Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 168

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2505 : 07. Toukokuuta 2015 klo 21:50 »
  • Tykkää (0)

• Syy noiden kahden puolueen kannatukseen on ihmisten halua kuulua voittajiin, huolimatta ovatko vai eivät.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2506 : 08. Toukokuuta 2015 klo 21:24 »
  • Tykkää (0)

• Mutta sitä en tajua miten tavalliset ihmiset ja vähävaraiset voi nykyään kannattaa esim. Kokoomusta ja Kepua, jotka ajamassa samanlaista talouskuria mitä Kreikassa on nähty...

Oon kans aina ihmetelly tota enkä oo tajunnu ollenkaa...

Syy noiden kahden puolueen kannatukseen on ihmisten halua kuulua voittajiin, huolimatta ovatko vai eivät.

... Ja sä Avaruus, selitit sen ihmeen hyvin. Siin on varmaan sekin, että ne pitää sossussa ja kelassa käymistä epämoraalisena "pummaamisena". Kyllähän sossupummeista saa kuulla jatkuvasti valituksia. Ne uskoo et oikeistolainen politiikka lisää työllisyyttä siihen asti että kaikilla töitä haluavilla on töitä. Sossupummeista ne ajattelee et jääköön kadulle, laiskimukset.
    Monesti menestyvyyttä pidetään tärkeämpänä ja arvokkaampana kuin turvallisuutta ja myötätuntoa.

AAARGH! Mun anoppi on niin raskas (ei siin et mun äiti olis helppo)! Poikaystävä on nyt käymässä siellä ja sen äiti valittaa etten oo tullu mukaa koska poikaystävä on sanonu mulle jotain ikävää. Lähetin anopille Facessa vietsin, et poikaystävä on ollu ihan kiva eikä oo sanonu mitää ikävää, ja et tykkään välillä olla itsekseni ni en oo tullu mukaa. Se toivotti mulle hyvät viikonloput ja sanoin et viettäkää mukava äitienpäivä. Ja nyt mun poikaystävä soitti et sen äiti raivoo jotain siit viesist. Ihme touhuu, miks ihmisten pitää olla näin dramaattisia?!
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2507 : 08. Toukokuuta 2015 klo 22:38 »
  • Tykkää (0)

• ... Ja sä Avaruus, selitit sen ihmeen hyvin. Siin on varmaan sekin, että ne pitää sossussa ja kelassa käymistä epämoraalisena "pummaamisena". Kyllähän sossupummeista saa kuulla jatkuvasti valituksia. Ne uskoo et oikeistolainen politiikka lisää työllisyyttä siihen asti että kaikilla töitä haluavilla on töitä. Sossupummeista ne ajattelee et jääköön kadulle, laiskimukset.

Tilastot on tätä ajattelua vastaan. Suomessa on (Verkkomedian mukaan) 300 000 työtöntä ja 30 000 avointa työpaikkaa. Ei koko joukkoa voida "rangaista", vaikka osa olisikin "pummeja".
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2508 : 08. Toukokuuta 2015 klo 22:50 »
  • Tykkää (3)

• Tilastot on tätä ajattelua vastaan. Suomessa on (Verkkomedian mukaan) 300 000 työtöntä ja 30 000 avointa työpaikkaa. Ei koko joukkoa voida "rangaista", vaikka osa olisikin "pummeja".

Ei minustakaan. Olen itsekin työtön ja pian pääsen lukiostakin eli ei oo opiskelupaikkaakaan. En oo onnistunu saamaa kesätöitä. Ja musta on väärä ajattelutapa että kaikkien ihmisten tulisi tehdä töitä ollakseen arvokkaita. Entä ihmiset jotka ei pysty siihen? Vaikeasti kehitysvammaiset? Vaikeasti mielisairaat? Mua surettaa se ajatus et ihminen on arvokas vaan kun se tekee työtä. Tottakai työ on hieno ja arvokas asia. Mut se ei oo niin yksinkertaista että työtä on helppo saada tai kaikki pystyy sitä tekemään.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2509 : 09. Toukokuuta 2015 klo 00:17 »
  • Tykkää (2)

