Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 190

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2835 : 13. Elokuuta 2016 klo 17:08 »
  • Tykkää (1)

• Vaimo on viikonlopun reissussa. Ja aina kun on, olen todella saamaton. En jaksaisi edes kunnolla pukea päälle saati laittaa ruokaa itselleni. Istun tietokoneella ja teen jotain: yleensä musiikkia tai grafiikkaa. Mutta en siitä tekemisestä saa edes kiksejä samalla tapaa kuin vaimon ollessa kotona. En osaa sanoa, että miksi tälläinen saamattomuus iskee näissä tilanteissa. Olen miettinyt sitäkin, että mahtaisinkohan tehdä mitään, jos olisin sinkku? Siis luultavasti en näkisi syytä käydä töissä tai tehdä juuri muutakaan. Tälläinen tilanne minulla itse asiassa oli joskus nuorena, taisin olla joku 25-26. Käytännössä jos en mennyt baariin, niin pelasin nettiroolipelejä. Olisikohan silloin ollut joku Everquest, mitä hakkasin lähes yötä päivää. Sitten palasin yhteen silloisen tyttöystäväni kanssa ja sain taas motivaatiota muuhunkin. Jännä juttu.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2836 : 13. Elokuuta 2016 klo 23:38 »

Tänään (=eilen, koska kello on yli 12 yöllä) olin Porin Reposaaressa, Reposfääri-festarilla. Kaikki ilmaista, esiintyjiä mm. Talmud Beach, Kaveri Special ja Puppa J. Aurinko paistoi, kesä jatkui, ihana puutalokaupunkimiljöö. Esiintyjiä olisi ollut enemmänkin, mutta lähdimme seitsemän aikoihin, koska piti ehtiä takaisin Tampereelle. :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2837 : 15. Elokuuta 2016 klo 11:42 »

Varmaan tuossakin asiassa kyse balanssista, siis että kuitenkin hyvä että olis semmostakin aikaa että saa olla ihan yksin. Ainakin ite kaipaan sitä aikalailla.
    Kirjattu

muukorento

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2838 : 16. Elokuuta 2016 klo 10:33 »
  • Tykkää (1)

• Joo, tutulta kuulostaa tuo avaruuden tilanne. Meille käy yleensä molemmille noin jos toinen lähtee useammaksi päiväksi jonnekkin. Mitään ei saa aikaiseksi, eikä tuu oikein syötyä eikä nukuttuakaan kunnolla. Se on hassua, itsellä usein ajatus kun toinen tekee lähtöä, et ihan hyvä, et nyt mulla on aikaa ihan omassa rauhassa tehdä omia juttuja tai vaikka siivota perusteellisemmin tai jotain. Ja sitten se aika vain jotenkin menee ja mitään ei tapahdu. Eikä kyse oo siis meilläkään mistään luottamuspulasta tai siitä et murehtis siitä toisesta liikoja. Sinkkuudesta on sen verran aikaa ja silloin oli erilaisia vaiheita tehokkuudessa, etten omalla kohdalla voi vetää ajatusta niin pitkälle, mut tosissaan nykytilanteessa tuttu kuvio. Onkaan se kovinkin yleistä..
    « Viimeksi muokattu: 16. Elokuuta 2016 klo 10:37 kirjoittanut muukorento »
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2839 : 16. Elokuuta 2016 klo 12:43 »

Mä just saan siivottua kun puoliso on poissa. Hän on sinänsä jämpti tyyppi siisteyden suhteen ja mä olen semmonen että herkästi menee kaikki rojut levälleen, niin jotenkin se stressaa silloin kun toinen on täällä ja helposti sit vaan pakoilen niit sotkujani. Yksinollessa ne omat sotkut ovat jotenkin paremmin rauhassa esillä ja huomaan paremmin ne kuin että huomioin vaan stressiä että pitäis siivota :D ...pitäiskin nyt siivota tänään.

Viimeksi kun jäätiin muksun kanssa kahestaan tänne, niin laitettiin tietokone ja netti piiloon ja oltiin kokonaiset kaks päivää ilman viihdettä, sit sorruin avaamaan telkkarin. Pitäis varmaan sulkee näitä koneita kaappeihin useamminkin.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2840 : 16. Elokuuta 2016 klo 22:37 »
  • Tykkää (1)

• Joo, tutulta kuulostaa tuo avaruuden tilanne. Meille käy yleensä molemmille noin jos toinen lähtee useammaksi päiväksi jonnekkin. Mitään ei saa aikaiseksi, eikä tuu oikein syötyä eikä nukuttuakaan kunnolla. Se on hassua, itsellä usein ajatus kun toinen tekee lähtöä, et ihan hyvä, et nyt mulla on aikaa ihan omassa rauhassa tehdä omia juttuja tai vaikka siivota perusteellisemmin tai jotain. Ja sitten se aika vain jotenkin menee ja mitään ei tapahdu. Eikä kyse oo siis meilläkään mistään luottamuspulasta tai siitä et murehtis siitä toisesta liikoja. Sinkkuudesta on sen verran aikaa ja silloin oli erilaisia vaiheita tehokkuudessa, etten omalla kohdalla voi vetää ajatusta niin pitkälle, mut tosissaan nykytilanteessa tuttu kuvio. Onkaan se kovinkin yleistä..
    Joo. Ei siinä ole kyse luottamuspulasta. Vaan siitä, että ilman toista on puolikas. Tai jotain. Eos.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2841 : 19. Elokuuta 2016 klo 18:00 »
  • Tykkää (0)

• Soitin pankkikortin sulkupalveluun, kun huomasin kortin kadonneen. Olin ostamassa ruokaa tänään kaupassa, enkä heti laittanut korttia takaisin lompakkoon. Sitten illemmalla rupesin miettimään, että laitoinkohan kortin takaisin lompakkoon. No ei se kortti lompakossa ollut. Kotoakaan en sitä löytänyt.

