Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 177

Bethaelis

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #2640 : 27. Heinäkuuta 2015 klo 13:00 »

Tulipas vietettyä kivasti aikaa tuossa viereisessä metsässä mustikoita poimien  ;D Harmikseni suurin osa varvuista oli "pahoinpidelty" marjurilla mutta löytyi marjoja vielä kun ryteikköön paineli.. Valitettavasti alkoi sataa, mutta aion mennä vielä myöhemmin uudestaan marjametsälle. :) Siellä ihan sielu lepää.
Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2641 : 27. Heinäkuuta 2015 klo 14:42 »
  • Tykkää (1)

• Tulipas vietettyä kivasti aikaa tuossa viereisessä metsässä mustikoita poimien  ;D Harmikseni suurin osa varvuista oli "pahoinpidelty" marjurilla mutta löytyi marjoja vielä kun ryteikköön paineli.. Valitettavasti alkoi sataa, mutta aion mennä vielä myöhemmin uudestaan marjametsälle. :) Siellä ihan sielu lepää.
    Samaa, eli mustikkaan menemistä, on tässä suunniteltu jo tovi, mutta aina sataa tai on jotain muuta tullut esteeksi. Toivottavasti vielä ehtisi tällä viikolla kun on lomaa. Edes sen verran, että (vaimo) saisi piirakan aikaiseksi. :)
    Kirjattu

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #2642 : 27. Heinäkuuta 2015 klo 18:29 »

Samaa, eli mustikkaan menemistä, on tässä suunniteltu jo tovi, mutta aina sataa tai on jotain muuta tullut esteeksi. Toivottavasti vielä ehtisi tällä viikolla kun on lomaa. Edes sen verran, että (vaimo) saisi piirakan aikaiseksi. :)

Nyt on piirakka uunissa ja puolen tunnin päästä pääse herkuttelemaan  :ruokaa

Toivotaan vielä hyviä kelejä loppukesäksi.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2643 : 31. Heinäkuuta 2015 klo 16:40 »
  • Tykkää (0)

• Ihan outoa, että huomenna on jo elokuu. Vastahan se oli 2014 elokuu. Tuntuuko kenestäkään muusta, että aika menee kokoajan vähän nopeemmin?

Muistan kun joskus ekalla luokalla vuosi tuntui ikuisuudelta ja joulut oli harvassa. Nykyään se kokemus siitä ajasta on tyyliin neljäsosa, ihan kuin vaan pari tai kolme kuukautta ois mennyt.
    Aika tuntuu nopeutuvan vanhemmiten, koska uniikit kokemukset vähenevät. Sama ilmiö toistuu pienemmässä mittakaavassa siten, että menomatka on aina paluumatkaa pidemmän tuntuinen. (Jos siis reitti sama.)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2644 : 02. Elokuuta 2015 klo 18:03 »
  • Tykkää (0)

• Voin vahvistaa ainakin omalla kohdallan sen, että mitä enemmän vuosia kilahtaa mittariin niin sitä nopeammin aika tuntuu menevän. Siis välillä aivan järkyttävän nopeasti... Hups, yksi vuosi taas takana. Veikkaan, että kaikki tuo tulee vaan kiihtymään lisää. Kun osaisikin olla koko ajan nauttimassa nykyhetkestä, mutta eihän se aina suinkaan ole mahdollista. Itse tosin tunnen, että tulevaisuudessa on vielä paljon hienoja ja uskomattomia asioita kokematta mikä tuntuu jännittävältä. :)
    Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2645 : 04. Elokuuta 2015 klo 13:29 »
  • Tykkää (0)

• Tänään olen tehnyt listaa asioista joita haluan tänä vuonna. Siellä on niin ihan tavaraa, kuin uuden harrastuksen aloittamista.

Totesin myös tänään, että nyt kun porukoilla taas on muitakin porukkaa kuin minä (eli ne vanhemmat) niin en ollenkaan osaa keskittyä kesäopiskeluihin. Noh, ensi viikolla palaan omaan kolooni pohjoiseen joten luultavasti silloin saan viimeiset koulujutut pois jaloista kuleksimasta.
    Kirjattu

elämännälkäinen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2646 : 09. Elokuuta 2015 klo 04:54 »
  • Tykkää (0)

• Tänään painelen aamuvuoroon töihin, vaikka huvitus- ja motivaatio% melko alakantissa. Olen myös luvannut itselleni että tänään aloitan projektin, jossa joka päivä listaan ylös kaksi asiaa, joita osaan tehdä.
    Kirjattu
    Kun tietää mikä on tarpeeksi, on rikas

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #2647 : 09. Elokuuta 2015 klo 10:24 »

Tänään lähdetään lapsuuden maisemista kotiin päin ja itse valmistaudun taas koulutielle joka alkaa sitten huomenna.. jeejee jänskättää :)
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2648 : 09. Elokuuta 2015 klo 20:07 »
  • Tykkää (0)

