Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 167

Rauhan Toveri

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2490 : 15. Maaliskuuta 2015 klo 20:25 »
  • Tykkää (0)

• Mä oon nii pinnalline että mua ei ikin kauheesti sisältö ja sanat kiinnosta. :P

Huomen on ruotsin yo. Mul o iha pska kielipää. Jos ny edes A:n saisin, ni hyvä ois.

Oltii perjantain poikaystävän kans Ulvilan Karhunpesässä. Siel soi Frederik. Oon ollu vähä tylsistyny, joten Ulvilan Karhunpesäkin piristi. Porin puolella olis ollu varmaa enemmä tuttuja ja meininkiä. Jotenki jääny vaan tän Ulvilan pikkukylään kyykkimään ja kattomaa vaan telkkaria. Mitenhän saisin elämääni enemmän piristystä ja ystäviä?
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #2491 : 19. Maaliskuuta 2015 klo 21:36 »

No piti tehdä sitä ja tätä ja päästä juoksee ja mit lie. En vaa jaksa, tahtoo nyt vaa :tutimaan
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2492 : 07. Huhtikuuta 2015 klo 08:07 »
  • Tykkää (0)

• Sattuko kukaan kattoo eilen telkkaria ? Tuota vois sanoo luomuiluksi  :) Tuli muutaman vuoden takaa uusintana Tosi tarina : Vaunullinen Unelmia http://areena.yle.fi/tv/1423051 . Olispa kiva tietää vieläkö on sama meno vai kuin ? Tuo Livonsaari kyllä vaikuttaa sellaiselta paikalta missä vois kesällä pyörähtää. Muutenkin tuohon Suomen saaristoon pitäis tutustua, melko kaunista seutua.
    Kirjattu

Marge

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2493 : 11. Huhtikuuta 2015 klo 17:02 »
  • Tykkää (0)

• Tänään kävin geokätköilemässä. Oli tarkoitus käydä neljällä suht koht lähellä kotiani olevalla kätköllä. Löysin kolme neljästä ja tuli pyöräiltyä se about 23 km. Oli mahtava fiilis päästä sen jälkeen viltin alle natustamaan jäätelöä ja loggaamaan kätköt nettiin. Ihana kätköilysää, aurinko paistaa ja on lämmin lukuun ottamatta tuulta.  :sydamia
    Kirjattu

shakti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2494 : 13. Huhtikuuta 2015 klo 16:20 »
  • Tykkää (0)

• ^Oi geokätköily kuulostaa hauskalta, oon usein miettiny et sitä olis kiva kokeilla! En vaan oikein tiedä miten päästä alkuun.

Jätin tänään menemättä astangatunnilleni koska olin syönyt liikaa (soija)jäätelöä jonka vuoksi olen nyt hieman huonovointinen. Suunnittelin lähteväni valokuvaamaan lähimetsään, siellä kun näyttää niin ihanalta tämä kevät. Yritän myös raapia jostain motivaatiota lukea pääsykokeisiin.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2495 : 05. Toukokuuta 2015 klo 20:46 »
  • Tykkää (2)

• Tein päätöksen tupakoinnin lopettamisesta ja selkeän suunnitelman sen toteuttamiseksi. Löysin myös "sattumalta" ilmaisen eroon tupakasta -hypnoosiäänitteen. Tuntuu hyvältä. 8)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2496 : 06. Toukokuuta 2015 klo 07:00 »
  • Tykkää (0)

• Tein päätöksen tupakoinnin lopettamisesta ja selkeän suunnitelman sen toteuttamiseksi. Löysin myös "sattumalta" ilmaisen eroon tupakasta -hypnoosiäänitteen. Tuntuu hyvältä. 8)
    Hyvä juttu. Itse poltin parikymppisenä, lähinnä koska taidekoulu, mutta siitä on jo 12 vuotta aikaa. Edelleen silti joskus tekee mieli polttaa, varsinkin jos näkee jonkun polttavan oikein tunteella. Melkoista huumetta.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2497 : 06. Toukokuuta 2015 klo 09:11 »
  • Tykkää (0)

• Tupakointi on kyllä paha. Itse en ole päässyt eroon huonosta tavasta. Etenkin nyt se on vaikeaa kun samaan aikaan hirveä stressi pääsykokeista. Tekee vaan mieli koko ajan käydä röökillä rentoutumassa! Ennen eilistä olin ollut kolme päivää ilman ja oli kyllä aika hankalaa...

Itse olen kyllä sitäkin mieltä että tupakka on pahimpia mahdollisia päihteitä. Tiedän tyyppejä jotka on vetäneet kaikkea aina pilvestä kokaiiniin, mutta ainoa johon ovat koukussa, on tupakka. Kyllä se on addiktoivimpia päihteitä.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Metsäkeiju

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2498 : 06. Toukokuuta 2015 klo 14:38 »
  • Tykkää (1)

• Alotin 2 vuotta sitten polttamaan ja poltin reilu puoli vuotta.. Otettiin miehen kanssa champix-kuuri ja auttoi yllättävänkin nopeasti. Muutama viikko sitten tuli repsahdus ja toivon että champix taas auttaa, kun niitä jäi yli viime krrasta.. Tän jälkeen pysyn kyllä kaukana siitä tavarasta!
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2499 : 06. Toukokuuta 2015 klo 16:11 »
  • Tykkää (0)

• Champix on kyllä hyvä. Pieniä sivuvaikutuksia, mutta hyvin pientä verrattuna tupakan vieroitusoireisiin (joita lääkkeen kanssa ei tullut).

