Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 163

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: Tänään
« Vastaus #2430 : 28. Marraskuuta 2014 klo 19:44 »
  • Tykkää (2)

• Sattumaako?

shakti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2431 : 29. Marraskuuta 2014 klo 12:14 »
  • Tykkää (2)

• Olen niin onnellinen että tuo lakialoite meni läpi, ihan itku pääsi. Rakkaus voittaa  :ow
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2432 : 30. Marraskuuta 2014 klo 12:55 »
  • Tykkää (1)

• Tuostakin saa kiittää meitä kansalaisia.
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2433 : 16. Joulukuuta 2014 klo 13:15 »

Aurinko vähän pilkistää pilvien takaa. Nukuin pitkään ja join kahvia ja porkkana-punajuuri-inkiväärimehua. Mietin taas ja oon miettiny usein, että mä olen tavallaan "tarpeeton" yhteiskunnalle.. Jotenkin se on vapauttavaa. Kaikki vaan pyörii ilman mua; lähikauppa aukeaa, lumet aurataan jne. Mua ei ooteta missään. Oon tietty erinäisissä rekistereissä, mutta silti oon jotenkin näkymätön ja tää tilanne sopii mulle paremmin kuin hyvin. Ilmeisesti olen siis syrjäytynyt! ;)
    Kirjattu

Joosef

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2434 : 19. Joulukuuta 2014 klo 22:05 »
  • Tykkää (1)

• Tavallinen, vähän tylsä työpäivä ohi. Onneksi joululoma alkoi ja saa taas nukkua aamulla pitkään! Olen lähes koko ikäni lenkkeillyt, tosin viime vuosina aika vähän erinäisten jalkakipujen takia. Tuntuu kuitenkin aina vaan paremmalta ja lenkin jälkeen on ihanan rela olo. Juoksen shortseissa ja vähän tilanteen mukaan hihattomassa T-paidassa ja se tuntuu erityisen kivalta viileässä ilmassa.

Laitan tähän linkkinä iki-ihanan biisin, Jefferson Airplanen "Today"
    https://www.youtube.com/watch?v=d34i_my15gk
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #2435 : 20. Joulukuuta 2014 klo 01:21 »

Laitan tähän linkkinä iki-ihanan biisin, Jefferson Airplanen "Today"
    on muuten aivan hirmuisen mahtava piisi! Ainoa, jota voi suositella samoissa mitoissa kuin Somebody to Love.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2436 : 20. Joulukuuta 2014 klo 15:35 »
  • Tykkää (0)

• Vähän huvittuneena oon lukenut ihmisten jouluvalmistelupäivityksiä. Itse kun olen viettämässä joulun yksin ja aika minimalistisesti.

En ole oikein perinnejuhlaihminen. Samat jutut tehdään joka vuosi... Enemmän pidän vapaamuotoisemmista bileistä yms.

Kauneimmissa joululauluissa kävin (oli todella toimivaa) ja äsken virittelin ikkunan ympärille kirpparilta joskus löytyneen vihreän valokaapelin. Se on vähän kuin jouluvalo, mutta aion kyllä käyttää sitä muulloinkin.

Yksi kortti on tullut ja vanhemmilta paketti. Yhden lahjan oon ostanut, se menee vanhemmille, en ole tosin postittamassa sitä vaan annan sen vanhemmilleni kunhan tapaamme fyysisesti (vaikka sitten joulun jälkeen). Kolme korttia tuli lähetettyä.

Jouluaattona varmaankin syön jotain tavallisesta "hienompaa" (salaattia + soijanakkeja on aika hyvä vaihtoehto), avaan lahjan/lahjat ja käyn illalla kirkossa.
    « Viimeksi muokattu: 20. Joulukuuta 2014 klo 15:37 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2437 : 20. Joulukuuta 2014 klo 16:23 »

mullakin joulu/jouluvalmistelut on ollu aika yksinkertaset; 5 joulukorttia postitin ja muutaman lahjan ostin. Kaverin kanssa menen glögille maanantaina ja sitten tiistaina vanhempien luokse... Isällä on muistisairaus ja tää/nää on viimesiä jouluja ehkä kun hän on tolpillaan.. On mennyt niin huonoksi aika nopiaan.

Mun haaveissa olis joskus viettää joulu ihan yksin.. Ja yksinkertasesti.. Lainais kirjastosta inspiroivaa lukemista, ostais jotain pientä extraa, mun kohdalla vaikka aurajuustoa ja suklaarasian. Keittäsin joulupuuron ja joisin (alkoholitonta) glögiä ja teetä.. Kattelisin ikkunasta ulos, kävisin pienillä kävelyillä, mietiskelisin kaikkea ja olisin vaan. Tietty jonain tulevana jouluna varmaan puolison kanssa tulee vietettyä lähes tommonen...

Monellehan yksinäisyys on ahdistavaakin, mutta voi se olla vapauttavaakin. Sun joulusuunnitelmat Hariel, kuulostaa tosi kivoille! Varmaan sulle tulee rauhallinen ja mukava joulu.  :sydamia
    Mulla varmaan on vähän hössötystäkin, kun äitini aina höösää ja sit tavallaan on pakkokin auttaa ja tehdä asiat, miten hän/he ne haluaa.. Mut varmaan ihan ok. Puulämmitteisen saunan löylyt, ehkä luminen maisema ja jotain syömisiä.  :)
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2438 : 20. Joulukuuta 2014 klo 16:33 »
  • Tykkää (0)

• ostais jotain pientä extraa, mun kohdalla vaikka aurajuustoa ja suklaarasian. 

