Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 150

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: Tänään
« Vastaus #2235 : 19. Huhtikuuta 2014 klo 08:13 »
  • Tykkää (1)

• Samaan tapaan kuin Konnallla ja Aurakkalla, jutut kuulostavat hyvin tutuilta. :) Ehkä on hyötyä, jos kerron miten asian ratkaisin:

Välillä henkinen spedeily ei ole tuntunut kiinnostavan yhtään, vaan on tullut sekoiltua ympäriinsä tehden sitä sun tätä. Jälkikäteen tarkasteltuna, se ei tunnu johtavan mihinkään. Siinä ei ole uutta tasoa, jonka jälkeen olisi jollakin tavalla tyytyväisempi tai onnellisempi kuin nyt. Tuntuu, että se polku ei vie pidemmälle.

Henkinen tallailu tuntuu johdattavan eteenpäin. Ainoa hankaluus siinä on ollut, että se ei aina kiinnosta, eikä sitä väkisin jaksa tehdä. Itselläni henkisen aiheen epäkiinnostavuus johtuu pitkälle siitä, että mieleni ajautuu pois henkisen kasvun ilmapiiristä. Sen sijaan, alan katsomaan hassuja tuupivideoita tai tekemään jotakin muuta. Innostun, ja hukun siihen olotilaan. Olen ymmärtänyt, että kuitenkin olen todella kiinnostunut myös henkisistä asioista, jos vain saan sopivia virikkeitä. Ja näitä virikkeitä saa sopivasta seurasta.

Niinpä tietoisesti, ehkä noin vuoden, olen rakentanut elämääni sellaiseksi, että joudun altistumaan henkisyydestä kiinnostuneille ihmisille ja asioille mitä enenevissä määrin. Näin en pääse koskaan liiaksi hukkumaan epäolennaiseen kuukausiksi, vaan vähintään nuo viikottaiset henkisyysmenot palauttavat ajatusmaailman, ainakin hetkeksi, olennaisen äärelle.

Nyt huomaan, että painopiste on muuttunut. Sen sijaan, että taistelisin sitä vastaan, että yritän pitää henkisyyden elämässäni, kiinnostuksenkohteeni on ennemminkin henkisissä jutuissa, kuin itseni viihdyttämisessä. Vaaka on kallistunut, ja nyt muut asiat tuntuvut vähemmän merkityksellisiltä.

Edelleen kaikenlaiset muut asiat myös kiinnostavat, mutta ne eivät kaappaa mukaansa samanlaisella intensiteetillä. Osittain myös siksi, että meditaation kautta omaa mieltään tuntuu paremmin hallitsevan impulssien edessä.

Ehkä suurin vaikeus itselläni on juuri ollut, miten suhtautua juurikin ihmissuhdekuvioihin, mistä Aurakaskin mainitsi. Mielestäni paras lähestymistapa tähän on, että tekee kun tekee valintoja, painaa mieleensä oman motivaation valinnan taustalla. Tämän jälkeen kun teon on tehnyt, tarkastelee jälkikäteen, tai siinä hetkessä, miltä tämän mukaan toimiminen tuntui. :) Ideana on, että alkaa hahmottamaan, millaiset ovat omien tekojensa vaikutukset ja seuraukset omaan ajattelu- ja tunnemaailmaan.

Tätä tarkoitin sillä, että ehkä nämä kaksi maailmaa voi yhdistää. Edelleen voi vaikkapa suhteilla neppailla haluamansa mukaan, mutta yrittää samaan aikaan tehdä muistiinpanoja siitä, miten omat valinnat vaikuttavat onnellisuuteen, ja miltä ne vaikuttavat jälkikäteen. Millaisten motiivien perusteella tehdyt ratkaisut tuntuvat jälkikäteen typeriltä? Entä mitkä järkeviltä?