Tällä kertaa olen lopettamassa ilman lääkkeitä ja nikotiini-korvausvalmisteitakin olen nauttimassa hyvin vähän. Täytyy vaan kärvistellä ne vieroitusoireet, kyllä ne 5-7 päivässä menee, ja sitten olo helpottaa.

Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2500 : 06. Toukokuuta 2015 klo 16:19 »
  • Tykkää (0)

• Tuolta saa aiemmin mainitsemani hypnoosiäänitteen:
    http://www.samiminkkinen.fi/tupakanpolton-lopetus-1/
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2501 : 06. Toukokuuta 2015 klo 16:56 »
  • Tykkää (1)

• Champix on kyllä hyvä. Pieniä sivuvaikutuksia, mutta hyvin pientä verrattuna tupakan vieroitusoireisiin (joita lääkkeen kanssa ei tullut).

Tällä kertaa olen lopettamassa ilman lääkkeitä ja nikotiini-korvausvalmisteitakin olen nauttimassa hyvin vähän. Täytyy vaan kärvistellä ne vieroitusoireet, kyllä ne 5-7 päivässä menee, ja sitten olo helpottaa.

Mä kun lopetin polttamista, niin huomasin, että auttoi kun lisäsi liikuntaa. Se jostain syystä vähensi mulla tupakanhimoa. Sinä kesänä lenkkeilin paljon. :D
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2502 : 06. Toukokuuta 2015 klo 21:03 »
  • Tykkää (0)

• Ihan mielellään sitä täyttelee parit lomakkeet täällä hyvinvointivaltiossa, kun tietää, että se on oikeesti etuoikeus, eikä mikään ikävä päänvaiva.
    Hyvä asenne. Moni ottaa asian "nöyryytyksenä", vaikka etuhan se on.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2503 : 06. Toukokuuta 2015 klo 21:26 »
  • Tykkää (0)

• Ja jos jotain ei hokaa, voi aina käydä virastossa jonottamassa ja kysymässä asiantuntijoilta neuvoja ja tarkentavia vastauksia.

Joo ja virastoihin voi soittaa ja niiden nettisivuilta löytyy tietoa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2504 : 06. Toukokuuta 2015 klo 22:11 »
  • Tykkää (1)

• Vasta hitusen aikaa sitten itsenäistyneenä olen iloisesti yllättynyt, miten kivutonta touhua ns. paperisota oikeastaan on. Odotin aikuisen elämän olevan paljon hankalampaa. Vaikka byrokratia nostattaa välillä kulmia, olen saanut todeta, ettei se kuitenkaan mikään rubikinkuutio ole. Ja jos jotain ei hokaa, voi aina käydä virastossa jonottamassa ja kysymässä asiantuntijoilta neuvoja ja tarkentavia vastauksia. Ei sillä, joku perustulo olisi kyllä paikallaan, päästäisiin kaikki helpommalla, mutta tääkin systeemi on musta ihan jees. Olemassa on maita, joissa ei ole mahdollisuutta edes tähän, sellaisia paikkoja, joissa esim. joku työttömyys on vaan "voi voi", eikä yksilöllä ole oikein mitään turvaa siinä tilanteessa. Ihan mielellään sitä täyttelee parit lomakkeet täällä hyvinvointivaltiossa, kun tietää, että se on oikeesti etuoikeus, eikä mikään ikävä päänvaiva.

Vaikka itse olenkin joutunut useamman kerran lähes kafkamaisiin tilanteisiin esim. kelan tai työkkärin kanssa, niin olen kyllä tyytyväinen siihen että ne ovat olemassa. Ja on aika "first world problem"-tyylistä juttua jos joku valittaa esim. siitä että pitää toimittaa useita eri papereita tai odottaa pari viikkoa päätöstä. Kun oikeasti suurin osa maailman ihmisistä elää olosuhteissa joissa työttömyys voi tarkoittaa hyvinkin nälkäkuolemaa! Ei meillä ole ainakaan vielä syytä hirveästi valittaa. Harvemmin Suomessa kukaan joutuu kadulle ja nälkään ei kuolla.

Mutta se kyllä ihmetyttää että kuinka innokkaasti hyvää systeemiä ollaan purkamassa. Poliitikot ja media esittelee kilvan leikkauslistoja ja kansakin kannattaa. Ymmärtääköhän ne että on aika epämukavaa olla työttömänä ilman tukia? Tai no, eihän ne jotka asiasta päättää joudu sitä kohtaamaan itse. Mutta sitä en tajua miten tavalliset ihmiset ja vähävaraiset voi nykyään kannattaa esim. Kokoomusta ja Kepua, jotka ajamassa samanlaista talouskuria mitä Kreikassa on nähty...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard