Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 75

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #1110 : 10. Heinäkuuta 2012 klo 15:40 »
  • Tykkää (0)

• ^ Samaa huomiota tehnyt. Ei sillä että olisin itse toiminut jotenkin aktivoivasti täällä tai muuallakaan..
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1111 : 10. Heinäkuuta 2012 klo 17:55 »

^ Sinähän ilmiselvästi elät kesää. :) Eipä siinä, itse elän nyt mielelläni sellaista kesää, että parvekkeen ovesta tuulahtaa sisään leppeitä heinäkuun henkäyksiä ja itse syydän "love-peace-red-green-rock-soul-jazz-folk-anti-babylon revoluuutionnn!!!" -henkisiä postauksia nettipalstoille. >:D
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #1112 : 10. Heinäkuuta 2012 klo 22:08 »
  • Tykkää (0)

• Olen ollut aktiivinen hipeissä viime aikoina, mutta se ei ole näkynyt vaan tänne muiden käyttäjien puolelle vielä. :D Toivottavasti valmista tulee piakkoin nykysen työn alla olevan jutun kanssa niin pääsee kehittämään muita osa-alueita... Kun on niin kaunis ilmakin istua koneella näin lomaviikolla.
    « Viimeksi muokattu: 10. Heinäkuuta 2012 klo 22:14 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Nyyti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1113 : 11. Heinäkuuta 2012 klo 22:18 »
  • Tykkää (0)

• Leivoin pitkästä aikaa sämpylöitä. Maistuvat ja tuoksuvat aivan ihanalta, pitäisi varmaan leipoa useamminkin :)

En normaalisti katso tv:tä juuri ollenkaan, mutta tänään YLE:ltä tullut Mistä tulen: Dean, britti vai arabi? oli kyllä ehdottomasti katsomisen arvoinen. Tässä ohjelmassa nuori brittimies Dean palasi vanhempiensa (tai vanhempansa, en ole varma kun en nähnyt aivan alusta) synnyinmaahan Jemeniin. Ohjelma oli mielestäni mielenkiintoinen ja suht puolueettomasti kerrottu, ehdottomasti kannatti katsoa, vaikka se tekikin jonkin verran surulliseksi.
    Kirjattu

Aliisa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1114 : 12. Heinäkuuta 2012 klo 13:39 »
  • Tykkää (0)

• Hassua kyllä mutta tänään on vahvasti ollut sellainen tunne että haluaisin jo takaisin töihin...vielä on 4 viikkoa kesälomaa jäljellä.  :o
    Kirjattu
    "I am the master of my fate:
     I am the captain of my soul."

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1115 : 12. Heinäkuuta 2012 klo 14:46 »

^ Hih, minä en vieläkään halua takaisin töihin, vaikka olen ollut "lomalla" jo viime vuoden toukokuusta lähtien. ;)
    Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1116 : 16. Heinäkuuta 2012 klo 11:46 »
  • Tykkää (0)

• Ostin tänään ruokaa vähän yli viikoksi. Vielä sellaista terveellistä jota pitää mm. vähän valmistaa että saa maistuvaa apetta. Älyttömän paljon rahaa meni, mutta eipä kaduta kun huomenna on ihana aamiainen ja ah.  :sydamia

Kunpa se ruoka vaan olisi vähän halvempaa.  :-\
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #1117 : 17. Heinäkuuta 2012 klo 18:36 »
  • Tykkää (0)

• Kävin metsäretkellä. Tarkoituksenani oli käydä etsimässä kanttarelleja, mutta päädyinkin syömään vatsani täyteen metsämansikoita, mustikoita ja lakkoja. Terveellistä, puhdasta ja täysin luomua herkuttelua metsänhelmassa. :) Tuli myös todettua ettei kanttarelleja löytynyt..
    Kirjattu

Keijukainen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1118 : 18. Heinäkuuta 2012 klo 21:43 »
  • Tykkää (0)

• Tänään oli hyvä päivä vaikka taivaalta tulee vettä kun saavista kaatamalla. Päivään on mahtunut niin uusia tuttavuuksia ja hienoja keskusteluita kuin koiran kanssa kaatosateessa vesilätäköissä hyppimistä.  ;D
    Kirjattu
    "Halusin olla keijukainen. Tyttö, jota kukaan ei voinut omistaa, ei omaksi ottaa eikä unohtaa. Halusin olla luonnonraikas, hauraanvahva ja riippumaton. Enkä taakaksi kenellekään."
    -Manuela Bosco-

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1119 : 26. Heinäkuuta 2012 klo 17:25 »
  • Tykkää (0)

• Tänään pomo tarjosi vakituista työsopimusta. Vähän ahdistaa, koska tuntuu, et "mun koti ei oo täällä". Kun mieli palaa maalle & vapauteen, niin pistää miettimään että pitäiskö vai eikö...  ???

Toisaalta siitä vakisopparistakin voi irtisanoa ittensä, sit jos joskus elämä tuo jotain muuta tarjolle.   :)

Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1120 : 26. Heinäkuuta 2012 klo 18:06 »
  • Tykkää (0)

• Passaako kysyä millä alalla oot töissä ? Kaikkihan sulle kuitenkin sanoo, et otat sen työpaikan vastaan ilman muuta, kun nyt on niin "huonot ajat" ym ja että vakityötä on vaikee saada. Totta tuokin, mutta mikäli työsi on sellaista mistä et itse pidä ja paikka on sellainen missä et itse viihdy niin kuinka kauan meinaat siellä jaksaa ? Ja ovatko työtoverisi sellaisia joiden kanssa tulet hyvin toimeen ? Kaikki nuo kannatta miettiä muutamankin kerran.