...ja tästä syystä itselläni on noussut aiemmassa viestissäni mainitsema harmistus. :D Kun hieman paremmin ymmärtää, mikä on oleellista ja mikä ei, epäoleellisten asioiden tekeminen harmittaa enemmän. Mikä on mukava juttu! :)

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2236 : 21. Huhtikuuta 2014 klo 16:59 »
  • Tykkää (1)

• Täällä taas! :D

Ehkä mussa on vielä jokin pieni hippi jäljellä...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

aurakas

• Vieras
    « Vastaus #2237 : 21. Huhtikuuta 2014 klo 20:36 »

boisdo  O0
    « Viimeksi muokattu: 20. Kesäkuuta 2014 klo 20:13 kirjoittanut aurakas »
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #2238 : 24. Huhtikuuta 2014 klo 09:38 »

Ilmoittautui kesäyliopistoon Englantia lukemaan  :D
    Olisi helpompi sitten työskennellä ulkomailla kun on panostanut kunnolla kielen opiskeluun
    Kirjattu

jättietana

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2239 : 25. Huhtikuuta 2014 klo 03:27 »
  • Tykkää (0)

• Tänä yönä dramaattinen elämän ja kuoleman taisto pihalla, kun kettu ajoi jänistä takaa... Pupu katosi jahdin jälkeen yhtäkkiä niin nopeasti johonkin, ettei ehditty kissaa sanoa. Kettukin jäi ihan hölmistyneenä seisoskelemaan. Olin aika iloinen jänön puolesta... Hitsi että ovat nopeita otuksia!
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2240 : 27. Huhtikuuta 2014 klo 20:09 »
  • Tykkää (0)

• Oon alkanut enemmän tavoittelemaan sellaista terveellisistä elämäntavoista ja korkeasta värähtelytasosta tulevaa hyvää oloa. Sellaista kestävämpää hyvää oloa. Aiemmin ajattelin, että riittää jos värähtely on kohtalaisen hyvä ja sallin itselleni jonkin verran päihteitä, mässyjä yms. Saatoin ajoittain mennä matalemmillekin tasoille, koska sieltä kyllä pääsee takaisin ylös.

Tämä perustuu myös ajatukseen, että korkeammilla tasoilla vedän puoleeni ja luon elämääni parempia/positiivisempia asioita. Tarkoitus on myös vähentää kärsimystä.

Tämä projekti on edennyt erittäin hyvin. Elämässäni on tapahtunut enemmän ja parempia asioita. Kärsimyskin on hieman vähentynyt.

Osasyynä voi olla myös kevään tulo ja se, että korkeammalla värähtelytasolla tavallisetkin asiat tuntuvat paremmilta.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Dancinginthedark

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2241 : 28. Huhtikuuta 2014 klo 20:08 »
  • Tykkää (0)

• Mä tartten apua! Kamppailen täällä hupparin kanssa, jonka löysin kaapin perältä. Huppari kuuluu ihmiselle, joka liioittelematta repi mut kahtia. Niin onko mulla oikeus repiä toi huppari tai leikellä se palasiks ja sitten palauttaa se omistajalleen vai pitäiskö mun vaan kiltisti palauttaa se ehjänä ja hymyillen, niinkun mitään ei olis tapahtunu?  Jotenkin toi hupparin repiminen tuntuu väärältä tai siis se sotii mun arvoja ja normeja vastaan, mut silti mulla on tunne et se auttais. Jos joku viittis sanoo joo tai ei ni mä tottelen sitä täydellisesti.
     Tällästä tänään, mut onneks muuten maailma hymyilee! :) Toivottavasti se hymyilee teille muillekin!  :sydamia
    Ps. Taidan olla seonnu.  :o
    Kirjattu
    Dori me interimo

Konna

• Vieras
    « Vastaus #2242 : 28. Huhtikuuta 2014 klo 21:46 »

^Mitä jos heittäisit hupparin kiertoon, esim. UFF:in laatikkoon? Samalla voit heittää kyseisen ihmisenkin mielestäsi. :P
    Kirjattu

Dancinginthedark

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2243 : 28. Huhtikuuta 2014 klo 22:00 »
  • Tykkää (0)

• ^Mitä jos heittäisit hupparin kiertoon, esim. UFF:in laatikkoon? Samalla voit heittää kyseisen ihmisenkin mielestäsi. :P

Tä oli hyvä! Enpä tullu ees ajatelleeks. Täytyyki ottaa selvää missä on lähin ja viedä se sinne heti aamulla. :) Kiitoksia ideasta!
    Kirjattu
    Dori me interimo

