Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 192

faråd

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #2865 : 25. Lokakuuta 2016 klo 20:18 »

Lumi maalasi tänään maiseman valkeaksi.
Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2866 : 29. Lokakuuta 2016 klo 19:04 »
  • Tykkää (0)

• Mailma on muuttunut melko paljon sekä yksinäisyyden tunne on lisääntynyt ainakin juuri siinä kohtaa missä minä olen.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2867 : 29. Lokakuuta 2016 klo 19:41 »

Mailma on muuttunut melko paljon sekä yksinäisyyden tunne on lisääntynyt ainakin juuri siinä kohtaa missä minä olen.

Just täs viikonloppuna tuli muisteltuu paria lainia nuoruuden biiseistä mitä kuuntelin, yks oli että "muutos tapahtuu väistämättä, joka toinen mahdollisuus jää käyttämättä" ...ja toinen "tarina metsän vanhan puun, joka on jo osaksi kuollut, mutta ei ikinä lakaistu" ..tais olla (entisen effekt:n) sasun biisejä & laineja.

Oon muksun kans ollut nyt viikonlopun yli mummolas, eli vanhas kodissani kyläilemässä, huomenna palaillaan omaan kotiin. Tää on vähän semmone paikka, missä juuri mikään ei muutu,, tai ainakin ydin pysyy, vaikka sitä sun tätä muutostakin toki aina meneillään :)

Toivom että sulla olis mukavaa yksinäisyyden oloa, rakentavaa tai muuten kevyttä.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2868 : 29. Lokakuuta 2016 klo 19:49 »
  • Tykkää (0)

• Jee, huomenna on mun synttärit, täytän 29, sain sos...

Myöhästyneet onnittelut!
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2869 : 29. Lokakuuta 2016 klo 20:44 »

Myöhästyneet onnittelut!

:D ihana! Kiitos  ;D aina kivaa syntyä Onnee olla olemas sullekin !  :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2870 : 29. Lokakuuta 2016 klo 22:08 »
  • Tykkää (1)

• Just täs viikonloppuna tuli muisteltuu paria lainia nuoruuden biiseistä mitä kuuntelin, yks oli että "muutos tapahtuu väistämättä, joka toinen mahdollisuus jää käyttämättä" ...ja toinen "tarina metsän vanhan puun, joka on jo osaksi kuollut, mutta ei ikinä lakaistu" ..tais olla (entisen effekt:n) sasun biisejä & laineja.

Oon muksun kans ollut nyt viikonlopun yli mummolas, eli vanhas kodissani kyläilemässä, huomenna palaillaan omaan kotiin. Tää on vähän semmone paikka, missä juuri mikään ei muutu,, tai ainakin ydin pysyy, vaikka sitä sun tätä muutostakin toki aina meneillään :)

Toivom että sulla olis mukavaa yksinäisyyden oloa, rakentavaa tai muuten kevyttä.

Kiitos tästä - pitää muistella kyseisiä biisejä :) Duuni painaa yksinäisyyteen vaikka muksun kanssa tässä aika kuluu .... ei se haittaa kun on päämäärä selvä ... .välillä kuitenkin täytyy ajatella josko maailmaan mahtuisi uutta toimintaa mikä mullistaisi kokonaisuuden.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2871 : 30. Lokakuuta 2016 klo 00:11 »

Hmm, niin, jos vain on visiota tai silmää, niin aina voi parhaansa mukaan joko tietoisesti tai omal painollaan shiftaa itseensä sellaiseen elämään joka heijastuis vähitellen maailmana. Tai ihan vain pyrkiä toteuttamaan itseään niissä puitteissa mitä milloinkin.

On täs myönnettävä, että mun maailma on jo niin mullistunut ja mullistuu jatkuvasti, kun vain jaksan muistaa ja nähdä. Jaa-a, seuraava laini jo muistuttelee tuol sydänkammiossa "älä ota mitään itsestäänselvyytenä, muista aina kiittää kaikesta, kiittää kaikesta", tää.

