mullakin joulu/jouluvalmistelut on ollu aika yksinkertaset; 5 joulukorttia postitin ja muutaman lahjan ostin. Kaverin kanssa menen glögille maanantaina ja sitten tiistaina vanhempien luokse... Isällä on muistisairaus ja tää/nää on viimesiä jouluja ehkä kun hän on tolpillaan.. On mennyt niin huonoksi aika nopiaan.
Mun haaveissa olis joskus viettää joulu ihan yksin.. Ja yksinkertasesti.. Lainais kirjastosta inspiroivaa lukemista, ostais jotain pientä extraa, mun kohdalla vaikka aurajuustoa ja suklaarasian. Keittäsin joulupuuron ja joisin (alkoholitonta) glögiä ja teetä.. Kattelisin ikkunasta ulos, kävisin pienillä kävelyillä, mietiskelisin kaikkea ja olisin vaan. Tietty jonain tulevana jouluna varmaan puolison kanssa tulee vietettyä lähes tommonen...
Monellehan yksinäisyys on ahdistavaakin, mutta voi se olla vapauttavaakin. Sun joulusuunnitelmat Hariel, kuulostaa tosi kivoille! Varmaan sulle tulee rauhallinen ja mukava joulu.

Mulla varmaan on vähän hössötystäkin, kun äitini aina höösää ja sit tavallaan on pakkokin auttaa ja tehdä asiat, miten hän/he ne haluaa.. Mut varmaan ihan ok. Puulämmitteisen saunan löylyt, ehkä luminen maisema ja jotain syömisiä.