Ihan omalta kohdalta voin kertoa esimerkin. itselle tuli nyt 10v täyteen alalla jonne menin kesätöihin (kun ei muutakaan ollut) vain yhdeksi kesäksi (tosin paikka ei ole enää sama, ala kylläkin) ja ei näitä hommia nyt pitänyt tosiaan näin kauaa tehdä. Alasta en oikeestaa pidä, työ on aika yksitoikkoista ja yksinkertaista. Ainoa asia mikä tällä hetkellä on jotakuin hyvin on työkaverit. Jos tämä asia ei olisi kunnossa olisin lähtenyt aikapäiviä sitten kiitään. Vuorotteluvapaallekin koitin viime syksynä, jotta olisi saanut miettiä asioita ja tulevia aikoja rauhassa, mutta työnantaja ei laskenut. Totesi vaan että ämmät pitää vuorotteluvapaita...

Arvaa vaan olenko monesti miettinyt lähteväni esim opiskeleen tai muihin hommiin ? Mutta kun on niin helkkarin saamaton ja kai se jonkin sortin pelkoakin on olevinaan, kun ei saa asioita rullaamaan eteenpäin. Tänä vuonna hommia on ollut onneksi niin rauhalliseen tahtiin etttei esim ylitöitä ole tarttenut tehdä tuntiakaan. Jonkin sortin päätöksen olen kuitenkin tehnyt (taas kerran) siitä että kävi miten kävi niin tämä on viiminen vuosi näissä hommissa. Jonkin verran on tullut säästeltyä euroja jotta pärjää sen tulevan 3 kk karenssin kun lopputiliä menee ottamaan. Eiköhän se nyt oikeesti toteudu. Sen jälkeen puhaltelen sohvalla hetken ja lataan akkuja toisenkin kerran ja mietin mitä sitä alkaisi tekemään kun kasvaa isoksi.

Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1121 : 26. Heinäkuuta 2012 klo 19:23 »
  • Tykkää (0)

• Passaa toki kysyä, mutta se mitä vastataan onkin eri juttu  ;D

No sanotaanko näin et ajelen työkseni autolla ja kuskaan tavavoita. Oon ollu tässä työssä jo -90 vuodesta asti, kuitenkin niin et 05-07 olin yksityisyrittäjänä ja sit palasin takas tähän työhön. Mulla on aina ollu vakisoppari tähän asti, mutta nyt muutin pari kk sitten uudelle paikkakunnalle ja oli vain määräaikainen työ tarjolla. No täälläpäin tällä alalla on iso vaihtuvuus, joten luotin siihen et jatkossakin töitä löytyy.  :)

Työkaverit on pääosin ihan jees väkeä - ne joiden kanssa ei niin hyvin synkkaa, pystyn välttämään melko hyvin.

Opiskellut olen -09 vuodesta alkaen uutta ammattia - valmistuin 01/11 ja aloin 08/11 opiskella uudestaan. Tämän ammatin perusjakso loppuu 2013 syksyllä ja sit vielä erikoistuminen päälle.

Nyt vaan on ollut ajatus irtautua vähitellen tuon leivänantajan palveluksesta ja siirtyä pikkuhiljaa näiden uusien hommien pariin. Tehdä töitä silloin kun huvittaa jne. Vielä kun löytyis paikka maalta missä vois vapaammin puuhailla näiden juttujeni parissa  ;)
    (eikä se paha asia ois jos siellä maalla asuis joku miespuoleinen hippikin mun kans)   :D
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #1122 : 21. Elokuuta 2012 klo 05:19 »
  • Tykkää (0)

• Jurppii. Koulun tiedotuksessa on pahoiteltu vuolaasti ettei lukujärjestystä saada lyötyä lukkoon ennen ET-tuntien järjestymistä. Sen verran vuolaasti ja tiheästi asiasta vanhemille tiedoteltu et vähän jo ihmetyttää. Joo arvatkaa vaan kenen jälkeläinen siellä aiheuttaa moista... Multa kyseltiin ja varmisteltiin et ihanko oikeasti halutaan noi tunnit lapselle järkättäväksi, on niin vaikeaa ja hankalaa ja voivoivoi. Nyt sit taksi hakee tyypin ti ja pe aamuisin 7.25... tunti alkaa siis kasilta, sen verran aikainen tuo haku saapi alakoululainen seistä vieraan koulun pihassa parikymmentä minuuttia ihmettelemässä...
    Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1123 : 21. Elokuuta 2012 klo 07:54 »
  • Tykkää (0)

• Mua ahdistaa niinkin typerä asia kuin se, että ennakkoon ostettu Särkänniemi-lippu saattaa jäädä käyttämättä. Mulle se 33e on todella suuri raha  :(
    Kirjattu

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #1124 : 23. Elokuuta 2012 klo 16:12 »

Hirveä helpotus. Samalla vähän katumustakin joukossa. Ihanat vanhemmat, jotka näkevät liikaa vaivaa lapsensa eteen, joka typeryyksiä vieläkin jaksaa järjestää. Hyvällä tuurilla asioiden pitäisi rauhoittua nytten, ja enemmän mielenrauhaa vähän kelle sattuu.
    Kirjattu