Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 148

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2205 : 24. Maaliskuuta 2014 klo 21:09 »
  • Tykkää (2)

• Tapasin tänään kustannustoimittajan. Hän sanoi että antamani romaanikäsikirjoituksen idea oli todella hieno ja että pitäisi vielä vaan editoida ja muutta kieltä jonkin verran :)

Ehkäpä tästä tyypistä tulee vielä joskus kirjailija? :D
    « Viimeksi muokattu: 24. Maaliskuuta 2014 klo 21:10 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2206 : 24. Maaliskuuta 2014 klo 22:00 »
  • Tykkää (0)

• Tapasin tänään kustannustoimittajan. Hän sanoi että antamani romaanikäsikirjoituksen idea oli todella hieno ja että pitäisi vielä vaan editoida ja muutta kieltä jonkin verran :)

Ehkäpä tästä tyypistä tulee vielä joskus kirjailija? :D

Hei vähän huippua! Vaikken varsinaisesti mistään kustannushommista olekaan perillä, olen saanut kuvan että jos kustantaja on kiinnostunut, aika kovaa settiä tarvitsee tekstin olla. :) Jos siis kysymyksessä ei ole diili, jossa itse sitoutuu ostamaan myymättä jääneet kappaleet tms.

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2207 : 24. Maaliskuuta 2014 klo 22:03 »
  • Tykkää (0)

• Pitää varmaan satsata jotenkin taas henkisiin juttuihin. Vaikkei tulisikaan ihan selestiaalisia viboja niin sisäiseen kehitykseen panostaessa on kyllä ihan erilainen mielekkyyden tuntu läsnä kuin perus ajantapossa erilaisilla viihdykkeillä.

Kyl. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2208 : 24. Maaliskuuta 2014 klo 22:58 »
  • Tykkää (0)

• Hei vähän huippua! Vaikken varsinaisesti mistään kustannushommista olekaan perillä, olen saanut kuvan että jos kustantaja on kiinnostunut, aika kovaa settiä tarvitsee tekstin olla. :) Jos siis kysymyksessä ei ole diili, jossa itse sitoutuu ostamaan myymättä jääneet kappaleet tms.

En todellakaan tiedä julkaistaanko tekstiä koskaan. Tapaaminen liittyi opintoihin Laajasalon Opiston kirjailijalinjalla. En ole vielä tekemässä mitään "diiliä" tms. Sain vain palautetta ammattilaiselta.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2209 : 24. Maaliskuuta 2014 klo 23:10 »
  • Tykkää (0)

• En todellakaan tiedä julkaistaanko tekstiä koskaan. Tapaaminen liittyi opintoihin Laajasalon Opiston kirjailijalinjalla. En ole vielä tekemässä mitään "diiliä" tms. Sain vain palautetta ammattilaiselta.
    Siis just tää! Se että saa palautetta ammattilaiselta, että teksti olisi julkaisemisen arvoinen, on musta todella lupaavaa ja innostavaa palautetta. :)

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2210 : 26. Maaliskuuta 2014 klo 07:00 »

Ei kai asuntolaina välttämättä mikään kurimus ole. Jos tietää että tahtoo asua edes jonkin aikaa samassa paikassa ja on säännölliset tulot niin mikäs siinä. Melkeinpä vuokra-asuminen alkaa itsestä tuntua enemmän kurimukselta. Vuokrakämppä on anonyymi lokero, johon on vaikeaa juurtua, kun sitä ei saa muokata vapaasti. Olisi mukavaa omistaa kämppä niin saisi rempata sen oman näköiseksi. :)

Ja eipähän sitten voisi kukaan potkia kämpästä pellolle.

Niin mut jos miettii siltäkin kannalta, että työelämä on muuttunut niin epävarmaksi; asioita suunnitellaan kvartaaleiden tuloksen mukaan ja asuntolainaan pitäis sitoutua jopa 30v ajaksi. Jos joutuu työttömäksi, voi menettää asuntonsa ja silti jää vielä lainaa perään, jos asunnon arvo on laskenut. Ite maksan ennemmin vuokraa kuin korkoa pankille. Ja olen kuukauden varoitusajalla vapaa lähtemään, jos haluan... Tämä notkeampi paikan vaihto sopii mulle. ;) Ja mua ei kämpän remontointi niin kiinnosta. Mulle tulee omista tavaroista kotoisa olo, vaikka joissakin asunnoissa on tapetit repsottanut tms. Tietty rouheus jopa miellyttää mua..
    Ja kyllä omastakin luukusta voi lentää pihalle, jos elämäntyyli ei muita osakkaita miellytä. Yhtiö ottaa asuunnon haltuun ja myy sen. Sit voi tulla muutenkin kaikkea yllättävää; putkiremontteja tms. Pieni mökki vois olla kiva, mutta sitten on niskassa kiinteistövero ja kaikenmaailman säännökset esim jätevesien suhteen. Perinteinen paskahuussi ei kai käy..
    « Viimeksi muokattu: 26. Maaliskuuta 2014 klo 07:02 kirjoittanut gemma »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2211 : 26. Maaliskuuta 2014 klo 19:11 »
  • Tykkää (0)