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2244 : 29. Huhtikuuta 2014 klo 00:30 »
  • Tykkää (0)

• Kamppailen täällä hupparin kanssa, jonka löysin kaapin perältä. Huppari kuuluu ihmiselle, joka liioittelematta repi mut kahtia. Niin onko mulla oikeus repiä toi huppari tai leikellä se palasiks ja sitten palauttaa se omistajalleen vai pitäiskö mun vaan kiltisti palauttaa se ehjänä ja hymyillen, niinkun mitään ei olis tapahtunu?
    Onko se sille tärkiä huppari? Haluaako se sen takas?
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2245 : 01. Toukokuuta 2014 klo 18:17 »

Ei krapulaa. Muistelin vappua, jolloin olin 18v ja jouduin putkaan. Kyseenalainen kunnia oli olla sen illan eka "asiakas".

Selasin netistä käsityöohjeita ja virkkasin barefoot-sandaalin. Parempi nimike olis musta jalkakoru. Toinen pitäs vielä tehdä. Piirtelin kirjaston lehdistä muutamat kaavat valmiiksi ompelujuttuja varten. Kirpparilta löytyi joskus 3e hirvee määrä 60-70-luvun järkyttävän räikeetä kangasta ja teen siitä hippihousut. Nyt on löytynyt pari kaavaa, joita yhdistelemällä saan mieleiset. Kesken on myös palmikkoneuleponcho.

Puolison ja koiran kanssa käveltiin ja istuttiin tovi metsässä. Muutamassa koivussa oli jo hiirenkorvia. Ollaan siis Keski-Suomessa.

Odotan postista verso/vehnänorasmyllyä. Käsikäyttöinen veivattava. Nyt kun vihreää alkaa puskea, alan veivat vihermehua.

:)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2246 : 02. Toukokuuta 2014 klo 21:04 »
  • Tykkää (1)

• Kävin Hare Krishnojen kanssa chänttäämässä puistossa. :) Soittimiakin oli, ja lopuksi ruokaa. :) Olihan se kohottavaa ja vapauttavaa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Dancinginthedark

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2247 : 02. Toukokuuta 2014 klo 22:05 »
  • Tykkää (0)

• Onko se sille tärkiä huppari? Haluaako se sen takas?

Olihan se, mut eiköhän se parempaan käyttöön tuu siellä keräyksessä. Se huuto mitä sain kuunnella ku kerroin sille missä sen huppari on. :D Mut tuli kyl vähän ilkee olo. :(

Tänään vaeltamassa saaristossa. Sormet vähän jäätyy ku on nii hitsin kylmä, mut aivan mahtavaa seurata peurojen ja kaikkien muitten metsäneläinten touhuja. Lisäks ollu upee aurinkoinen päivä. Suomen luonto on kyllä kaunis! <3
    Kirjattu
    Dori me interimo

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2248 : 02. Toukokuuta 2014 klo 23:08 »
  • Tykkää (0)

• Kävin Hare Krishnojen kanssa chänttäämässä puistossa. :) Soittimiakin oli, ja lopuksi ruokaa. :) Olihan se kohottavaa ja vapauttavaa.

Mä oon aina pitänyt niitä tyyppejä jotenkin pelottavina... Vähän sellaista lahkomeiningin oloista, kaikkien on pakko näyttää samalta ja puhua samalla tavalla. En oikein tykkää mistään sellaisesta formaaliudesta ja normeihin sopeuttamisesta (pakottamisesta)...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2249 : 02. Toukokuuta 2014 klo 23:20 »
  • Tykkää (0)

• Mä oon aina pitänyt niitä tyyppejä jotenkin pelottavina... Vähän sellaista lahkomeiningin oloista, kaikkien on pakko näyttää samalta ja puhua samalla tavalla. En oikein tykkää mistään sellaisesta formaaliudesta ja normeihin sopeuttamisesta (pakottamisesta)...

Minäkin olen vähän sellainen oman tieni kulkija, mutta tuolla pystyi olemaan ihan itsensä. Eivät edes tuputtaneet mitään, kuten yleensä kadulla kohdatessa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3