Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 184

wonderer

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2745 : 03. Maaliskuuta 2016 klo 13:02 »
  • Tykkää (0)

• Tänään olen superonnellinen... ostin juuri lapselleni lentolipun ja hän lentää luokseni pariksi viikoksi
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2746 : 05. Maaliskuuta 2016 klo 22:39 »
  • Tykkää (0)

• En ole polttanut tupakkaa - hetkinen - 13 vuoteen. Tai olen minä sinä aikana polttanut kahdesti savukkeen. Edellisen kerran muistaakseni n. 2009. Siitä huolimatta tänään teki hetken verran älyttömästi mieli tupakkaa?! En tajua, miten voi olla niin vahvaa huumetta, että yli 13 vuoden jälkeen edelleen palaa mieleen? Nuoret: Ei todellakaan kannata edes maistaa.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2747 : 05. Maaliskuuta 2016 klo 23:49 »

Avaruus: asianhan voi tietysti ymmärtää myös niinpäin, että jos on lopettanut vaikkapa vanukkaiden syömisen 13 vuotta sitten ja sen jälkeen on syönyt vain kaksi purkkia vanukasta, niin tuskinpa se kertoo huumeen vahvuudesta, jos tänään yhtäkkiä tekee vähän aikaa älyttömästi mieli vanukasta.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2748 : 06. Maaliskuuta 2016 klo 00:22 »
  • Tykkää (0)

• Avaruus: asianhan voi tietysti ymmärtää myös niinpäin, että jos on lopettanut vaikkapa vanukkaiden syömisen 13 vuotta sitten ja sen jälkeen on syönyt vain kaksi purkkia vanukasta, niin tuskinpa se kertoo huumeen vahvuudesta, jos tänään yhtäkkiä tekee vähän aikaa älyttömästi mieli vanukasta.
    :D vaikka mahtaakohan nuo nyt IHAN olla vertailukelpoisia... ;P
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #2749 : 06. Maaliskuuta 2016 klo 02:52 »

Vanukkaassa on sokeria, se vasta kova aine onkin. Tupakkahan ei sinänsä ole huume, sillä huumehan on laiton päihde, ja tupakkaa saa laillisesti kuluttaa.
    Kirjattu

Josva

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2750 : 06. Maaliskuuta 2016 klo 09:53 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on flunssa, alkoi eilen. Silti oli pakko käydä tekemässä lumityöt, näin se vaan menee maaseudulla. Muuten jäisi kinosten taakse mottiin, on nimittäin tullut sitä hörtöä n;15-20cm parinpäivän aikana. Ei muuten takapotku auto enää kulje.

Noista addiktioista vielä sen verran, että poltan Café creem sikarin sekä juon ison mukin Juhlamokkasta keitettyä kahvia kun haluan palkita itseni jostain. Jos tykkäisin vanukkaista nauttisin varmaankin senllaisen, eli on kohdallani täysin psyykkinen juttu. En koskaan ole kokenut ongelmaksi että jäisin koukkuun johonkin asiaan, ei vaan ole ollut pakonomaista tunnetta että tätä täytyy saada lisää lisää enemmän ja jatkuvasti.
    Jos käyttäisin huumausaineita niin niihin voisin koukkuun jäädäkkin, kertovat ainakin että fysiikkakin sitä vaatimalla vaatii?
    Unta ruokaa ja juomaa on kyllä pakko saada!
    Nyt tulee kyllä a a aivastus Ätshll, pää on täynnä räkää ja niska poskiontelot silmät hampaat kipeänä.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2751 : 06. Maaliskuuta 2016 klo 14:25 »
  • Tykkää (0)

• Tupakkahan ei sinänsä ole huume, sillä huumehan on laiton päihde, ja tupakkaa saa laillisesti kuluttaa.

Tupakka ilmeisesti yleensä luokitellaan nautintoaineeksi, vähän kuin samaan kategoriaan kahvin kanssa?

