Soitin pankkikortin sulkupalveluun, kun huomasin kortin kadonneen. Olin ostamassa ruokaa tänään kaupassa, enkä heti laittanut korttia takaisin lompakkoon. Sitten illemmalla rupesin miettimään, että laitoinkohan kortin takaisin lompakkoon. No ei se kortti lompakossa ollut. Kotoakaan en sitä löytänyt.
Parissa viikossa tulee uus kortti sekä pinkoodi eri kirjeissä. Löytyy myös toinen pankkikortti eri pankissa, joten maksaminen onnistuu sillä.
Muutamat kerrat mulle on käynyt sillee, että en ole edes huomannut hukanneeni pankkikorttia (se saattaa olla joskus useita päiviä muutenkin hukassa), niin joko pankista ollaan soitettu tai sitten joku ystävällinen löytäjä on ottanut yhteyttä.
Itseasiassa viimeksi ihan tässä kesällä joku oli mennyt mun FB-sivuille ja etsinyt kaverilistasta tyyppejä, joille oli lähettänyt ihan tekstiviestillä yhteydenottopyyntöjä, kun mulla oli numeropalvelun tiedoissa vain semmonen numero, joka ei ollut käytössä

Olin aika hämmentynyt, kun serkulta oli tullut viestiä että joku on löytänyt mun pankkikortin, ja semmoselta puolitutulta ihmiseltäkin oltiin kyselty.. Noh, sain sen kortin sitten vielä samana iltana, kun olin hukannut, halauksen kera.
Yleensä olen hakenut seuraavana päivänä pankin konttorista. ...eipä siellä tilillä koskaan juuri mitään ole, joten ei paljoa stressaa se korttikaan.