Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 183

Mooses

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2730 : 28. Tammikuuta 2016 klo 20:27 »
  • Tykkää (1)

• Olen siis ihan luonnollisesti empaatti, halusin tai en. Toisaalta kyllä nautin suurimman osan ajasta siitä, että voin olla jotenkin avuksi vaikka välillä mietin, että miksiköhän nyt näin on. En suinkaan työnnä omia ongelmiani syrjään, mutta näen silti, että tehtäväni on täällä enimmäkseen auttaa muita. Olen kyllä avautunut omista ongelmistani joillekin ihmisille melko paljonkin, mutta joskus tuntuu, että sekin on vain melkoinen rasite enkä halua nähdä itseäni rasitteena. Pitäisi kyllä varmaan tuossa mielessä olla vähän itsekkäämpi, toisaalta tietyltä osastolta minun ongelmilleni ei välttämättä löydy ymmärrystä juurikaan. En tiedä miten pitäisi suhtatua. Tietyssä mielessäni koen itseni hyvin itsekkääksi vaikka olen hyvin vaatimaton ihminen.

Mitä tulee uutisten lukemiseen niin ei taida olla viisasta, itse kyllä lähes joka päivä luen ainakin otsikoita. Itse tavallaan haluan olla kärryillä asioista, mutta jossain vaiheessa sekin alkaa käydä vähän melko työlääksi. Kun pystyisikin joskus lakata olemasta niin utelias ja tiedonjanoinen maailmanparantaja.

Mä oon kanssa empaatikko, koen monesti olevani parhaimmillani auttaessani ja hoivatessani muita, mutta sitten myös rasitun tässä helposti liikaa. Rajat ollu itellä vähän hakusessa siinä, minkä verran voin antaa itsestäni muille. Ja oon ajautunut sellaisiin ihmissuhteisiin useasti, joissa minulta vain otetaan, kun ollaan itse niin huonokuntoisia ja kyvyttömämpiä antamaan takaisin. Tämän ongelman tiedostettuani olen alkanut tekemään siihen muutosta, tosin aina välillä huomaan lipsuvani uhrautumaan ja rajani pettävät. Sit mulla on sellaistakin ongelmaa, et pystyn antaan paljon (liikaa), mutta mun on vaikea ottaa ite vastaan. Tässä yritän auttaa itseäni siten, että annan sitten itse itselleni rakkautta, aikaa, huomiota jne. Elän siis itseäni kuunnellen, pyrin pitämään aina yhteyden itseeni, harjoittelen tätä tosin. Ja sitten, kun osuu luotettavia ihmisiä kohdalle, jotka ansaitsevat luottamukseni, voin alkaa uskaltautua ottamaan heiltä vastaan rakkautta, hellyyttä, hoivaa ja huomioimista. On minulle silti noita elämässäni jotkin ihmiset kyllä antaneet.
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #2731 : 02. Helmikuuta 2016 klo 22:40 »

Tänään jo luulin että olisin löytänyt meille uuden kodin.
    Tänään Madayan nälkä kosketti ja lähetin oman pennoseni punaisen ristin pyörimiseen, ehkä jokin murto-osa menee Syyriaankin asti.
    Kirjattu

Josva

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2732 : 07. Helmikuuta 2016 klo 16:11 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on Laskiais Sunnuntai, näin Itä Karjalaisena se on merkittäväkin päivä.
    Tästä päivästä alkaa Pääsiäs Sunnuntaihin kestävä pitkä paasto, eli ei syödä lihaa ei edes yöllä niinkuin Islamilaiset, ne kun luulee ettei Allah näe pimeässä.
    En siis todellakaan ole minkään sortin uskovainen, mutta vietän silti joitain uskovaisten tapoja kun ne on kivoja. Tipattoman Tammikuun sijasta voitaisiin viettää vaikka tämä 7vk paasto, johon ei siis kuulu liha eikä alkoholi. Muutoinkin tämä aika vietetään hiljaiselon merkeissä, lasketellaan siis Pääsiäiseen. Jeesuksen kuolleista heräämisen merkkipäivänä saa sitten repäistä, eli Pääsiäisyönä klo 24 reikä reikä alkaa pidot. Pöydät notkuu silloin lampaanviuluista ja viinipulloista, lauluraikaa ja tanssitaan ripsakka, syödään juodaan ja iloitaan aamuun asti.
    Että tämmöistä aikaa pukkaa.
    Kirjattu

eetlaa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2733 : 07. Helmikuuta 2016 klo 16:26 »
  • Tykkää (0)

• Mä päätin tänään että nyt vähennän päihteiden (alkoholin ja tupakan) käyttöä.  Sitten on tänään käynyt kaupassa ja kirpparilla.
    Mun äiti ja isä oli mun luona viikonlopun ja ne lähti tänään, mua ärsytti kun äiti siivos mun kämpän...tai oikeestaan ärsyttää vieläkin..ja sitten ne otti koiran, mua ärsyttää sekin, kun ei oo taas mitään seuraa ja oon vaan yksin kämpällä... tänään on siis ollut aika ärsyttävä päivä...sit mietin että lähtiskö kuitenkin baariin mutta en taida :D (Kiitos & anteeks ei mulla aina oo tällasia päiviä!)  :-X
    « Viimeksi muokattu: 07. Helmikuuta 2016 klo 16:44 kirjoittanut eetlaa »
    Kirjattu
    ~Rukkapeikkotakkutukka