Parissa viikossa tulee uus kortti sekä pinkoodi eri kirjeissä. Löytyy myös toinen pankkikortti eri pankissa, joten maksaminen onnistuu sillä.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2842 : 19. Elokuuta 2016 klo 18:17 »

Käytiin tänään palstalla korjaamassa vähän satoa. Sen verran on kaukana ja ehkä vähän heikko maaperä tuolla, että voi olla että ens kesänä panostetaankin vain parvekeviljelyyn :)

Mutta tulihan syötyy vähän värikkäämmin tänään  :ruokaa
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2843 : 19. Elokuuta 2016 klo 22:50 »

Soitin pankkikortin sulkupalveluun, kun huomasin kortin kadonneen. Olin ostamassa ruokaa tänään kaupassa, enkä heti laittanut korttia takaisin lompakkoon. Sitten illemmalla rupesin miettimään, että laitoinkohan kortin takaisin lompakkoon. No ei se kortti lompakossa ollut. Kotoakaan en sitä löytänyt.

Parissa viikossa tulee uus kortti sekä pinkoodi eri kirjeissä. Löytyy myös toinen pankkikortti eri pankissa, joten maksaminen onnistuu sillä.

Muutamat kerrat mulle on käynyt sillee, että en ole edes huomannut hukanneeni pankkikorttia (se saattaa olla joskus useita päiviä muutenkin hukassa), niin joko pankista ollaan soitettu tai sitten joku ystävällinen löytäjä on ottanut yhteyttä.

Itseasiassa viimeksi ihan tässä kesällä joku oli mennyt mun FB-sivuille ja etsinyt kaverilistasta tyyppejä, joille oli lähettänyt ihan tekstiviestillä yhteydenottopyyntöjä, kun mulla oli numeropalvelun tiedoissa vain semmonen numero, joka ei ollut käytössä :D Olin aika hämmentynyt, kun serkulta oli tullut viestiä että joku on löytänyt mun pankkikortin, ja semmoselta puolitutulta ihmiseltäkin oltiin kyselty.. Noh, sain sen kortin sitten vielä samana iltana, kun olin hukannut, halauksen kera.

Yleensä olen hakenut seuraavana päivänä pankin konttorista. ...eipä siellä tilillä koskaan juuri mitään ole, joten ei paljoa stressaa se korttikaan. :)
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2844 : 20. Elokuuta 2016 klo 23:48 »

Päivällä Hiedanrannan puutarhajuhlat, illalla ukulelen soittelua ja laulelua järven rannalla täydenkuun valaistessa maisemaa. <3
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2845 : 21. Elokuuta 2016 klo 07:42 »

Päivällä Hiedanrannan puutarhajuhlat, illalla ukulelen soittelua ja laulelua järven rannalla täydenkuun valaistessa maisemaa. <3

Kuulostaa suunnitelmalta :)

Meillä ötököitä, askartelua, leikkimistä ja pihailua,, mahdollisesti kotiloille höpöttelyä ja kivillä&kannoilla istahtelua.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2846 : 21. Elokuuta 2016 klo 10:20 »

Kuulostaa suunnitelmalta :)

Ei se ollut suunnitelma, vaan kertaus tapahtuneesta, ja se oli tapahtunut ilman suunnitelmaa. :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2847 : 21. Elokuuta 2016 klo 10:37 »

Jaaajoo, se oli jo eilinen :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2848 : 26. Elokuuta 2016 klo 16:44 »

Satoikin vettä! Käytiin vähän pyöräilemässä, hiekkaleikkejä rannalla ja palstan kautta kotiin säkki täynnä papuja, kesäkurpitsaa ja auringonkukkia. Kotona odotteli sitten semmonen iloinen tukiviidakkoselvityspyyntömylläkkä, mutta kyllä se tästä vähitellen ratkee :)
    Kirjattu

muukorento

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2849 : 30. Elokuuta 2016 klo 20:28 »
  • Tykkää (2)

• Mä oon sitä lajia ihmisistä, et monta kertaa mennessäni uuteen paikkaan tunnustelen sen olotilaa. Varsinkin silloin, kun menee ensimmäistä kertaa jonkun kotiin. Kotiintullessa se olotilan huomioiminen yleensä hukkuu hälyyn tai ajatukseen; mitä piti ensin tehdä ja mitä sen jälkeen... Hetki sitten tulin yksinäni meidän "tyhjään" kotiin ja tuntui jotenkin tosi hyvältä. Oli juuri semmonen auringonlaskun hämärä. Ei tehnyt mieli sytyttää valoja. Ajattelin, et meillä ei varmaan ole kynttilöitä, mut löysin niitä sittenkin. Ihanaa fiilistellä omaa kotia ihan omassa rauhassa.
    Kirjattu