Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 137

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • Dianthus deltoides
Vs: Tänään
« Vastaus #2040 : 09. Syyskuuta 2013 klo 20:11 »
  • Tykkää (0)

• Hyvä ja tarpeellinen päätös, Johnnyboy. Aika karulta kyllä kuulosti juomisperäinen epilepsiakohtaus, tulee sellainen olo että älä hyvä mies riko itteäsi ja ruumistasi tuolla tavoin enää toista kertaa :(.
    Toivottavasti myös saat tukea korkin kiinni pysymiseen, yksin kun se ei yleensä onnistu vaikka ois miten hyvät ja vakaat aikeet :/. Kaveripiiristä kannattaa alkaa viettämään enemmän aikaa sellaisten kanssa, jotka eivät juo (tai voivat olla seuranasi juomatta vaikkeivat ihan absoluutisteja muuten olisikaan). Vähän turhankin monella sosiaaliset kuviotkin pyörivät kosteahkon bailaamisen ympärillä eikä muunlaista toimintaa kaveripiirissä osata :(.  ...AA:sta ei kaikki pidä lievän uskonnollisväritteisyyden takia, mutta kovin monia on auttanut ja siksi kyllä suosittelisin sopivan ryhmän etsimistä ja säännöllistä kokoontumisiin osallistumista.
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #2041 : 09. Syyskuuta 2013 klo 20:40 »

no on ollut varmaan helvetillinen kokemus, ja toipuminenkin kestää. Ehkä sä voit kokeilla ottaa jotain tarpeeks väkevää, mut eri vaikutuksilla tilalle. Kitkerät ashwagandha-, brahmi- ja neemjauheet veteen sekoitettuina voivat tehä 'miestä väkevämpää' ilman aivojen pehmenemistä.
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #2042 : 10. Syyskuuta 2013 klo 00:58 »

tänään on ollut hiljaista. hälyä on, mutta ajatukset ovat vähissä. ei tunnu tahtoa, joten antaa olla. olis mukavaa keksiä jokin juttu, mutta eihän sitä aina. värikkäitä lehtiä ja iloisia lätäköitä.
    Kirjattu

Tinka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Twitter
    « Vastaus #2043 : 10. Syyskuuta 2013 klo 08:30 »
  • Tykkää (0)

• Tänä yönä näin kivoja unia, jotka tosin unohdin melkein heti silmät avattuani. Pitää vissiin tehdä unisieppari. Lisäksi horoskooppi lupasi hyvää ja motivaation täytteistä päivää.
    Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #2044 : 10. Syyskuuta 2013 klo 09:51 »
  • Tykkää (0)

• Kohta alkaa olla laukut pakattu ja sitten olisi aika lähteä kohti Skotlantia, arkea ja opiskelua.
    Innolla odotan, vaikka ystäviä tulikin taas hyvästeltyä vähän itkuisissa merkeissä.
    Nyt ei muuta kuin tsemppaus reilun 12 tunnin reissuun. :)
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2045 : 10. Syyskuuta 2013 klo 17:03 »
  • Tykkää (0)

• ^ Skotlanti kuulostaa oikein hienolta.

Minne päin siellä?
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2046 : 10. Syyskuuta 2013 klo 18:25 »
  • Tykkää (0)

• Kohta alkaa olla laukut pakattu ja sitten olisi aika lähteä kohti Skotlantia, Nyt ei muuta kuin tsemppaus reilun 12 tunnin reissuun. :)

Millä sää sinne oikeen menet ? Ei kai sinne noin kauaa lennä ? Tai sitten on monta välilaskua.
    Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #2047 : 11. Syyskuuta 2013 klo 12:09 »
  • Tykkää (0)