• Ei minustakaan. Olen itsekin työtön ja pian pääsen lukiostakin eli ei oo opiskelupaikkaakaan. En oo onnistunu saamaa kesätöitä. Ja musta on väärä ajattelutapa että kaikkien ihmisten tulisi tehdä töitä ollakseen arvokkaita. Entä ihmiset jotka ei pysty siihen? Vaikeasti kehitysvammaiset? Vaikeasti mielisairaat? Mua surettaa se ajatus et ihminen on arvokas vaan kun se tekee työtä. Tottakai työ on hieno ja arvokas asia. Mut se ei oo niin yksinkertaista että työtä on helppo saada tai kaikki pystyy sitä tekemään.

Lukion jälkeinen aika työttömänä on kyllä vaikeaa, etenkin jos on vielä jokin vuokrakin maksettavana... Itsellä meni lukion jälkeinen vuosi aika lailla vaan toimettomana ja oli kyllä henkisesti rankkaa kun ei ollut oikein mitään mestaa minne mennä eikä mistään saanut rahaa.

Mutta se miten nyky-yhteiskunnassa suhtaudutaan työhön, on kyllä outoa. Työtä pidetään itseisarvoisena. Ihan sama minkä takia ihminen tekee työtä tai mitä työ tekee ihmisille, tärkeintä vaikuttaa vain olevan jatkuvan työnteko. Jos olet työtön, niin silloin valtavirran silmissä olet jotenkin "epäonnistunut" yksilö tai suoranainen laiskottelija. Mutta jos sitten olet burn-outin partaalla puurtava työnarkkari, niin olet jotenkin parempi kuin ne sadattuhannet työttömät.

Mä myönnän vieroksuvani suurinta osaa nykyaikaisesta työstä. Koska suurin osa siitä on vaan turhaa. Työtä tehdään pääasiassa yksityisellä sektorilla ja tavoitteena siinä on vain tehdä voittoa jollekin yritykselle. Ja ihmiset kärsii ihan älyttömän monesti juuri työstä johtuvista sairauksista ja loppuunpalamisesta. Mitä ihmeen hienoa siinä muka on? En kyllä itse halua elää ainakaan sillä tavalla. En halua olla jokin ratas kapitalistisessa systeemissä, joka vaan tuhoaa maailmaa, ihmisiä ja ympäristöä.

Erikseen on sitten ne työt jotka tuo oikeasti yleishyviä asioita. Niihin kuuluu vaikka sairaanhoito, vapaaehtoistyö ja aktivismi paremman maailman puolesta. Sellaista työtä arvostan itse. Ja arvostan myös taiteentekemistä ja henkistä kasvua lisäävää elämäntapaa ja siihen liittyvää työtä. Mun mielestä työttömyydestä puhuttaessa pitäisi myös pohtia sitä että mitä töitä pitäisi ylipäätään tehdä? Mikä on niin arvokasta että ihmisen on syytä käyttää voimansa ja elämänsä siihen? Suuryritysten voiton lisääminen tai jonkin krääsän valmistaminen ei nyt ainakaan ole sellaisia!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2510 : 09. Toukokuuta 2015 klo 00:27 »
  • Tykkää (0)

• Lukion jälkeinen aika työttömänä on kyllä vaikeaa, etenkin jos on vielä jokin vuokrakin maksettavana... Itsellä meni lukion jälkeinen vuosi aika lailla vaan toimettomana ja oli kyllä henkisesti rankkaa kun ei ollut oikein mitään mestaa minne mennä eikä mistään saanut rahaa.

Mutta se miten nyky-yhteiskunnassa suhtaudutaan työhön, on kyllä outoa. Työtä pidetään itseisarvoisena. Ihan sama minkä takia ihminen tekee työtä tai mitä työ tekee ihmisille, tärkeintä vaikuttaa vain olevan jatkuvan työnteko. Jos olet työtön, niin silloin valtavirran silmissä olet jotenkin "epäonnistunut" yksilö tai suoranainen laiskottelija. Mutta jos sitten olet burn-outin partaalla puurtava työnarkkari, niin olet jotenkin parempi kuin ne sadattuhannet työttömät.