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #2734 : 07. Helmikuuta 2016 klo 16:42 »

Hmm, mä en ala paastoamaan, koska en jaksa nyt luopua. Jostain näkökulmasta oon lopputtomassa "paastossa", tai no en oikeastaan, keskityn vain kuluttamaan hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, ym.. eikä oikeastaan rahaa sitten muuhun jää enkä halua alkaa kuluttaa kuluttajia. Päihteitä nyt ei muutenkaan voi tai kannata tai huvita käyttää. Netistä vois paastota, mutta tietenkin tää kohta pakostakin jää kohta vähemmälle, kun alkaa olla enemmän muuta tekemistä.

Heh, joskus kokeilin semmost paastoa, että en syönyt mitään tai juonut mitään koko päivänä, sit illalla söin salaatinlehtiä, voi kyynel kuinka oli hyvää ja jotenkin huikea juttu "saada" syödä sitä kasvia...en sit tiiä kuinka kiva juttu se sille kasville oli. Nykyään, kun enemmissä määrin löytyy juttuja kasvien sielunelämästä, esim. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016020221053728_ul.shtml
    Kirjattu

Josva

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2735 : 10. Helmikuuta 2016 klo 17:54 »
  • Tykkää (0)

• Hipit on hiljaisia, ei tunnu juttu luistavan. Liekkö Kevätväsymystä liikkeellä?
    Siis höpäjänpä Jonnin joutavia, turinoita maailman turuille. Tänään on siis tuhkakeskiviikko, siitä alkaa Kevääseen valmistautuminen. Keväthän on uuden kasvunaikaa, eli siementä vakoon ja ... lakoon. Tietäneekö hipit muuten Pääsiäisen ajan viikonpäivien nimet, joten kerronpa joutessani miten tääläpäin niitä kutsutaan.
    Malka Maanantai.
    Tikku Tiistai.
    Kello Keskiviikko.
    Kiiras Torstai.
    Pitkä Perjantai.
    Lanka Lauantai.
    Sumu Sunnuntai.

Edeltävä Sunnuntaihan on Palmusunnuntai, silloin pienet trullit ja noidat kulkee talosta taloon virpomassa. Virvon varvon tuoreheks terveeks, sulle vitsa mulle palkka. Silloin pitää olla paalljon suklaamunia varattuna trulleille, yleensä on hankikanto eli noidat liikkuu nopsaan kantavalla lumella talosta taloon.
    Pääsiäinen on myös ruan juhlaa, pashaa lampaanviulua rahkapiirakkaa. Paaston jälkeen kun on lupa mämmillä mässäillä, suun suklaalla makeaksi laittaa. Eipä tässä sen kummempia, että koetakaahan heräillä horroksesta.

Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #2736 : 12. Helmikuuta 2016 klo 15:09 »

Ehkä Hipeillä on muuta tekeillä!

Me allekirjoitettiin just uus vuokrasopimus  ;D pitää heti pistää palstapaikka varaukseen. Uudes palstapaikassa ei saa pitää samaa palstaa vuodesta toiseen eikä siis voi laittaa monivuotisia kasveja tahi pensaita, mutta toisaalta se kaikki maa käännetään vuosittain, niin ehkä siihen suopuu.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2737 : 18. Helmikuuta 2016 klo 20:59 »
  • Tykkää (0)

• Olenpa tässä eilen ja tänään opetellut VirtualDJ-ohjelman käyttöä (vähän kuin virtuaaliset DJ-kamat). Pääsen jossain vaiheessa soittamaan keikkaa nettistreamina. :)

Ohjelman ilmaisversiolla ei voi nettistreamata, mutta streamauksen voi tehdä erillisellä edcast-ohjelmalla. Streamauksen voi tallentaa ja jos keikka on ollut onnistunut, niin sen voi jakaa jälkeenpäin netissä.

Alla screenshot ohjelmasta.

http://s27.postimg.org/yxcvhtz76/virtualdj_screen1.jpg
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #2738 : 18. Helmikuuta 2016 klo 21:07 »

Tulee yksi lempparileffoista Teemalta, Klaani. Monta kertaa nähnyt, mutta en tiedä vielä tästä alkuperäisversiosta, onko tullu nähtyä. Joka tapauksessa pidän kun Aku piimästä leffasta.
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2739 : 24. Helmikuuta 2016 klo 20:20 »
  • Tykkää (0)

• Potkikaas mua nyt vertauskuvallisesti perseelle. En minä muuten saa mitään aikaan. On asia, mikä on ollu jo muutaman vuoden ns työalla, mutta joku helkkarinmoinen epäusko omaan itseeni saa joka ikinen kerta pyörtämään päätökseni sen toteuttamiseen. Siis toisin sanoen en viihdy pätkääkään työssäni ja oon ihan valmis lopettaan sen ja muuttamaaan toiselle paikkakunnalle. Siihenhän riittää vaan ilmoitus pomolle, helppoa eikö vaan. Mutta tässä vaiheessa se pelkokerroin sitten sitten alkkaakin kasvaan. Muutto muualle, ei montaa tuttua, ei töitä tai edes tietoakaan niistä, työkkäri palkitsee 3 kk karenssilla ym mukavaa...

