Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 161

kirkasmieli

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2400 : 22. Elokuuta 2014 klo 17:50 »
  • Tykkää (2)

• Ehkäpä vanhojen rakenteiden tarvitsee romahtaa, jotta uutta syntyisi tilalle.

Minusta "hallittu romahtaminen" on täysin mahdollista. Riippuu pitkälti eliitin halukkuudesta alkaa välittämään myös planeetan köyhimmistä. Esimerkiksi Giving Pledge -projekti (http://givingpledge.org/) viittaisi siihen että kaikki ökyrikkaat eivät ehkä ajattele ainoastaan omaa napaansa ja "suvun rikkauksia" vaan osa aidosti välittäisi muistakin ihmisistä.

Aika näyttää miten käy, minun mielestä ainoa järkevä vaihtoehto on pyrkiä toimimaan esimerkkinä ajaen rauhan asiaa eikä lietsoa väkivaltaa tai epätoivoa mihinkään suuntaan.. Edellisen kerran hipit jyrättiin valtaisan propagandakoneiston turvin, mutta nykyään sosiaalisen median maailmassa yksipuolinen propaganda on hankalaa tai jopa mahdotonta toteuttaa - ainakaan ilman että ihmiset tietäisivät sen olemassaolosta.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2401 : 22. Elokuuta 2014 klo 17:55 »
  • Tykkää (0)

• Aika näyttää miten käy, minun mielestä ainoa järkevä vaihtoehto on pyrkiä toimimaan esimerkkinä ajaen rauhan asiaa eikä lietsoa väkivaltaa tai epätoivoa mihinkään suuntaan..

Tässä olen samoilla linjoilla.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2402 : 22. Elokuuta 2014 klo 20:07 »
  • Tykkää (0)

• Minusta romahdus on välttämätöntä uutta aikakautta silmälläpitäen. Tämä nykysysteemi on aika monella tapaa epäonnistunut ja palvelee vain tiettyjä tahoja. Jotenkin minua ei edes hirveästi huoleta ajatus siitä, että minun pitäisi kuolla ennenkuin uusi tietoisuus syntyy. Olisi se tietty hienoa, että jo tämän inkarnaation aikana pääsisi kokemaan uuden aikakauden.

Kysymys menee näin: haluatko lähteä mukaan negatiivisuushypeen ja positiivisuuden jakamiseen? Maailma saattaa hyvinkin päätyä vielä surkeaan jamaan, mutta oma suhtautumisemme ratkaisee. Vaivummeko epätoivoon vai yritämmekö pitää toivoa yllä samanhenkisten ihmisen kanssa? Voimme joko yrittää taistella virtaa vastaan tai antaa sen kuljettaa meitä kohti parempia paikkoja ja aikoja. Minusta jonkinlaisen valtavan kollektiivinen henkinen herääminen on nyt tulossa, (r)evoluutio.
    Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2403 : 22. Elokuuta 2014 klo 20:35 »
  • Tykkää (0)

• Minusta romahdus on välttämätöntä uutta aikakautta silmälläpitäen.

Kysymys kuuluukin että mitä tämä romahdus tapahtuessaan pitää sisällään? totaalinen anarkia ja sekasorto jossa ihmiset tappavat toisiaan kyselemättä? zombi-invaasio, jääkausi, ikuinen pimeys vai jopa maailmanloppu?

Ei välttämättä.

En keksi miksei pelkkä rahapolitiikan muutos (kapitalismin aikakauden päättyminen) voisi muuttaa koko tulevaisuutta. Ei sekään demokraattisessa euroopassa tarvitse kuin enemmistön halun muutokseen - maltillisesti tapahtuen pareissa vaaleissa peräkkäin, mutta jopa viikoissa tai päivissä jos vaan ihmiset niin haluavat (vrt. ranskan suuri vallankumous). Romahdus toki jossakin mielessä tämäkin - mutta tässä tapauksessa se vaikuttaisi eniten ökyrikkaisiin "ylimpien kastien ihmisiin", jolloin valtaosa ihmisistä voisi kuitenkin olla jopa mielissään "romahtamisesta". Ja eiköhän nämä entiset ökyrikkaatkin uuteen, tasavertaiseen asemaansa nopeasti tottuisi - jos ei muuta mahdollisuutta ole!
    « Viimeksi muokattu: 22. Elokuuta 2014 klo 20:37 kirjoittanut kirkasmieli »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2404 : 22. Elokuuta 2014 klo 22:00 »
  • Tykkää (0)

