Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 191

Kirjaton hylly

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #2850 : 31. Elokuuta 2016 klo 13:55 »

Koin tänään aiemmin https://youtu.be/acW839wTA0U sinusta, puuroa keittäessä. Sinä tulit luokseni.
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #2851 : 01. Syyskuuta 2016 klo 22:56 »

Tänään tuli purettua suurin kivi sydämeltä koskien muksulle varaamaani päiväkotipaikkaa. Olen etsinyt toisen vaihtoehdon ja käymme huomenaamusta heti tutustumassa perhepäivähoitopaikkaan ja toivon että se olis jotenkin oikean tuntuinen paikka. Käytiin tutustumassa päikkyyn ja itkin jotain puol tuntia siellä, kun en vain pysty heittämään niin pientä semmoseen maailmaan, jossa jo aloitetaan se että istutetaan paikoilleen ja kättä nostamalla saa puheenvuoron. Varmaan hieno taito joo, mutta se vaan tuntui niin keinotekoiselta ja väärältä, etenkin noin pienten kohdalla,, ja muutenkin. Tavallaan harmi, koska muksu nautti ihan todella siitä ajasta kun sai vapaasti leikkiä ja temmeltää kaikkien muiden muksujen kanssa pihalla, mutta päikyillä on ohjelmansa ja aikataulunsa ja sääntönsä ja en tiiä,,,kaipasin vähän henkilökohtaisempaa otetta siihen touhuun. Mua on vaivannut jo keväält asti kun ekaa kertaa käytiin tutustumassa, kun siel oli joku jäähypenkkisysteemi ja lapsi laitettiin sinne käytävälle rauhoittumaan kun poti koti-ikävää ja jotenkin vaan se tuntui kovin kurjalta.
Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2852 : 06. Syyskuuta 2016 klo 19:00 »
  • Tykkää (0)

• Kellään kokemuksia mehupaastosta tms ? Jos olet kokeillut niin kerrohan. Tekis mieli kokeilla, mutta vähän arveluttaa. Noin alkuunsa 3-4 päivää jotta tulisko siitä mitään vai olisko pelkkää kidutusta. Hommasin tuossa pitkään himoitsemani mehupuristimen jolla olen väännellyt jos minkälaisia sekoituksia. Sillä sitten aattelin tehdä juomat paaston ajan ( tää paasto-idea ei millään tapaa liity tuon mehupuristimen hankintaan). Melko tyyris kapine, mutta kuukauden kokeilujen jänkeen huippu peli. Ei oo mehukatti-kannuja ikävä :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2853 : 08. Syyskuuta 2016 klo 22:23 »

Ei ole kokemusta, kannattaa varmaan googlailla niin löytyy.

Mehupuristimesta sen sijaan on kokemusta, loistokapine  :). Käytiin illalla hakemassa omenoita, joita jaellaan kivasti siellä täällä talojen pihalla - täydellisiä punaisia makeita omppuja <3. Niistä mehut puristimen kautta mukiin ja mäskistä pyöräytin omenarieskoja.
    Tulee olemaan omenainen viikko, pihlajaa ja marja-aroniaa vielä pitää hakea omenan mukaan.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2854 : 15. Syyskuuta 2016 klo 21:33 »

Jee, huomenna on mun synttärit, täytän 29, sain sossult lahjaksi tiedon siitä että pitää maksaa lapsen päivähoitomaksut yksin,, mikä tietenkin on ihan loogista, eihän köyhien kuulu pystyä valita lapsensa päivähoitopaikkaa,,(sarkasmia)
    Kaikki lapset mielellään ääriään myöten täyteen päiväkoteihin ja perhepäivähoitajille ne yks tai kaks lasta sitten.

Lisäks on hupaisaa että täällä kunnallisessa päivähoidossa ilmeisesti lapsille ei saa viedä niit vegaaneja aterioita eikä vegaania ruokaa tietenkään ole tarjolla,, mutta se nyt ei ole edes pääasia. Melkein huvittais kirjoitella jotain lisäharkintapyyntöä sossuun, mutta turhaa se varmaan olisi ja tekisin vain itestäni pellen,,mitä jo toki olen. Odottelinkin kyllä tuollaista vastausta ja varauduin siihen että saa alkaa taas miettimään talouttaan uusiksi. En tiedä onko tää oikein.