Mä myönnän vieroksuvani suurinta osaa nykyaikaisesta työstä. Koska suurin osa siitä on vaan turhaa. Työtä tehdään pääasiassa yksityisellä sektorilla ja tavoitteena siinä on vain tehdä voittoa jollekin yritykselle. Ja ihmiset kärsii ihan älyttömän monesti juuri työstä johtuvista sairauksista ja loppuunpalamisesta. Mitä ihmeen hienoa siinä muka on? En kyllä itse halua elää ainakaan sillä tavalla. En halua olla jokin ratas kapitalistisessa systeemissä, joka vaan tuhoaa maailmaa, ihmisiä ja ympäristöä.

Erikseen on sitten ne työt jotka tuo oikeasti yleishyviä asioita. Niihin kuuluu vaikka sairaanhoito, vapaaehtoistyö ja aktivismi paremman maailman puolesta. Sellaista työtä arvostan itse. Ja arvostan myös taiteentekemistä ja henkistä kasvua lisäävää elämäntapaa ja siihen liittyvää työtä. Mun mielestä työttömyydestä puhuttaessa pitäisi myös pohtia sitä että mitä töitä pitäisi ylipäätään tehdä? Mikä on niin arvokasta että ihmisen on syytä käyttää voimansa ja elämänsä siihen? Suuryritysten voiton lisääminen tai jonkin krääsän valmistaminen ei nyt ainakaan ole sellaisia!

Minusta myös tärkeimpiin töihin kuuluu ruuan tuottaminen mm. maatalous. Itse en ole vain yhtään kiinnostunut peltotöistä tai karjan hoidosta. Arvostan kuitenkin että ruokaa tuotetaan, varsinkin kasviksia. Se on siitäkin vähän kiinni mitä ihmistä kiinnostaa. Suuri osa hakeutuu vaan johonkin työhön, ettei tuntisi itseään arvottomaksi. Jotkut taas haluaa vaan elämälleen edes jotain sisöltöä eivätkä jaksa lojua kotona, niin menee johonkin kapitalistiseen suuryritykseen. Itse toivon jotain sinne suuntaan mutten kuitenkaan. En haluais massatuottaa mitään krääsää, se olis tosi epämielekästä. Haluaisin kuvataideopettajaksi. Se olis ihanaa. Toisena vaihtoehtona olis puutarhuri ja floristi. Olis ookoo työskennellä kukkakaupoissa ja puutarhamyymälöissä, sillä uskon et kasvit tuo positiivista energiaa ihmisille ja ympäristöön.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2511 : 09. Toukokuuta 2015 klo 20:10 »
  • Tykkää (0)

• Erikseen on sitten ne työt jotka tuo oikeasti yleishyviä asioita. Niihin kuuluu vaikka sairaanhoito, vapaaehtoistyö ja aktivismi paremman maailman puolesta. Sellaista työtä arvostan itse. Ja arvostan myös taiteentekemistä ja henkistä kasvua lisäävää elämäntapaa ja siihen liittyvää työtä. Mun mielestä työttömyydestä puhuttaessa pitäisi myös pohtia sitä että mitä töitä pitäisi ylipäätään tehdä? Mikä on niin arvokasta että ihmisen on syytä käyttää voimansa ja elämänsä siihen?

Sairaanhoitajillekin pitäisi maksaa palkkaa eikä vapaaehtoistyökään ilmaista ole. Jostakin senkin rahan on tultava. Taiteilijatkin yleensä odottavat saavansa rahallista korvausta teoksistaan. Ja jonkun on tuotettava ne hoitovälineet, joita sairaanhoitajat käyttävät. En osaa itse ajatella niin, että jokin työ olisi merkityksettömämpää kuin toinen.