Aloin miettiä tuota laittomuus tekee huumeen -hommaa. Jos esim. kannabis laillistettaisiin (Suomessa), niin muuttuisiko se silloin huumeesta päihteeksi? Entäpä uudet tutkimuskemikaalit, jotka vaikuttavat huumeen tavoin, mutta niitä ei ole vielä ehditty luokitella huumausaineeksi, ovatko nekin sitten päihteitä?
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2752 : 06. Maaliskuuta 2016 klo 14:32 »
  • Tykkää (0)

• Noista addiktioista vielä sen verran, että poltan Café creem sikarin sekä juon ison mukin Juhlamokkasta keitettyä kahvia kun haluan palkita itseni jostain. Jos tykkäisin vanukkaista nauttisin varmaankin senllaisen, eli on kohdallani täysin psyykkinen juttu. En koskaan ole kokenut ongelmaksi että jäisin koukkuun johonkin asiaan, ei vaan ole ollut pakonomaista tunnetta että tätä täytyy saada lisää lisää enemmän ja jatkuvasti.
    Jos käyttäisin huumausaineita niin niihin voisin koukkuun jäädäkkin, kertovat ainakin että fysiikkakin sitä vaatimalla vaatii?

Monet huumeet aiheuttavat fyysistä riippuvuutta, mutta esim. psykedeelit eivät aiheuta fyysistä riippuvuutta käytännössä lainkaan. Henkinenkin riippuvuus niihin on äärimmäisen harvinainen, ja psykedeeliputken olisi vaikea onnistua, koska toleranssi tulee nopeasti. (Psykedeelien riskit ovat sitten erilaisia).

Kannabis aiheuttaa fyysistä riippuvutta vasta kahden viikon säännöllisen polttelun jälkeen, mutta henkinen riippuvuus muodostuu joillekin.

Tupakasta on sanottu, että aiheuttaa yhtä voimakasta riippuvuutta kuin amfetamiini, ts. voimakasta riippuvuutta, myös fyysisiä oireita.
    « Viimeksi muokattu: 06. Maaliskuuta 2016 klo 17:39 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #2753 : 06. Maaliskuuta 2016 klo 19:47 »

Tupakka ilmeisesti yleensä luokitellaan nautintoaineeksi, vähän kuin samaan kategoriaan kahvin kanssa?

Aloin miettiä tuota laittomuus tekee huumeen -hommaa. Jos esim. kannabis laillistettaisiin (Suomessa), niin muuttuisiko se silloin huumeesta päihteeksi? Entäpä uudet tutkimuskemikaalit, jotka vaikuttavat huumeen tavoin, mutta niitä ei ole vielä ehditty luokitella huumausaineeksi, ovatko nekin sitten päihteitä?

Niijuu, nautintoaine.

Mitenköhän muuten, jos nyt tosiaan muuttuu kohtapuoliin lailliseksi, niin miten käy kaikkien kannabiksesta saatujen huumausainerikosmerkintöjen? Varmaan poistuvat?

Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2754 : 07. Maaliskuuta 2016 klo 00:02 »

:D vaikka mahtaakohan nuo nyt IHAN olla vertailukelpoisia... ;P

Kyllä niissä aika paljon vertailukelpoista on – ellei tee sitä tyypillistä jakoa: tupakka addiktoi, vanukas ei. Paitsi, että tässä nostettiin jo esille (vanukkaan sisältämä) sokeri ja sekin addiktoivana tekijänä.
    Itselläni ei ole kokemusta minkään addiktion olemassaolosta. En siis usko addiktioihin. En ole kyllä kokeillut tietyntyyppisiä huumeita, kuten kokaiinia, heroiinia ja amfetamiinia. Mutta olen törmännyt tutkimukseen, joka luokitti alkoholin ja tupakan ihan pahimmin addiktoivien aineiden joukkoon. Niiden kanssa olen kyllä mielin määrin pelleillyt, mutten koskaan koukuttunut.
    Alkoholin vaikutusta kyllä monesti kaipailee, mutta ymmärrän täysin selkeästi kaipailevani niissä tapauksissa mielikuvaa. Mieleni yhdistää pieneen kevyeen nousuun niitä ja näitä mainioita asioita, joita aina välillä haluaa. Ja täytänkin kyllä sen haluni aika ajoin. Asiaan ei ole koskaan liittynyt negatiivista tarvetta (ts. "jos en saa sitä, niin en pärjää"), vaan aina positiivinen tarve ("jos saan sitä, niin se antaa hyvät vibat"). (Ei siis edes niin, että "onpa huonot vibat, nautinpas alkoholia niin saan paremmat".) Ja tämä positiivinen tarve palautuu yleensä mielikuviin, myönteisiin kokemuksiin tietystä olotilasta. Tjsp.