• Itsekin olen aina pitänyt vuokralla asumista jotenkin helpompana vaihtoehtona. Etenkin kun katsoo omistusasuntojen hintoja! Jos täällä pk-seudulla aikoo itselleen oman asunnon hankkia jostain muualta kuin räkäisimmästä lähiöstä, niin joutuu kyllä aika moisen asuntolainan ottamaan. Ainakaan ei millään opiskelijabudjetilla ole siihen mahdollisuuksia! Ja kuten gemma jo kirjoittelikin, niin tulevaisuus on erittäin epävarma. Etenkin näinä talouskriisien aikoina. Ja jos ei ole mitään varsinaista uraa, niin on aika paha alkaa mitään lainoja ottamaan.

Ja vuokrakämpästä voi muuttaa helposti pois. Omistusasunnon myynti, etenkin jos kyseessä on vanhempi asunto/talo, voi olla aika hankalaa. Ja kahden asunnon loukkoon ei pidä tippua.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2212 : 26. Maaliskuuta 2014 klo 20:25 »
  • Tykkää (0)

• Mitenköhän veneet, pystyykö niissä asumaan hyiseen aikaan?

En ole asiantuntija, mutta ainakin ne pitää nostaa maalle jäiden tultua.
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2213 : 26. Maaliskuuta 2014 klo 23:58 »
  • Tykkää (1)

• Rähmä, siihen tarviikin sitten varmaan oman tontin sun muuta. Ehkä meen suosiolla sen veneen alle  :blank:
    Onko teikän pakko mennä minnekkää lähellekkää venneitä?
    Kirjattu

auringonlapsi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2214 : 27. Maaliskuuta 2014 klo 12:00 »
  • Tykkää (0)

• Eilen.. Ja tänään.. Eräs hyvin läheinen ihminen purkasi omia ongelmiaan minuun ilman syytä.. Samoin nähtävästi kaupan kassa jolle yritin hymyillä, mutta en saanut edes tervehdystä. Tuli tosi ikävä olo. Näinkö kaukana ihmiset ovat todellisesta rauhan ja rakkaudellisuuden luonteestaan.. Koen empatiaa silti heitä kohtaan koska heillä on huono olla.. Yritän nyt säilyttää oman sisäisen tyyneyden. Pienet päiväunet ja meditaatio auttaa kummasti :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2215 : 27. Maaliskuuta 2014 klo 16:22 »
  • Tykkää (0)

• Eilen.. Ja tänään.. Eräs hyvin läheinen ihminen purkasi omia ongelmiaan minuun ilman syytä.. Samoin nähtävästi kaupan kassa jolle yritin hymyillä, mutta en saanut edes tervehdystä. Tuli tosi ikävä olo. Näinkö kaukana ihmiset ovat todellisesta rauhan ja rakkaudellisuuden luonteestaan.. Koen empatiaa silti heitä kohtaan koska heillä on huono olla.. Yritän nyt säilyttää oman sisäisen tyyneyden. Pienet päiväunet ja meditaatio auttaa kummasti :)

Ei ihmiset juu kovin usein vaikuta ajattelevan minkälaisen kuvan antavat itsestään muille... Mutta turha siitä on välittää liikaa, jokaisella on omat ongelmansa. Ei ne liity välttämättä mitenkään suhun tai ole sun syytäsi.
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2216 : 27. Maaliskuuta 2014 klo 18:39 »