• Brooks, Glasgowssa opiskelen talla hetkella. Kaupunkina ei siita kauneimmasta paasta, mutta kunhan katsoo vahan syvemmalle niin tunnelma on aika ainutlaatuinen. Ja kaunis maaseutu on lahella vahan joka puolella, kunhan jaksaa lahtea tutkimaan.
    Gabriel, ihan lentokoneella reissasin. Ensin meni kolmisen tuntia bussilla lentokentalle ja sitten valilasku Lontoossa. Reissuun meni loppujen lopuksi reilu 13 tuntia kun lennot oli myohassa. Heathrowlla vaihtaminen vie naurettavan kauan kaikkien turvallisuus proseduurien takia. :)

Nyt kuitenkin perilla ja seuraavaksi pitaisi kayda ruokakaupassa kun kaikki hyllyt huutaa tyhjyytta.
    Vetta sataa ja on kylma, tuntuu siis kotoisalta. :D
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2048 : 16. Syyskuuta 2013 klo 13:04 »
  • Tykkää (0)

• Löysin eilen savea ihan sattumalta (olin aiemmin miettinyt että pitäis jostain ettiä, ja sit ihan vahingossa löytyi kun olin metsässä). Mulla oli mukana vaan tuohiastia, joten jouduin uhrata sen savelle :D Olin hieman oudon näköinen kun kannoin tuohiastiaa kädessä (ja siinä oli jotain epämääräistä, siis savea). Siinä ku kaivelin sitä savea sieltä kepillä (heh, en halunnu liata käsiäni xd ku sit en ois voinu koskee mihinkään) niin siinä meni yks tyyppi ohi ja se katto mua silleen Ô__ô

Joo-o, vasta siinä vaiheessa tajusin että mulla ois ollu muovipussikin. JEE! Tai no oikeestaan mun kaverilla, mutta joo. Ja mä vielä kysyin siltä, että "Eikö sulla ois mitään astiaa tai pussia?".... "Ei."

Nyt se savi on odottamassa ku en tiiä mitä sille tekisin. Pilaantuuko se siel muovipussis? Ja mä oon lukenu tosta luonnonsaven käyttämisestä keramiikassa ja melkein kaikissa paikoissa sanotaan että pitää sekottaa saveen esim. hiekkaa tai muuta sellasta. Ja sanotaan että takassa/vastaavassa voi olla vaikee polttaa ja ne voi vaan mennä rikki siel. Mutta yhessä videossa vaan se tyyppi ottaa savea maasta, muovailee, vähä lisää vettä ja sit laittaa sen kuivumaan aurinkoon. Sitte se polttaa sen saunan kiukaassa (tai siis siel pesäs mihin laitetaan puut) ja siitä tuli oikein hyvä..

edit. tässä se video:
    Saviruukun teko Small | Large

Minkä takia kaikki sit sanoo muuta? :o

Ketoneilikka: Jep, tuon just luinkin. Siellä suositellaan sitä monimutkasempaa prosessia. En nyt tiiä mitä mun pitäis tehdä, ehkä mä sekotan jotain heinäsilppua siihen ja kokeilen polttaa saunan pesässä... sittenhän sen näkee.

Voiskohan hiiltä (nuotiosta syntynyttä, jauhettua) käyttää temperinä myös? (en osaa sanoo sitä suomeks)
    « Viimeksi muokattu: 18. Syyskuuta 2013 klo 17:07 kirjoittanut Sammakko »
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #2049 : 17. Syyskuuta 2013 klo 08:32 »
  • Tykkää (0)

• ^Kaupallinen savi ainakin kestää muovipussitettuna varsin hyvin, saattaa toki kuivua vähän, joten välillä pitää vilkaista ja kostuttaa. Luonnonsavesta en osaa oikein sanoa mitään. On kyllä kovasti kiinnostanut minuakin tuo luonnonsaven käyttö, mut mun läheltä löytyvä savi on etupäässä semmoista peltosavea eikä se oo käsittääkseni se helpoin aloittaa :/.
    Primitiivikeramiikasta, eli luonnonsavesta ja sen polttamistavoista jne löytyy ainakin tämmöinen oppipläjäys: http://oppimateriaalit.internetix.fi/fi/avoimet/7taide/keramiikka/index0.htm
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #2050 : 18. Syyskuuta 2013 klo 15:06 »
  • Tykkää (0)