Uskon tosiaan, että koemme addiktioita herkemmin siellä, missä kuvittelemme esiintyvän addiktioita. Siis addiktoivina pidettyjen aineiden, ja yleensä asioiden, yhteydessä.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2755 : 07. Maaliskuuta 2016 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• Esimerkiksi tupakka lisää dopamiinin ja serotoniinin määrää aivoissa, joten ihmisillä, joilla näiden välittäjäaineiden tasot ovat normaalia alempana, on suurempi riski jäädä koukkuun.

Itse en ole koskaan ollut koukussa mihinkään. Tupkoinninkin pystyin lopettamaan ilman ongelmia ja pystyisin lopettamaan myös alkoholin käytön, jos näkisin siihen jotakin syytä.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2756 : 07. Maaliskuuta 2016 klo 21:30 »
  • Tykkää (0)

• Esimerkiksi tupakka lisää dopamiinin ja serotoniinin määrää aivoissa, joten ihmisillä, joilla näiden välittäjäaineiden tasot ovat normaalia alempana, on suurempi riski jäädä koukkuun.

Itse en ole koskaan ollut koukussa mihinkään. Tupkoinninkin pystyin lopettamaan ilman ongelmia ja pystyisin lopettamaan myös alkoholin käytön, jos näkisin siihen jotakin syytä.
    Voisiko tällä olla yhteys erityisherkkyyteeni? Tutkimusten mukaan HSP-ihmisen välittäjäainetasot ovat alempana kuin ei HSP:n? Olen erittäin herkkä addiktoitumaan. Oli kyseessä sitten melkein mikä tahansa mieluhyvää aiheuttava asia.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2757 : 07. Maaliskuuta 2016 klo 23:33 »
  • Tykkää (0)

• Mutta olen törmännyt tutkimukseen, joka luokitti alkoholin ja tupakan ihan pahimmin addiktoivien aineiden joukkoon. Niiden kanssa olen kyllä mielin määrin pelleillyt, mutten koskaan koukuttunut.

Kannattaa olla varovainen. Addiktio saattaa muodostua vähitellen ja sen voimakkuuden saattaa huomata vasta sitten, kun yrittää vähentää/lopettaa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2758 : 07. Maaliskuuta 2016 klo 23:59 »

Voisiko tällä olla yhteys erityisherkkyyteeni? Tutkimusten mukaan HSP-ihmisen välittäjäainetasot ovat alempana kuin ei HSP:n? Olen erittäin herkkä addiktoitumaan. Oli kyseessä sitten melkein mikä tahansa mieluhyvää aiheuttava asia.

Mielenkiintoista, sillä itsekin olen HSP :) :)
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2759 : 08. Maaliskuuta 2016 klo 08:19 »
  • Tykkää (0)

• Mielenkiintoista, sillä itsekin olen HSP :) :)
    Muistaakseni luin tästä Elain Aronin kirjasta HSP. Asiaa ei käsitelty kovin kattavasti, mutta netistä löytyy varmasti lisää tietoa, jos asia kiinnostaa. Itselleni riittää, että tunnen rajani ja elän sen mukaan. Alkuinnostuksen jälkeen itse asiassa en ole enää pahemmin jaksanut enää miettiä erityisherkkyyttäni. Olen mikä olen ja iloinen siitä.
    Kirjattu