Jos vain aattelenkin mitä kaikkee kokoajan tapahtuu, jo ihan tietämättämme, ja jo ihan perusbiologiassa, siis kaikkialla, niin oon ihan häkeltyä. Voi olla että oon siunaantunut melkoisella mysteerio(lo)lla, kun must on niin paljon ihmeellistä. Menee vain niin ihmeelliseks, että hankala kuvailla ja parempi antaa kaiken ymmärryksen kasvaa hiljaisuudessa. Niin yksinkertaista ja niin kaunista ja samalla niin käsittämättömän monimuotoista ja runsasta--herkkää mutta voimakasta.

Toki, paljon surua, pahaa oloa, sotaa, tuhoa, kriisejä... ja paljon turtumista ja turhautumista, nälkää, voimattomuutta vankeutta ja rajallisuutta.,,aina sekin on tunnusteltava. Itellä vallitsevana fiiliksenä nyt kuitenkin jonkinlainen luottamus, että ei mitään niin pahaa ettei hyvää,, ja että tiedetään niin vähän, jos mitään, sekin on tavallaan lohdullista ja kaunista.

Pitää joo etsiä Hiljaiset tarinat - Aste onnesta EP
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2872 : 30. Lokakuuta 2016 klo 01:06 »

Mailma on muuttunut melko paljon sekä yksinäisyyden tunne on lisääntynyt ainakin juuri siinä kohtaa missä minä olen.

Yksinäisyydestä on toisaalta ruvettu tänä syksynä puhumaan. Olen törmännyt useampiin lehtiartikkeleihin, blogiteksteihin jne. jotka ovat aihetta käsitelleet. Hyvä niin. On aikakin ymmärtää, että ihminen tarvitsee toista ihmistä.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2873 : 30. Lokakuuta 2016 klo 13:03 »
  • Tykkää (0)

• Yksinäisyydestä on toisaalta ruvettu tänä syksynä puhumaan. Olen törmännyt useampiin lehtiartikkeleihin, blogiteksteihin jne. jotka ovat aihetta käsitelleet. Hyvä niin. On aikakin ymmärtää, että ihminen tarvitsee toista ihmistä.

Kiitos kiitos! Musta isosti täällä meillä ainakin yksinäisyys johtuu pelosta vallitsevaa järjestelmää. Juuri kukaan ei kadulla esitä ehdotuksi ellei leimata. Jos ehdotukset tehdään vaan lähinnä järjestelmässä - on jälki sen näköistä. Ei voi olla vain ihminen kai. Artikkelit ja tekstit taitaa johtaa vaan syvemmälle luulisin kuten tämä avautumisenikin tavallaan - en tehnyt sitä lähimmäiselleni ja lähimmäisellä tarkoitan ensimmäistä lähelleni osunutta ketä asiaan voisi vaikuttaa. Olen kyllä aika aktiivinen lähimmäisten suhteen että ei sen puolesta varjopuolella vielä olla. Yksinäisyys ei poistu näppäimistöllä - päinvastoin. Ihmisen tarpeista voi olla montaa mieltä - todellisuudessa ollaan aika alkukantasia. Sanoisin että ihminen tarvitsee vapautta - tätä ei moni ymmärrä mutta kestävän kehityksen kannalta puolet pitäisi riittä. Tänään kaikkea hyvää koko porukalle ja elukoille sekä muillekin! Lähden töihin.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2874 : 09. Marraskuuta 2016 klo 11:33 »

Tänään on hyvä päivä pitää taukoa sosiaalisesta mediasta. Ihmiset ovat kamalan vihaisia ja pahantuulisia, liittyen tuohon USA:n presidentinvaalien tulokseen. Donald Trumpin sanotaan levittävän vihaa, pahantahtoista epäilystä ja ihmisten kahtiajakoa, mutta hänen voittoonsa pettyneet levittävät nyt ihan samoja tunnelmia ja todella huonoa energiaa. On aika katsoa omaan kauniiseen sisimpään, ja ulos yli kaiken ihmisyhteisöjen kuonan. Säteillään, ja vastaanotetaan säteilyä.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2875 : 09. Marraskuuta 2016 klo 17:18 »

