksen taustalla on usein yksilön ulkopuoliset syyt tai jokin mielenterveyden häiriö. Huvikseen toisia vahingoittavat vain psykopaatit, joita on ehkä alle 1% väestöstä.

Kyse on siitä millaiseen käytökseen yhteiskunta kannustaa yksilöitä. Yhteiskunta voi kannustaa ihmistä moraaliseen ja oikeudenmukaiseen käytökseen taikka sitten härskiin itsekkyyteen ja jopa väkivaltaan. Nykyinen kilpailuun ja rahan valtaan perustuva kapitalistinen yhteiskunta kannustaa ihmisiä näkemään toisensa kilpailijoina ja uhkana. Se mitä kovempi kilpailu, sitä useampi tippuu pois kyydistä. Ja syrjäytyneen ihmisen on helppoa ajautua rikolliseen toimintaan. Joskus se on jopa ainoa vaihtoehto, mikäli mitään turvaverkkoa ei ole olemassa. Ei juuri kukaan rupea rikolliseksi huvikseen. Rikollisuuteen ajaudutaan.

Myös päihteiden väärinkäytön taustalla on usein muita sosiaalisia ongelmia. Usein päihde ei ole se mistä ongelmat syntyvät, vaan aiemminkin yksi ongelmien oire. Päihteiden haitallinen käyttö on yleistä etenkin köyhien kansanosien keskuudessa. Toivottomassa asemassa oleva ihminen hakee lohtua alkoholista ja muista päihteistä. Tässä mielessä huumeidenkäyttäjät eivät ole rikoksen tekijöitä, vaan laajemman yhteiskunnallisen rikoksen uhreja. Myös lapsena koetulla seksuaalisella hyväksikäytöllä on yhteys myöhemmällä iällä tapahtuvaan päihteiden liikakäyttöön.

Sosiaaliset ja yhteiskunnalliset ongelmat purkautuvat ja näkyvät ihmisten toiminnassa. Jos alkoholinkäyttöä rajoitettaisiin, purkautuisivat sitä aiheuttavat ongelmat vain jossakin muualla.
    « Viimeksi muokattu: 30. Heinäkuuta 2013 klo 18:39 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #1960 : 30. Heinäkuuta 2013 klo 19:06 »

Ongelma ei ole mun mielestäni vapaus, vaan yhteiskunta joka ei tarjoa oikeudenmukaisia ja tasa-arvoisia olosuhteita yksilöille. Ja pahinta on epäoikeudenmukainen yhteiskunta jossa on vielä voimakas kansalaisten kontrollointi. Se on omiaan synnyttämään rikollisuutta sekä väkivaltaa. Hyvin asia näkyy nykyisessä järjestäytyneessä rikollisuudessa; se elää siitä kun tietyt päihteet ovat laittomia.

Jos yhteiskunta olisi sellainen missä tuloerot olisivat pieniä, yrittäjyys kannatettavaa ja sosiaalinen turvaverkko onnistuneesti rakennettu, ei vapauksien kanssa olisi mitään ongelmia. Pohjoismaat ovat olleet kauan ykkösmaita niin ihmisoikeuksien kuin hyvinvoinninkin suhteen. Valtiot joissa on sen sijaan harjoitettu vahvaa kansalaisten oikeuksien rajoittamista, eivät ole ikinä sijoittuneet kovin korkealle hyvinvointivertailuissa.

Ihminen ei ole luonnostaan paha eikä hyvä. Psyykkisesti terve ihminen ei vahingoita muita huvikseen ja vain sen vuoksi että on vapaa tekemään niin (sitäpaitsi olemme nytkin täysin vapaita, lait ovat vain pelotteita). Väkivaltaisen käytöksen taustalla on usein yksilön ulkopuoliset syyt tai jokin mielenterveyden häiriö. Huvikseen toisia vahingoittavat vain psykopaatit, joita on ehkä alle 1% väestöstä.