Älä vaan sano, että yhdistät ne, olis takulla erikoisin sekoitus aikoihin  ;D
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2439 : 20. Joulukuuta 2014 klo 18:04 »

Älä vaan sano, että yhdistät ne, olis takulla erikoisin sekoitus aikoihin  ;D

No ei nyt sentään! ;) Noi vaan on (erikseen) mun pienet paheet, joita en kovin usein osta.. Jos jompaa kumpaa on kotona, olen kiusallisen tietoinen koko ajan niiden olemassaolosta, joka johtaa siihen, että syön koko aurajuustokolmion samana päivä tai liikaa suklaata ja sitten on varsin pirullinen olo... Keholle yllättävä suolapulssi lyö turvoksiin ja liiasta sokerista tulee mölli olo.. Mutta kaikella on hintansa.. :D
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2440 : 22. Joulukuuta 2014 klo 14:39 »
  • Tykkää (0)

• Kiva näin, viikonloppu hammaskolotusta potien, tänään aamulla sairaalan hammasosastolle "ensiapuun"-lopputuloksena leikattu/vedetty 2 viisaudenhammasta pois ja muutama purkki särkylääkettä. Toivottavasti alkaa paraneen.
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2441 : 22. Joulukuuta 2014 klo 16:58 »

Otan osaa Gabriel! Multa on poistettu 4 viisaudenhammasta ja 2 takahammasta ylhäältä. Mä oon parantunut aika nopeesti. Tietty saa alkuun varoa, ettei sinne koloon mene ruokaa ja on se muutenkin hankalaa.. Mutta karmaisevaa on se armoton rutina, kun leukaluuta vastan kammetaan hammasta irti... Tuntuu, että puoli päätä hajoaa... kipua ei niinkään mulla oo ollu, mutta se vääntäminen..  :o
    Mutta toisaalta, mä pelkään poraamista enemmän siltikin. Se jurina ja poran sirinä tekee hulluksi...
    Mutta hyvä kun sait asian hoitoon ennen pyhiä!  :)

Ostin muuten mate-pillin, bombillan, itselleni joululahjaksi! Siinähän on siivilä itsessään ja aion käyttää sitä maten lisäksi vihreän teenkin juomiseen.. Minusta ei ole liian kitkerää, vaikka lehdet likoaakin kauan kupissa. :)
    « Viimeksi muokattu: 22. Joulukuuta 2014 klo 17:23 kirjoittanut gemma »
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2442 : 22. Joulukuuta 2014 klo 20:30 »
  • Tykkää (0)

• Joo kaikenmaailman kauhutarinoita noista viisaudenhampaan poistoista on tullu kuultua. Joillakin vissiin on ottanut vähän koville. Itellä koko reissu meni vallan hyvin parissa tunnissa (röntgenkuvat,puudutus,poisto ja tikit) siitäkin osa meni odotellessa vuoroaan. Tiedä sitten sattuko vaan loistavat hoitajat / lääkärit kohdalle.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2443 : 22. Joulukuuta 2014 klo 21:51 »
  • Tykkää (1)

• ^
    ----

Tänään on taas vaihteeksi kuumetta, tuntuu että sairastun aina kun tulee loma :D
    Syötkö järkevästi ja monipuolisesti? Ravinto (ja lepo) on erittäin ratkaisevassa roolissa immuunipuolustuksen toiminnassa.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2444 : 23. Joulukuuta 2014 klo 14:58 »
  • Tykkää (1)

• Mjaa, itekin tulin pitkästä aikaa kipeäksi. Ihan jees, koska tavallaan vähän haaveilin samasta kuin gemma, yksin kotona jouluna ja omassa rauhassa. :D

Tänään on ollut harvinaisen hyvä, tai sitten vaan todella epähuono päivä   :D

Oon kelaillut vähän samoja juttuja kuin gemma. Vaikka lukio ei ole vielä ohi, mua on vähän stressannut, miten tulevaisuudessa työllistyn, kun korkeakoulutsydeemit ei hirveesti houkuta ja mieliduuneihini on kai aikamoinen tunku. Tarkemman ajattelun tuloksena tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei se nyt maailmaa kaada jos työttömäksi jään. Mulla on ainakin omien laskelmieni mukaan sen verran pienet menot, että selviäisin ihan hyvin toimeentulotuella. Aion kuitenkin pyrkiä kaikkiin semikivoihin töihin mistä ilmoitetaan ja hankkia jonkun iisibiisin koulutuksen, josta on ehkä apua työllistymisessä, koska olen saanut niin paljon hyvää tältä yhteiskunnalta, että tahdon antaa sille takaisin oman panokseni. Jos palkkatyötä ei heru, niin menen ainakin jotain vapaaehtoisjuttua tekemään :)
    Musta on aika jees, että olet todella pohtinut asiaa. Täydelliseen lopputulokseen ei ole tietenkään mahdollista päästä, mutta kun asiaa on miettinyt perinpohjaisesti, voi olla levollisin mielin. Sen on tehnyt mitä voinut, ja loppu on sitten muusta kuin itsestä kiinni.