Nojuu, musta melkoisen jännää tulee olemaan monien asioiden kanssa, mm. ympäristöasioiden tulevaisuuden kehityksen suhteen voipi mennä vähän huonompaan. Saas nähdä  ;D neljä vuotta.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2876 : 09. Marraskuuta 2016 klo 18:00 »
  • Tykkää (0)

• Söin eilen viis perunaa ja yhden punasipulin kun oli nälkä-toki söin vähän muutakin. Harmi ettei ole aikaa tehdä tänään palsternakkaa keltajuurta lanttua vaikka niitä tossa olisi. Amerikan uus peressa taisi olla monen 60 luvun hipin suosikki.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2877 : 09. Marraskuuta 2016 klo 18:13 »

Niin osaaks kertoa miks olis 60-l hipin suosikki?

, just oon vast viime päivinä oikeestaan katellu noit juttui, että se Hillary ois ollut lähössä sotimaan Venäjää vastaan ja Trump taas ei,, ja Trump olis muslimei vastaan mut jotenkin käänsi sen sillai että puolustaa tyyliiin seksuaalisuusvapautta tai jotain,, ja sitten taas se seinänrakentamisidea sinne USA:n ja Meksikon rajalle...  ??? joo ja että palautettais jotkut hiilivoimalat jylläämään ja ilmastonmuutos on vain legendaa...hieman hämmentävä tyyppi.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2878 : 09. Marraskuuta 2016 klo 18:35 »
  • Tykkää (0)

• Niin osaaks kertoa miks olis 60-l hipin suosikki?

, just oon vast viime päivinä oikeestaan katellu noit juttui, että se Hillary ois ollut lähössä sotimaan Venäjää vastaan ja Trump taas ei,, ja Trump olis muslimei vastaan mut jotenkin käänsi sen sillai että puolustaa tyyliiin seksuaalisuusvapautta tai jotain,, ja sitten taas se seinänrakentamisidea sinne USA:n ja Meksikon rajalle...  ??? joo ja että palautettais jotkut hiilivoimalat jylläämään ja ilmastonmuutos on vain legendaa...hieman hämmentävä tyyppi.

Joo siis "tunnen tusinan" jenkki hippejä ja tiedän ainakin osan kanna. Ymmärtääkkeni suurin osa niistä jotka jatko "hippeilyä" vaikka perhettä tuli ja tukka lyheni on köyhempiä "peacemaker" porukkaa nykyään. Vaikka varoja olis tehty,  ne on tehty vähän tään uuden pressun tyyliin luudanvarrest alkavalla eikä koulun penkiltä.

Lyhyesti.

Pressa varmaan saastuttaa itse vähemmän ennenko tuli pressaksi nykyään. Jos pistää toppia kiinanihmeiden roudaukselle maahan ja kansa ite nypeltää omia kulukkeitaan/kukkahattujaan raidoilla jne, on se musta järkevää ja siis just sitä mitä vanhat hipit haluaa: tavaroita jotka kestää hipiltä pojalle ja pojalta eteenpäin. Itse en nyt oikein tiedä, mutta kyllä se "made in usa" tarkoitti jotain hyvää kun olin skidi ja heille varmaan vielä enemmän. Zemppiä ja hippiä koko porukalle!
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2879 : 09. Marraskuuta 2016 klo 20:05 »

Joo :) jää nähtäväks mitä tapahtuu.

Tänään on oikeastaan eka oikein kunnon luminen maisema täällä, ei enää näy nurmea lumen seassa :) must lumen yks hienoimpia ominaisuuksia on se että se eristää ääntä, talvises metsässä se hiljaisuus on erilainen mitä muina vuodenaikoina.
    Kirjattu