Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 173

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2580 : 27. Kesäkuuta 2015 klo 12:12 »
  • Tykkää (0)

• Tänään aikaisin aamulla palasin Barcelonasta Helsinkiin. Oli kyllä upea matka ja ihastuin täysin kaupunkiin ja Kataloniaan :) Koko kaupungissa oli juuri oikeanlainen ja mielenkiintoinen tunnelma. Ehdottomasti hienoin suurkaupunki, missä olen ikinä käynyt! :) Tuli kyllä surullinen fiilis kun lentokone nousi Barcelonan lentokentältä...

Vaikka koko Espanja onkin viime aikoina ollut taloudellisesti ahtaalla ja nuorisotyöttömyys on korkea, niin jotenkin Barcelonan kaltaisissa kaupungeissa näkyy myös se taisteluhenki ja optimismi. Suomessa on aika pienet ongelmat Espanjaan nähden, mutta silti täällä ollaan jotenkin helvetin melankolisia ja masentuneita...Vaikuttaa siltä että kaikesta p*skasta huolimatta Etelä-Euroopassa osataan juhlia ja Barcelonan juhannusta, San Juania, vietettiin riehakkaissa tunnelmissa kaduilla ja kujilla :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2581 : 28. Kesäkuuta 2015 klo 11:44 »
  • Tykkää (0)

• Olen naureskellut omille palamisrajoille (hellou rintakehä vain..) ja katsellut kuvia eiliseltä.

Samalla myös taputellut itseäni selkään siitä, että jaksoin lähteä Helsinki Pride -tapahtumaan eilen ja tapasin paljon uusia ihmisiä. Ja pääsin puhumaan myös videopeleistä.  ;D
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #2582 : 28. Kesäkuuta 2015 klo 12:10 »

Jah, 2h auringosta nautittii kissan kanssa terassille ja nyt ei halua olla sisällä ollenkaan, joten eikun ulos, ulos!!
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2583 : 29. Kesäkuuta 2015 klo 23:06 »
  • Tykkää (0)

• No, jäin ilman opiskelupaikkaa...

Mutta en tiedä halusinko sitä edes oikeasti. Tuskinpa olisin saanut opiskelijana yliopistolla mitään olennaista aikaan, lähinnä minusta olisi tullut varmaan vain "ikuinen opiskelija", joka vuodesta toiseen vain bilettäisi ja nuokkuisi luennoilla. Ja ehkä joskus valmistuisi joksikin työttömäksi maisteriksi...

En tiedä vielä oikein mitä tehdä seuraavaksi. Työn hakeminen olisi varmaan järkevintä, siitä saisi rahaa elämiseen ja matkustamiseen. Haluan matkustella ja nähdä sekä kokea tätä maailmaa vielä kun se on mahdollista :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2584 : 30. Kesäkuuta 2015 klo 16:32 »
  • Tykkää (0)

• Jos olisin nuori ja sinkku, niin tekisin juuri noin Johnnyboy:)

Mä olen todella loman tarpeessa, viikko vielä. Sitten koitan tehdä mahdollisimman vähän yhtään mitään seuraavaan kolmeen viikkoon.
    Kirjattu

Marge

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2585 : 30. Kesäkuuta 2015 klo 18:28 »
  • Tykkää (0)

•  Tänään päivä alkoi vaatekaapin siivouksella. Päivällä soitin kitaraa, koska ulkona ukosti ja satoi kaatamalla vettä. Pari tuntia sitten teki mieli rueta rääkkäämään itseään ja zumbasin suunnilleen tunnin. Kävin viime vuonna oikeilla zumbatunneilla, mutta trumpettiharjoitukset veivät niin paljon ajastani että se sitten jäi. Onneksi kotona voi videoiden mukana ketkutella! ^^
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2586 : 30. Kesäkuuta 2015 klo 19:26 »
  • Tykkää (0)

• Musavideoprojektia tänään. :) Tai visuaaleja ehkäpä. Kerron tarkemmin kun on valmista.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2587 : 01. Heinäkuuta 2015 klo 09:59 »
  • Tykkää (1)

• Pääsin ammattikorkeaan ja varasin tänään huoneen kampuksen asuntolasta. Vähän jännittää, että mitä tuleman pitää, mutta vaikuttaa ihan, tai siis todella, hyvältä. Kesätöissä muutin mieleni opiskelusta, koska tajusin, että sitä kautta voi saada sellaisen työn, mikä tuntuu mielekkäältä ja ehkä jopa jopa miellyttävältä, ja ainakin paperilla tää ala vastaa noita kriteereitä. Ja ainahan sitä voi lopettaa, jos juttu ei tunnukaan omalta. Uskon kyllä, että luvassa on ihan kokemisen arvoinen kokemus, on jotenkin todella vahva mututuntuma sen suhteen. Odotan innolla syyslukukauden alkua.