• Viikonloppu marjapensaissa-pakastin puolillaan marjoja, pärjää taas talven.
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2649 : 11. Elokuuta 2015 klo 13:35 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä minä niin mieleni pahoitin...Tulipa  käytyä paikallisessa työvoimatoimistossa. Piti kysellä vähän vaihtoehdoista, mikäli innostuis viimeinkin vähän opiskeleen. En muuten yhtään ihmettele, että työkkärin toiminta saa aika-ajoin kakkaa niskaan toiminnastaan. Pyörin siinä hetken ja ihmettelin, että mitäs helkkaria. Väkeä tuli ja meni. Huomasin, että sitten viime käynnin vastaanottopiste oli muuttanut sijaintia. Menin jonoon ja hetken kuluttua esitin asiani ja pyysin saada vähän tarkemmin keskustella asiasta jonkun virkailijan kanssa. Sinänsä oikeen ystävällinen asiakaspalvelija sanoi, että ei  se nyt kyllä oikeen onnistu-tänne pitää varata aika. Sanoin että ok, varataan sitten. Eipä onnistunut siinä samalla kertaa, sinne pitää varata aika oikeen netin kautta. Mitä helvettiä ! Miksi ihmeessä näin ? Ei suostunut antamaan aikaa vaikka kuin yritin. Antoi kuitenkin talon puhelimen ja kehoitti soittamaan sillä johonkin työkkärin linjalle ja kysymään sieltä :)

No minä soitin-odottelin linjalla kuunnellen meillä on juuri nyt ruuhkaa-kommentteja nauhalta parikymmentä minuuttia ja totesin että antaapa olla. Samalla katselin niitä virkailijoiden koppeja (25kpl) joissa 4 oli joku työntekijä eikä yhtäkään "asiakasta" näkynyt. Näin laitetaan Suomi nousuun ! Toivottavasti ei ihan hetkeen tarvii moiseen verstaaseen mennä asioimaan. Tuli vaan mieleen, että miks ihmeessä ihmisiä pitää pompottaa näin. Tuli mieleen, että taitaa se olla totta se vanha sananlasku, että kyllä ennen oli kaikki paremmin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2650 : 11. Elokuuta 2015 klo 14:20 »
  • Tykkää (0)

• TE-toimisto on aika lailla turha laitos. Oon itsekin ollut useita vuosia sen listoilla ja ainoa mitä ovat mulle järjestäneet on ollut yksi parin kuukauden palkaton työkokeilu josta ei vaikuta olevan mitään iloa CV:ssä...Mitään opiskelupaikkaa tai muuta en ole työkkärin kautta koskaan saanut. Aina oon joutunut tekemään kaiken itse.

Ja sitten niillä on se huvittava "nuorisotakuu". Kuvittelevat että voivat yhtäkkiä taikoa ja osoittaa jokaiselle Suomen nuorelle työ- tai opiskelupaikan. Kaikki noikin lupaukset vaan katoaa johonkin byrokratian rattaisiin ja leikkauksiin. Tässä maassa kukaan ei oikeasti auta nuorta työtöntä. Ihmisten annetaan syrjäytyä. Ja usein opiskelupaikan ottamisessa ei ole mitään järkeä, koska se tarkoittaa köyhtymistä ja joskus jopa asunnottomuutta.

Täytyy vaan olla onnekas ja valmiiksi hyväosainen jos aikoo menestyä...Jos sulla on huonot lähtökohdat tai oot tehnyt virheitä menneisyydessä (esim. maksuhäiriö tilillä tai kesken jääneet koulut), oot kusessa.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2651 : 11. Elokuuta 2015 klo 14:35 »
  • Tykkää (0)

• Ja sitten niillä on se huvittava "nuorisotakuu". Kuvittelevat että voivat yhtäkkiä taikoa ja osoittaa jokaiselle Suomen nuorelle työ- tai opiskelupaikan....

Täytyy vaan olla onnekas ja valmiiksi hyväosainen jos aikoo menestyä...Jos sulla on huonot lähtökohdat tai oot tehnyt virheitä menneisyydessä (esim. maksuhäiriö tilillä tai kesken jääneet koulut), oot kusessa.
    Nuorisotakuu ja muut työllistämistoiminpiteet on lähinnä poliittisia silmänkääntötemppuja ja tilastokikkailua.

Kyllä opiskelulla ja työllä pärjää ja pääsee kiinni siihen "keskiluokkaiseen unelmaan", mutta sitten kun siihen lähtee, eipä elämään juuri muuta mahdu. Itseäni on ahdistanut (ja väsyttänyt) ihan järkyttävästi paluu töihin lomien jälkeen. Tekis mieli käpertyä pimeään huoneeseen ja nukkua ainakin ensi kesään. No ok, voisin katsoa myös leffoja ja peuhata vaimon kanssa. :P
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2652 : 11. Elokuuta 2015 klo 17:04 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä opiskelulla ja työllä pärjää ja pääsee kiinni siihen "keskiluokkaiseen unelmaan", mutta sitten kun siihen lähtee, eipä elämään juuri muuta mahdu. Itseäni on ahdistanut (ja väsyttänyt) ihan järkyttävästi paluu töihin lomien jälkeen. Tekis mieli käpertyä pimeään huoneeseen ja nukkua ainakin ensi kesään. No ok, voisin katsoa myös leffoja ja peuhata vaimon kanssa. :P