Kyse on siitä millaiseen käytökseen yhteiskunta kannustaa yksilöitä. Yhteiskunta voi kannustaa ihmistä moraaliseen ja oikeudenmukaiseen käytökseen taikka sitten härskiin itsekkyyteen ja jopa väkivaltaan. Nykyinen kilpailuun ja rahan valtaan perustuva kapitalistinen yhteiskunta kannustaa ihmisiä näkemään toisensa kilpailijoina ja uhkana. Se mitä kovempi kilpailu, sitä useampi tippuu pois kyydistä. Ja syrjäytyneen ihmisen on helppoa ajautua rikolliseen toimintaan. Joskus se on jopa ainoa vaihtoehto, mikäli mitään turvaverkkoa ei ole olemassa. Ei juuri kukaan rupea rikolliseksi huvikseen. Rikollisuuteen ajaudutaan.

Myös päihteiden väärinkäytön taustalla on usein muita sosiaalisia ongelmia. Usein päihde ei ole se mistä ongelmat syntyvät, vaan aiemminkin yksi ongelmien oire. Päihteiden haitallinen käyttö on yleistä etenkin köyhien kansanosien keskuudessa. Toivottomassa asemassa oleva ihminen hakee lohtua alkoholista ja muista päihteistä. Tässä mielessä huumeidenkäyttäjät eivät ole rikoksen tekijöitä, vaan laajemman yhteiskunnallisen rikoksen uhreja. Myös lapsena koetulla seksuaalisella hyväksikäytöllä on yhteys myöhemmällä iällä tapahtuvaan päihteiden liikakäyttöön.

Sosiaaliset ja yhteiskunnalliset ongelmat purkautuvat ja näkyvät ihmisten toiminnassa. Jos alkoholinkäyttöä rajoitettaisiin, purkautuisivat sitä aiheuttavat ongelmat vain jossakin muualla.

En kirjoita tätä Johnnyboy92 siitä syystä että mulla olis jotain sua vastaan. Itseasias aloin jo suunnittelemaan mielessä jos lähdettäs jollain hippiporukalla johonkin ulkomaille jossain välissä vähän avartumaan.

Tarkoitus on siis yrittää avartaa ajattelua ja ajaa pois ahdistuspaholaisia mielestä aiheuttamasta kompulsiivisia harmejaan...

Olen siitä samaa mieltä, että on olemassa maailmanlaajuinen melkein kirkkaassa toteutettava "salaliitto" meitä vastaan. Salkkarit on tervejärkisiä, skeptikot ja virkakoineisto tuhoavia ja mielisairaita, ainakin uuden brittitutkimuksen mukaan. Salaliitto pyrkii kontrolloimaan ihmisiä tukahduttamalla oikeat innovaatiot mm. energiateollisuudessa, mikä takaisi kaikille maailmassa puhdasta juomavettä ja kierrätyksen kautta ihmisen arvoiset olosuhteet ja ihmisarvoisen 'kulutuksen' tason, kun en keksi parempaa termiä luonnon kiertokululle ihmisen keksimässä elämässä. Salaliittoon kuuluvat myös monet salaiset projektit, joita surutta ainakin jenkeissä rahoitetaan mm. tuloveroilla. Korkeassa asemassakin olevilta ihmisiltä evätään pääsy näihin USAP:iin (unacknowledged special access program), ainakin komentaja Will Millerin mukaan
    Dr. Steven Greer & Commander Willard Miller, February 8th 2013

Lainaus
    Kaikista pahin salaliitto on pankkijärjestelmämme. Siitä Griffin kertoo seuraavassa videossaan:

The Creature From Jekyll Island (by G. Edward Griffin)
    http://www.youtube.com/watch?v=lu_VqX6J ... watch-vrec

Kannattaa katsoa kokonaan, jotta ei jää epäselväksi.

Yksi esimerkki kuitenkin.. Kohdasta 1:28:24 vaikkapa.. Siinä on esimerkki omakotitalon rakentamisesta. Pankeille maksetaan 2.5 kertaa enemmän kuin mitä työstä ja materiaaleista! (Ja pankit luovat rahan tyhjästä, kukaan sitä ei ole säästänyt jne. katsokaa siitä videolta.)

Jos kerran minuakin on salaliittoteoreetikoksi "herjattu" niin nimeänkin asioihin perehtymättömät IDIOOTEIKSI.

Muutenkin. Eikö juuri skeptiset ihmiset ole kautta aikain vieneet yhteiskuntia eteenpäin? Eli juuri nämä "salaliittoteoreetikot".
    http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/salaliittoteoreetikot-t56953.html

Mielestäni Johnnoboy92, jos et pääse yhteiskuntaan sisään, se menettää paljon, sillä näen, että olet kykenevä hyvin jäsennettyyn ja loogiseen ajatteluun. Mutta mitä voi, jos tuntuu ja oikeista syistä, ettei kuulu tähän yhteiskuntaan? On Suomeakin moitittu epäsosiaaliseksi ja totalitaariseksi maaksi.