Ihan kiva kuitenkin lomailla vielä pari kuukautta. Kesä on tähän mennessä ollut todella mukava, ja nyt töiden loputtua uskon sen jatkuvan samaan tahtiin, kun tekemisen lisäksi on myös aikaa tehdä sitä.
    Onnea! Saako kysyä mitä alaa alat opiskella?  Ja tosiaan, aina voi vaihtaa (vaikka tosin kyllä sen seuraavan koulun kanssa luultavavasti loppuu sitten opintotuki kesken. Näin kävi minulle kun vaihdoin kahden insinöörivuoden jälkeen taidekouluun. Kannatti ehdottomasti, mutta töitä oli pakko tehdä, että oli rahaa. Se ei tietenkään muutenkaan ole huono vaihtoehto.).
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2588 : 01. Heinäkuuta 2015 klo 19:41 »
  • Tykkää (0)

• Vaimo kysyi tänään, että miltä tuntuu, kun oon vuosia puhunut näistä riskeistä ihmisille, eikä ketään kiinnosta ja suurin osa vain vaihtaa puheenaihetta tai nauraa, että kaikki tappaa. Vastasin, että ei taimea voi syyttää siitä, että ei ole vielä puu. Olen oikeastaan vihainen vain päättäjille, jotka tietävät riskit, mutta eivät tee mitään. Se on mun tulkinnan mukaan pahuutta.

http://yle.fi/uutiset/ihmisessa_piilee_kemikaalicocktail__pojanpojalle_kasvaa_rinnat_ja_deodorantista_imeytyy_alumiinia/8114707
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2589 : 01. Heinäkuuta 2015 klo 20:38 »
  • Tykkää (2)

• Onnittelut Kurrelle.

Tässä taasen yksi näkökulma välivuoteen (välivuosiin):

http://www.hs.fi/elama/a1435720206629?ref=hs-art-luetuimmat-#6
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2590 : 02. Heinäkuuta 2015 klo 11:48 »
  • Tykkää (0)

• Olen nyt heinäkuun lomalla kuntouttavasta työtoiminnasta.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #2591 : 05. Heinäkuuta 2015 klo 19:17 »

Pari vkoa vielä ja toivottavasti saa hetken vetää henkeä loman nimissä sitten.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2592 : 05. Heinäkuuta 2015 klo 20:27 »
  • Tykkää (0)

• Onnee Kurre!

Itse joudun pitämään välivuoden, koska en päässyt haluamaani paikkaan. En kuitenkaan luovuta.

Asun nyt Porissa sinkkuna, eikä oo mitään hätää. Tykkään kovasti asua yksin ja nähdä kavereita milloin haluan. On hauska tavata uusiakin ihmisiä ilman pahaa omaa tuntoa siitä, että puoliso tulee heti mustasukkaiseksi. Huvittavaa vaan et jätin sen toukokuun puolessa välissä ja se päivitti jo kesäkuun 1. Facebookiin että se on uudessa parisuhteessa. Jotkut ihmiset vaan eivät vaan pysty olemaan ilman parisuhdetta. En ymmärrä sellaisia ihmisiä.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2593 : 06. Heinäkuuta 2015 klo 09:11 »
  • Tykkää (0)

• Jotkut ihmiset vaan eivät vaan pysty olemaan ilman parisuhdetta. En ymmärrä sellaisia ihmisiä.
    Toisaalta, miksi yksin oleminen olisi jotenkin reippaampaa? Jos kiva tyyppi tulee vastaan, niin miksi ei? (En tosin kiellä sitä, etteikö se uusi tyyppi luultavasti toimisi laastarina esim. tossa sun exän tapauksessa. Sille "uudelle" se ei ole kovin reilua, koska todennäköistä on, että kun haava on parantunut, vaihtuu laastari toiseen.)
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2594 : 06. Heinäkuuta 2015 klo 12:17 »
  • Tykkää (0)

• Toisaalta, miksi yksin oleminen olisi jotenkin reippaampaa? Jos kiva tyyppi tulee vastaan, niin miksi ei? (En tosin kiellä sitä, etteikö se uusi tyyppi luultavasti toimisi laastarina esim. tossa sun exän tapauksessa. Sille "uudelle" se ei ole kovin reilua, koska todennäköistä on, että kun haava on parantunut, vaihtuu laastari toiseen.)

Yksin oleminen olisi reippaampaa siksi, ettei käyttäisi toista ihmistä henkisesti hyväkseen paikatakseen jotain aukkoa omassa luonteessaan. Olen melko varma että tää uus on vaan samanlainen uhri mitä minäkin olin. Pian tämäkin ihmisparka huomaa että mies vaatii hänen huomionsa kokonaan itselleen. Hän ei saa nähdä kavereitaan ja sukulaisiaan ilman että mies hengittää mustasukkaisena niskassa ja murjottaa siitä ettei saa tarpeeksi rakkautta ja huomiota, koska nainen haluaa vain viettää aikaa joskus muidenkin ihmisten kanssa. Ei tää uus nainen oo laastari mulle. Se on laastari miehen vaurioituneelle luonteelle. Minäkin olin laastari hänen läheisriippuvaisuudelleen ja omistushaluisuudelleen. Tälle miehelle on ihan sama kenen kanssa seurustelee, kunhan vaan saa kaiken mahdollisen huomion. Hän tarvitsee seurustelukumppanin, tyydyttääkseen jotain synkkää tarvetta sisällään.

Ja jos ihminen ei pysty olemaan onnellinen yksin vaan on riippuvainen parisuhteesta, siitä useimmiten tulee ongelmia. On epätervettä että puoliso on toiselle koko elämänsisältö. Sellainen suhde vaan normaaleille ihmisille aiheuttaa tunteen että ajetaan nurkkaan. Tunteen että on kokonaan vastuussa kumppaninsa elämästä. Se on tosi raskas taakka kannettavana ja silloin on helposti manipuloitavissa. Kumppani käyttää sun empatiaa hyväkseen saadakseen haluamansa. Hän voi omistaa sinut.
    Kirjattu