• Päätin tässä, että vedän nyt 100 päivää ilman alkoholia, tupakkaa ja muita epäterveellisyyksiä. Kuntoilen ja syön paremmin ja terveellisemmin. :)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2051 : 18. Syyskuuta 2013 klo 18:02 »
  • Tykkää (0)

• Päätin tässä, että vedän nyt 100 päivää ilman alkoholia, tupakkaa ja muita epäterveellisyyksiä. Kuntoilen ja syön paremmin ja terveellisemmin. :)

:peukku

Onnea "uudelle elämälle". :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #2052 : 18. Syyskuuta 2013 klo 18:35 »
  • Tykkää (0)

• :peukku

Onnea "uudelle elämälle". :)

Heh jea kiitti! :)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2053 : 18. Syyskuuta 2013 klo 19:35 »
  • Tykkää (0)

Hyvä idea! :) Itsellä jäi alkoholi taakse, nyt ollut kohta 2 viikkoa kuivana. Tosin röökiä on alkanut kulua...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2054 : 18. Syyskuuta 2013 klo 20:25 »
  • Tykkää (0)

• Onnea munkin puolesta! :--) (en siis puhu munkista, vaan itsestäni. Pa dam tss!)

Mä sitten sain sen savijutun valmiiks. Tai no siis, vielä se pitää polttaa. Mua kyllä vähän mietitytti, oliko se edes savea - se ei ollut punertavaa eikä siniharmaata, vaan melko tummanharmaata. Se haisi märältä (esim. jos kuivaa kätensä pyyhkeeseen, joka on ollut ahkerassa käytössä, kädet haisee "märältä". Tai jos on kastellut kätensä sateessa). Mutta kai se on... En keksi mitä muuta se vois olla. Löysin sen metsästä sellasesta ihmeen pienestä vesialueesta - en oikein edes osaa sanoa, mikä se oli. Ei se ollu järvi, joki, puro, lähde... No, ehkä sitä vois sanoa lammeks, mutta se oli tosi pieni. Jos siihen olis menny uimaan, pää ja varpaat olis osunu niihin sen vesialueen "päihin". Se oli vähä niinku kuoppa, mut ei hirveen kuopalla. Siinä vedessä oli jotain ällöjä vihreitä kuplia pinnalla ja jotain ihme levän tapasta :s
    Siinä reunassa oli sit sitä minkä mä kuvittelen olevan savea.

Muovipussissa ollut savi oli yhä kosteaa, ja erottelin siitä ensiks suurimmat roskat. Sitte otin tuohiastiassa olleen (säilytin niitä leikkimökissä, molempia - siis muovipussia ja tuohiastiaa) saven ja se oli kuivunut - lisäsin siihen vettä ja sekotin siihen muovipussisaveen.

Savea tuli sit sellanen köntti, joka oli isompi kuin mun nyrkki (ei hirveesti isompi). Tein siitä ruukun, sellasen melko matalan. Ajattelin että voisin käyttää sitä morttelina. Kuulostaako ihan mahdottomalta? Tai sitten ihan astiana. Siihen vois vaikka kerätä kasveja ym.
    Sitten joskus aion tehä saviastioita, joita voin käyttää ruoanlaitossa :) Tuota pientä (ja ensimmäistä!) en ajatellut siihen käyttää.
    Toivotaan, ettei ruukku mee rikki kuivatuksessa/poltossa... Vein sen kuusen juurelle kuivumaan, aattelin et jos sataa niin se ei kastu. Korkeintaan pikkasen. Jos sataa paljon niin vien sen leikkimökkiin.
    Kirjattu