Semmost tää vanheneminen on,, oppia paikkaansa täs maailmassa :D meitsi saa harjoitella nyt elämään pyhällä hengellä, maa-artisokalla, marjoilla ja metsäsienillä.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2855 : 15. Syyskuuta 2016 klo 22:05 »
  • Tykkää (0)

• Heh, terve vaan Neitsyt-toveri ja onnea! Itse olen muutaman vuoden nuorempi ja vietin juuri tänään synttäreitä. Tai no "vietin", lähinnä joka vuosi tavan vuoksi tuon kakun syön porukoiden kanssa ja taitaa olla viimeinen kakku tämä, mutta muuten en kyllä siitä huomiosta välitä juuri. Tai no jos joku nyt aidosti haluaa tarjota lämpimiä sanojaan niin ihan kivaahan se on vaikka en vaan niin itse enää innostu noista tapajuhlista. Statistiikkaa. Lahjojakaan ei ole tullut tänä vuonna ollenkaan kun sairaseläkkeellä olevat vanhemmatkin ovat niin köyhiä, että hyvä kun ruokaan ja laskuihin riittävät rahat. Eikä se haittaa oikeastaan niin yhtään kun arvostan sellaisia asioita enemmän, jotka eivät ole materiaalisia.

Tai sanottakoon niin, että olen ihan tyytyväinen siihen mitä olen saanut vaikka olen itsekin köyhä työkyvytön pummi. Onhan se toki ihan kiva, että näin aikuisena tulee lisää vuosia mittariin niin muut ehkä ottavat vähän vakavammin ja alkaa tulla enemmän järkeä päähän jne. Mutta muuten lähinnä ihan normi päivä siinä missä muutkin. Tulisi jo kevät. ;)
    « Viimeksi muokattu: 15. Syyskuuta 2016 klo 22:07 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2856 : 15. Syyskuuta 2016 klo 22:29 »

Tervepä terve ja onnea!

Pakko sanoo kun toivoit kevättä, että syksy on kyllä musta ihan parasta aikaa. Mä niin nautin tästä, että illasta on jo hämärää ja ysiltä pimeää ja saa käydä "ihmisten aikaan" pimeässä! :D Kaikkialla tuoksuu vielä marjat ja sienet ja omenat ja maatuva orgaaninen materia..

Onhan tuleva talvi aina vähän sellainen jännitysmomentti syksyssä, mä en ehkä niinkään odota kevättä, mutta uutta syksyä  ;D

Tänään tein jonkunlaisen kakun, sisko ja äiti tulevat huomenna matkan takaa viikonlopuksi kyläilemään. Saan lahjaksi seinäkalenterin, ehkä jotain muutakin, ja samalla kulkeutuu kesällä kerätyt marjat pakkaseen ja omenia säilöön,,, Mulle lahjojen saaminen on aina ollut vähän hämmentävää, sinänsä kivaa ja sinänsä oon usein pulassa että mitä mä tämmösen kanssa nyt, ja kuinka suhtautua ja monesti nolostun. Mutta se on sit balanssissa kun vastaavasti sit tulee lahjottua takaisin,, lähinnä kulutustavaraa puolin ja toisin, antamisen ilosta.
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #2857 : 15. Syyskuuta 2016 klo 22:52 »

Hei teille kummallekkin onnea!  :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2858 : 16. Syyskuuta 2016 klo 00:01 »

Kiitos  :)
    Aika hassuuhan tää tämmönen ajanlasku on, kaikki ollaan tääl synnytty, niin onnea vaan tällee ihan universaalistikin mun puolestani kaikille!
    :D Itseasias piti tänään ihan laskee vuosilukujen perusteella että paljonkos sitä nyt tänä vuonna täyttääkään, tätä tämmöst dementiaa on ollut jo vuosia. Aiemmin sitä tiedosti paljon paremmin nää jutut.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2859 : 24. Syyskuuta 2016 klo 20:55 »

Kyllä. Ystävät ovat kantava voima,, vaikka ei tavattaiskaan juurikaan,  tai oltais vain löyhästi yhteyksissä.

Tänään oli sillee kiva päivä, herättiin melkoisen aikaisin, oltiin jo puol kaheksalta menossa rannalle leikkipuistoon leikkimään ja jotenkin tää päivä on mennyt iisisti. Lapsi on jo toipunut tympeestä flunssasta mitä meil on ollut jo pari viikkoa. Mulla on viel kurkku kipeenä, mutta tauti ei enää niin rajoita ja haittaa.