Joo mäkin oon huomannu, ettei ystävällisyydelle saa aina vastakaikua. Yritän silloin aatella jonkinasteisella ymmärryksellä, että tällä ihmisellä on varmaan paha olla.. Voihan olla huolia, sairauksia tai kipuja. On vaikee hymyillä, jos on esim joku hermosärkykipu tms.
    Osa ihmisistä on kyllä toivottomiakin. Siis näkemään missään mitään hyvää. Tämmöstä raivoa näkee liikenteessä ja muuallakin silloin tällöin... Lohtuni on se, että joudun olemaan tällaisen seurassa vain hetken ja hän itse kiehuu sapessaan ehkä 24/7. Asiathan ei vaan mene aina mukavasti. Jos pystyy kannattaa jättää tommonen omaan arvoonsa, eikä tosiaan ottaa henkilökohtaisesti. :)
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2217 : 27. Maaliskuuta 2014 klo 21:13 »
  • Tykkää (0)

• Eilen.. Ja tänään.. Eräs hyvin läheinen ihminen purkasi omia ongelmiaan minuun ilman syytä.. Samoin nähtävästi kaupan kassa jolle yritin hymyillä, mutta en saanut edes tervehdystä. Tuli tosi ikävä olo. Näinkö kaukana ihmiset ovat todellisesta rauhan ja rakkaudellisuuden luonteestaan..

Tätä tulee mietittyä varsin monesti. Itse kuljen paikallisliikenteen busseilla lähes päivittäin ja ei voi kuin päätään pyöritellä, kun katsoo kuinka ihmiset ( no ei tietenkään kaikki) niissä käyttäytyy. Miten niin yksinkertainen asia kuin tervehtiminen ei onnistu. Pahimpia ovat juurikin ehkä yläasteikäiset, mutta kyllä siellä löytyy ihan eläkeikäluokan ihmisiä, jotka painelevat bussiin ovesta sanomatta sanaakaan. Ei vaan ymmärrä. Omassa työssäni kaupan alalla kohtaan paljon erilaisia ihmisiä koko ajan. Sieläkin huomaa kuinka joillekin ihan alkeelliset  käytöstavat ovat vieraita.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2218 : 27. Maaliskuuta 2014 klo 21:40 »
  • Tykkää (0)

• Tätä tulee mietittyä varsin monesti. Itse kuljen paikallisliikenteen busseilla lähes päivittäin ja ei voi kuin päätään pyöritellä, kun katsoo kuinka ihmiset ( no ei tietenkään kaikki) niissä käyttäytyy. Miten niin yksinkertainen asia kuin tervehtiminen ei onnistu. Pahimpia ovat juurikin ehkä yläasteikäiset, mutta kyllä siellä löytyy ihan eläkeikäluokan ihmisiä, jotka painelevat bussiin ovesta sanomatta sanaakaan. Ei vaan ymmärrä. Omassa työssäni kaupan alalla kohtaan paljon erilaisia ihmisiä koko ajan. Sieläkin huomaa kuinka joillekin ihan alkeelliset  käytöstavat ovat vieraita.

En tervehdi useasti bussissa kuljettajaa. Joskus olen niin omissa ajatuksissani, että menen lukkoon jos vaikkapa kuljettaja tervehtii minua. Toisinaan se taas johtuu siitä, että olen epävarma itsestäni. Tiedän että tämä voidaan kokea töykeänä, mutta itse en toisaalta koe velvollisuudekseni tervehtiä, jos niin en halua tehdä. Pidän suurena rikkautena sitä, ettei minun tarvitse tervehtiä, jos niin en halua tehdä. :) Ja sallin sen myös muille.

Ihmisten välinen kommunikaatio on niin suuria aukkoja täynnä, että väärinkäsitykset ovat väistämättä arkipäivää. Itselleni saattaisi tästä tulla ikävä olo, mutta toisaalta se haihtuisi nopeasti, sillä tietäisin, ettei minulla ole aavistukaan siitä todellisesta syystä, miksei ihminen tervehdi. Minulla on vain mieleni muodostama arvaus, ja tämä arvaus kertoo enemmän mielestäni, kuin siitä millainen todellisuus on.
    « Viimeksi muokattu: 27. Maaliskuuta 2014 klo 21:42 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2219 : 01. Huhtikuuta 2014 klo 10:49 »
  • Tykkää (0)

• Mie tervehdin bussikuskia ja kerrostalonaapureita. Vähän aikaa sitten aloin katsoa kaupan myyjiä silmiin.

Pieniä juttuja, mutta ne muutkin on ihmisiä ja heidätkin on hyvä huomioida. Siitä tulee itsellekin hyvä olo, kun on tuollainen hetken "yhteys" muihin.

(Oon myös alkanut "sosiaalisena kokeiluna" katsomaan ihmisiä enemmän silmiin. Erittäin tehokasta. Kannattaa kokeilla ;) )

:sydamia
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3