En ole itse huomannut sellaista suhtautumista, että työttömiä jotenkin halveksittaisiin. Enemmänkin taitaa olla niin päin, että monet työttömät saattavat häpeillä tilannettaan, vaikkei siihen mitään syytä olisikaan. Elämäntapatyöttömät ovat tietenkin asia erikseen. Keskiluokan verorasitus on muutenkin niin kova, ettei monikaan taita mielellään elättää sellaisia ihmisiä, jotka eivät edes yritä etsiä työtä ja silti nostavat korvauksia.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2512 : 09. Toukokuuta 2015 klo 20:34 »
  • Tykkää (0)

• En ole itse huomannut sellaista suhtautumista, että työttömiä jotenkin halveksittaisiin.
    Mä olen näihin törmännyt jokuseen otteeseen. Ovat poikkeuksetta olleet kokoomuslaisia. Siis niin vahvasti, että se on käynyt ilmi jossain vaiheessa, että mitä puoluetta kannattavat.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2513 : 09. Toukokuuta 2015 klo 20:36 »
  • Tykkää (0)

• Tänään mulla on ollut todella tylsää. Vaimo lähti kotopuoleensa viettämään äitienpäivää ja mä olen vain istunut tietokoneella ja nyhjöttänyt. Mikään ei huvita. Olen normaalisti todella luova ja kekseliäs, mutta jos vaimo ei ole kotona, niin vaivun johonkin ihme lakoniaan. Enkä tarkoita, että mikään olisi "huonosti" - mikään ei vain huvita. Paitsi karkin ja suklaan syöminen. xD
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2514 : 09. Toukokuuta 2015 klo 23:00 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on kans sulhanen äitinsä luona ja haluisin sen kans jo kainaloo yöks tuhisee ja puhisee.  :sydamia

Mut kyl sitä yhdessoloo osaa arvostaa taas hurjasti kun on ollu vähä aikaa eros. Toivon et sil on ollu kivaa äitinsä luona :)
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2515 : 10. Toukokuuta 2015 klo 10:38 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on kans sulhanen äitinsä luona ja haluisin sen kans jo kainaloo yöks tuhisee ja puhisee.  :sydamia

Mut kyl sitä yhdessoloo osaa arvostaa taas hurjasti kun on ollu vähä aikaa eros. Toivon et sil on ollu kivaa äitinsä luona :)
    Joo, toki mä toivon samaa ja olet oikeassa, että viimeistään erossa ollessa sitä aina huomaa kuinka puolikas on ilman puolisoaan. Eikä kyse ole siitä, että oltais aina kotonakaan suuna päänä tai toistemme housuissa, mutta jotenkin sitä vain on paljon kivempaa kun rakas on lähettyvillä. Ja onhan meillä erimielisyytemme, mutta ne ovat myös rikkaus, sillä monesti vaimollani on hyviä näkökulmia ja suunnitelmia minulle vaikeampiin asioihin. Plus hän hoitaa pääasiassa lemmikkiemme tarpeet, joita on paljon.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #2516 : 14. Toukokuuta 2015 klo 09:44 »

Notkumista lonkeron ja karkkipussin äärellä ;D
    Kirjattu

Summerpower

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2517 : 14. Toukokuuta 2015 klo 12:58 »
  • Tykkää (0)

• Siivous-/leivontapäivä.. :p Illalla pitäis tehä sit vielä yks tentti netin kautta :D
    Kirjattu

JokuHippiäinen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2518 : 14. Toukokuuta 2015 klo 14:47 »
  • Tykkää (0)

• Juuri vaihdoin tomaatin isompaan ruukkuun. Kädet tärisi ja hiki valu otsalla, ens kerralla pistän suoraan isompaan ruukkuun.

Loppupäivä menee mm-kisoja seuratessa, vielä 30min alkuun. :)
    Kirjattu

jokuhippi

• Vieras
    « Vastaus #2519 : 14. Toukokuuta 2015 klo 17:19 »

Tänään pelastin tai "pelastin" kastemadon tai autoin sitä siirtymään paikasta toiseen. Hyvä olo tuli ja kuvittelin sen hymyilevän mulle takaisin. Toivottavasti siitä oli jotain hyötyä eikä haittaa.  :)
    Kirjattu