Nyt on viikonloppu ja ihan oikean viikonlopun tunnelma. Viime viikko oli jännittävä, kun oli eka sellainen kurssi tuolla opiskelupaikassani, jossa pääsin ryhmätilanteeseen. Meillä oli ryhmätentti, ja siis kun tein tällee ikäänkuin 7 (*muoks korjaus, aluks laskin että 9) vuoden jälkeen comebackin tuonne opintoihin ja n. ehkä 9 vuotta nuorempien joukkoon, niin olihan se jännää. Mä yritän selviytyä semmosesta oudon linnun tunteesta tuolla. Tuntuu että kun oma henkilökohtainen elämä on sen verran normeista poikkeavaa ollut tässä jo vuosia, että on jotenkin hankalaa sosialisoida ja kertoa itestään juuri mitään, kun tuntuu sitten siltä kuin tarvis selitellä jotain että miksi mä en ole elänyt niinkuin muut, mikä on hassua mutta myös ihan tosissaan todellista. Mul on ollut jopa pientä ahdistusta siitä että miten mä nyt kehtaan yrittää vielä ja että mitäköhän muut musta kelaa,, etenkin noi opettajat/professorit, sun muut vanhemmat tyypit, jotka mahdollisesti just ovat tehneet järjestelmällisesti duunia sen oman paikkansa eteen.
    Mulla on kaks vuotta opinto-oikeutta jäljellä ja tahdon ihan tosissaan nyt käyttää tän ajan, että saisin tavallaan jotain normaalia tästä kaikesta aikaseksi...mutta epäilen itseeni että pystynkö siihen. Ei se helppoa ole, eikä tietenkään ole sen helpompaa nuoremmillekaan,, eli en kuitenkaan haluis olla 9 vuotta nuorempi ja kaikissa epävarmuuksissani tuolla. Ja enköhän mä senkin kestä jos tästä ei mitään tule lopulta ,mutta kyl mä haluisin että saisin luotuu tästä vähän kuin jotain konkreettista ja todellista,, eikä tää ois vaan haihattelua tää mun opiskeluni. Eip tässä siis auta kuin palata ekologian pariin.... Hitsit miten pienii me ollaan...
    « Viimeksi muokattu: 24. Syyskuuta 2016 klo 21:12 kirjoittanut faråd »
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2860 : 25. Syyskuuta 2016 klo 12:54 »

Jännä... Tällainen virallisesti keski-ikäinen (miespuolinen) ihminenkin voi yhtäkkiä löytää itsestään sisäisen pikkutytön, joka kirkuu ja itkee antaumuksellisesti fanittamansa artistin/bändin keikalla. Ja samalla, saman illan kuluessa tämänikäinen ihminen löytää nykytodellisuudestaan sen saman elämänvaiheen, jonka hän luuli päättyneen jo ennen kolmeakymmentä. Maailmani heilahti.
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2861 : 25. Syyskuuta 2016 klo 14:14 »
  • Tykkää (1)

• En tiedä kuuluisko tämä nyt avautumista-osioon vai tänne mutta kirjoitan nyt tänne kun tutumpi keskustelu. Ärsyttää kun Helsingissä kaavoitetaan uusia asuinalueita keskuspuiston alueille. Muutenkin jo ihan tarpeeksi täyteen rakennettu ja nyt nakerretaan meidän pieniä rakkaita viheralueita. Toivottavasti kansalaisaloite saa tarpeeksi ääniä jotta tämmöiset hullutukset loppuu. Kaikilla ihmisillä pitäisi olla oikeus päästä lähialueille virkistäytymään metsään. Oma lähimetsä on onneksi saanut jo luonnonsuojelu-statuksen, mutta muut lähimetsät ei. 
    Tänään oltiin Sipoonkorven kansallispuistossa haahuksimassa ja ihailemassa vielä paikalla olevia lintuja ja ötököitä. Vaikka aika talvinen meininki alkoi sielläkin jo olemaan. Syksy on kaikessa haikeudessaan aika ihanaa aikaa. Ehdin myös kirjoittamaan jo parin A4 verran avautumista tästä metsien kaavoittamisesta. Onko kellään ideoita minkä lehtien mielipidepalstoille voisi lähetellä tekstejä? Helsingin Sanomat? Helsingin Uutiset? Missä mahtaisi olla matalin julkaisukynnys vai lähetänkö kaikkialle?  :(
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2862 : 25. Syyskuuta 2016 klo 16:49 »

Keskuspuiston puolesta on järkätty vaikka mitä, ehkä Keskuspuistoryhmältä vois saada vinkkiä mitä kannattaa tehdä.. https://www.facebook.com/keskuspuistonpuolesta/?fref=ts
    http://www.adressit.com/a/132125
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2863 : 28. Syyskuuta 2016 klo 15:24 »

Syksy etenee kohisten, jokunen lehti on vielä vihreänä, suuri osa maisemasta keltaisen tai punertavan ruskeaa.
    Leivottiin tänään jo kahdesti pipareita :D ehkä onkin vähän niin että joulu tulee ensin, ja sitten vasta talvi :)
    Kirjattu

metsänii

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2864 : 23. Lokakuuta 2016 klo 13:26 »
  • Tykkää (3)

• Sain jotenki tosi paljon energiaa eilen iltasesta kynttilä/suitsuke tuokiosta. Monta päivää oon vaan maannu ja ollu tekemättä mitään, koska miut jätettiin viikko sitten. Tuntuu hyvältä. Syysloma, oon vapaa tekemään mitä haluun ja voin taas pitää pussihousuja ilman, että niitä joku moittii. (sehän ei ole kyllä menoa haitannut) :D Peace and love  :sydamia 8) :D :)
    Kirjattu