Joku veisti jossain TV-studiossa, että ihmisen ongelmien määrä on vakia. Jo keskiajalla huomattiin kun elintaso nousi pimeältä aikakaudelta lähelle Rooman valtakunnan elintasoa, rikastuneet aateliset alkoivat kehittää itselleen uudenlaisia ongelmia hovijuonitteluiden ja salaliittojen muodossa.
    « Viimeksi muokattu: 30. Heinäkuuta 2013 klo 19:15 kirjoittanut Ksri »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1961 : 31. Heinäkuuta 2013 klo 10:49 »

Nyt piti oikein kirjautua foorumille muistuttamaan, että Suomessa viini on nykyiselläänkin aivan järkyttävän ylikallista, kun vertaa niihin maihin jossa luotetaan ns. aikuiseen ihmiseen eikä yritetä holhota kaikenlaisilla kepeillä ja porkkanoilla kuin esiteiniä. Ei hinnankorotuksille, ei ostorajoituksille, kyllä uskolle ja luottamukselle toiseen ihmiseen!
    Kirjattu

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1962 : 31. Heinäkuuta 2013 klo 14:05 »
  • Tykkää (0)

• Tajusin just erakkoravun kirjotuksesta sen et koht on lehdet keltasina taas. hrrr. :/
    Nyt kotihommat kuntoon ja ulos, prkl. Tulipa masentunu olo kun tajus että se kesä jota olin venannu koko viimetaven on ohi mekein. Ootin tältä kesältä aika paljonkin. hmn. EN HALUU TALVEA VIELÄ! Se on niin synkkä kun joutuu kokeen sen yksin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1963 : 31. Heinäkuuta 2013 klo 14:31 »
  • Tykkää (0)

• Elokuu alkaa huomenna... Kyllä mua masentaa aina syksyn alkaminen. Koska se tarkoittaa että talvi on lähellä ja INHOAN TALVEA!

Tekisi kyllä mieli paeta talveksi jonnekin kauas pois täältä, mutta tilanne on vähän hankala; pitäisi mennä avoimeen yliopistoon, mikä kestää koko talven ja varmaan hakea duuniakin, jotta olisi mahdollista saada oma asunto. Tai sitten vaan en välitä paskan vertaa noista asioista ja siirrän ne tulevaisuuteen ja pakkaan rinkan!

Mietin kyllä oikeasti että mitä tekisin. Viime talven lumihankien keskellä pakkasessa oikeastaan lupasin itselleni että seuraavaa talvea en täällä ole!
    Kirjattu

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1964 : 31. Heinäkuuta 2013 klo 15:18 »
  • Tykkää (0)

• Elokuu alkaa huomenna... Kyllä mua masentaa aina syksyn alkaminen. Koska se tarkoittaa että talvi on lähellä ja INHOAN TALVEA!

Tekisi kyllä mieli paeta talveksi jonnekin kauas pois täältä, mutta tilanne on vähän hankala; pitäisi mennä avoimeen yliopistoon, mikä kestää koko talven ja varmaan hakea duuniakin, jotta olisi mahdollista saada oma asunto. Tai sitten vaan en välitä paskan vertaa noista asioista ja siirrän ne tulevaisuuteen ja pakkaan rinkan!

Mietin kyllä oikeasti että mitä tekisin. Viime talven lumihankien keskellä pakkasessa oikeastaan lupasin itselleni että seuraavaa talvea en täällä ole!

Mulla oli samat fiilikset viime talvena. Ja kyllä, ei se talvi ole muakaan varten.
    Oikeesti talvet on täällä vähän liian pitkiä ja aivan liian pimeää.. Ei se kylmyys mitään mua haittaa, mutta se saatanan pimeys ja epätoivo. Oon kans miettiny et vois ehkäpä lähteä oikeesti talvella jonnekki, vielä on kuitenki "lämmintä" pari kk ja ei oo viel kaamos, nii sukan varteen tyyliin kaikki ja pakoon pimeyttä. Joku tosi halpa mesta.
    Kirjattu