Vaikka alitajunnassa tiedän, että kyllä ne asiat siitä jossain vaiheessa lähtee rullaan tavalla tai toisella, niin on vaan niin järjettömän vaikeeta tehdä päätöstä. Oikeen v''''''aa välillä oma saamattomuus. Miksen mää voi olla niin rohkee, että tekisin asioille, jotka ahistaa ja joille tiedän et niille pitäis tehdä jotain, vaan kärvistelen vanhassa ?
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2740 : 24. Helmikuuta 2016 klo 20:30 »
  • Tykkää (0)

• Potkikaas mua nyt vertauskuvallisesti perseelle. En minä muuten saa mitään aikaan. On asia, mikä on ollu jo muutaman vuoden ns työalla, mutta joku helkkarinmoinen epäusko omaan itseeni saa joka ikinen kerta pyörtämään päätökseni sen toteuttamiseen. Siis toisin sanoen en viihdy pätkääkään työssäni ja oon ihan valmis lopettaan sen ja muuttamaaan toiselle paikkakunnalle. Siihenhän riittää vaan ilmoitus pomolle, helppoa eikö vaan. Mutta tässä vaiheessa se pelkokerroin sitten sitten alkkaakin kasvaan. Muutto muualle, ei montaa tuttua, ei töitä tai edes tietoakaan niistä, työkkäri palkitsee 3 kk karenssilla ym mukavaa...

Vaikka alitajunnassa tiedän, että kyllä ne asiat siitä jossain vaiheessa lähtee rullaan tavalla tai toisella, niin on vaan niin järjettömän vaikeeta tehdä päätöstä. Oikeen v''''''aa välillä oma saamattomuus. Miksen mää voi olla niin rohkee, että tekisin asioille, jotka ahistaa ja joille tiedän et niille pitäis tehdä jotain, vaan kärvistelen vanhassa ?
    Jos se yhtään lohduttaa, niin suurin osa ihmisistä toimii juurikin noin.
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #2741 : 24. Helmikuuta 2016 klo 22:37 »

Onko sinulla Gabriel isoja menoja? Jos ei, niin turha murehtia ainakaan taloudellisia asioita. Jos sinulla on säästöjä sen verran, että pärjäät karenssin yli, niin hyvä. Jos rahaa ei ole, niin olet oikeutettu toimeentulotukeen. Sillä pitäisi normaalitilanteessa pärjätä ihan mukavasti, kunnes asiat lähtevät taas rullaamaan.

Jos et viihdy nykyisessä työssäsi, niin ennen pitkää sinun on joka tapauksessa lähdettävä. Parempi vain repäistä kuin kärvistellä! Itse tein saman ratkaisun jokin aika sitten, ja olen todella tyytyväinen karenssista huolimatta. Energiani ei enää valu hukkaan työssä, jota en kokenut kovin merkitykselliseksi, ja voin rauhassa hakea merkityksellisempää suuntaa elämälleni.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2742 : 25. Helmikuuta 2016 klo 00:25 »
  • Tykkää (0)

• Toimeentulotukea voi myös hakea muuttokustannuksiin (siltä paikkakunnalta mistä muuttaa) ja takuuvuokraan (siltä paikkakunnalta mille muuttaa). Molemmat taitavat olla harkinnanvaraisia, joten saanti ei ole täysin varmaa. Takuuvuokra tulee melko todennäköisesti, mutta sitä pitää hakea riittävän ajoissa, jotta sosiaalitoimisto ehtii maksaa sen vuokranantajan tilille ennen muuttopäivääsi. Käsittelyajat on yleensä 1-2 viikkoa.

Edit: Muuttokustannukset saa yleensä vasta jälkikäteen, kuittia vastaan. En tiedä onko tuohon jotain systeemiä jolla voisi saada etukäteen.
    « Viimeksi muokattu: 25. Helmikuuta 2016 klo 00:34 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Josva

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2743 : 28. Helmikuuta 2016 klo 16:22 »
  • Tykkää (1)

• Tänään klo 18.15-18.45 TV1 alkaa näköjään jokin sarja Suomen erämaista, täytyykin katsoa tekeekö sillä mitään?
    Toivottavasti se olisi olisi isproivasti kerrottu-kuvattu ja saisi laajan katsojakunnan, että miksikö. Siksi kun ihmiset
    ovat vieraantuneet vapaasta ja villistä luonnosta eivätkä osaa tai tiedä hakeutua läheltä löytyviin hiljaisuuden ja rauhan tyyssijoihin, loma kotimaisessa erämaassa antaa varmasti enemmän kuin kaukomatkat?
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2744 : 01. Maaliskuuta 2016 klo 00:04 »

Maaliskuu ja kalenterikevät alkoi juuri. <3
    Kirjattu