• Minusta "hallittu romahtaminen" on täysin mahdollista. Riippuu pitkälti eliitin halukkuudesta alkaa välittämään myös planeetan köyhimmistä. Esimerkiksi Giving Pledge -projekti (http://givingpledge.org/) viittaisi siihen että kaikki ökyrikkaat eivät ehkä ajattele ainoastaan omaa napaansa ja "suvun rikkauksia" vaan osa aidosti välittäisi muistakin ihmisistä.

Juuri tuo on se ongelma. Eliitti ei tule koskaan luopumaan vapaaehtoisesti vallastaan ja järjestyksestä joka ylläpitää heidän asemiaan. Jotain poikkeuksia toki on, mutta pääasiassa kerran valtaa ja rahaa saanut ihminen ei niistä luovu. Tämän vuoksi on oletettavaa että pitkään asemissaan ollut valta- ja rahaeliitti alkaa vastustaa demokratiaa ja hiljalleen pyrkii rajoittamaan sen toteutumista. Nykyisessä talouspolitiikassa on juuri nähtävillä merkkejä siitä; kansalaiset joutuvat maksamaan pankkien tekemistä virheistä.

Ja tässä muuten kiinnostava video hyväntekeväisyyteen liittyen:

https://www.youtube.com/watch?v=hpAMbpQ8J7g
    « Viimeksi muokattu: 22. Elokuuta 2014 klo 22:06 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2405 : 22. Elokuuta 2014 klo 23:56 »
  • Tykkää (0)

• Kysymys kuuluukin että mitä tämä romahdus tapahtuessaan pitää sisällään? totaalinen anarkia ja sekasorto jossa ihmiset tappavat toisiaan kyselemättä? zombi-invaasio, jääkausi, ikuinen pimeys vai jopa maailmanloppu?

Luultavasti riippuu paljon ihmisten tietoisuuden tasosta, osa valitsee kaaoksen ja osa harmonian. En ole varma, mutta näkisin, että tuollaisissa kyläyhteisöissä on jonkinlainen tulevaisuus. Haluaisin uskoa, että kaikki ihmiset olisivat kykeneväisiä siirtymään kiltisti toistensa rakastamiseen ja auttamiseen, mutta eihän se taida niin yksinkertaista olla. Ahneus on myös vakavan luokan sairaus. Jakaminen ja yhteistyö ovat avaimet harmoniseen yhteiseloon, mutta jokaisen tulisi haluta sitä. Tulevaisuus on epävarma, mutta en silti näe syytä huoleen. Ei vaan kannata vaipua epätoivoon. Henkilökohtaisesti uskon siihen, että meitä johdatetaan kyllä oikeille teille.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2406 : 30. Elokuuta 2014 klo 11:35 »
  • Tykkää (1)

• Avoimen yliopiston opinnot alkoivat viime viikolla! Nyt taas on tekemistä paljon, tavoitteena on lukuvuoden aikana opiskella kahden aineen (kirjallisuustiede ja kulttuurihistoria) perusopinnot ja joitakin kielten ja filosofian kursseja. Ensi viikolla alkaa tunnit ja luennot. Mutta on kyllä vaan hyvä juttu, toimettomuus saa mut vaan hermostuneeksi ja ahdistuneeksi. Ehkä musta nyt tulee joku hirveä työnarkomaani! :D Mutta vaikuttaa kyllä avoin yliopisto kivalta, oon jo nyt tavannut paljon uusia kavereita. Eiköhän ole ihan hauska syksy, talvi ja kevät edessä :)

Ja asiasta toiseen... Oon jotenkin tullut siihen tulokseen että tärkeintä on elämässä keskittyä kulloiseenkin hetkeen. Ei pidä murehtia liikaa huomisesta tai tulevasta. Jos tulee 3.maailmansota tai muu katastrofi, niin sitten hitto vie tulkoon! Se on sitten sen ajan murhe. Toki kaikenlainen aktivismi hyvien asioiden puolesta on silti suotavaa! Mutta turha murehtia liikaa. Mikä tapahtuu, tapahtuu ja loppujen lopuksi yksittäisellä ihmisellä ei ole valtaa kuin itseensä. Ja hyvä niin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2407 : 30. Elokuuta 2014 klo 16:24 »
  • Tykkää (0)