Pääseekö? No itse en pääse tällä hetkellä edes vuokrakämppään...Keskiluokkaisuus (tai se mitä siitä on jäljellä) olisi hiton hyvä juttu! Jos olisi vakiduuni ja omistusasunto, olisi aika monessa mielessä vapaakin, ei täytyisi joka hiton päivä miettiä että mistä saa ruokaa ja katon pään päälle. Ja lomalla (joita Suomessa on reilusti enemmän kuin muissa maissa) voisi tehdä vaikka mitä. Ja jos eläisi säästeliäästi ja sijoittaisi rahat hyvin, voisi jossain vaiheessa hypätä kokonaan pois oravanpyörästä.

Mutta jos on köyhä pummi kuten minä, niin eipä hirveästi ole mahdollisuuksia. Aina on valtion tukien ja perheen avustusten varassa. En varmaan ole "oravanpyörässä", mutta eipä mulla ole oikein mitään paikkaa minne mennä tai vapautta. Raha kun on nykyään ainoa tie vapauteen.

Ja ole onnellinen kun sulla on vaimo. Kaikki eivät koskaan tapaa sitä "oikeaa". Tai sitten suhteet vaan kariutuu ja menee pilalle...
    « Viimeksi muokattu: 11. Elokuuta 2015 klo 17:09 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Cumulus1

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2653 : 11. Elokuuta 2015 klo 17:56 »
  • Tykkää (0)

• Nykyisin yhä enemmän on köyhiä keski-iän ylittäneissä tai vanhuksissa.Etenkin vanhemmat naiset ovat väliinputoajia kun jäivät aikoinaan vaimon rooliin ja mies sitten kuoli nuorena ja ne naiset eivät ehtineet tehdä täysiä työvuosia enää ja ei tulekaan kunnollista eläkettä. Heidän elämisen tasoaan auttaa hieman edes leskeneläke. Paheksunta sen johdosta on tuttua.Tai sitten on ollut muuten vain köyhä duunari ja eläke on sen mukainen, pieni. Tai vaikkapa taiteilijana ollut tekijä ei vanhana saa taiteilijaeläkettä kun hakijoita on aina vain enemmän ja joka vuosi pieni tietty määrä vain voi saada eläkkeen. Useimmat hyvät taiteilijat jäävät ilman, saavat vain kansaneläkkeen. Ne eivät ole keskiluokkaa, mutta sellaisten, etenkin pienen palkan varassa olleiden ihmisten määrä vain lisääntyy. Vanhuus on vaikea monelle. Keskiluokan määrä vähenee, on rikkaita ja suuri joukko pienillä tuloilla sinnittelevää. Vanhuus on heille ongelmapaikan asia kun tulot entisestään vähenevät.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2654 : 11. Elokuuta 2015 klo 19:25 »
  • Tykkää (0)

• Pääseekö?
    Olin 28v. ku valmistuin. Siihen asti elin about samoilla rahoilla mitkä kaikille on jaossa. No ok, silloinen puoliso kävi töissä ja siksi oli hiukan paremmin asiat eli ok asunto ja ruokaa aina jääkaapissa. Mut ku valmistuin, ni en mä mihinkään töihin eka päässy. Mut ku menin ilmaiseen työharjoitteluun 6kk ni sit sain sen verran kokemusta, että halvalla ku ittensä myi, ni alko saada keikkaa. Vuosi pari siinä meni, että sai ekan kunnon työpaikan. Taisin olla 30v. Sen jälkeen on tullut kahdet fudut tuotannollistaloudellisista syistä ja ollut pari lyhempää määräaikaista työsuhdetta ja myös eronnut pitkästä avoliitosta ja löytänyt nykyisen vaimoni. Nyt vuosi periaatteessa tosi hyvässä työpaikassa, harmi vaan, että sitä on taipumusta liikaa kelailla juttuja, eikä sitä aikaa muuten oikeasti jää tehdä mitään arkena. Eikä rahaakaan. No laskut maksaa ja asuntolainan.

Et silleen ehkä ei kannata sanoa "ei koskaan", koska ainakin mun keskiluokkaisuus alkoi vasta about muutama vuosi tosta mitä sulla on nyt käsittääkseni ikää. Toki tätyy tunnustaa, että kärsimätön olin minäkin. Enkä todellakaan väitä, että olisin jotenkin perillä tai viisas nykyään. Paljon tekisin toisin jos voisin. Esim. asunnon ostamista miettisin tarkkaan uusiksi. Se on aikamoinen lasti niskassa ku on pakko jaksaa. Ehkä se joskus 20 vuoden päästä palkitsee - jos on ollut rahaa rempata, selvinnyt yhteiskunnan rakennemuutoksesta voittajana ja pysyny hengissä noin yleensäkin.
    Kirjattu