• Avoimen yliopiston opinnot alkoivat viime viikolla! ...
    Ja asiasta toiseen... Oon jotenkin tullut siihen tulokseen että tärkeintä on elämässä keskittyä kulloiseenkin hetkeen. Ei pidä murehtia liikaa huomisesta tai tulevasta. Jos tulee 3.maailmansota tai muu katastrofi, niin sitten hitto vie tulkoon! Se on sitten sen ajan murhe. Toki kaikenlainen aktivismi hyvien asioiden puolesta on silti suotavaa! Mutta turha murehtia liikaa. Mikä tapahtuu, tapahtuu ja loppujen lopuksi yksittäisellä ihmisellä ei ole valtaa kuin itseensä. Ja hyvä niin.
    Hyvä juttu! Kuulostaa tosiaan siltä, että toimettomuus ei sovi sulle. ;)
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2408 : 20. Syyskuuta 2014 klo 14:16 »

Sadonkorjuuhommia. Viime viikolla äidin kanssa kerättiin ja vietiin mehupuristamoon 100kg omenoita, joista tuli tuoremehua 78 litraa, jotka pakastettiin. Nyt on kerätty marja-aroniaa, joka on varsin satoisa. Viedään ne semmoseen puristamoon, jossa lisätään sokeria, kuumennetaan ja pakataan hanapakkauksiin. Semmosiin 3 litran laatikoihin, missä viinejäkin myydään. Tavoite on n12 ämpärillistä marjoja vähintään, 4 jo kerätty. Kivaa; käytännössä luomulaatuisia mehuja, kun viittii nähdä vaivaa. Puristus toki maksaa... mut ei paha. Omenamehupuristus oli 65e.
    Syksy on mukavaa aikaa; ei liian kuumaa, satoa kypsyy ja luonnossa on mukava maatumisen tuoksu. Kaksi joutsenta lensi talon yli ja kurkiaura. Vanha koululainen nostaa sielussä päätään; on tunne kuin pitäis hankkia uusi reppu ja lenkkarit... Ja aloittaa kaikkea uutta... Syksy! :)
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2409 : 15. Lokakuuta 2014 klo 13:28 »

Muutama hiutale tuli jo lunta ja lämpötila aika lähellä nollaa. Toivon, että ehdin viikonloppuna vielä istuttaa talvivalkosipulin itusilmut maahan vanhempien luona. Täytyy vielä tutkia ohjeita.. Varsinainen valkosipuli sato tulee syksyllä 2016, jos kaikki onnistuu. :)

Ihminen on tietysti usein liian kiinni omissa ongelmissaan, ei osaa suhteuttaa niitä muuhun maailmaan. Tietysti, kun ne on lähimpänä itseä ja sielua. Asiat on lopulta kuitenkin niin hyvin.. Olen tuntenut kiitollisuutta elämästä. Joku tekee tälläkin hetkellä kuolemaa jossakin, joku on menettänyt läheisen, joku on halvaantunut onnettomuudessa jne... Mä pystyn liikkumaan ja elämään... Kävelen ja värikkäät lehdet kahisee jaloissa... Mulla oottaa  soijakermalla höystetty kukkakaalikeitto... Mielenkiintoinen kirja on kesken...

Vaikeuksia kokee jokainen. Mulla vaan melankolinen perusluonne saa ne näyttäytymään vuoren kokosina. Eikä missään tule olemaan semmosta paikkaa, ihmistä tai elämää, joka tarjoaisi absoluuttisen onnellisuuden, että ihan koko ajan ois huippua... Ainakaan mun tapauksessa, koska mielenlaatuni on mikä on.
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #2410 : 21. Lokakuuta 2014 klo 23:42 »

Tänään ajattelin kaipaavani perinteisen sosiaalisen median sijaan foorumia, jolle voisi raapustella jotain elämän pienistä ja isoista iloista, ilman että täytyy hukuttautua maailmantuskaan, jota nuo mainitsemani sosiaaliset mediat ovat täynnä... Sitten muistin pitkästä aikaa tällaisen foorumin olleen joskus, rekisteröidyin tänne ja – päädyin huomaamaan, että ihan samaa maailmantuskaahan tämäkin foorumi on nykyään täynnä.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2411 : 22. Lokakuuta 2014 klo 07:26 »
  • Tykkää (0)

• Tänään ajattelin kaipaavani perinteisen sosiaalisen median sijaan foorumia, jolle voisi raapustella jotain elämän pienistä ja isoista iloista, ilman että täytyy hukuttautua maailmantuskaan, jota nuo mainitsemani sosiaaliset mediat ovat täynnä... Sitten muistin pitkästä aikaa tällaisen foorumin olleen joskus, rekisteröidyin tänne ja – päädyin huomaamaan, että ihan samaa maailmantuskaahan tämäkin foorumi on nykyään täynnä.
    Tervetuloa tuskaisten pariin;)

Olet kyllä oikeassa, maailmantuska/cabal/archonit/ego/saatana on kietonut lonkeronsa kaikkialle - koska se elää pelosta. On kuitenkin itsestä kiinni, kuinka siihen suhtautuu. Antaako periksi pimeydelle, vai koittaako tehdä asioille jotain.

Mä näen nykyhipin tehtäväksi enemmänkin olla rauhan, rakkauden ja kestävän kehityksen airut. Mutta nykyihmiselle kannattaa puhua sillä kielellä mitä se ymmärtää. 60-luvun hippeilymalli ei juuri johtanut muuhun kuin psykedeelien totaaliseen kriminalisointiin, noin kärjistetysti.

:sydamia

Ja toisaalta, ei millään foorumilla tarvitse lukea sitä  mitä ei huvita.
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #2412 : 22. Lokakuuta 2014 klo 10:22 »

On kuitenkin itsestä kiinni, kuinka siihen suhtautuu. Antaako periksi pimeydelle, vai koittaako tehdä asioille jotain.

Kiitän kommentista! Oma ongelmani on juuri siinä että olen yrittänyt aivan kauheasti tehdä asioille jotain. Ja kun en ole saanut mitään aikaan vaan enemmänkin ihmisten tunnelmat kääntymään itseäni vastaan, olen käsittänyt ettei tämä tie johda mihinkään. Siis minun kohdallani, toisilla joilla on enemmän sitä kuuluisaa auktoriteettia, voi asiat olla toisin.
    Sieluni voi paljon paremmin, jos levitän aurinkoja ja kukkasia ja elän niiden täyttämässä maailmassa, kuin jos maailmani on sitä ison pahan rahan valtaa ja sotakoneistojen uhkaa ja median valheita, mitä todennäköisimmin näen jos kriittisin silmin tätä ihmisten maailmaa katson.
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #2413 : 22. Lokakuuta 2014 klo 13:05 »

Maailmantuskaa somessa! Minusta taas tuntuu että somessa kaikki, paitsi eräs väliamerikkalainen yksinhuoltajaäiti levittävät vain autuista ja positiivista kuvaa elämästään ja maailmasta. Nykyään ajattelen paljon mitä kirjoitan, ennen en tehnyt niin. Enimmäkseen olen kirjoittelematta, mutta koska en voi puhua asioista joista olen kiinnostunut lähipiirilleni enkä puhu paljon vieraille ihmisille, koen tarpeekseni lukea ja joskus kirjoitella tällaisessa paikassa, kokeakseni olevani vapaampi.

Olen tosin saanut negatiivista palautetta jo aiemmin.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2414 : 22. Lokakuuta 2014 klo 16:16 »
  • Tykkää (0)

• Mun some on vahvasti jakautunut kolmeen ksaan. On niitä ajattelijoita, jotka myös linkkaa vääryyksiä, sitten turhanpäiväistelijöitä ja ehdoton enemmistö on harmaata massaa, jonka olemassaoloa ei edes huomaa, koska vain stalkkaavat muiden sanomisia.

Itse kuulun osastoon "kissakuvia ja epäkohtia" - eli pyrin postaamaan kaikkea mitä mielessä liikkuu. Muistaen kuitenkin sen, että mun kummatkin pomot on fabokavereja... :D
    Kirjattu